Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by Markman »

Vad i hela friden, lördag förmiddag och mindre än 6 timmar till match och inte ens en matchtråd än! Upp med hypen nu gubbar!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by smogz »

Jo redaktionen eller de som har den statusen gör inte direkt sitt jobb.

Gällande matchen. Tycker HV, Färjestad testat laget, och man ser tydligt att det inte är riktigt samma klass som ifjol (än iallafall). Mot Frölunda blir det ett ännu större test. Hoppas backarna kliver upp ett snäpp jämfört med mot Färjestad. Hoppas också att man hittar konstellationer framåt som funkar. Tycker det har dribblats mycket i kedjorna sista två matcherna. Lehtonen såg bra ut sist men höll pucken alldeles för länge, det drar ner tempot.

Tyvärr missar jag matchen går kanske se den ikväll.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by Special Brew »

Känns som den svåraste prövningen hittills. Vinner vi ikväll blir jag grymt imponerad. Tror Frölunda vinner med 4-1.
MBB

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by MBB »

Patrik Carnbäcks tröja ska hissas så matchen startar väl ca 16:45.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by Lappmössan »

smogz wrote:Jo redaktionen eller de som har den statusen gör inte direkt sitt jobb.
Det är ingen som hindrar dig från att skapa matchtrådar, skriva långa artiklar eller vad fan som helst. Ingen normalt funtad människa bryr sig om vilken färg du har på ditt nick, sluta gnälla om det här där vi andra ser.

Ser det ut som i torsdags får vi rejält med däng idag. Håll nere siffrorna...
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by fwd »

Krävs en rejäl uppryckning. Framåt AIK!
Charter Division
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by Lappmössan »

Ser gärna en repris på denna:
Image
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by smogz »

Lappmössan wrote:
smogz wrote:Jo redaktionen eller de som har den statusen gör inte direkt sitt jobb.
Det är ingen som hindrar dig från att skapa matchtrådar, skriva långa artiklar eller vad fan som helst. Ingen normalt funtad människa bryr sig om vilken färg du har på ditt nick, sluta gnälla om det här där vi andra ser.

Ser det ut som i torsdags får vi rejält med däng idag. Håll nere siffrorna...
Du är helt fel person att klaga på nån som gäller, jag har i princip aldrig läst annat än gnäll från dig. Jag har skrivit artiklar startat matchtrådar, intervjuat folk, skött statistik och jagat agenter under tre-fyra år i redaktionen. Därmed tycker jag mig ha att förtjänat att gnälla lite när det finns en redaktion som inte gör nått.

Men åter till match. Blir tufft.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by don_tomassso »

Nog är det lamt här,inne på forumet.Är folk redan hockeymätta på 2 SMguld???Tycker inläggen har minskat otroligt mycket.
Tror antagligen på en storförlust,eller så en udda seger för oss.Hoppas Mikko kortar ner sina byten.
Sed
Posts: 1611
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by Sed »

Storförlust....eller 3-1. Svensson håller nere siffrorna.

Är det inte så att fler och fler BARA använder facebook, twitter, instagram, etc för att snacka på nätet? Man orkar inte gå in och skriva/läsa på specifika forum längre.
marre
Posts: 3172
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by marre »

Ni hör väl själva hur ni låter? storförluster.. Och ändå har ju inte Lappmössan kommit in och spytt galla än..Självklart roligare surra med folk som tror på AIK
User avatar
Erwynn
Posts: 2408
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by Erwynn »

don_tomassso wrote:Nog är det lamt här,inne på forumet.Är folk redan hockeymätta på 2 SMguld???Tycker inläggen har minskat otroligt mycket.
Tror antagligen på en storförlust,eller så en udda seger för oss.Hoppas Mikko kortar ner sina byten.
Å andra sidan hade matchtråden mot hv senast drygt 250 inlägg att jämföra med slutspelstrådarna från ifjol där enbart kvart 4 mot HV lockade fram fler inlägg.
Hata allt.
Tompa
Posts: 503
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by Tompa »

smogz wrote:Jo redaktionen eller de som har den statusen gör inte direkt sitt jobb.
+1. Finns det en redaktion?

Vill man öka intresset för NP i allmänhet och hemsidan i synnerhet skadar det knappast med intervjuer med spelare och ledare och dom uppskattade matchreferatet med kommentarer som tidigare fanns.
Winning isn't everything, it's the only thing
ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by ante08 »

MBB wrote:Patrik Carnbäcks tröja ska hissas så matchen startar väl ca 16:45.
tröjhissningsceremoni startar redan kl15.30 så matchen borde kunna starta på utsatt tid.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by snokia »

Blir tufft idag.. Men 4-4 efter ordinarie tid, går sen till straffar och räkan sätter den vinnande straffen! ;)
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by 374 »

Tycker Hanses ska få chansen. Det här vore en bra match att pröva honom.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by Chippen »

Håller både med och inte.
Visst är det en bra match att lufta honom, men samtidigt känns det som en otacksam uppgift då vi inte har ett försvar som är på tå för att hjälpa en ny målvakt.
Det såg vi ju senast han stod i mål.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Sv: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by Lappmössan »

smogz wrote:
Lappmössan wrote:
smogz wrote:Jo redaktionen eller de som har den statusen gör inte direkt sitt jobb.
Det är ingen som hindrar dig från att skapa matchtrådar, skriva långa artiklar eller vad fan som helst. Ingen normalt funtad människa bryr sig om vilken färg du har på ditt nick, sluta gnälla om det här där vi andra ser.

Ser det ut som i torsdags får vi rejält med däng idag. Håll nere siffrorna...
Du är helt fel person att klaga på nån som gäller, jag har i princip aldrig läst annat än gnäll från dig. Jag har skrivit artiklar startat matchtrådar, intervjuat folk, skött statistik och jagat agenter under tre-fyra år i redaktionen. Därmed tycker jag mig ha att förtjänat att gnälla lite när det finns en redaktion som inte gör nått.

Men åter till match. Blir tufft.
Då läser du med andra ord inte många av mina inlägg. När jag gnäller gör jag det över relevanta saker som att spelet ser skit ut eller att en värvning är korkad, inte över att någon annan här på forumet ska skriva artiklar och starta trådar när jag kan göra det själv. Varför inte starta en egen redaktion om det nu är så viktigt?
Fetisov
Posts: 131
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by Fetisov »

Helt klart en mycket svår match. Statistiskt sett har vi haft jäkligt svårt att vinna i Gbg sedan återkomsten och jag tror tyvärr inte att vi bättrar på den statistiken i afton, 5-2 till Frölunda
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by snokia »

Målvakt: Svensson (Hanses)

Förstafemman: Lindgren, Burström – Kabanov, Forssell, Lehtonen.

Andrafemman: Sevc, Heed – Lundberg, Zackrisson, Widing

Tredjefemman: A Lindholm, Andersson – Pettersson, Lindholm, Norman.

Fjärdekedjan: Petterström, Holmström, Calof.

Sjunde back: Marcus Petterson.

Extra forward: Rob Schremp.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by jokarfo »

Hoppas på en mer gedigen och koncentrerad insats än i förrgår. Frölunda är svåra nog som det är så risken finns att vi hamnar skrynkligt till om inte alla drar på sig blåstället och kommer till jobbet. Jag är mer eller inställd på torsk ikväll så jag hoppas snarast på att få se embryon till vettigt spel och att killarna börjar hitta varann i de nya formationerna. Med tanke på att laget inte är ihopspelat än känns det som en helt ok målsättning denna kväll. Hoppas samtidigt att vi inte blir för överkörda. Skulle kännas... onödigt.

5-3 till FHC.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
oggy
Posts: 78
Joined: 18 Mar 2012, 18:51
Location: Sorsele

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by oggy »

Tuff och jämn match, 2-3 till AIK.
He som hänn he hänn hänna!
User avatar
lill-akka
Posts: 171
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by lill-akka »

Det nya tricket för att slå AIK -> Häng upp en tröja i taket så kanske AIk-arna somnar till innan match-
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by Chippen »

Alltså, Aho måste vara väldigt under isen då Pettersson återigen får chansen ich detta trots väldigt darriga insatser.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by Chippen »

Ganska fjantig utv på Heed.

Visst fan ser Norman mycket rappare och snabbare ut i år?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by Chippen »

Haha! Kommentatorn väljer att berätta något skojigt om Wallsson och blombuketten. Dock lämnar han ju det roligaste, nämligen att Walle blev lurad. Hahaha
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by don_tomassso »

Onödiga utvisningar kostar.När ska dom lära sig.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by Chippen »

Alltså, att sära på Lindholm-Calof-Norman och allt jävla dribblande med Schremp så har vi ju just nu inte en enfa kedja som skapar något tryck och har något sorts samspel.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Sv: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by Bilderberg »

Chippen wrote:Visst fan ser Norman mycket rappare och snabbare ut i år?
Tycker snarare han ser starkare och rejälare ut i år.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg 8 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 4/10 kl 16.00

Post by 374 »

Ganska jämn förstaperiod, synd att Frölunda fick det där skitmålet.
Locked