Final 2: Färjestads Bollklubb - Skellefteå AIK 17/4 19.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Final 2: Färjestads Bollklubb - Skellefteå AIK 17/4 19.0

Post by jokarfo »

nr86 wrote:Jocke åker över igen om han får ett erbjudande som känns rätt.
Skulle vi tappa vår bäste spelare så blir det inte lätt att försvara ett ev guld i vår.
( I hockeykväll )
Jag tror att risken är ganska stor att han drar.
Det är ju nästan så man hoppas det inte blir något VM i vår.....
Klart som fan han sticker över om han får ett kvalificerat erbjudande. Är honom väl unt. Däremot tror jag ju att han inte nöjer sig med annat än ett saltat envägs med tanke på den position i AIK och ligan han ger upp med en flytt. Frågan är om han så lätt får det erbjudande han tycker sig vara värd eller om det blir lite som med Bud ifjol.

Omöjligt att säga och man kan bara gissa förstås. Men värt att fundera på. Självklart vill man att Jocke ska vara kvar, allt annat vore vansinne.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Final 2: Färjestads Bollklubb - Skellefteå AIK 17/4 19.0

Post by 374 »

Färjestad måste vinna 4 av 5, någon som på allvar tror att det händer?
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Final 2: Färjestads Bollklubb - Skellefteå AIK 17/4 19.0

Post by nomercy »

374 wrote:Färjestad måste vinna 4 av 5, någon som på allvar tror att det händer?
Jag tror inte att det händer...men jag är långt ifrån lugn över att det inte kan ske. Sån är jag... :?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Final 2: Färjestads Bollklubb - Skellefteå AIK 17/4 19.0

Post by 374 »

Du behöver nog inte oroa dig.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Final 2: Färjestads Bollklubb - Skellefteå AIK 17/4 19.0

Post by karjala »

COO av Champions Hockey League bräcker Nyström på Expressen och twittrade:
@Sz1909_Szemberg: Det är lätt att garantera nåt när man inte kan backa upp det men jag garanterar att detta @skelleftea_aik skulle gå till slutspel i NHL.
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Final 2: Färjestads Bollklubb - Skellefteå AIK 17/4 19.0

Post by Nick the little dick »

Markman wrote:
Jathy wrote:toppless-kväll ? :)
Tyvärr bara killarna... :P
Vi utlyste obligatoriskt blottande av överkropp vid seger oavsett kön i jämställdhetens anda men alla var inte lika tappra. Blev dock rätt lyckat!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Final 2: Färjestads Bollklubb - Skellefteå AIK 17/4 19.0

Post by Lappmössan »

Bra jobb av sydarna! :D

Anton Lindholm är en gud.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Final 2: Färjestads Bollklubb - Skellefteå AIK 17/4 19.0

Post by päran »

Lappmössan wrote:Bra jobb av sydarna! :D

Anton Lindholm är en gud.
Jepp. Bäste back igår. Imponerande!!!!!
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Final 2: Färjestads Bollklubb - Skellefteå AIK 17/4

Post by smogz »

JockeL wrote:
smogz wrote:
JockeL wrote: Arvid Lundberg? Är ju milsvida sämre än Erik Andersson och inne nästan varje gång FBK skapar den där pressen, ofta direkt inblandad genom dåliga passningar eller förlorade närkamper.

De andra två är jag mycket mer överens med att du är imponerad av, och särskilt Lindholm ser ut som en gigant. Näst bästa back i laget(?).
Jodå, men ändå, vi har tre backar som är juniorer topp sex i en sm-final borta och vi släpper in två mål. Så jävla dåliga är dom inte.
Sa inte att han var dålig, men för det väldigt mycket sämre än Erik Andersson som ju är spelaren han ersätter och tillsammans med Frögren den "svaga länken" av våra topp8 backar. Inte för att han är dålig utan för att de andra 6 är väldigt bra och att då vara under medel som han och Frögren är blir väldigt tydligt. Lindholm, EA, Lindgren, Alm, Aho och Burström som är våra topp6 och alla vara väldigt bra bör absolut kunna matchas så pass hårt att åtminstone Frögren får spela mycket mindre, och skära några minuter av Lundberg också.
Förstår inte vad det har med det jag skrev att göra. Jag tycker bara det är häftigt att Skellefteå har tre juniorer av sju backar och vinner en finalmatch borta med bara två insläppta mål. Plus Burström, Lindgren och Alm. Hyfsat lokal backlinje och ung.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Locked