Silly season övriga lag 14/15

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
ante08
Posts: 2584
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Silly season övriga lag 14/15

Post by ante08 »

Robert Hägg till Brynäs?

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -spelaren/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jon Knuts och Leksand går skilda vägar.

http://www.dt.se/sport/lif/1.6974306-ch ... lamnar-lif" onclick="window.open(this.href);return false;

Färjestad sugna på back från finska ligan.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... kvarvning/" onclick="window.open(this.href);return false;

Westerholms tvillingarna till Brynäs?

http://hockeynonsens.se/2014/03/19/bryn ... sterholms/" onclick="window.open(this.href);return false;

Elias Fälth till Frölunda?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8544288.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Chippen »

Sedan kan väl lägga till:
Rautio och Olausson till LHC
Hedman och Persson till FBK
Klasen till XXX

Hittar artikeln där jag läste ovan rykten.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Hyland (I'm back) »

Luleås ekonomi är väl rätt ansträngd vad jag fattat.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by marre »

Nej,det är den inte..
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by jokarfo »

Hyland (I'm back) wrote:Luleås ekonomi är väl rätt ansträngd vad jag fattat.
Nä, det tror jag inte. Däremot gör de ju ingen hemlighet av att de behöver gå längre än till kvartsfinal för att den här säsongen ska break even. Det är ju dock inte samma sak som att ekonomin är ansträngd.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
olli
Posts: 250
Joined: 03 Jun 2011, 10:50
Location: Suomi

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by olli »

Jokerit är inresserad av Omark.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Akerman2 »

Pratas från Luleåhåll att han till och med är klar för jokerit till nästa säsong.
Nu verkar den begåvningsreserven skriva rykten till höger & vänster för stunden så sanningshalten låter jag vara osagt.

Inte ett omöjligt scenario dock.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by jokarfo »

Har för mig att det snackades om att Omark var påväg att krita på för Jokerit nästa säsong redan när det släpptes att han gått till Lhf nu till och med. Har säkert varit ett spår som hans agent jobbat frenetiskt på sen det blev klart att de spelar i KHL.

När det gäller ryktena som går kring lhf:s spelare och ledare så kan man förstås inte göra annat än att skratta åt dem. Det tragiska är ju att det är lagets egna s.k. supportrar som kacklar fram och vidare de här knäppa ryktena. Riktigt illa. Och ni förstår hur annorlunda det kommer låta om Lhf skulle vinna ikväll. Då är fet helt plötsligt BSTL och Jesus Rönnqvist för hela slanten igen. Tragikomiskt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Chippen »

Nu ryktas även Harju till Jokerit.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by karjala »

Chippen wrote:Nu ryktas även Harju till Jokerit.
Tillsammans med Luleås hela tränarstab enligt Luleforum :)
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Chippen »

HAHA! och halva Allsvenskan ryktas till Luleå?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by smogz »

karjala wrote:
Chippen wrote:Nu ryktas även Harju till Jokerit.
Tillsammans med Luleås hela tränarstab enligt Luleforum :)
Å fan, ska dom hockeymörda KHL nu med sin dödgrävarhockey
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Chippen »

Robert Hägg går från MoDo till Flyers och flyttar på måndag för att fortsätta säsongen i AHL.
Samma sak gäller Anton Forsberg, nu hade han iofs redan kontrakt med Colombus kallar över honom för att fortsätta i AHL.

På plussidan har de förlängt med Possler för 2 år.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Chippen »

Tommy Samuelsson kliver in i båset hos FBK igen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Markman »

Toni Rajala efter frågan om han vill stanna kvar i HV71:
– Ja, jag gillar att vara i Jönköping. Staden är väldigt trevlig och vi har grymma fans, jag har aldrig varit med om något liknande. Jag gillar det verkligen och ser ingen anledning till att stanna.
Expressen i sitt esse!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Markman »

Verkar bli Andreas Johansson, senast i SSK och FBK som tar över huvudtränaruppdraget i Jönköping, enligt MadHawk
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by schteffe »

En stabil, rutinerad tränare som har idel framgångar i bagaget alltså.

Fniss.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Chippen »

Backen Simon Karlsson ska även klara för HV71.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
oggy
Posts: 78
Joined: 18 Mar 2012, 18:51
Location: Sorsele

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by oggy »

Rickard Franzén sparkas som tränare för Gnaget och ersätts av duon Daniel Rudslätt och Mattias Norström.
He som hänn he hänn hänna!
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Chippen »

oggy wrote:Rickard Franzén sparkas som tränare för Gnaget och ersätts av duon Daniel Rudslätt och Mattias Norström.
Även Mats Bäcklin får gå samtidigt. Den enda som blir kvar är Mats Lindgren.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Dr. Gilbert
Posts: 90
Joined: 04 Oct 2013, 12:27

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Dr. Gilbert »

Chippen wrote:
oggy wrote:Rickard Franzén sparkas som tränare för Gnaget och ersätts av duon Daniel Rudslätt och Mattias Norström.
Även Mats Bäcklin får gå samtidigt. Den enda som blir kvar är Mats Lindgren.
Det verkar som att Mats har nio liv han får alltid stanna då huvudtränaren sparkas.
Men samtidigt tycker jag synd om Mats, han skulle troligtvis arbeta i vår organisation om han skulle bo kvar i Skellefteå. Men ännu en gång är det en fru som försinkar en mans karriär.
Jag är inte den riktiga Gilbert, så fråga inte efter piller.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly season övriga lag 14/15

Post by Chippen »

Brynäs tappar Gunderson till Jokerit och Lauritzen till Örebro
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly season övriga lag 14/15

Post by Chippen »

FBK verkar ha gjort klart med Hedman, Gunnarsson och Persson från Luleå redan nu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Markman »

Ha förlänger med Marcus Nilson, Axel Eidstedt, Erik Andersson och Christoffer Thörngren. De två första gäller ett år, de två sista har skrivit på för två år.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by smogz »

Om jag får önska mig en forward till nästa år så är det en Teemu Laine-typ. En elak snabb tung jävla powerforward som åker skridskor som fan och driver hårt på mål, gärna med bra skott och visst målsinne. Finns de nån sån lite underskattad tillgänglig?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by p-play »

Frölunda försöker verkligen suga upp all tillgänglig juniortalang.
http://mrmadhawk.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Markman »

Det rör på sig i Jönköping.
GM Ola Thorwalls har sagt upp sig.
Sportchef Fredrik Stillman har tagit en "time out"
Andreas Johansson in som ny huvudtränare
"Liket" Lindström, Fälth och Krog får inte förlängt/ska någon annanstans.
Oscar Fantenberg nobbar nytt kontrakt med HV71.

Vidare ryktas det om att
Backen Simon Karlsson från Karlskrona är klar
Erik Granqvist blir ny assisterande tränare med ansvar för defensiven (och inte som målvaktstränare)

Mer lösa rykten:
Fantenberg till Frölunda eller Växjö
Krog till Växjö
Anders Olsson till Timrå
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Konk »

Markman wrote:
Erik Granqvist blir ny assisterande tränare med ansvar för defensiven (och inte som målvaktstränare)
Quueeeeeee? Galnaste jag hört sen Tanzanias långdistanstränare blev våran huvudcoach.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Markman »

Naturligtvis skulle han även ha fingret med i målvaktsbiten, men det är inte huvuduppgiften enligt det prat som går. AB skrev ju om det för ett tag sedan, nedan text kommer därifrån:
Att hyllade Granqvist kliver in som assisterande tränare är något av en skräll, då han under alla år i SHL har verkat som målvaktstränare.

– Efter åtta år i Färjestad vill jag ha en ny utmaning. Men vad det blir får vi se. Man måste landa någon vecka efter slutspelet är färdigt och sedan se vad som är bäst för mig och familjen, säger Granqvist.
Johansson och Granqvist har jobbat nära under åren i Färjestad:
– Andreas är en fantastisk coach och en underbar kille. Kommer det en vacker dag då vi får jobba ihop skulle det vara kul, säger Granqvist.
Erik Granqvist har haft stor del i Färjestads försvarsspel under sina år som målvaktstränare i Färjestad. Och enligt Sportbladets källor med god insyn är tanken att han ska ha stort ansvar för det defensiva spelet.
Han kommer även att stötta upp HV:s målvaktstränare och det mesta talar för att unge William Rahm, 28, fortsätter även kommande säsong.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 14/15

Post by Chippen »

Frölunda suger alltså åt sig två backar från HV71.
Både Oscar Fantenberg och Elias Fälth är klara för Frölunda.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Locked