Silly Season 2014/2015

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Silly Season 2014/2015

Post by 374 »

Eftersom det börjar ryktas om spelare (trovärdigt eller ej) så känns det som att det är dags att starta den här tråden.

Steen, Frögren, Holloway, Petterström, Norman och Forssell har utgående kontrakt och Emanuelsson är utlånad.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Silly Season 2014/2015

Post by don_tomassso »

Holloway ryktet värkar spridas.Men Modo??? vi kan han vinna där?
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2014/2015

Post by BigGuyJohan »

374 wrote:Eftersom det börjar ryktas om spelare (trovärdigt eller ej) så känns det som att det är dags att starta den här tråden.

Steen, Frögren, Holloway, Petterström, Norman och Forssell har utgående kontrakt och Emanuelsson är utlånad.
Steen tror jag att man behåller. Frögren försvinner. Petterström osäkert.. Norman osäkert. Forre försöker man nog behålla. Emanuelsson avgörs av NHL-klubben mer eller mindre. Holloway, knappast skrivit på nåt redan.. (syftar på modo ryktet) men tror inte han stannar. men tror han hamnar utanför Sverige.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2014/2015

Post by 374 »

Frögren sägs vara på väg till Brynäs, Petterström försvinner nog söderut (Växjö?) och Forssell stannar nog till slut.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Silly Season 2014/2015

Post by haggloader »

Det är riktigt bra att de allra flesta spelare har kontrakt över nästa säsong. :D
Det lär bli en riktig huggsexa över spelare till allsvenskan nästa säsong!
Balotelli
Posts: 320
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Balotelli »

Tror Norman ryker också, vi är nog inte så sugna på att behålla. Pär Lindholm skulle vara perfekt och han är nog väldigt sugen på att komma hem också.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

Ja, Frögga har man ju i princip vetat att han ska sticka vid säsongens slut redan innan han klev av planet så honom känns det självklart att räkna bort. Ska man dessutom se till utvecklingen av backsidan inom de egna leden så känns det ju som att ansvaret för ett mer fysiskt och hårt spel täcks gott och väl av en hel och frisk Alm, Warg och av Anton Lindholm. Den sistnämnde blir nog ett effektivt och bra sätt för LJ att lösgöra stålar till eventuella spetsvärvningar. Ser vi dessutom till det faktum att vi har Aho och M. Pettersson att utveckla ytterligare så är det nog inte massor som talar för några stora backvärvningar till nästa säsong. Hur var det förresten med Arvid Lundberg igen? Hade han kontrakt för nästa år? Om inte är det ju bara att skriva fast honom på stubben.

Forre känns som jag och många andra skrivit självklar att förlänga med. Han måste vara en av SHL:s i särklass mest kompletta spelare och kan leverera kvalitet i snart sagt varje roll på isen. Fattas bara att han skulle visa sig vara en hyfsad burväktare också så hade LJ:s dogmer om totalhockey utan låsta roller varit författad med Forre som förebild. Big mistake att inte pay up för att behålla honom säger jag.

PP vore trist att förlora men ingen dunderförlust. Han är bra och har varit sjukt bra hos oss men jag tycker han tacklat av litegrann. Svårt att sätta fingret på varför jag tycker så. Dock en mycket skicklig rollspelare.

Normans öde avgörs säkert av hur han blommar ut i slutspelet och hur det går för DIF i kvalserien. Tar de klivet upp lär de vilja plocka hem honom.

Bud har jag skrivit om i hans spelartråd. Tror BigGuy har rätt och har svårt att se vad som skulle gjort att han redan kritat på ett kontrakt. Från Modo av alla klubbar dessutom. Men som jag skrivit, spelmässigt en förlust att bli av med honom.

Vad tror ni händer med Jimmie efter OS och allt? Får han ett erbjudande och tar han det?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Micke
Posts: 737
Joined: 17 Oct 2011, 14:50

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Micke »

Jimmie kunde ju gå ifjol, men gjorde det inte. Känner mig rätt säker på att han stannar nu också, nu när han är ännu äldre och har små barn.

Hoppas såklart att Forssell stannar. PP har jag gärna kvar, men tycker det är okej om han går. Har inte åldern på sin sida och går att ersätta med spelare från egna led. Holloway är svår, han är trots allt i grunden en sjukt bra spelare men han har varit väldigt intetsägande den här säsongen. Omotiverad? Han är ju ruggigt dyr, men klart det vore ett plus att behålla honom. Ser gärna att vi behåller i den mån hans lön blir rimlig.

På tal om intetsägande så Norman. Vad är han bra på förutom att åka snabbt? Varken bu eller bä säger jag.

Frögren är såklart inte kvar. Steen har jag typ aldrig sett spela så det kvittar för mig. Ha kvar som tredje om han är ok med det.

Annars känns backsidan bättre än på länge. Lindholm ser jävligt intressant ut och har fysiken. Aho såg väldigt bra ut mot HV i första kvarten och är en storback in the making. Arvid Lundberg blir bättre och resten av backarna förutom Frögren lär ju vara kvar. Heed har kontrakt över nästa säsong också men är en helt meningslös spelare. Får gärna skeppa.

Backsidan ser intressant ut nästa säsong. Sett lite av Marcus Pettersson, men då var han ju av förklarliga skäl inte så bra i SHL. Vad är han för spelartyp?

Tycker inte vi behöver så många nya. Kanske, kanske en riktigt jävla vass tvåvägsback med ett hårt skott. Kanske en dyr stjärna i forwardsleden och gärna en ny förstemålvakt, jag tycker Svensson är bra men ser inte honom som en nummer ett och mästarklass. Faktiskt. Hoppas jag har fel.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Om det är någon back på kontrakt som ska skeppas så går Edström först av alla.
Heed tror jag inte man bryter med än, om man ens gör det.

Sedan finns ju menlösa Bengtsson, men fick väl bara ett-års? Varför han ens fick så långt begriper jag inte.
Sam Marklund, har han något med AIK att göra eller är han VIK-spelare fullt ut?

Potential in är väl i dagsläget Zaar och sedan går ju även Janmarks kontrakt ut. Båda skulle jag kunna ha i truppen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2014/2015

Post by smogz »

Hur har Bengtsson varit i Växjö, nån som vet?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Du menar Västerås va, och Rasmus?

han verkar ha gått lite upp och ner om man ser på vilket backpar som han startat i.
Här skulle man ju velat att NV-bloggen kanske varit lite mera aktiva om spelare vi har ute i landet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Förutsatt att inte Alm eller Burström lämnar så är nog backsidan i princip redan klar till nästa år: Lindgren-Lundberg, Erik A-Alm, Burström-Warg, Aho-Lindholm, Marcus P + junior. Frögren, Bengtsson och Edström får lämna. Heed lär nog även han få lämna om han inte steppar upp i slutspelet; han tillför inte så mycket i dagsläget. Enda gången det kan bli aktuellt med backvärvning är väl om det dyker upp en möjlighet till någon superintressant defensiv stjärnvärvning, typ Sevc.

Målvaktssidan lär väl även den vara intakt med då man redan signat med Hanses (märklig värvning). Den som utvecklas sämst under försäsongen av Steen och Hanses lär bli utlånad.

På forwardssidan kommer det att hända lite mer. Holloway lär få NHL-anbud och Emanuelsson får börja i AHL. Pontus P kommer att bli för dyr för att behålla och hamnar i någon nyrik klubb, typ Växjö eller Örebro. Sam Marklund fortsätter i allsvenskan.
Norman är nog en 50/50, och vad som händer med honom beror nog på vad som händer i övrigt.
Möller kan bli svår att behålla trots kontrakt om han fortsätter så här.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Trollet »

Fast Möller har ett litet barn, han har köpt hus i stan och trivs otroligt bra. Ska väldigt mycket till för att han ska bryta upp.

Bud går sannolikt inte till NHL i år heller, Kings äger rättigheterna och utan att avslöja för mycket så kan jag säga att det inte är en direkt medgörlig klubb när det gäller hans möjlighet till kontrakt eller trade.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2014/2015

Post by nr86 »

Möller tror jag har störst chans till NHL kontrakt om han får vara hel och spela VM.
Sedan har ju Alm varit bra i landslaget så han kan få ett erbjudande också.
Ponera att både Bud och Möller inte spelar i AIK till hösten........ Saftiga pjäser att ersätta!
Bud känns ganska troligt ( tänker på lönen han borde sitta på ) att han drar vidare men Möller kommer att lämna ett STORT hål efter sig om han försvinner.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Om jag inte minns fel så blir Bud unrestricted efter säsongen, vilket öppnar upp möjligheterna. Jag håller med om att Möller knappast bryter upp för AHL, KHL eller någon Alpliga utan att det krävs ett envägskontrakt. Möller är dock en kille som trots sin begränsade fysik spelmässigt passar rätt så bra på liten rink. Spelare är boskap (dock välbetald sådan) i NHL, varken mer eller mindre, och rättigheter och spelare har tradats förr. Jag håller med om att det skiljer en hel del i managementstil mellan klubbar, men jag ville påpeka möjligheten/risken att Möller försvinner. Det finns alltid intressenter (agenter, jurister etc) som jobbar för att få till stånds deals och Möller är en av de mer intressanta i SHL då han är i bra ålder.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by smogz »

Chippen wrote:Du menar Västerås va, och Rasmus?

han verkar ha gått lite upp och ner om man ser på vilket backpar som han startat i.
Här skulle man ju velat att NV-bloggen kanske varit lite mera aktiva om spelare vi har ute i landet.
Självklart, puckad jag är. Ja lite uppföljning på våra utlånade spelare och även gamla aikare som Lindholm, Sandgren, Larsson etc. Etc.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
bruno
Posts: 565
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2014/2015

Post by bruno »

Enligt väldigt säkra källor uppvaktas Pär Lindholm väldigt hårt av Luleå nu. Agera nu Lasse! Luleå ska inte leva på våran juniorfabrik.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Tror inte att Bengtsson gjort så bra ifrån sig faktiskt, eller inte utvecklats något nämnvärt. Det har ju inte varit något tal om att han ska få komma tillbaka till AIK för att ens träna eller något sådant.
Bara att glömma honom, och fortsätta leva ,ed frågetecknet om varför han ens fick kontrakt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2014/2015

Post by nr86 »

bruno wrote:Enligt väldigt säkra källor uppvaktas Pär Lindholm väldigt hårt av Luleå nu. Agera nu Lasse! Luleå ska inte leva på våran juniorfabrik.
Vill vi verkligen ha honom då???
Jag väcker bara frågan. Jag har sett honom i två matcher iår och kan inte direkt säga att han gjorde att jag gick bananas. Blir Forsell för dyr.... visst kanske. Är det någon som har mer på fötterna ang spelstil osv? Jag är ingen expert på Lindholm det erkänner jag. Självklart är det kul med egna produkter så det är ju ett stort plus.
Norman kommer att spela i DIF om de tar klivet upp. Allt annat vore en skräll.
Jag hörde till en av dem som trodde stenhårt på Stockholmaren men jag är inte lika säker längre. Ett grymt slutspel kan förändra den saken..... :D
Balotelli
Posts: 320
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Balotelli »

nr86 wrote:
bruno wrote:Enligt väldigt säkra källor uppvaktas Pär Lindholm väldigt hårt av Luleå nu. Agera nu Lasse! Luleå ska inte leva på våran juniorfabrik.
Vill vi verkligen ha honom då???
Jag väcker bara frågan. Jag har sett honom i två matcher iår och kan inte direkt säga att han gjorde att jag gick bananas. Blir Forsell för dyr.... visst kanske. Är det någon som har mer på fötterna ang spelstil osv? Jag är ingen expert på Lindholm det erkänner jag. Självklart är det kul med egna produkter så det är ju ett stort plus.
Norman kommer att spela i DIF om de tar klivet upp. Allt annat vore en skräll.
Jag hörde till en av dem som trodde stenhårt på Stockholmaren men jag är inte lika säker längre. Ett grymt slutspel kan förändra den saken..... :D
Pär är en center som är bra både off/def. Är ruggit stark och jobbig att möta, skicklig tekare.
Snabbare än Martin långsammare än Arvidsson, verkar ju ha börjat spotta in en del poäng också.
Skulle ersätta Norman mer bravur
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Trollet »

p-play wrote:Om jag inte minns fel så blir Bud unrestricted efter säsongen, vilket öppnar upp möjligheterna.
Svarade på detta även i hans egen tråd. Han är inte UFA förrän nästa sommar.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Nja. Norman är en vassare skridskoåkare och bättre playmaker,medan Lindholm är en bättre närkampsspelare. De delar delvis samma problem: de är inte spelartyper för en fjärdelina och inte riktigt tillräckligt bra ännu för att centra tredjelinan. Jag tror att Lindholm är en 50/50, där ett antal olika andra faktorer avgör om han är aktuell.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Trollet wrote:
p-play wrote:Om jag inte minns fel så blir Bud unrestricted efter säsongen, vilket öppnar upp möjligheterna.
Svarade på detta även i hans egen tråd. Han är inte UFA förrän nästa sommar.
OK, mitt fel.
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: Silly Season 2014/2015

Post by eiderwall »

http://www.hockeysverige.se/2014/03/18/ ... r-leksand/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tycker att han snackar i skellefteåtermer. Ersätter Pontus P?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Varför skulle han gå hit där han mest troligt skulle alternera mellan fjärdekedjan och bänken?

Skulle vara riktigt tråkigt att tappa Pontus. Betydligt mer underskattad än den "evigt underskattade" Forre. Har inte PP nån brutta härifrån också? (Elr tänker jag på Falk?) Borde kunna sänka prislappen en aning.

Angående Lindholm anser jag att han bör ersätta Norman.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

För sakens skull: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8570863.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Bud: "Jag har inte skrivit på för Modo".
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lidlund »

Lappmössan wrote:Varför skulle han gå hit där han mest troligt skulle alternera mellan fjärdekedjan och bänken?

Skulle vara riktigt tråkigt att tappa Pontus. Betydligt mer underskattad än den "evigt underskattade" Forre. Har inte PP nån brutta härifrån också? (Elr tänker jag på Falk?) Borde kunna sänka prislappen en aning.

Angående Lindholm anser jag att han bör ersätta Norman.
Ingen aning om PP men Falks fru är från schtaan..
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hyland (I'm back) »

Falk lämnade oss för HV då vi gick upp. Sådana divaliteter vill vi inte ha i laget.
Balotelli
Posts: 320
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Balotelli »

Om någon missat, forre har förlängt!
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Silly Season 2014/2015

Post by nomercy »

Hyland (I'm back) wrote:Falk lämnade oss för HV då vi gick upp. Sådana divaliteter vill vi inte ha i laget.
Ponera att Rögle går upp och att Daniel Zaar kritar på för oss..... Vill du då inte ha honom för att han är en "diva"?

Även "divorna" Åkerman och Samuelsson lämnade när vi gick upp. Dessutom lämnade ju vår nuvarande kapten skutan för ett antal år sedan för att pröva sina vingar annorstädes. Diva?
Locked