Silly Season 2014/2015

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
gyzze
Posts: 2
Joined: 26 May 2014, 13:36

Re: Silly Season 2014/2015

Post by gyzze »

Det lär behövas hiskeliga mängder med alkoholhaltiga drycker för att orka med denna säsongen känns det som......
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Silly Season 2014/2015

Post by phx70 »

Blir AIK topp 6 i år är det en bragd.....
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Image
...
Image
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Special Brew »

I wanna bet.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

Special Brew wrote:I wanna bet.
På att ingen tvivlar? Ok!
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Silly Season 2014/2015

Post by lurch »

Om Skellefteå tar sej till semifinal i år är det nog ett bevis på hur usel standarden på SHL är 14/15..
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Special Brew »

Lappmössan wrote:
Special Brew wrote:I wanna bet.
På att ingen tvivlar? Ok!
På att vi inte slåss om guldet i en final.
ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2014/2015

Post by ante08 »

Däremot är det inte säkert att Möller spelar i AIK om två säsonger.

– Mitt mål är ju fortfarande att spela i NHL. Men just nu känns det här riktigt bra och som ett häftigt äventyr.
http://norran.se/sport/hockey-lokalt/mo ... alv-226637" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Special Brew »

Känns som att Möller mer eller mindre måste misslyckas i KHL för att det ska bli aktuellt med spel i AIK om 2 år. Lyckas han så lär antingen nåt KHL-lag erbjuda så pass bra med stålar att vi inte kan motstå eller så drar han till NHL.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Silly Season 2014/2015

Post by barrskog »

Japp, känns som att det där om fortsatt spel i AIK, t.om 18/19, inte är värt någonting. Antingen spelar han i NHL eller så blir det nytt avbrutet kontrakt och spel i KHL.
freddan
Posts: 42
Joined: 17 Jun 2011, 16:05

Re: Silly Season 2014/2015

Post by freddan »

Har signat upp ett säsongskort för första gången idag! Beror dock mkt på att de blir skeå flytt i september. Väl mött på västra!
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Special Brew »

barrskog wrote:Japp, känns som att det där om fortsatt spel i AIK, t.om 18/19, inte är värt någonting. Antingen spelar han i NHL eller så blir det nytt avbrutet kontrakt och spel i KHL.
Det genererar en del stålar så nåt är det värt, men att han spelar hos oss är ju inte säkert.
lulle
Posts: 16
Joined: 16 Jun 2011, 10:18

Re: Silly Season 2014/2015

Post by lulle »

Hur länge gäller nuvarande nhl-avtal? Ifall Möller går till nhl om 2 år med avtalet som är nu får väl inte AIK ett öre och kan inte göra något åt de?
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2014/2015

Post by King Kong »

Löns ju inte sitta och fundera kring Möllers eventuella comeback om 2 år, visst kanske han drar till NHL om han gör succé där, men han kan säkert lira här även om det går ok där borta..
Tycker AIK gjort ett bra jobba med affären hur som helst förutsatt att man får någon sorts ekonomisk ersättning för honom nu..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Silly Season 2014/2015

Post by lurch »

Jag tror att du King Kong är Lasse J.. ;)
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2014/2015

Post by King Kong »

lurch wrote:Jag tror att du King Kong är Lasse J.. ;)
Vi ligger väldigt nära varandra när det gäller tänk kring spelare och vilka egenskaper dom skall besitta iaf. Men det är nog tur att Lasse styr skutan och inte jag, jag är för het och hade nog värvat någon onödigt AHL fighter att ha längst ut på bänken i stället för att spela in en junior...
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Hyland (I'm back)
Posts: 462
Joined: 27 Jan 2013, 17:51
Location: Skellefteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hyland (I'm back) »

Kyle Cumiskey kan strykas. Chicago Black Hawks nästa!
MBB

Re: Silly Season 2014/2015

Post by MBB »

Någon skrev tidigare att det känns som att laget tappar själen med denna massflykt. Vårat gäng är inte vårat gäng längre liksom. Känns jävligt trist att många försvinner men samtidigt väldigt spännande att få se vad för spelare som står där på första isträningen!
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

MBB wrote:Någon skrev tidigare att det känns som att laget tappar själen med denna massflykt. Vårat gäng är inte vårat gäng längre liksom. Känns jävligt trist att många försvinner men samtidigt väldigt spännande att få se vad för spelare som står där på första isträningen!
Det är ju dom vi har i truppen idag som kommer att stå där! Plus nån junior och någon ung lovande spelare utifrån möjligtvis! 6000 och du kommer bli svårjobbat för robzon o co i vinter :)
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

King Kong wrote:
lurch wrote:Jag tror att du King Kong är Lasse J.. ;)
Vi ligger väldigt nära varandra när det gäller tänk kring spelare och vilka egenskaper dom skall besitta iaf. Men det är nog tur att Lasse styr skutan och inte jag, jag är för het och hade nog värvat någon onödigt AHL fighter att ha längst ut på bänken i stället för att spela in en junior...
Nej, nej! Det är Lasse Johansson som är Bagdad-Bob! Huvudsaken vi har drivet, då behövs inget lag!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

+1.
Har faktiskt börjat vara lite inslag av Bagdad Bob över Lasses uttalanden den senaste tiden.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2014/2015

Post by King Kong »

In Lasse i trust!
Må ni otroende bli utan finalbiljetter när vi avgör finalen hemma nästa säsong!! ;)
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
p-play
Posts: 6772
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Lappmössan wrote:+1.
Har faktiskt börjat vara lite inslag av Bagdad Bob över Lasses uttalanden den senaste tiden.
Bagdad Lars. :) Men vad ska han säga? Jag skulle också ha uttryckt mig på samma sätt. Så länge det inte blir några panikartade Widing-värvningar så är det okej för mig att det tar tid. Den amerikanska marknaden har precis börjat röra på sig och de spelare vi letar efter kommer kanske inte loss förrän efter camperna.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Fast det går ju inte riktigt att säga så längre heller.
Tycker det funkar utmärkt tidigare då det eventuellt är 1-2 spetsar som ska in till truppen, om det ens behövs fyllas på.
Nu har vi tappat all spets och stora delar av stommen i laget. Då tycker inte jag man kan följa samna strategi och förlita sig på överblivna spelare.

Sedan finns det nog spelare att hitta nu oxå. Andra lag hittar ju bra spelare som de förstärker sina lag med.
FBK t.ex som lyckades signa Klepis.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6772
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Chippen wrote:Fast det går ju inte riktigt att säga så längre heller.
Tycker det funkar utmärkt tidigare då det eventuellt är 1-2 spetsar som ska in till truppen, om det ens behövs fyllas på.
Nu har vi tappat all spets och stora delar av stommen i laget. Då tycker inte jag man kan följa samna strategi och förlita sig på överblivna spelare.

Sedan finns det nog spelare att hitta nu oxå. Andra lag hittar ju bra spelare som de förstärker sina lag med.
FBK t.ex som lyckades signa Klepis.
Jag tror att jag läste någonstans (kommer inte ihåg var) att LJ hade möjlighet att lägga bud på Klepis, men avstod.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Det känns ju konstigt att vi inte ens skulle vara med runt toppspelare, iaf i det skede av lagbygge vi är i nu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5691
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2014/2015

Post by smogz »

Äh det vet ju alla att Klepis är en stor idiot.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by King Kong »

Chippen wrote:Det känns ju konstigt att vi inte ens skulle vara med runt toppspelare, iaf i det skede av lagbygge vi är i nu.
Hur drar du slutsatsen att vi inte är med runt toppspelare? :?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2014/2015

Post by svartgulsubkultur »

Möllerslantarna hamnar bla i att anställa en P15-tränare, expandera Rinkside och bygga en grym skottramp. Bra och sunda investeringar.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

svartgulsubkultur wrote:Möllerslantarna hamnar bla i att anställa en P15-tränare, expandera Rinkside och bygga en grym skottramp. Bra och sunda investeringar.
Jävligt förnuftiga investeringar, helt klart. Och nog måste det ses som ett styrkebesked av föreningen att vi prestigelöst kan släppa killar som är påväg uppåt och/eller är "för stora för SHL" och ändå ha tro på vår egen förmåga. Vi kanske är oroliga n över att spetsen dragit och devotisms tillgängliga toppspelarna signat med andra men om 5-10 år kan det mycket väl vara så att vi härinne kan vara stolta över en hög till med guld som dessutom spelats hem av egenproducerade topplirare. Finns inga garantier förstås men chanserna ökar avsevärt när klubben gör den här sortens investeringar och agerar långsiktigt.

Dessutom lyckas föreningen med något så unikt i Hockeysverige idag som att sätta sig i en långsiktigt gynnsam situation genom att göra som man gör idag. Både sportsligt, ekonomiskt och spekonomiskt. Hur många andra föreningar har de möjligheterna utan att genomgå nyemissioner, döpa om hallen till Bumbibjörnarna Arena eller få miljoner till skänks av gamla storstjärnor? Återigen gör AIK nåt unikt att vara stolta över och jag tror på riktigt att det kan bli succé trots de stora tappen. Kanske kan även kärleken till laget stärkas ytterligare och idrottsprodukten vässas lite till när rekordstora finalvinster inte längre känns som en självklarhet?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Locked