Silly Season 2014/2015

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Majk
Posts: 15
Joined: 05 Aug 2013, 13:07

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Majk »

Skidrow wrote:Men snälla ni, självklart är det tråkigt att Kaptenen lämnar men han har hjälpt oss och är värd att få chanson att dra in en stor bunt pengar.
Jimmie lär väl tjäna bra mycket mer än Jocke?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3047
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Foppas skridskocoach »

lurch wrote:Skillsen går nog att hjälpligt ersätta,kontuniteten är för överskådlig framtid borta.. Där är största förlusten enligt mej..
Jag håller med. Tre-fyra nya "stjärnspelare" in och vi blir plötsligt ett själlöst plastlag (nåja). Oavsett om kvaliteten är densamma så kommer inte Lehtonen-da Costa-Aaltonen att kännas lika varmt om hjärtat som Jocke-Jimmie-Möller.

Men om vi fokusera på det positiva:

A - Den här tråden blev plötsligt jävligt mycket mer intressant.

B - En viss mättnad kan ju faktiskt ha infunnit sig hos Jocke och Jimmie. De har ju redan två guld. Skulle deras motivation vara lika hög för guld nr tre? Kanske, kanske inte...
Tigerränderna går aldrig ur.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Korrekturläser Norran sina artiklar innan de publicerar? Man får intrycket att han verkar vara i fara. :)
"Har du någon hälsning till fansen i Skellefteå?

– Jag lämnar inte klubben av illvilja om någon skulle tro det. Jag älskar Skellefteå AIK mer än någon annan klubb. Men det här ger mig en chans att trygga framtiden för mig och min familj – inte minst ekonomiskt. Så jag hoppas att alla förstår mitt beslut."
Tompa
Posts: 507
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Tompa »

Men sansa er. Det här är inte NHL, vi spelar i ett numera utvattnat SHL, även med dagens trupp skulle vi minst vara i en SM-semifinal.
Det kommer inte vara en lekstuga till ett tredje raka guld men låt Lasse lägga dit några pusselbitar så är vi garanterat där och utmanar nästa april åter igen.
Winning isn't everything, it's the only thing
shaquille
Posts: 1969
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly Season 2014/2015

Post by shaquille »

Ingen som hört nåt smaskigt ryckte påväg in? Skulle behövas lite positiva nyheter nu.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Någon som har folkbladet plus och kan lägga ut intervjun med LJ.
User avatar
nr86
Posts: 5352
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2014/2015

Post by nr86 »

Då är man borta några timmar och möts av detta!!!!!!
Fasen vad Jockes farväl svider! :cry:
Men det är klart att jag unnar honom detta!
Majk
Posts: 15
Joined: 05 Aug 2013, 13:07

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Majk »

Tompa wrote:Men sansa er. Det här är inte NHL, vi spelar i ett numera utvattnat SHL, även med dagens trupp skulle vi minst vara i en SM-semifinal.
Det kommer inte vara en lekstuga till ett tredje raka guld men låt Lasse lägga dit några pusselbitar så är vi garanterat där och utmanar nästa april åter igen.
Klart ni kommer vara. Jag låtsades vara er sportchef ett slag och räcker väl i princip med två nya toppnamn bland forwardsen så har ni ett av seriens bästa lag igen. Då räknade jag ändå bort Möller och Bellemare också. Ni har varit riktigt bortskämda senaste åren och kunnat spela med 3 kedjor som skulle kunna vara förstakedjor i de flesta lag.

Arvidsson-Forsell-Ny
Ny-Melker-Lehtonen
Sundqvist-Lindholm-Sörensen
Petterström-Norman-Lundberg
Pettersson och Holmström som extra.
norrbaggen
Posts: 32
Joined: 17 Jun 2011, 23:26

Re: Silly Season 2014/2015

Post by norrbaggen »

Ska bli intressant och se hur spelbolagen reagerar på spelarflykten. AIK har gett mellan 1,75 och 1,9 för nytt SM guld 14/15. Oddsen lär väl stiga nu.
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Ska bli mera intressant att se vilka av de spelare som står i kö för att spela i AIK som LJ kommer att signa.

Vi har tappat 4/5 av en riktigt klassfemma i SHL och det lär komma flera. Annat skulle förvåna mig.

Nåja, får vi en bra playmaker och en stabil tvåvägsback så ser det genast ljusare ut.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Ante »

Special Brew wrote:
tazman wrote:Att släppa lagets kapten om han vill gå känns rätt givet, om vi sedan fick en slant för honom känns rätt oväsentligt i sammanhanget. Att det finns deg till ett par riktigt tunga förvärv är stensäkert.
Varför är det oväsentligt? De ryska KHL-lagen brukar ha gott om slantar så varför inte försöka klämma dem på lite rubel?
Exakt, det är väl högst jävla väsentligt att vi får betalt för en toppspelare under kontrakt! Allt annat är ju tamefan skandal oavsett om spelare har nr 21 i ryggen eller inte! Det går ju inte försvara mjölkandet av publik/fans om man bjuder ett knösrikt KHL-lag på gratisspelare!
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Jag kan inte tänka mig att vi inte fått betalt, något annat existerar knappast. Ett par millar är växel för dem. LJ och Pea lär dock knappast vilja flasha med pengarna nu när man måste gå ut och handla spets. Om bara det fanns lite grävande journalistik värd namnet, så kanske man fick veta sanningen.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Silly Season 2014/2015

Post by lurch »

Om jag har fattat allt rätt,21 sa upp kontraktet,LJ godkände att han gjorde de,vi får inte ett jävla ruttet lingon för de! Tyvärr tror jag att de är så.... Faaaan!!
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

p-play wrote:Jag kan inte tänka mig att vi inte fått betalt, något annat existerar knappast. Ett par millar är växel för dem. LJ och Pea lär dock knappast vilja flasha med pengarna nu när man måste gå ut och handla spets. Om bara det fanns lite grävande journalistik värd namnet, så kanske man fick veta sanningen.
Jag är faktiskt helt oförstående inför den här diskussionen öht. Tror folk på allvar arr AIK inte fått en spänn för ett kontrakts förtida avslut? För att det inte står nåt om mellanpröjs i en artikel på hemsidan? Lägg av för fan. Den artikeln handlar om föreningens tacksamhet för Jimmies insats som kulturbärare och ledare i laget, inte detaljer om uppgörelsens sig. Klart som fan AIK och Jimmie sett till att föreningen inte går lottlösa.

Folk behöver sluta spekulera i saker som uppenbart inte stämmer.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Silly Season 2014/2015

Post by lurch »

Jimmie sa upp kontraktet,AIK godkände de, vi får nada!! Hur svårt är de att förstå!!?
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2014/2015

Post by smogz »

orkar inte fundera på om vi fick betalt eller inte, gissningsvis fick vi det.

Kan Olausson tänkas funka med Lehtonen? Kan han tänkas funka i Skellefteås spel? (hur ser ryktena ut kring honom? KHL?)

Simon Hjalmarsson är ju en intressant spelare som borde kunna passa bra in i Skellefteås spelstil. Men han kanske redan är påväg nånstans utan att jag har koll?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Special Brew
Posts: 10026
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Special Brew »

Får han så bra betalt i KHL så får han väl köpa sig ur kontraktet. Känns inte rätt att en av de viktigaste spelarna i laget bryter tillåts bryta kontraktet i detta läge för en massa pengar utan att AIK får ett skit. Han har helt klart jobbat hårt för att få den här chansen men han hade kanske inte nåt dit utan AIK.
Hoppas och tror att vi får in en slant.
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by p-play »

Tänk dig att du var sportchef och en av dina bästa spelare tillika lagkapten var inlåst i ett vattentätt kontrakt. Tänk dig vidare att du samtidigt blev kontaktad av en av Europas rikaste hockeyklubbar med rykte om att slösa pengar. Skulle du bara bryta kontraktet bara rakt av i en sport där nästan allt handlar om pengar. Knappast, eller hur? I sådana fall bör man inte vara GM. Frågan är inte om, utan hur mycket man fått. Känslan jag har är att man fått ett par miljoner som ryssarna kan redovisa som något annat än transferkostnader, därav det märkliga utbytesavtalet. Vad har vi för nytta av ett utbyte utöver att kanske kunna knyta några ryska affärskontakter?
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Silly Season 2014/2015

Post by lurch »

MEN HERREGUD,VAD ÄR DE NI INTE FÖRSTÅR!!? De står överallt,Jimmie har brutit kontraktet,AIK har inte motsatt sej de utan släppt han rakt av utan ekonomiska ersättningar... Jises...
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly Season 2014/2015

Post by King Kong »

Jag unnar Jimmie chansen och jag tycker Lasse/föreningen gjort rätt som släppt honom oavsett ersättning eller ej..
AIK är en förening som unnar varandra och andra framgång och Jimmie har uppenbarligen tacka nej flera gånger tidigare för att stanna i AIK. Tror folk verkligen att det är så stelt och känslokallt i föreningen att man efter sittningar med Jimmie och delade funderingar kring framtiden med varandra vägrar att släppa honom "gratis" om det nu skulle vara så..
Tror folk att Lasse skulle vägra Jimmie den möjligheten och tvinga kvar honom här? Inte en chans i helvetet kan jag lova och det är inte mer än rätt så lojal som Jimmie varit oss.
Sen är min personliga gissning att vi ändå fått någon sorts ekonomisk vinning av detta, det jag säger är att det oavsett det är helt rätt att låta honom ta den här möjligheten..efter allt han gjort för klubben..

Kan vi inte ägna oss åt att speja efter spelare nu i stället?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2014/2015

Post by jokarfo »

King Kong wrote:Jag unnar Jimmie chansen och jag tycker Lasse/föreningen gjort rätt som släppt honom oavsett ersättning eller ej..
AIK är en förening som unnar varandra och andra framgång och Jimmie har uppenbarligen tacka nej flera gånger tidigare för att stanna i AIK. Tror folk verkligen att det är så stelt och känslokallt i föreningen att man efter sittningar med Jimmie och delade funderingar kring framtiden med varandra vägrar att släppa honom "gratis" om det nu skulle vara så..
Tror folk att Lasse skulle vägra Jimmie den möjligheten och tvinga kvar honom här? Inte en chans i helvetet kan jag lova och det är inte mer än rätt så lojal som Jimmie varit oss.
Sen är min personliga gissning att vi ändå fått någon sorts ekonomisk vinning av detta, det jag säger är att det oavsett det är helt rätt att låta honom ta den här möjligheten..efter allt han gjort för klubben..

Kan vi inte ägna oss åt att speja efter spelare nu i stället?
+ en jävla miljon KK.

Tack för de orden.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Silly Season 2014/2015

Post by BigGuyJohan »

lurch wrote:MEN HERREGUD,VAD ÄR DE NI INTE FÖRSTÅR!!? De står överallt,Jimmie har brutit kontraktet,AIK har inte motsatt sej de utan släppt han rakt av utan ekonomiska ersättningar... Jises...
please.. tror du verkligen Skellefteå skulle göra så? ta av dig nattmössan. att de sen är formulerat så i media och i intervjuer kan du inte ta som en absolut sanning
Chippen
Posts: 14281
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2014/2015

Post by Chippen »

Självklart har vi fått betalt för Jimmie. Med tanke på att vi gick plus då HK gick till KHL, och det var en spelare vi ville bli av med, bör det vara samma sak nu.

Jag tror helt enkelt att SKA har köpt ut Jimmie från kontraktet med oss.
Att det sedan står att vi brutit det är väl rätt självklart då han saknade klausul i kontraktet så därav den manövern.

Det pratas om lojalitet från Jimmie mot Skellefteå och väger man in det så är jag rätt säker på att han även sett till att klubben inte går lottlös från affären.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2412
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Erwynn »

lurch wrote:Jimmie sa upp kontraktet,AIK godkände de, vi får nada!! Hur svårt är de att förstå!!?
Nej. Vi har fått deg för Jimmie. Mycket!
Hata allt.
Sportis
Posts: 682
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Sportis »

Erwynn wrote:
lurch wrote:Jimmie sa upp kontraktet,AIK godkände de, vi får nada!! Hur svårt är de att förstå!!?
Nej. Vi har fått deg för Jimmie. Mycket!
Givetvis klirrade det till rejält i kistan. Blir intressant att se hur Lasse ersätter. Glöm inte bort att vi både ska spela shl och chl så vi behöver en bra och bred trupp!
ante08
Posts: 2583
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2014/2015

Post by ante08 »

Bra skrivet!
http://www.dragskott.blogspot.se/2014/0 ... eftea.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Fdskebo »

lurch wrote:MEN HERREGUD,VAD ÄR DE NI INTE FÖRSTÅR!!? De står överallt,Jimmie har brutit kontraktet,AIK har inte motsatt sej de utan släppt han rakt av utan ekonomiska ersättningar... Jises...
Helt fel.
Jag vet, med 100% garanti, att Skellefteå AIK fick bra kompentation för Jimmie.
Vilket i sig inte är det minsta konstigt.

Jocke däremot, det sved mer...
User avatar
ossian
Posts: 3658
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2014/2015

Post by ossian »

Några forwardsnamn:

Carl Klingberg, Andre Pettersson och nedan kille, Hoffman

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18800" onclick="window.open(this.href);return false;

Backar:

Tim Erixon, Adam Larsson,
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Hank »

Vet att det finns dem som inte gillar honom, men Jacob Josefson passar perfekt i LJ:s värvningsmönster.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2014/2015

Post by Lappmössan »

"Ja, du låter väldigt lugn trots denna onsdagsdramatik.
– Haha, ja men det är inte så dramatiskt. Det är mest ni journalister som tycker att det är dramatiskt. Vi har bättre koll, säger Lasse Johansson."

Hmm, jag tror Lasse glömmer att det finns några andra som finner det dramatiskt... 3 tongivande spelare på en dag måste vara någon form av rekord. Hur många sa inte den gamla hederliga "nä nu blir det inget säsongskort!" igår?
Locked