Jag har en dröm

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Jag har en dröm

Post by smogz »

Driv samma grej på alla hemmamatcher så står hela hallen och hoppar, mangrant i final fem. Frågan är om bygget håller för det?

Fantastiskt, jag satt på en pub i Luleå och var helt hänförd.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Fredrik
Posts: 222
Joined: 15 Jun 2011, 20:08

Re: Jag har en dröm

Post by Fredrik »

Överjävla bra. Fortsätt så!
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Sv: Jag har en dröm

Post by Markman »

smogz wrote:Driv samma grej på alla hemmamatcher så står hela hallen och hoppar, mangrant i final fem. Frågan är om bygget håller för det?
Annars blir det vi och Springsteen som fixat varsin "Stadium Breaker"! Twist and Shout mot Vi på Västra Stå! 8-)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Special Brew
Posts: 10024
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Sv: Jag har en dröm

Post by Special Brew »

smogz wrote:Driv samma grej på alla hemmamatcher så står hela hallen och hoppar, mangrant i final fem. Frågan är om bygget håller för det?

Fantastiskt, jag satt på en pub i Luleå och var helt hänförd.
Ska vi spela så många matcher??
SLAGARN
Posts: 45
Joined: 15 Jun 2011, 21:03

Re: Jag har en dröm

Post by SLAGARN »

:idea: :roll: :) :shock: :o :D :D :D :D :!:
Bara att lyfta på hatten, applådera ett utmärkt initiativ som genomfördes på ett otroligt bra sätt!!!
BÄST!!!!!!!
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Jag har en dröm

Post by King Kong »

En helt fantastisk kväll och ett helt magiskt ögonblick när hela hallen deltar.
Jag vill främst ge en enorm eloge till alla sittplatsare som hjälpte NP att skapa den här magin..!
NP gör såklart som vanligt ett grymt jobb och är självklart hjärtat bakom tifo och ramsor.

Sen vill jag också skicka en stor eloge till er grabbar som jobbade på som faan nere vid plexit!
Den passion och glöd ni lyser av smittar av sig och det betyder såklart otroligt mycket om en sån här fantastisk grej skall funka och gå i lås!

Men tack allihop som var med och skapade magi ikväll, så väl på isen som på läktaren!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: Jag har en dröm

Post by fwd »

NP har ingenting med tifot att göra. Charter division levererar som vanligt.
Charter Division
User avatar
Special Brew
Posts: 10024
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Jag har en dröm

Post by Special Brew »

King Kong wrote:En helt fantastisk kväll och ett helt magiskt ögonblick när hela hallen deltar.
Jag vill främst ge en enorm eloge till alla sittplatsare som hjälpte NP att skapa den här magin..!
NP gör såklart som vanligt ett grymt jobb och är självklart hjärtat bakom tifo och ramsor.

Sen vill jag också skicka en stor eloge till er grabbar som jobbade på som faan nere vid plexit!
Den passion och glöd ni lyser av smittar av sig och det betyder såklart otroligt mycket om en sån här fantastisk grej skall funka och gå i lås!

Men tack allihop som var med och skapade magi ikväll, så väl på isen som på läktaren!
+1000. Utan dom vid plexit blir det problem. Sagolikt jobbat!
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Jag har en dröm

Post by Akerman2 »

Måste erkänna att jag trodde Jablonic tagit sig vatten över huvudet, men ack så fel man hade.
Så förbannat grymt och stort cred till Jablonic och övriga som hjälpt till!

Citerar Gordie Lundberg: -Jag fick rysningar och började undra vart jag hade kommit. Det lät ju som att vara på fotboll i Dortmund eller något.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Jag har en dröm

Post by smogz »

Special Brew wrote:
smogz wrote:Driv samma grej på alla hemmamatcher så står hela hallen och hoppar, mangrant i final fem. Frågan är om bygget håller för det?

Fantastiskt, jag satt på en pub i Luleå och var helt hänförd.
Ska vi spela så många matcher??
Tänkte att det vore trevligare att avgöra hemma. (sen skrev jag Luleå av nån anledning när jag egentligen var i Sundsvall)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Sv: Jag har en dröm

Post by Lappmössan »

fwd wrote:NP har ingenting med tifot att göra. Charter division levererar som vanligt.
Helt jävla fantastiskt bra jobbat av er! (Som vanligt!)
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Jag har en dröm

Post by jokarfo »

Drömjäveln gick i uppfyllelse och den stämning som rådde inne i SKA ikväll var rent jävla MAGISK. Helt sjukt bra jobbat av alla på Västra och NP, tifogrupp och eventuella övriga med förarbetet. Hatten av för Jablonic som lanserade idén också. Fy satan vilken läktarkultur.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Humlannitton
Posts: 1505
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Sv: Jag har en dröm

Post by Humlannitton »

fwd wrote:NP har ingenting med tifot att göra. Charter division levererar som vanligt.
Då ska både ni och NP (och AIK förstås!) ha cred för en oförglömlig kväll. Kvällen som startade guldjakten på allvar.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Jag har en dröm

Post by svartgulsubkultur »

Bäst idag var kanske ändå när Karin Rundblad klev upp på podiet och sister-in-arms-dansade till "Vi på Västra stå" efter att Bud avgjort.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Jag har en dröm

Post by Markman »

Karin är grym!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Humlannitton
Posts: 1505
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Jag har en dröm

Post by Humlannitton »

Akerman2 wrote:Måste erkänna att jag trodde Jablonic tagit sig vatten över huvudet, men ack så fel man hade.
Så förbannat grymt och stort cred till Jablonic och övriga som hjälpt till!

Citerar Gordie Lundberg: -Jag fick rysningar och började undra vart jag hade kommit. Det lät ju som att vara på fotboll i Dortmund eller något.
Var kommer Sur-Martincitatet ifrån?
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Jag har en dröm

Post by Lidlund »

Humlannitton wrote:Var kommer Sur-Martincitatet ifrån?
http://hockey.norran.se/?p=38454" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Humlannitton
Posts: 1505
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Jag har en dröm

Post by Humlannitton »

Alltså, jag har sett den här https://www.youtube.com/watch?feature=p ... cCTWRfOxeo#" onclick="window.open(this.href);return false;! och hockeyligans klipp tio gånger om nu, och måste bara säga...

Wow. Ribban förflyttades ett steg uppåt igår, för vad läktarstöd inom hockey innebär. Det här kommer att bli svårt att överträffa! Så jävla glad att ha fått varit med om detta.
anterio
Posts: 256
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Jag har en dröm

Post by anterio »

Det där, det var riktigt jävla bra för att på sant norrländskt vis inte förhäva sig. Såg sjukt bra ut redan i TV-sändningen och sen när man sett youtubefilmer blev det inte sämre. Kan bara tänka mig hur coolt det måste ha varit på plats.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Jag har en dröm

Post by Poet »

Verkligen vi måste bygga vidare på.
Nu är sittplats med oss och nu vet dom att det inte är fult att göra nånting mer än att bara sitta.
Bra jobb Skellefteå!
2012-05-19
Gezim
Posts: 170
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Jag har en dröm

Post by Gezim »

Helt sjukt bra drag igår, fick rysningar ända hem till tv-soffan.
Hoppas nästan på en match 5 så att man kanske lyckas köpa sig en biljett och får vara med om det live.
Stort tack NP och publiken för uppvisningen!
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Jag har en dröm

Post by King Kong »

Jämfört med de 2 tidigare SM finalerna så skickar vår hemma publik enormt bra vibbar med en sån här start..
Helt klart en guld publik..
Måst helt klart följas upp under samtliga hemma matcher!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Jag har en dröm

Post by King Kong »

Holloway om fansen "They would follow us to the end of the world"
Precis så dom skall känna också!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Jag har en dröm

Post by lurch »

ja jag hade då tårfyllda ögon. Magiskt!!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3044
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Jag har en dröm

Post by Foppas skridskocoach »

Ordningsvakten som stod och hoppade borde tamefan få någon slags hedersmedalj. En av många hjältar igår.
Tigerränderna går aldrig ur.
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Jag har en dröm

Post by jowa »

Jag håller med alla, det var helt magiskt igår och jag tycker synd om er som tvingades se matchen på tv.
User avatar
Special Brew
Posts: 10024
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Jag har en dröm

Post by Special Brew »

jowa wrote:Jag håller med alla, det var helt magiskt igår och jag tycker synd om er som tvingades se matchen på tv.
Nåja. Så hemskt var det inte att se den på TV. ;)
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Jag har en dröm

Post by jokarfo »

Det är bara börja haussa hoppandet redan nu så kommer sittplatspubliken på tisdag förvänta sig att få vara med och röja loss. Jimmie har ju skickat signalen i kvällens segerintervju.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Humlannitton
Posts: 1505
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Jag har en dröm

Post by Humlannitton »

jokarfo wrote:Det är bara börja haussa hoppandet redan nu så kommer sittplatspubliken på tisdag förvänta sig att få vara med och röja loss. Jimmie har ju skickat signalen i kvällens segerintervju.
ATT sittplats kan hoppa vet vi ju, nu är ju bara frågan exakt hur mycket man kan få med sig dem! Forza sittplats! 8-)

Edit: Haha, Norran hakar på direkt och sänder en signal! http://norran.se/2013/04/skellefteaaik/ ... de-publik/" onclick="window.open(this.href);return false;
trionic
Posts: 36
Joined: 11 Dec 2012, 17:19

Re: Jag har en dröm

Post by trionic »

Helt sjukt bra inramning under hela lördagsmatchen, framförallt i början då sittplats var lika magiska som NP!
Ja bara att göra som Jimmie önskar och ta på hopparskorna igen på tisdag!!

VAD SOM ÄN KRÄVS!!!
Locked