Träningsrapporter

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Träningsrapporter

Post by VonCheese »

När är träningen imorn?
Moss
Posts: 207
Joined: 11 Dec 2011, 18:59
Location: Skellefteå

Re: Träningsrapporter

Post by Moss »

VonCheese wrote:När är träningen imorn?
Träningarna brukar i vanliga fall börja ca 11.00 tror jag
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Träningsrapporter

Post by King Kong »

Jag tittade in kanske 15 minuter på dagens träning för att spana in Vesce..

Att bedöma en spelare på så kort tid är inte rättvist för någon, men mina "vibbar" går väldigt kort att sammanfatta så här..

Han såg ut som en kanonkula, liten men samtidigt kraftig..
Han hade lite problem med puckbehandlingen och förmodligen tempot..
Det syns att han har bra blick för spelet..
Benen gick som satan, men jag vette fan om det gick så fort som jag hade hoppats..
Han stänkte upp en stenhårt handledare i taket i en spelövning..
Känns främst som en passningsspelare på något sätt..
Är osäker om jag, bara baserat på dessa 15 minuterna, spelat honom som center..tror vi har bättre alt. där..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Träningsrapporter

Post by Bilderberg »

Tycker nog det är mer rättvist att bedöma honom efter morgondagens träning istället, karl hade väl knappt hunnit packa upp resväskan efter den långa flygresan. Av vad jag hört angående Vesce sen tidigare så är han liksom Jocke, snabb, teknisk och smart på dom små ytorna, alltså ingen "breakaway-Lehtonen-typ som kommer in från kanten och trampar runt sin back... Tror han kan funka riktigt bra om andra i kedjan tar hand om "grovgörat"
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Träningsrapporter

Post by Rampa »

King Kong wrote:Jag tittade in kanske 15 minuter på dagens träning för att spana in Vesce..


Benen gick som satan, men jag vette fan om det gick så fort som jag hade hoppats..
Han beskrivs inte som någon "raket" på rören på Elitprospects. Fast raketer är ju hypersnabba, så snabb kan han ju vara med hockeymått mätt.
Dessutom nyanländ och kanske restrött....vi får väl vänta och se.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Träningsrapporter

Post by Bilderberg »

Någon som var och spanade in Vesce på dagens träning då?
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Träningsrapporter

Post by Markman »

Bilderberg wrote:Någon som var och spanade in Vesce på dagens träning då?
Läste på norran att han såg hyfsat pigg ut och skötte sig bra på tekningspunkten.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Träningsrapporter

Post by Bilderberg »

Mjo tekningsprocent är inget man ska underskatta! Fastän Skellefteå redan ligger i framkant i den disciplinen. Var och slöläste lite på AIA:s forum och där sa dom att han vunnit AHL´s Skill competition i grenen - "Speed skating i slalombana med puck" samt att han även fick 4/5 skott i - "Accurate shot". Så när snubben blir varm i svartgult lär han absolut inte ha några problem med puckhanteringen och tempot.

Frågan är bara hur lång tid det tar, är ytterst intressant att höra vad folk tycker om just ovan nämnda egenskaper.

När folk pratar om att han inte riktigt åker lika fort som dom hade trott, vem kan man i såna fall jämföra hastighet med då, Forsell? eller kanske Lindström?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3047
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Träningsrapporter

Post by Foppas skridskocoach »

Enligt vad jag har sett så är han snabbare än Christoffer Norgren men samtidigt långsammare än Kimmo Koskenkorva.
Tigerränderna går aldrig ur.
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Träningsrapporter

Post by Trollet »

Foppas skridskocoach wrote:Enligt vad jag har sett så är han snabbare än Christoffer Norgren men samtidigt långsammare än Kimmo Koskenkorva.
Good boy. Narrow it down!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Träningsrapporter

Post by Forceman »

Lägg till i ekvationen att han är jetlaggad och säkert lite osäker i övningarna..
Kanske snabb framåt men lite långsammare hemåt :P
HumleDumle
Posts: 28
Joined: 16 Jun 2011, 18:56

Re: Träningsrapporter

Post by HumleDumle »

När är morgondagens värmning?? :) :)
Tacksam för svar :)
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Träningsrapporter

Post by don_tomassso »

HumleDumle wrote:När är morgondagens värmning?? :) :)
Tacksam för svar :)
09:30 enligt hockeybloggen på norran.
Empress
Posts: 7159
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Träningsrapporter

Post by Empress »

Någon som vet vilken tid aik tränar i morgon måndag?
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Träningsrapporter

Post by Poet »

Minst sagt imponerande!
2012-05-19
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Träningsrapporter

Post by Rampa »

Empress wrote:Någon som vet vilken tid aik tränar i morgon måndag?
Nej, men dessa dagar.
Onsdag: Is 10:00, sedan kondition.
Torsdag: Is 11:00, sedan annan aktivitet före eller efter träningen.
Fredag: Ledigt.
Lördag: Ledigt.
Söndag: Is, tiden är inte bestämd.
dovienya
Posts: 2212
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Träningsrapporter

Post by dovienya »

phasse wrote:Träningsrapport från HV71:

http://www.elitserienplay.se/video.1941148950001" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hur jävla bra skulle inte vår verksamhet vara om vi hade sådana anläggningar? Nästan så jag vill vara 10 år igen och satsa på en proffskarriär.
HV kanske kan bli något om några år alltså ;)
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Träningsrapporter

Post by Bobby »

dovienya wrote:
phasse wrote:Träningsrapport från HV71:

http://www.elitserienplay.se/video.1941148950001" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hur jävla bra skulle inte vår verksamhet vara om vi hade sådana anläggningar? Nästan så jag vill vara 10 år igen och satsa på en proffskarriär.
HV kanske kan bli något om några år alltså ;)
Blir intressant att se hur mycket mer än bara en till isyta som tillkommer när den nya står klar.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Träningsrapporter

Post by Lappmössan »

phasse wrote:Träningsrapport från HV71:

http://www.elitserienplay.se/video.1941148950001" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hur jävla bra skulle inte vår verksamhet vara om vi hade sådana anläggningar? Nästan så jag vill vara 10 år igen och satsa på en proffskarriär.
Bara jag som fick känslan av att kolla på tv-shop? Saknades bara lite "allt det här kan bli ditt för endast..." och "beställer du nu slänger vi även in..." :?
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Träningsrapporter

Post by Bilderberg »

Kan hålla med om fina lokaler och så men i slutändan är det bara riktigt jävla hårt arbete som genererar framgång. Man kan öka volym och styrka i bröstmusklerna med en maskin för 20 000 kr eller så kan man göra det i en beggad bänkpress för 500 spänn.
Skotthallen gillar jag skarpt, sen är det alltid bra med så mycket isytor som möjligt!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Träningsrapporter

Post by Lappmössan »

Onsdag: 09:30- 10:45 och 14:30–15:45.
Torsdag: 09:30- 10:45 och 14:30–15:45.
Fredag: 11:00–12:15.

När kan Jimmie börja köra för fullt?
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: Träningsrapporter

Post by eiderwall »

Är det någon som har varit och kikat på träningarna? Hur ser det ut?
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Träningsrapporter

Post by Akerman2 »

Kikade förbi idag och lite reflektioner:
*Emanuelsson stekhet, i allt han gör. Kan verkligen bli hans säsong. Efter ordinarie träning stod bl.a. Emanuelsson och sköt direktskott på målvaktsplanket. Det bara small i samma kryss.
*Holloway lite frustrerad, gick inte riktigt hans väg.
*Möller, Melker, Jocke hade några riktigt fina kombinationer.
*Frögren verkar ha kommit in i gänget mycket bra. Småkivades med Emanuelsson på ett humoristiskt sett i kön till en övning, Emanuelsson svarade lika glatt tillbaka.
*Arvidsson tog 90% av avsluten när man tränade spelvändningar. Hoppas han börjar värdera sina lägen bättre denna säsong.
*Frögga kändes kvickare än jag minns honom.
*Martin hade några fina avslut.

Annars bra tempo tycker jag med några riktigt fina avslut.
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: Träningsrapporter

Post by eiderwall »

Tack akerman2, intressant läsning! :)
User avatar
Special Brew
Posts: 10026
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Träningsrapporter

Post by Special Brew »

Bra rapport.
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: Träningsrapporter

Post by sju-t »

Bert: Det har varit ett jättetempo,

Frögren: – Du, det är drag här. Och det är första veckan, fy fan,

Tim Heed: Vilken fart det är. Man möter ligans bästa spelare varje dag. Det är otroligt utvecklande,

Och Foppa hade tydligen bäst testresultat i Luleå! (?)

Man inser att AIK tränar nog bäst i SHL! . 8-)
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Träningsrapporter

Post by Lappmössan »

Bengtsson såg ut att ha det kämpigt i onsdags. Seg på rören, missade pass etc. Går dock inte att döma efter andra dagen på is och dessutom kan det ju vara någon skada iom det de skrev på norranbloggen om att han klev av.
Positivt överraskad av Frögren och Norman. Heed glömde jag helt bort så han stod då varken ut positivt eller negativt. ;)
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Träningsrapporter

Post by Larzon »

keep up the good work lads.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Träningsrapporter

Post by Markman »

Kul att läsa! Bra jobbat! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Träningsrapporter

Post by King Kong »

Ser otroligt bra ut på träningarna och vi har helt klart ett lag i klass mad fjolårets..om inte ännu bättre..!
Tempot på träningarna är grymt med tanke på hur tidigt på säsongen det är, och även om det på vissa håll och kanter studsar lite fel och någon har lite problem med puck hanteringen så ser det generellt grymt vasst ut..

Det verkar dessutom vara en jävligt skön stämning i gruppen och även om det är noggrant och fokuserat så är det mycket leenden och glädje på isen..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Locked