Silly season övriga lag 13/14

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Chippen »

Ja ska man se till helheten så har du ju helt korrekt. Jag var mest ute efter spelartypen som kommer in.
Självklart hade Goren mera spel i sig än denna Devin, men som jag skrev längre upp. man sa ju ungefär samma sak då FBK plockade upp Kåberg i truppen och det lyckades ju.

Nu är väl Devin bara där på en try-out oxå, och jag skulle bli förvånad om han verkligen är kvar då serien startar men jag kan ändå inte undgå att tycka att det är en kul grej.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by patrik71 »

Absolut, håller med om att det är kul när det kommer in profiler i ligan och det är skönt att det är FBK som gör denna chansning då jag inte hade varit så nöjd om han kommit till AIK. Kan verkligen inte se att han gör deras lag bättre, snarare att han tar plats för deras yngre spelare. Kommer bli spännande att följa hur som helst, Sur-Martin kanske tar ner han på jorden;)
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Chippen »

Läste någonstans att de sa att de hade ju Berglund på långtidsskada och då kom denna kille upp, eller något liknande.

Aja, återstår att se och jag tänkte faktiskt oxå på att "nu får martin något att bita i" :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
forzaLHF
Posts: 35
Joined: 04 Feb 2013, 22:15

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by forzaLHF »

Hade hellre värvat en avdankad Goren än denna spelare. Vill man ha en rivig lirare finns det ju annars gott om unga sådana på marknaden.

Luktar flopp lång väg om DiDiomete.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by King Kong »

Ante wrote:Snyggt. Det behövs fler "profiler" till elitserien!
Håller med dig Ante, sånna här killar skapar känslor, snack och intressen kring matcherna oavsett om det är en slutspelsmatch eller en betydelselös match i omgång 46..
Just den här killen har väl gått en del fighter men verkar mest hålla i sig och ta stryk, om han nu inte har chansen att ge några fegslag på en liggande motståndare..

Ska bli intressant att se om den här killen är kvar när deras trupp är spikad..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly season övriga lag 13/14

Post by Chippen »

Tveksamt om han är kvar, och är han det så lär det bara vara på till typ slutet av okt.
Fast det kanske vi vet redan? Har det stått om tidsbegränsningen på kontraktet han signat, för det borde ju vara en bit på issäsongen kan jag tycka.
Är ju rätt meningslöst att bara har kontraktstid över off-ice.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
patrik71
Posts: 138
Joined: 24 Jul 2012, 05:07

Re: Sv: Silly season övriga lag 13/14

Post by patrik71 »

Chippen wrote:Tveksamt om han är kvar, och är han det så lär det bara vara på till typ slutet av okt.
Fast det kanske vi vet redan? Har det stått om tidsbegränsningen på kontraktet han signat, för det borde ju vara en bit på issäsongen kan jag tycka.
Är ju rätt meningslöst att bara har kontraktstid över off-ice.
Dag till dag kontrakt hörde jag något om, så han skulle i princip kunna nobbas innan de gått på is om de inte är nöjda med något. Tveksamt om han tar plats även om man är lite nyfiken på att se han mot exempelvis Ledin, verkar onekligen dras till stökiga situationer..
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Chippen »

Broc Little uppges vara klar för Colombus. Inte så oväntat att han lämnar ES.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by GroovyEd »

Meriterad NHL:are uppges vara klar för Växjö enligt mrmadhawk, Colby Armstrong.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9067
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by marre »

Pengar verkar inte va nåt bekymmer där nere :shock:
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by GroovyEd »

Bekräftad nu.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by pttr »

Chippen wrote:Broc Little uppges vara klar för Colombus. Inte så oväntat att han lämnar ES.
Ochdet blev Springfield Falcons till slut, Nordamerika som sagt.
pttr wrote:
Hyland (I'm back) wrote:Men Norran tar knappast upp saker bara för typ ett mail eller om de bara hör något. De anser säkert att det finns aningen sanningshallt i det dom skriver, även om de skriver rykten.
Skulle de skriva allt de hör så blev det ju flera A4.
Dock så har både Broc Littles agent i Amerika och hans agent i Sverige sagt att Little spelar i Nordamerika nästa år, så jag tror absolut inte att vi ska de här ryktena mer än en stor skopa salt!
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Special Brew »

Dom har inte råd med honom.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by 374 »

Ryan Russell ska vara klar för Leksand.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11056" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Chippen »

Hm..offensivt tänkande spelare, med bra spelsinne och passningsspel kan man läsa på EP.
Sedan ser man 16 resp 17 p de två senaste säsongerna. Skrämmer inte direkt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Toby
Posts: 89
Joined: 15 Jun 2011, 19:19

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Toby »

GroovyEd wrote:Meriterad NHL:are uppges vara klar för Växjö enligt mrmadhawk, Colby Armstrong.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9067
Ser ju minst sagt spännande ut! Man kan ju fundera på vad det krävs för en säsong i SHL för att "få upp ögonen för honom i NHL" med tanke på Buds två senaste säsonger hos oss...
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by 374 »

Skulle vara lite häftigt med Bryzgalov i SHL.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Chippen »

Citat Bryzgalov:
Jag har varit i Sverige tidigare men de ... er "Bryz".

Det borde väl ha varit då JVM var här uppe va? För visst var det spela i Umeå och Skellefteå då?
Sundsvall kan ju ha fått hålla någon träningsmatch, vilket inte är så otroligt så jag var och såg Slovakien-XXX i Kopparhallen :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by 374 »

Ingen Lindholm i Brynäs.

http://brynas.se/Nyheter/Lindholm-lamnar-Brynas-IF/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Markman »

Känns som att Brynäs kommer att få det tungt den kommande säsongen. Utan både Järnskrot och Lindholm tappar de 72 pinnar. Det är mer än Harju, Enterfeldt och Thuresson tillsammans, och de var top5 poängbästa forwards i laget fjolåret (tillsammans med Lindholm och Järnkrok givetvis).
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly season övriga lag 13/14

Post by Chippen »

Järnkrok, årets artist. Att Brynäs kommer sakna honom säger mest vilken dålig trupp de har. Tror inte många lag såg honom som ett hot.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by 374 »

HV värvar Aaron Gagnon.

http://hv71.se/artikel/40319/" onclick="window.open(this.href);return false;
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by 374 »

Petteri Nokelainen till Brynäs.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4128" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Chippen »

Vette fan om detta passar in här, men iaf.
Har då fan aldrig hört talas om att tränare fått sparken redan på försäsongen, men tydligen går det:

http://mrmadhawk.se/2013/august/sasonge ... ml#comment
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Bob Probert »

Jonte klar för Piteå. Ska vi gissa att han gör 5-10 matcher med AIK?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Skidrow »

Bob Probert wrote:Jonte klar för Piteå. Ska vi gissa att han gör 5-10 matcher med AIK?
ALDRIG!!!!!!!!!
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Special Brew »

Som sagt, ALDRIG!
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Bob Probert »

Jag tror det finns rätt stora möjligheter jag. Vi har inte överdrivet bred forwardsuppsättning (14 i nuläget då Sam M är borta ett bra tag, tror dessutom han blir utlånad direkt han e frisk).

Nån eller några skador på forwards så tror jag inte det är omöjligt. Tyvärr har vi inte heller superintressanta forwards i jun heller (Manberg, Edström helt ok men inget superintressant som sagt. Kommer dock fler intressanta i 96-kullen men de känns väl unga än)

Nu blir jag säkert sågad av många men jag är av den åsikten att gammal skit är glömt. Jonte är trots allt en helt ok elitseriespelare (till och med kanske bäst i Timrå av de matcher jag såg allafall) och dessutom en jävligt skön profil och Skelleftebo.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly season övriga lag 13/14

Post by Skidrow »

Hela J20 och J18 forward går före han.
Locked