TV-serier

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

TV-serier

Post by Skidrow »

Tänkte varna alla som ser NCIS om ni inte har börjat se S9 avsnitt 21 vänta till säsong 10 kommer för gudarna vilken jävla clifhanger som går över 4avsnitt + hur många det nu blir på säsong 10.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: TV-serier

Post by Larzon »

va?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: TV-serier

Post by Skidrow »

Såg just klart avsnitt 24 på S9 av NCIS när jag skrev det och blev upprörd hur dom slutade säsongen, problemet att det börjar redan i avsnitt 21, alltså avsnitt 21, 22, 23, 24 är to be... :)
Last edited by Skidrow on 24 Jul 2012, 13:57, edited 1 time in total.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: TV-serier

Post by Sketch »

Efter noga övervägande har jag nu kommit fram till att världens bästa serier är The Wire och Breaking Bad med Game of Thrones och Sherlock som runner-ups.
Se dem! 8-)
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: TV-serier

Post by smogz »

Måste försöka få frun att se ett par tre avsnitt av The Wire.

Annars gillar jag:

Dexter 8 av 10
Homeland 8 av 10
Falling Skies 8 av 10
Breaking bad 8 av 10
Game of thrones 7 av 10
Sons of anarchy 7 av 10
True blood 7 av 10
Heroes 6 av 10

Nyfiken på The Wire som jag skrev ovan, hoppas nån räddade från SVT hd maraton nyligen. Har även Deadwood i boxen samt den där zombie-tv-serien som jag inte kommer på vad den heter.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: TV-serier

Post by lazerkrobbe »

smogz wrote:Måste försöka få frun att se ett par tre avsnitt av The Wire.

Annars gillar jag:

Dexter 8 av 10
Homeland 8 av 10
Falling Skies 8 av 10
Breaking bad 8 av 10
Game of thrones 7 av 10
Sons of anarchy 7 av 10
True blood 7 av 10
Heroes 6 av 10

Nyfiken på The Wire som jag skrev ovan, hoppas nån räddade från SVT hd maraton nyligen. Har även Deadwood i boxen samt den där zombie-tv-serien som jag inte kommer på vad den heter.
The Wire är fantastiskt bra, enjoy!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: TV-serier

Post by Skidrow »

Fire Fly 10/10
Babylon 5 9/10
The Shield 9/10 (s1-3) sen ner mot 6. (samma som gör SOA)

Merlin 7/10

Sen
Game of thrones 0/10 (s1)
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: TV-serier

Post by smogz »

Vi har sett två avsnitt av The Walking dead. En Zombie tv-serie av Frank Darabont, för er som undrar vem han är så är han skapare av filmen med högst betyg av alla på IMDB Nyckeln till frihet och Den gröna milen.

Hittills helt ok. 7 av 10
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: TV-serier

Post by lazerkrobbe »

smogz wrote:Vi har sett två avsnitt av The Walking dead. En Zombie tv-serie av Frank Darabont, för er som undrar vem han är så är han skapare av filmen med högst betyg av alla på IMDB Nyckeln till frihet och Den gröna milen.

Hittills helt ok. 7 av 10
Hur gick det med The Wire?
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: TV-serier

Post by arsenal »

Knight Rider,Magnum,Macgyver :)grymma serier :)
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: TV-serier

Post by smogz »

The Wife ja - jepp vi ska börja snart med säsong 1.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: TV-serier

Post by lazerkrobbe »

smogz wrote:The Wife ja - jepp vi ska börja snart med säsong 1.
enjoy, i min bok en av dom bättre.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: TV-serier

Post by Trollet »

Kan skriva Breaking Bad i den här tråden en gång om dagen om ni vill. Bästa serien som gjorts.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Erwynn
Posts: 2410
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: TV-serier

Post by Erwynn »

Det enda som följs flitigt nu under sommaren är Suits. Grym serie!
Hata allt.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: TV-serier

Post by Trollet »

Suits är skön men lite för enkel. Breaking Bad är bra.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: TV-serier

Post by Skidrow »

Trollet wrote:Kan skriva Breaking Bad i den här tråden en gång om dagen om ni vill. Bästa serien som gjorts.
Fick mej förbi intro scenen och den går se men jag blir inte riktigt klok vad jag ska tycka om serien, en lägger en död under en bil och fasnar med armen så han dör och varanat avsnitt tror han att han åkt dit för det ena lr andra så fort han hör sirener, det stör mej men sen finns det annat som är bra....
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: TV-serier

Post by kurtivar »

Games of thrones, sjukt bra serie
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: TV-serier

Post by smogz »

Har sett några avsnitt nu av The Walking Dead. Helt ok så långt. Betyg 6-7 av 10. Men man kan inte vänta sig mindre när serien är skapad av Frank Darabont, mannen bakom världens bästa film: The Shawshank redemtion.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
micktålbot
Posts: 541
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: TV-serier

Post by micktålbot »

The Ricky Gervais Show - Karl Pilkington får en att pissa på sig.

Trollet wrote:Kan skriva Breaking Bad i den här tråden en gång om dagen om ni vill. Bästa serien som gjorts.
En av de bättre amerikanska tv-serier på lång tid, dock som alltid på amerikansk tv är den uttdragen så in i tusen, och de gör det ofta lätt för sig med alla cliffhangers, ungefär som i Lost, då ett avsnitt kan vara ganska tråkigt, sen sista sekunderna händer nåt helt fucked up så man verkligen vill se nästa avsnitt. Jag tycker serien började intressant pga den psykologi de tar upp med dålig ekonomi, invandringsproblematik och quick cash-mentalitet i vårt samhälle, men efter tredje säsongen försvann det mesta av samhällskritiken till att bli en mer cliché-aktig mob boss-serie. Jag förväntar mig ett ganska platt fall storymässigt framöver tyvärr. Dock mycket bra seie, men amerikanska serier har alltför många luckor och clichér för att man kan hypa dem till skyarna.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3021
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: TV-serier

Post by Foppas skridskocoach »

micktålbot wrote:The Ricky Gervais Show - Karl Pilkington får en att pissa på sig.
Yes! Kan dock rekommendera radioshowen som de hade på XFM (går att ladda ner varje avsnitt någonstans - är väl typ 300 timmar totalt) som är minst dubbelt så bra.

Animerad version av Monkey News från XFM som ett litet smakprov:
http://www.youtube.com/watch?v=yDdnTR7mqKs" onclick="window.open(this.href);return false;
Tigerränderna går aldrig ur.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: TV-serier

Post by Skidrow »

Nu har jag sett sista avsnittet av Breaking Bad, har svårt att se dom gör något mer nu efter vad som hände i avsnitt 8 säsong 5.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: TV-serier

Post by Trollet »

Skidrow wrote:Nu har jag sett sista avsnittet av Breaking Bad, har svårt att se dom gör något mer nu efter vad som hände i avsnitt 8 säsong 5.
Det har inte jag, eftersom säsong 5 fortsätter nästa år :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: TV-serier

Post by Skidrow »

Jag kan berätta vad som händer, tänkte då behöver du inte se det ;)
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: TV-serier

Post by Trollet »

Skidrow wrote:Jag kan berätta vad som händer, tänkte då behöver du inte se det ;)
Blir nog svårt eftersom Vince Gilligan inte ens har skrivit fortsättningen ännu...
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: TV-serier

Post by Skidrow »

Se på fan dom ska försöka få 8 till avsnitt, fattar inte hur dom har tänkt det om dom inte tänkt.... =)
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: TV-serier

Post by Bobby »

Skidrow wrote:Se på fan dom ska försöka få 8 till avsnitt, fattar inte hur dom har tänkt det om dom inte tänkt.... =)
Hur tänkte du?
Dä ä bra Mikalsån!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: TV-serier

Post by Skidrow »

Jag ska sluta vara taskig med dom som inte sett än.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: TV-serier

Post by Lappmössan »

"Hockeymatchen"
Inte följt serien men matchen som spelas nu är ju riktigt underhållande.
Lidström och Salming i samma backpar, rätt coolt. Och med Skellefteögon kul med Curre Lundmark och Hardy i var sitt bås.
Post Reply