Jakt

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Jakt

Post by Jokard »

Träff-ytan är väl större ju fetare de är så det är väl inte så oväntat att han bara kan sänka dom...
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Jakt

Post by Larzon »

Är dom inte nog stora så får det va!
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Jakt

Post by Trollet »

Larzon wrote:Är dom inte nog stora så får det va!
Som flickan (Mathilda) sa.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Jakt

Post by Larzon »

Fick skjuta min första råbock idag! Fin 6a :)
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: Jakt

Post by Warder »

Grattis till rådjuret ditt as, på vak eller drev?
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Jakt

Post by Larzon »

Warder wrote:Grattis till rådjuret ditt as, på vak eller drev?
Vak! Satt nedanför min morfars hus, såg hur 2 djur stod 400m bort o betade. Då kom en ännu större bock o jagade bocken + smaldjur rakt på mig! Var bara att vissla fast dom! Fysatan vad jag har flytet iår alltså, fel vind hade jag också.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Jakt

Post by Special Brew »

Larzon wrote:
Warder wrote:Grattis till rådjuret ditt as, på vak eller drev?
Vak! Satt nedanför min morfars hus, såg hur 2 djur stod 400m bort o betade. Då kom en ännu större bock o jagade bocken + smaldjur rakt på mig! Var bara att vissla fast dom! Fysatan vad jag har flytet iår alltså, fel vind hade jag också.
Korkade djur.
User avatar
Poet
Posts: 2478
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Jakt

Post by Poet »

Hur går det med jakten?
2012-05-19
User avatar
Erwynn
Posts: 2409
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Jakt

Post by Erwynn »

Poet wrote:Hur går det med jakten?
Bra, 3-0
Hata allt.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Jakt

Post by fwd »

Fina tider nu. Hockey och jakt.
Räv, grävling och bock står på schemat när man kommer hem.
Charter Division
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Jakt

Post by Jokard »

fwd wrote:Fina tider nu. Hockey och jakt.
Räv, grävling och bock står på schemat när man kommer hem.
Kåtbock? Dom är svåra att skjuta har jag hört...
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Rollie
Posts: 2043
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Jakt

Post by Rollie »

fwd wrote:Fina tider nu. Hockey och jakt.
Räv, grävling och bock står på schemat när man kommer hem.
Har ni mycket grävling nere i västerbotten?
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Jakt

Post by fwd »

Rollie wrote:
fwd wrote:Fina tider nu. Hockey och jakt.
Räv, grävling och bock står på schemat när man kommer hem.
Har ni mycket grävling nere i västerbotten?
Mycket är väl att överdriva. Finns väl, men inte som i söder.
Charter Division
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Jakt

Post by Larzon »

Men snart finns det inte lika mycket.. SCHMACKEBONK
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Jakt

Post by Larzon »

När björnjägaren Robert Salomonsson sköt den förtiotolfte björnen för sina hundar i höst rikoschetterade (Stavning?! rätt ord?!) kulan och träffade en av hans hundar. Blev träffade i ena benet, överlever iaf.

Tycker det är riktigt sjukt (men TUR) att det inte hänt fler gånger, då man på film ofta får se björnen med hundarna bakom sig och skjuts på bara några meters avstånd i den tätaste skog man kan komma till oftast.

Har ni inte sett hans björnjakts filmer tycker jag att ni ska köpa dom. Mycket bättre än Rasmus Boström. Dessutom är det hans flickvän Natalie som filmar allt som oftast, Hon är uppvuxen i Burträsk!
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Jakt

Post by Larzon »

Ursäkta dubbelpost.

Har suttit ute många kvällar och morgonar på bockpasset men har bara fått se 2 ensamma getter, get + kid och några älgar.

Älgjakten började ju i måndags, Fick upptag 200 meter bort i spöregnet, hörde bara 2-3 skall eftersom det regnade så mycket, 30 sek senare försökte 2 kor hångla upp mig. Hade en på 15 meter och den andra försökte komma ännu närmare, var tvungen skrika till när den kom alldeles för nära, stegade upp det till 3 meter. Vi har bestämt att ligga minst 1 kalv före dom vuxna så vi börjar med kalvarna.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Rollie
Posts: 2043
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Jakt

Post by Rollie »

Är väl inte lönt att skjuta kalvar nu, såg en häromdan som inte var större än en schäfer...
Var finns den där Robert Salomons björnjaktfilmer att köpa?
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Jakt

Post by fwd »

Rollie wrote:Är väl inte lönt att skjuta kalvar nu, såg en häromdan som inte var större än en schäfer...
Var finns den där Robert Salomons björnjaktfilmer att köpa?
Fritid och vildmarksliv i Piteå hade den inne igår iaf.
Charter Division
User avatar
oggy
Posts: 78
Joined: 18 Mar 2012, 18:51
Location: Sorsele

Re: Jakt

Post by oggy »

Går även att beställa filmerna på http://jaktforlivet.se/
He som hänn he hänn hänna!
Foffe
Posts: 47
Joined: 12 Jul 2011, 19:12
Location: Kusmark
Contact:

Re: Jakt

Post by Foffe »

Hur har jakten gått för folket hittils? för mig har det varit trögt. Såg ingen Älg detta jaktår.
LÖVEN FINNS DOM ???
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Jakt

Post by Larzon »

Foffe wrote:Hur har jakten gått för folket hittils? för mig har det varit trögt. Såg ingen Älg detta jaktår.
Fick inte trycka av en enda gång denna säsong faktiskt, hade väl ett tiotal lägen men var fel djur varje gång. Hade bredsida på en nalle i höst också, kom lunkandes på en skogsväg 40 meter ifrån mig så fick iallafall sikta på den, synd att det inte var lovligt. Verkade vara en rätt ung björn, väldigt ljus i pälsen och inte så hög.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Rollie
Posts: 2043
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Jakt

Post by Rollie »

En skitsäsong. När jag jagat fågel har spetsen skällt älg och när jag jagat älg har det varit stolpe ut hela tiden. Tillgången på skogsfågel var dålig på våra marker och älgstammen verkar vara på väg nedåt. Men till hösten då jävlar....
Foffe
Posts: 47
Joined: 12 Jul 2011, 19:12
Location: Kusmark
Contact:

Re: Jakt

Post by Foffe »

Verkar ha varit dåligt med älg i hela länet. Man får ju hoppas på bättre tillgång av Älg i höst. Snart så örjar tiden på skjutbanan :D Börjat cyckla med Hunden, men man får se om hon orkar söka fågel i höst skälla fågel det orkar hon men orkan att söka kan vara sämre. Hon blir 11 år nästa fredag.
LÖVEN FINNS DOM ???
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Jakt

Post by jowa »

Är det någon som har koll på skjutbanor inom kommunen dit man kan åka och skjuta lite lerduvor och eventuellt skjuta några skott med studsaren? Jag löser givetvis medlemskap om det är nödvändigt.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Jakt

Post by Chippen »

Den första jag kommer att tänka på är den i Ursviken. Vet ej vem som ansvarar för den men där ligger iaf spillror från lerduvor.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
abruzzi
Posts: 40
Joined: 25 Nov 2013, 21:28

Re: Jakt

Post by abruzzi »

i Bureå ska dom tydligen ha en riktigt fin skeet/trappbana och även möjlighet att skjuta med studsaren.
dom har öppet under "högsäsongen" nån kväll i veckan om jag kom ihåg rätt och då får man skjuta för en billig peng, vet ej hur det är nu men det borde ju gå ta reda på.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Jakt

Post by fwd »

Brukar vara i bureå och skjuta. Fin bana där, finns möjlighet till långhållsskytte upp till 300m tror jag.
Finns en kortare bana för .22 och liknande, löpande älg och En fin bana för hagel.
Charter Division
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Jakt

Post by Chippen »

Nu vet jag inte hur många älgjägare som det är här, men om det är någon som behöver äpplen till hösten så kan jag meddela att vårt äppelträd kommer ge ofantliga mängder äpplen.
Så det kommer bli över en hel del, efter att vi tagit det vi behöver, och är det någon som behöver så är det bara att säga till.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
abruzzi
Posts: 40
Joined: 25 Nov 2013, 21:28

Re: Jakt

Post by abruzzi »

Är det någon som haft lyckan med sig denna premiär morgon?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Jakt

Post by Larzon »

Nu är Höstbockjakten igång för i år.

Blir nog att man sitter några timmar på passet.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Post Reply