Jakt

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Jakt

Post by Larzon »

Här diskuterar vi jakt av alla dess slag.

snart börjar Duvjakten, bara jag och FWD som kommer ligga på fälten då?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Jakt

Post by Zimme »

Duvor skjuter man året runt...
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Jakt

Post by Larzon »

Zimme wrote:Duvor skjuter man året runt...
Här är det inge tjuvjakt 8-)
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Jakt

Post by Zimme »

Vi brukade panga såna nere på sågen när man var ung, de sket ner virkespaketen så ingen tyckte det gjorde nått.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Jakt

Post by Larzon »

Zimme wrote:Vi brukade panga såna nere på sågen när man var ung, de sket ner virkespaketen så ingen tyckte det gjorde nått.
då är det skyddsjakt :D :D
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Jakt

Post by Zimme »

Kalla det vad du vill, de dog iaf. :D
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Jakt

Post by Larzon »

Zimme wrote:Kalla det vad du vill, de dog iaf. :D
vad sköt ni med? .22 eller hagel? eller tillochmed luftgevär?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Jakt

Post by Zimme »

luft, inte direkt lämpligt med annat när man är 14 och i tätbebyggt område...
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Jakt

Post by Larzon »

Zimme wrote:luft, inte direkt lämpligt med annat när man är 14 och i tätbebyggt område...
folk borde veta när dom ska gömma sig i badkaret..
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Jakt

Post by fwd »

Har sån otrolig jaktabstinens just nu, men snart är det igång igen! :)

Funderar också förövrigt att eventuellt införskaffa en .222(topp/räv) eller .17hmr(småfågel), har dock inte bestämt mig då jag har en fullt fungerande tikka t3 .308 som jag kan ha till toppfågel. Inväntar bara licensen på ljuddämpare nu :)
Charter Division
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Jakt

Post by Bobby »

Men... Trodde trådar av detta slag skulle gå i graven i samband med att det gamla forumet försvann, men icket!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Jakt

Post by Ante »

Bob Sacamano wrote:Men... Trodde trådar av detta slag skulle gå i graven i samband med att det gamla forumet försvann, men icket!
Vad vill herrn se för trådar?
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Jakt

Post by Bobby »

Ante wrote:
Bob Sacamano wrote:Men... Trodde trådar av detta slag skulle gå i graven i samband med att det gamla forumet försvann, men icket!
Vad vill herrn se för trådar?
Har inga speciella önskemål annat än att slippa drabbas av dessa två pojkars eviga jakt snack överallt.
Vet ju om att jag kan ignorera denna tråden så det behöver ni ej påpeka.. :ugeek:
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Jakt

Post by Ante »

Bob Sacamano wrote:
Ante wrote:
Bob Sacamano wrote:Men... Trodde trådar av detta slag skulle gå i graven i samband med att det gamla forumet försvann, men icket!
Vad vill herrn se för trådar?
Har inga speciella önskemål annat än att slippa drabbas av dessa två pojkars eviga jakt snack överallt.
Vet ju om att jag kan ignorera denna tråden så det behöver ni ej påpeka.. :ugeek:
Dom försöker ju så förtvivlat mycket att göra ett manligt intryck genom att skjuta en försvarslös ekorre då o då så vi får väl helt enkelt ge dom det här?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Jakt

Post by Larzon »

skulle vilja se dig ante ta ur en älg med dina bara händer och en kniv ;)
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Jakt

Post by Ante »

Larzon wrote:skulle vilja se dig ante ta ur en älg med dina bara händer och en kniv ;)
Men för helvete... Är uppväxt i en jägarfamilj och har följt med på älgjakten/styckningen sen man kunde gå typ :) Däremot delar jag inte ert sjuka intresse att att skjuta på allt som rör sig.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Jakt

Post by fwd »

Ante wrote:
Larzon wrote:skulle vilja se dig ante ta ur en älg med dina bara händer och en kniv ;)
Men för helvete... Är uppväxt i en jägarfamilj och har följt med på älgjakten/styckningen sen man kunde gå typ :) Däremot delar jag inte ert sjuka intresse att att skjuta på allt som rör sig.
Ante vill bara "skjuta" på kvinnor :shock: :o
Charter Division
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Jakt

Post by Ante »

fwd wrote:
Ante wrote:
Larzon wrote:skulle vilja se dig ante ta ur en älg med dina bara händer och en kniv ;)
Men för helvete... Är uppväxt i en jägarfamilj och har följt med på älgjakten/styckningen sen man kunde gå typ :) Däremot delar jag inte ert sjuka intresse att att skjuta på allt som rör sig.
Ante vill bara "skjuta" på kvinnor :shock: :o
Jaa, när man var i eran åldern så var väl då det fan så mycket viktigare än att mörda duvor!
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Jakt

Post by fwd »

Hahaha, äh. Man hinner med båda!
Charter Division
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Jakt

Post by Rampa »

Sicket snack. Diskutera och framför allt ägna sig åt jakt under hockeyns "stilleståndstid" är ju alldeles utmärkt.
Sen är det ju inte helt fel att älgjakten i västerbotten sträcker sig in över nyåret, för en som jag som jagar i Sveriges älgrikaste län. Det medför nämligen att jag kan kombinera jakt och hockeyhelger då jag jagar bara ca. 3 mil från Schtaan. :)
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Jakt

Post by Larzon »

Rampa wrote:Sicket snack. Diskutera och framför allt ägna sig åt jakt under hockeyns "stilleståndstid" är ju alldeles utmärkt.
Sen är det ju inte helt fel att älgjakten i västerbotten sträcker sig in över nyåret, för en som jag som jagar i Sveriges älgrikaste län. Det medför nämligen att jag kan kombinera jakt och hockeyhelger då jag jagar bara ca. 3 mil från Schtaan. :)
3 mil från stan :o ? kan du vara lite mer specifik, norr, söder eller västerut? :D
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Jakt

Post by Rampa »

Ungefär väst-nordväst om Skellefteå. Närmare bestämt i spannet mellan 95:an och Jörnsvägen (867)
På två olika marker mellan Boliden och Storselet.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Jakt

Post by fwd »

Att polisen ska vara så otroligt sega med licenser, det är ju helt otroligt! Eftersom jag redan har två vapen, hur länge kan det ta att bara godkänna mer då... gaahhh..
Charter Division
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Jakt

Post by Larzon »

jahapp, då dök statliga jaktkortet upp i brevlådan... GE MIG SEPTEMBER NU!
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Rollie
Posts: 2025
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Jakt

Post by Rollie »

Hoppas på ett grymt fågelår i år. Är en hel del som talar för det.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Jakt

Post by Ante »

Raggtråd!
Rollie
Posts: 2025
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Jakt

Post by Rollie »

Ante wrote:Raggtråd!
Börjar man bli för gammal för. Ska man orka skjuta flera gånger i rad nu för tiden är det med bössan som laddas med krut ;)
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Jakt

Post by fwd »

Larzon wrote:jahapp, då dök statliga jaktkortet upp i brevlådan... GE MIG SEPTEMBER NU!
Lugn i stormen nu, många roliga premiärer före älgjakten ;)
Charter Division
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Jakt

Post by fwd »

Fick hem statliga jaktkortet idag :) var även upp till piteå här om dagen och lämnade in .308an för montering av ljuddämpare :)
Charter Division
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Jakt

Post by fwd »

Drar väl trippelposten också, tänkte bara tipsa om www.jaktfilm.se. Kostar 300 kronor per år men finns otroligt mycket roliga och intressanta jaktfilmer att kika på =)
Charter Division
Post Reply