Amerikansk fotboll

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Äntligen en bra match på TV, 02:30 är det Green bay-Minnesota på TV10, och jag som är ledig imorrn :-D
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Amerikansk fotboll

Post by Konk »

Derby! Skulle vilja se den men har sömn att göra.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

45-7 till Packers som var bättre i det mesta, som väntat, efter att lagen haft var sitt anfall stod det 14-0 till Packers sedan Randal Cobb plockade ner en punt på egen 20 yrd linje och löpte genom hela Vikingsförsvaret till TD och i anfallet efter ny TD sen Rodgers hittat en omarkerad Donald Driver. Efter det var det aldrig nära, Vikings försökte gå hårt på Rodgers och fick stopp på honom ett par gånger men han han ändå med att spela fram till 4 TD.
Green Bay har mykcet mer variation i sitt spel än vad Vikings har och 9-0 i segrar trots att defensiven svajat en del under säsongen talar för en ny triumf i Super Bowl sen i vinter.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Amerikansk fotboll

Post by smogz »

Zimme du har nått skräp där uppe ovanför ditt namn varenda gång du skriver ett inlägg. Vet inte vad det är men det är misstänkt likt Björklövens färger...är du egentligen ett Troll??
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Amerikansk fotboll

Post by Trollet »

smogz wrote:Zimme du har nått skräp där uppe ovanför ditt namn varenda gång du skriver ett inlägg. Vet inte vad det är men det är misstänkt likt Björklövens färger...är du egentligen ett Troll??
Finns bara ett troll på det här forumet och han håller inte på Löven 8-)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Amerikansk fotboll

Post by don_tomassso »

Nån som ser på tv10? visst är det korkat med svenska komentarer mittt pauserna?
sitter hellre o lyssnar på dom amrikanska
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Markman »

smogz wrote:Zimme du har nått skräp där uppe ovanför ditt namn varenda gång du skriver ett inlägg. Vet inte vad det är men det är misstänkt likt Björklövens färger...är du egentligen ett Troll??
don_tomassso wrote:Nån som ser på tv10? visst är det korkat med svenska komentarer mittt pauserna?
sitter hellre o lyssnar på dom amrikanska
Instämmer med båda dessa inlägg! ;) :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Amerikansk fotboll

Post by Foppas skridskocoach »

Markman wrote:
smogz wrote:Zimme du har nått skräp där uppe ovanför ditt namn varenda gång du skriver ett inlägg. Vet inte vad det är men det är misstänkt likt Björklövens färger...är du egentligen ett Troll??
don_tomassso wrote:Nån som ser på tv10? visst är det korkat med svenska komentarer mittt pauserna?
sitter hellre o lyssnar på dom amrikanska
Instämmer med båda dessa inlägg! ;) :)
Fast amerikanerna har väl reklampaus under de "inslagen"?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

De svenska kommentatorerna är inte jättebäst om man ska vara snäll. Det som stör mest är dock att de ska ha reklam i alla spelavbrott.

Smogz: Du kan betrakta dig så gott som bannad. :-D
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Nu har ja en bättre bild, för er som störde er på den förra :-D
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Markman »

Jag är rätt säker på att vi redan härom året konstaterade att inga bra lag har grönt, särskilt inte om det kombineras med gult! Björklöven, Green Bay Packers, Färjestad (visserligen bara grönt, men ändå) m.fl.. :lol:

Bjuder på den:
Image
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Du är bara avis :D PEA sa ju att han har Green Bay som förebild om de ska göra bolag av klubben.
Bjuder på den
Image
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Amerikansk fotboll

Post by don_tomassso »

Vilka e era favorit lag? själv har jag mitt Philadelpia Eagles
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Markman »

Har egentligen inte något solklart favoritlag, men Patriots är ju rätt klassiska och jag har ingenting emot Steelers (finaste färgerna om inte annat! ;)), Colts eller Bears heller.. Måste väl också tillstå att Michael Vick är en rätt skön lirare!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Behöver jag svara? :-D
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Amerikansk fotboll

Post by Foppas skridskocoach »

Alla lag från Kalifornien (minus Oakland Raiders). Med andra ord San Diego Chargers och San Francisco 49ers.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Ska vi försöka tippa hur det slutar?
Packers bör ju vara med i toppen, 49:ers likaså,har svårt se att nått annat lag i NFC kan rubba dem. AFC är mer svårtippat, Steelers lär vara revanschsugna, Texans har gått bra, tror Raiders kan vara med och bråka om en plats i Super Bowl. Packers-Raiders i SB, och segern naturligtvis till Packs :-D
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Amerikansk fotboll

Post by Sketch »

Återigen: Ni såg för lite Monty Python när ni var små!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Hur kan man inte gilla en sport där "fumla" är en officiell term och där man kan bli proffs genom att käka på McD och sen vara fet och stå ivägen för de andra. :-D
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Amerikansk fotboll

Post by Konk »

Zimme wrote:Hur kan man inte gilla en sport där "fumla" är en officiell term och där man kan bli proffs genom att käka på McD och sen vara fet och stå ivägen för de andra. :-D
Just det sista är det som stör mig mest med denna sport :)
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Amerikansk fotboll

Post by Foppas skridskocoach »

Jag kan tipsa om managerspelet "Football Mogul 2012" som är helt gratis. Rätt skoj att sitta och coacha ett lag på väg mot Super Bowl (och man kan lira valfri säsong från typ 1980 och framåt med korrekta laguppställningar etc).
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

11-0 För Green Bay nu efter 27-15 mot Detroit Lions, 49:ers åkte på sin andra torsk för säsongen mot Baltimore. Därmed ser Packers ut att ha conferencesegern i sin hand.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Amerikansk fotboll

Post by 374 »

Följer inte längre NFL så noga men gjorde det på 90-talet och då var Denver Broncos mitt lag. Super Bowl 1998 när Broncos slog Packers ( som var regerande mästare och mycket stora favoriter) med 31- 24 är ett av mina finaste icke AIK-relaterade idrottsminnen och även i mitt tycke den bästa Super Bowl som spelats. John Elway fick vinna till slut.

Hatlaget har alltid varit Dallas Cowboys och särskilt idioten Michael Irvin.
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Amerikansk fotboll

Post by PackSwede »

Ahh, hade inte upptäckt att det fanns fler liksasinnade bland NP medlemmarna, jag har följt NFL i drygt 20 år nu och under dom allra flesta hållt på Packers (var lite förvirrad i början och höll på Buffalo Bills som på den tiden spelade fantastiskt rolig fotboll med sitt snabba No-Huddle Offense)

Numera är det ju riktigt enkelt att följa sitt favoritlag, förut var det lite knivigare då det bara var TV3 som visade något sammandrag i veckan (sedan hoppade det ju runt en del mellan kanalerna, ibland var det ingen kanal alls som visade)

Under många år så hade jag bara en prenumeration på NFL Game Pass och lyssnade på alla Packers matcher via RealAudio (hugaligen). Turligt nog har jag en kollega som bor i Milwaukee som spelade in alla matcher och skickade med företagets internpost så mot slutet av veckan fick jag alltid förra veckans match (höll nog på så i 6-7 säsonger, jag har en rätt stor hög med videoband kan man säga...)

Årets säsong har varit minst sagt underhållande, trots något vingligt försvar emellanåt så har ju Packers gått obesegrade (i skrivande stund 11-0) och även om det finns en del svåra matcher kvar så känns det nu inte helt otroligt att dom skulle klara det som ingen annan klarat förut (Miami gick ju som bekant obesegrade 1972 men då spelade man färre matcher)

Packers får naturligtvis ses som favoriter till att representera NFC i SB, känns som om det är 49:ers, Saints och möjligen någon fler som kan utmana om dom har en bra dag.

I AFC blir det svårare att tippa, Patriots kan man aldrig räkna bort trots att dom har ligans sämst rankade försvar, Ravens och Steelers är bra (Ravens D har sett farligt bra ut på sistone), Texans är nere på sin 3:e QB och kommer att få det svårt och Raiders vet jag inte om jag tror på.

Ser fram emot vidare diskussioner i den här tråden :-)
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Episk kamp mellan Packers och Giants natt 38-35 blev slutresultatet efter ett field Goal av Packers med 2 sekunder kvar.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Gonzo
Posts: 36
Joined: 15 Jun 2011, 20:16

Re: Amerikansk fotboll

Post by Gonzo »

Men i SB kommer de bli som ifjol... Men Steelers går segrande ur.

Känns som big ben har fått tillbaka lite sjförtroende som säsongen gått.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

http://www.packers.com/media-center/vid ... ame=Recent" onclick="window.open(this.href);return false;

Se och njut, eller som kommentatorerna sa: -"the beast that we call Aaron Rodgers"
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Markman »

GB kommer ändå att få smisk i Super Bowl, om inte före det!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Amerikansk fotboll

Post by Zimme »

Markman wrote:GB kommer ändå att få smisk i Super Bowl, om inte före det!

Av vem???
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Amerikansk fotboll

Post by Markman »

Det beror ju på vilka de möter fattar du väl! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply