Mobiloperatörer - vilken är bäst i Västerbotten

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Mobiloperatörer - vilken är bäst i Västerbotten

Post by nishog04 »

Hej allihopa!

Jag har sedan länge enbart använt mig av Telia och Halebop för att vara säker på att ha täckning så gott som överallt i länet. Nu har jag dock börjat fundera på att byta operatör, men önskar först höra era åsikter och erfarenheter om Telenor, Tele2/Comviq och allt vad de heter. Hur är täckningen med 2G-, 3G- och 4G-näten i skelleftetrakten med omnejd. Även inlandet är av intresse.
Chippen
Posts: 14238
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Mobiloperatörer - vilken är bäst i Västerbotten

Post by Chippen »

Jag skulle säga att klyftan i täckningsgrad melkan Telia och övriga börjar bli riktigt liten.
På vissa ställen har Tele2/Telenor (som i grunden nu är samma nät då de använder samna master) bättre täckning då deras master inte är lika belastade.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Mobiloperatörer - vilken är bäst i Västerbotten

Post by nishog04 »

Där ser man! Kanske man kan beställa hem ett kontantkort och prova... Får man fråga vilken operatör du själv använder?
Chippen
Posts: 14238
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Mobiloperatörer - vilken är bäst i Västerbotten

Post by Chippen »

Klart man får fråga det. :)
Jag är så där tråkig och har Telia, men av den enkla anledningen att det är ett Företagsabonnemang jag har.

Däremot har jag sålt både Telia och Telenor och var då tvungen att fördjupa mig i Telenor.
Nedan kan du läsa om samarbetet Telenor/Tele2
http://www.mobil.se/nyheter/telenor-och ... bGOg3O5nqA

http://www.mobil.se/nyheter/tele2-och-t ... bGPdHO5nqA
Last edited by Chippen on 07 Sep 2017, 22:28, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Mobiloperatörer - vilken är bäst i Västerbotten

Post by nishog04 »

Tjusigt, tack för de goda råden!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Mobiloperatörer - vilken är bäst i Västerbotten

Post by Skidrow »

Tele 2 verkar ha bra täckning även om jag tycker förbannat illa om företagets policy som är rent lurendrejeri, du blir uppringd och säger du något som liknar ja har du skrivit ett kontrakt som inte går bryta på annat sätt än skriftligt till dom.
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Mobiloperatörer - vilken är bäst i Västerbotten

Post by PackSwede »

Tele 2 funkar då inte I skogarna utanför Glommersträsk så för mig är det Telia / Halebop som gäller

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Mobiloperatörer - vilken är bäst i Västerbotten

Post by Colton »

Skulle säga att i allmänhet så har Telia/halebop klart bättre täckning än telenor. Har telenor på jobb-mobilen och min erfarenhet är det i princip ingen täckning på många ställen i norrlands inland.Det finns vissa fläckar där Telenor har bättre täckning men de är mer undantag. Kollar man täckningskartan så är telia bättre än telenor dessutom. I centrala skellefteå osv är det dock ingen skillnad.
User avatar
Vitberget
Posts: 153
Joined: 16 Dec 2016, 11:54

Re: Mobiloperatörer - vilken är bäst i Västerbotten

Post by Vitberget »

Jag slår ett slag för Fello :) Har bytt från Halebop till Fello. Går på Telias nät.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Mobiloperatörer - vilken är bäst i Västerbotten

Post by Trollet »

Vitberget wrote:Jag slår ett slag för Fello :) Har bytt från Halebop till Fello. Går på Telias nät.
Haha! Skulle precis svara det. Bytte till Fello i somras. Otroligt sympatiskt företag, låga priser och man betalar inte för nånting man inte behöver. Vanliga abonnemang men aldrig bindningstid eller uppsägningstid. Och en kundtjänst som tar sitt jobb på allvar!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Mobiloperatörer - vilken är bäst i Västerbotten

Post by smogz »

Jag köpte Vimlas abonnemang till sonen och dröm om min förvåning ute i Mor och Fars stuga mellan umeå och skellefteå där telia funkar men halvdåligt så hade han 4G+ med full teckning. Vimla kör Telenors nät.

Nu säger jag inte att det funkar bättre i västerbotten, antagligen inte, men det kan vara värt att testa om man ofta befinner sig på samma ställen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Post Reply