Fotboll

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Fotboll

Post by BubbelVe »

Avbrutna matcher, böter för klubbar och nu helt plötsligt OMSPEL ..... "Den som gräver en grop...." Ni förstår vad jag menar, nu ska alltså samma händelse som gav solna böter och förlust med tre noll, istället bli omspel från noll noll trots att malmö ledde med ett mål då den bröts. Är det någon som tror att det kommer att sluta kastas in smällare nu när förbundet gett kastarna ett regelrätt vapen med användarinstruktioner.

"Om DITT lag ligger under skall smällare kastas in från neutral läktare, så bevisning om vilken tillhörighet försvåras då skall matchen spelas om från NOLL- NOLL"

HUR pantade är förbundet ? Lycka till i slutspelet då det gäller ett SM guld !!!!!

Jag gillar inte huliganer men hoppas nästan det händer precis vad jag beskriver så den sporten behöver ta tag i både sin publik och sitt regelverk.

Töm läktarna och spela klart matchen från den ställning och tid som var aktuellt . SAMMA DAG, Går inte det omspel utan publik med start på 1-0 och tolv minuter gågna

Och till ni idioter som brukar hävda att det är ju stämningshöjare och till och med bör godkännas i hockey (med bengaler och skit ) så skicka mig ett meddelande ska jag filma nästa nyårsfirande kan ni ru..a till filmen då uppenbarligen sporten i sig inte är nog spännande. Håll eder borta så vi kan bevara hockeyn pyroteknikfri i alla fall, så får krutbögarna gå på fotboll istället !
MOAHAHAHA
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Fotboll

Post by smogz »

Magisk straff i egyptiska ligan.


http://www.youtube.com/watch?v=dZguFvYS ... r_embedded#


Fan finns det inget sätt att bädda in Youtubeklipp i en post?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Fotboll

Post by smogz »

"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Fotboll

Post by smogz »

]Det gick...kul

Var bara att skriva
[youtube]Link to the YouTube video[/youtube]
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Fotboll

Post by anton95uppsala »

Alltså, förstår inte varför han får gult kort... Var det för att han stannade upp eller??
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Fotboll

Post by lazerkrobbe »

anton95uppsala wrote:Alltså, förstår inte varför han får gult kort... Var det för att han stannade upp eller??
Tycker att det är helt OK att han får gult kort efter den där straffen, ibland måste ju domarna få köra lite på känsla...slår man en sån där straff borde man kanske t.o.m. få rött?
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Fotboll

Post by Rampa »

BubbelVe wrote: Och till ni idioter som brukar hävda att det är ju stämningshöjare och till och med bör godkännas i hockey (med bengaler och skit ) så skicka mig ett meddelande ska jag filma nästa nyårsfirande kan ni ru..a till filmen då uppenbarligen sporten i sig inte är nog spännande. Håll eder borta så vi kan bevara hockeyn pyroteknikfri i alla fall, så får krutbögarna gå på fotboll istället !
MOAHAHAHA
Håller med till 190%
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Fotboll

Post by anton95uppsala »

lazerkrobbe wrote:
anton95uppsala wrote:Alltså, förstår inte varför han får gult kort... Var det för att han stannade upp eller??
Tycker att det är helt OK att han får gult kort efter den där straffen, ibland måste ju domarna få köra lite på känsla...slår man en sån där straff borde man kanske t.o.m. få rött?
Kan inte mkt om detaljer gällande fotbollsregler, men gills det där som osportsligt uppträdande eller? Enligt mig känns det mer som att han antingen försöker sig på en idiotisk fint som inte har en chans att lyckas, eller att han av misstag sparkar i marken.. Eller missar jag något på filmen?
Håller med om det där med domarna och känsla. Dömer själv innebandy nämligen.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Fotboll

Post by Markman »

Jag tycker att han ska få en varning för osportsligt utseende! :P
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Fotboll

Post by Markman »

"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Fotboll

Post by Fox »

BubbelVe wrote:Avbrutna matcher, böter för klubbar och nu helt plötsligt OMSPEL ..... "Den som gräver en grop...." Ni förstår vad jag menar, nu ska alltså samma händelse som gav solna böter och förlust med tre noll, istället bli omspel från noll noll trots att malmö ledde med ett mål då den bröts. Är det någon som tror att det kommer att sluta kastas in smällare nu när förbundet gett kastarna ett regelrätt vapen med användarinstruktioner.

"Om DITT lag ligger under skall smällare kastas in från neutral läktare, så bevisning om vilken tillhörighet försvåras då skall matchen spelas om från NOLL- NOLL"

HUR pantade är förbundet ? Lycka till i slutspelet då det gäller ett SM guld !!!!!

Jag gillar inte huliganer men hoppas nästan det händer precis vad jag beskriver så den sporten behöver ta tag i både sin publik och sitt regelverk.

Töm läktarna och spela klart matchen från den ställning och tid som var aktuellt . SAMMA DAG, Går inte det omspel utan publik med start på 1-0 och tolv minuter gågna

Och till ni idioter som brukar hävda att det är ju stämningshöjare och till och med bör godkännas i hockey (med bengaler och skit ) så skicka mig ett meddelande ska jag filma nästa nyårsfirande kan ni ru..a till filmen då uppenbarligen sporten i sig inte är nog spännande. Håll eder borta så vi kan bevara hockeyn pyroteknikfri i alla fall, så får krutbögarna gå på fotboll istället !
MOAHAHAHA
Pyroteknik som används ansvarsfullt är stämningshöjande, självklart subjektivt men ändå. Se på premiärtåget. Hade känts som ett stolpskott utan någon pyroteknik.

"Och till ni idioter som brukar hävda att det är ju stämningshöjare och till och med bör godkännas i hockey (med sång och skit ) så skicka mig ett meddelande så ska jag filma nästa gång någon kör sjunger så kan ni ru..a till filmen då uppenbarligen sporten i sig inte är nog spännande."
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Fotboll

Post by Special Brew »

Raskolnikov wrote:
BubbelVe wrote:Avbrutna matcher, böter för klubbar och nu helt plötsligt OMSPEL ..... "Den som gräver en grop...." Ni förstår vad jag menar, nu ska alltså samma händelse som gav solna böter och förlust med tre noll, istället bli omspel från noll noll trots att malmö ledde med ett mål då den bröts. Är det någon som tror att det kommer att sluta kastas in smällare nu när förbundet gett kastarna ett regelrätt vapen med användarinstruktioner.

"Om DITT lag ligger under skall smällare kastas in från neutral läktare, så bevisning om vilken tillhörighet försvåras då skall matchen spelas om från NOLL- NOLL"

HUR pantade är förbundet ? Lycka till i slutspelet då det gäller ett SM guld !!!!!

Jag gillar inte huliganer men hoppas nästan det händer precis vad jag beskriver så den sporten behöver ta tag i både sin publik och sitt regelverk.

Töm läktarna och spela klart matchen från den ställning och tid som var aktuellt . SAMMA DAG, Går inte det omspel utan publik med start på 1-0 och tolv minuter gågna

Och till ni idioter som brukar hävda att det är ju stämningshöjare och till och med bör godkännas i hockey (med bengaler och skit ) så skicka mig ett meddelande ska jag filma nästa nyårsfirande kan ni ru..a till filmen då uppenbarligen sporten i sig inte är nog spännande. Håll eder borta så vi kan bevara hockeyn pyroteknikfri i alla fall, så får krutbögarna gå på fotboll istället !
MOAHAHAHA
Pyroteknik som används ansvarsfullt är stämningshöjande, självklart subjektivt men ändå. Se på premiärtåget. Hade känts som ett stolpskott utan någon pyroteknik.

"Och till ni idioter som brukar hävda att det är ju stämningshöjare och till och med bör godkännas i hockey (med sång och skit ) så skicka mig ett meddelande så ska jag filma nästa gång någon kör sjunger så kan ni ru..a till filmen då uppenbarligen sporten i sig inte är nog spännande."
ok
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Fotboll

Post by Fox »

Förstår inte vad som var meningen med ovanstående inlägg. Men visst, är det den nivån vi ska hålla. Det här var inte en diskussion för att det ska vara lagligt eller så. Utan bara att det här " då är sporten i sig inte tillräckligt intressant" känns väldigt diffust. Vars går gränsen? Sång, flaggor? När blir sporten i sig inte tillräckligt intressant? Men för att verkligen svara på ditt inlägg.

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm okok
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Fotboll

Post by anton95uppsala »

JA!!!! EM!!!
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Fotboll

Post by Special Brew »

anton95uppsala wrote:JA!!!! EM!!!
YES!! Underbart!! Saknade inte en gestikulerande orörlig 100 kilos Zlatan i kväll. Alla ser ut att ha mycket roligare utan honom. :D
Rupert
Posts: 11
Joined: 13 Jul 2011, 18:45

Re: Fotboll

Post by Rupert »

Special Brew wrote:
anton95uppsala wrote:JA!!!! EM!!!
YES!! Underbart!! Saknade inte en gestikulerande orörlig 100 kilos Zlatan i kväll. Alla ser ut att ha mycket roligare utan honom. :D
Aa lite tråkigt att Sverige är för dåliga för honom
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Fotboll

Post by Lidlund »

Rupert wrote:Aa lite tråkigt att Sverige är för dåliga för honom
Jag skulle vilja säga att han passar absolut inte in i sveriges lag. Ett lag kan inte vara för dålig för en spelare, en spelare kan vara för dålig för ett lag. Men sverige som ska spela ett snabbt rörligt spel behöver vi ingen 100 kilos klump som står längst fram och är frustrerad för han inte får några bollar att dribbla
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Fotboll

Post by smogz »

Nä det är ju det som är problemet. Zlatan underkastar sig inte Sveriges spelmodell, den dagen han gör det kommer Sverige att vara ett bättre lag än med Zlatan utanför laget. Men just nu när han spelar sin gåfotboll och inte tar jobbet så är Sverige ett bättre lag utan honom.

Han är en av världens bästa spelare men han har inte de medspelarna som han är van vid i sina klubblag. Därför måste han också anpassa sig till spelet. Inte bara tvärtom.

I övrigt - så jävla kul att sverige är i EM. Ser som fan fram emot det i sommar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Fotboll

Post by lazerkrobbe »

Är inte Zlatan för landslaget, vad Z är för WordFeud? Kan avgöra matcher men är mest i vägen...
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Fotboll

Post by Special Brew »

lazerkrobbe wrote:Är inte Zlatan för landslaget, vad Z är för WordFeud? Kan avgöra matcher men är mest i vägen...
:D
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Fotboll

Post by Rampa »

Lustigt det här med Zlatan-kommentarerna här. På tv (tror jag det var) någon dag före kval-matchen mot Holland tog man upp ämnet "hur ofta Zlatan nämns i sportsändningar. Och i tv-sporten dagen efter segern mot Duthcharna börjar den kvinnliga programledaren med orden "Sverige vann utan Zlatan.
Zlatans vad less man börjar vara på tjatet. ;)
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Fotboll

Post by Special Brew »

Och så har man bägge sina lag i respektive högstaliga igen! Bra jobbat ÅFF! :)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Fotboll

Post by svartgulsubkultur »

Special Brew wrote:Och så har man bägge sina lag i respektive högstaliga igen! Bra jobbat ÅFF! :)
Med en Oscar Möller i vardera lag ;)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Fotboll

Post by Special Brew »

svartgulsubkultur wrote:
Special Brew wrote:Och så har man bägge sina lag i respektive högstaliga igen! Bra jobbat ÅFF! :)
Med en Oscar Möller i vardera lag ;)
Exakt. Känns bra. :D
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Fotboll

Post by Trollet »

Njutet just nu kommer mest av Gais seger över äckel-Blåvitt. Nu är konsumlaget sämst i Göteborg. Älska!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Fotboll

Post by nomercy »

De var inte sådäringa jättejätteglada spelare och ledare i GIF Sundsvall innan matchen igår då det visade sig att lokalblaskan placerat ut "Allsvenskanlöpet" runt om hela arenan INNAN match......
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Fotboll

Post by Special Brew »

Undrar hur många Carlsberg producenten i Danmarksmatchen druckigt. Flera gånger har han visat repriser när spelet har pågått. :?
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Fotboll

Post by smogz »

Gissar att hängskallen Zlatan får 45 min ikväll. Hoppas de testar honom i en mindre fri tillbakadragen släpande position bakom Elmander.

När han har den fria offensiva rollen där han ibland är släpande och ibland på topp så känns det som han utnyttjar friheten till att inte göra nått alls. Dvs stå och lata sig. Sen spelar han en stunds gå-fotboll och emellanåt gör han några fantastiska grejer. Men det räcker inte i Landslaget.

Ge honom den släpande positionen där han skall ha mycket boll, där han måste springa mycket och där han kanske får förstapassen istället för som nu att dom seglar förbi honom och han hänger med huvudet.

Hoppas också att Rasmus Elm gör en bra match. Har aldrig gillat Bayrami, bra på att dribbla, ja. Inget mer.

Wernbloom, Kim Källström, Anders Svensson i all ära. Alla tre är för dåliga för att sverige ska kunna gå långt i ett EM. En Rasmus Elm som blommar ut kan möjligen vara nyckeln. Kan han bli en ny Brolin så kan det gå.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Fotboll

Post by Rollie »

För att det ska bli ett långt EM krävs det att några av "U-21 gänget", dvs Toivonen, Elm, Bajrami eller någon annan för den delen tar några ordentliga kliv (hoppades själv mycket på M Berg). Elm har alla verktyg för att bli riktigt bra. Sen hoppas jag också att man hittar en bättre högerback än Lustig som är för långsam och vek mot bra motståndare. Svensson tycker jag är i princip slut men däremot håller jag Kim K just nu som en mf av hög internationell klass. Han har mognat och insett sina styrkor och svagheter och håller inte på och överarbetar sitt spel som för några år sedan. Förstår inte riktigt varför Zlatan tackar ja till landslaget när han inte visar prov på någon som helst spelglädje.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Fotboll

Post by kriwi »

Rollie wrote: Förstår inte riktigt varför Zlatan tackar ja till landslaget när han inte visar prov på någon som helst spelglädje.
Zlatan har aldrig visat någon större "spelglädje" på plan. Har sett likadant ut från MFF till Milan. Har ju dock fungerat rätt okej i klubblagen...
Post Reply