Gaming

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Gaming

Post by Markman »

Finns det några gamers här inne? Vilken konsoll gäller, och vilka titlar?

Själv kör jag på X360 och är helsåld på Mass Effect-serien, tvåan in particular.. Sen är ju givetvis NHL 12 förbokat också.. ;)
Assassin's Creed-serien, Batman: Arkham Asylum, NHL 11 och Darksiders har jag väl lagt ett par timmar på också, om man säger så..

Sen ska man inte glömma den odödliga NES-burken som huserar i mediabänken heller! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Gaming

Post by Special Brew »

PS3 och Dirt 3.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Gaming

Post by TS_ »

Spelar lite av varje, SC2, BC2,TF2, GTA IV, och Mass Effect 2 på PC och NHL 11 på 360
Ser framemot BF3, Diablo 3, Mass Effect 3 och NHL 12
MBB

Re: Gaming

Post by MBB »

PS3: Battlefield Bad Company 2 Vietnam online!, NHL 11, Castlevania, Just Cause 2.
Sen lite NES när konsollen vill.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

MBB - vad tycker du om Just Cause 2?
Har lirat igenom det, men jag tyckte att det var ganska enformigt om man ville klara hela spelet.. Att gå igenom varenda stad, by och bosättning för att hitta powerups och sånt blev riktigt drygt.. Uppdragen var väl helt ok, men jag tycker man borde ha lagt lite mer energi på att göra fler uppdrag och mindre "småskit".. Sen stör jag mig som fan på att det är helt omöjligt att klara 100 % i spelet också, eftersom alla prylar som man ska samla ihop inte finns..

I de fyra stadsdelarna var det ju fruktansvärt drygt att samla ihop alla collectibles och destructibles för att få 100 % i dem också..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
MBB

Re: Gaming

Post by MBB »

Markman wrote:MBB - vad tycker du om Just Cause 2?
Har lirat igenom det, men jag tyckte att det var ganska enformigt om man ville klara hela spelet.. Att gå igenom varenda stad, by och bosättning för att hitta powerups och sånt blev riktigt drygt.. Uppdragen var väl helt ok, men jag tycker man borde ha lagt lite mer energi på att göra fler uppdrag och mindre "småskit".. Sen stör jag mig som fan på att det är helt omöjligt att klara 100 % i spelet också, eftersom alla prylar som man ska samla ihop inte finns..

I de fyra stadsdelarna var det ju fruktansvärt drygt att samla ihop alla collectibles och destructibles för att få 100 % i dem också..
Jag tycker det var ett soft spel, aningen långtråkigt blir det väl när man bara mosar en liknande bas/by gång på gång. Jag har försökt klara 100% men det är ju nå så fruktansvärt svårt/drygt. Det blir lite som GTA, man slölirar mest dvs. man flyger bara runt med fallskärmen, skjuter lite och känner på friheten. Sen är ju omgivningen rätt fin också :)
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

Det är faktiskt inte bara svårt att klara 100 %, det är fullständigt omöjligt, då det är vissa saker som fattas i spelet, bland annat ett vattentorn om jag inte missminner mig..

Omgivningen måste man ju faktiskt plussa för, den är ju rätt välgjord.. Sen är det ju rätt intressant att man inom ett område på typ en mil i radie har tropisk djungel, öken och en fjällkedja.. Men hey, det är ju snyggt i alla fall! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Gaming

Post by Wolfman »

Detta kan vara den hetaste spelhösten på länge, enligt min mening. Förstår inte hur jag ska ha tid spela allt. Battlefield 3, Uncharted 3, Skyrim och... kanske inte var något mer :). Håller just nu på med Uncharted 2 (fastnade just för serien. Jag vill vara som Nathan.) och LA Noire.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

LA Noire är ju ett väldigt speciellt spel faktiskt.. Grafiken är ju förstås fantastisk, särskilt ansikten och personer, men det är ju också spelets trumfkort.. Tycker det är lite synd att uppdragen är så korta bara, det förtar lite av känslan för min del..

Sen tycker jag nog att Batman: Arkham city och Assassin's Creed: Revelations är rätt värda att vänta på också, förutom de tre du räknar upp Wolfman.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Gaming

Post by Wolfman »

Just det, Revelations känns ju oerhört kittlande iom att det utspelas i Konstantinopel. Jag gjorde dock misstaget att spela Brotherhood innan jag spelade tvåan, vilket gjorde att jag greppade rätt lite :oops: . Men ruskigt skön känsla att vandra omkring i Rom med den mäktiga musiken.

LA Noire är ju så jäkla skönt, allt ifrån musiken till stämningen. Gillar ju Noir-genren överlag. Men som du säger är uppdragen ganska korta och ibland lite väl förutsägbara. Liksom man hittar en man som blir påkörd och i fickan på den döde hittar man en livförsäkring undertecknad samma dag! Men det blir ju mer djup längre in i serien.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

Jag älskar ju open-world-grejen med AC.. Att i princip det enda som hindrar en från att ta en genväg är bergväggar och områden man inte låst upp än - ljuvligt.. Sen finns det ju en hel del omväxling i uppdragen också, vilket bidrar till att jag inte blir less på det.. Arsenalen av vapen är ju smått otrolig, liksom att man är vän med Leonardo da Vinci och får leka med hans uppfinningar också.. :)

Har kommit till Vice desk, och förutom Black Dahlia är det väl inte så jättemycket som blir djupare än så länge.. Har du kommit längre än så?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
micktålbot
Posts: 538
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Gaming

Post by micktålbot »

Det blir massor med NHL12 och Battlefield 3 i höst. Har ni Ps3 kan jag rekommendera Infamous spelen, en halvt GTA klon med inslag av Hulken och Spiderman 2 (från original xbox). Underskattat spel som har riktigt rolig gameplay.

Sedan pissar jag på mig av väntan inför HD remakepaketet av Ico/Shadow of the Colossus. Ett måste för alla PS3 ägare!
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

Så här innan spelsläpp på NHL 12 känns det som att de två mest spännande sakerna med spelet kommer att vara att målvakten är fullständigt "live" och uppgraderingen av fysikmotorn, med fler tacklingsmöjligheter och att storleken har större betydelse än tidigare.. Det första givetvis skyhög favorit på den punkten, men jag som bokstavligen älskar att spela fysiskt har ju ingenting emot det andra heller.. En riktigt skön propp är nog gränsfall på lika roligt som ett snyggt mål.. :P
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Gaming

Post by Wolfman »

Markman wrote:Jag älskar ju open-world-grejen med AC.. Att i princip det enda som hindrar en från att ta en genväg är bergväggar och områden man inte låst upp än - ljuvligt.. Sen finns det ju en hel del omväxling i uppdragen också, vilket bidrar till att jag inte blir less på det.. Arsenalen av vapen är ju smått otrolig, liksom att man är vän med Leonardo da Vinci och får leka med hans uppfinningar också.. :)

Har kommit till Vice desk, och förutom Black Dahlia är det väl inte så jättemycket som blir djupare än så länge.. Har du kommit längre än så?
Hehe, att det blir mer djup i spelet är något jag endast läst :oops: Har just börjat med Black Dahlia mysteriet. Jag fick under semestern låna Uncharted-serien och har i dagarna spelat ut Drakes Fortune (4 år "för sent", jag vet), så LA Noire fick läggas åt sidan. Ska börja om snart igen med LA Noire. Men Uncharted förresten, herregud vad bra soundtrack! Längtar till att få spela Drakes Deception, och Among Thieves innan...

http://www.youtube.com/watch?v=vFeBVoEeIwM

NHL 12 ser riktigt bra ut. Som du skriver känns det skoj att målvakterna känns mer dödliga.
MBB

Re: Gaming

Post by MBB »

Gav upp på LA Noire... Om man valde fel väg att gå under ett förhör (som hände ofta för mig) så kunde ju hela uppdraget gå åt helsike, vilket ledde till att jag fick spela om hela uppdraget för att sen memorisera vilka dom felaktiga frågorna var. Det blev som...inge skoj. Antar att jag är kass på att läsa folk :)
freddan
Posts: 42
Joined: 17 Jun 2011, 16:05

Re: Gaming

Post by freddan »

lirar väl mest 360

nhl 11 och fifa 11


gamertag på live kaptenswe1988
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

MBB wrote:Gav upp på LA Noire... Om man valde fel väg att gå under ett förhör (som hände ofta för mig) så kunde ju hela uppdraget gå åt helsike, vilket ledde till att jag fick spela om hela uppdraget för att sen memorisera vilka dom felaktiga frågorna var. Det blev som...inge skoj. Antar att jag är kass på att läsa folk :)
Jag är lite benägen att hålla med faktiskt..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Gaming

Post by Skidrow »

Starwars The Old Republic kommer i Nov/Dec fram till dess AOC.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Gaming

Post by anton95uppsala »

Nån som vet vilka nyheter som väntar med nya NHL 12? :)
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Gaming

Post by TS_ »

anton95uppsala wrote:Nån som vet vilka nyheter som väntar med nya NHL 12? :)
Bättre målvaktsfysik, målvaktsslagsmål :? tacklingar över sarg, man kan köra över målvakten = roughing
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

Målvakten är fullständigt live, dvs. även touchar under pågående spel kommer att påverka målvakten.. Fysikmotorn kommer att bli bättre, då bland annat fler tacklingsanimationer kommer att finnas (över sarg, av med hjälmen, genom plexit :D ) och att storleken på spelaren kommer att ha större betydelse.. En "Antos" kommer alltså att få svårare att välta en "Majesky", samtidigt som spelare med bra balans kommer att bli svårare att få omkull.. :)

De kommer även att införa gamla legender, som Gretzky, Yzerman, Salming, Bourque, Chelios med flera.. Legenderna kan man placera i vilket lag som helst.

Vidare kommer AI:n att bli smartare och kunna se lite i förväg, t.ex. så de går offensivt redan innan medspelaren har tagit tillbaka pucken om det är läge för det, till skillnad från 11:an när de vände först när någon i det egna laget hade kontroll på pucken.. De kommer också att bli bättre på att läsa passningar och förutse var spelet kommer härnäst..

Det är väl "the biggies", men totalt hävdar EA att det är ungefär 300 gameplay-enhancements..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Gaming

Post by Konk »

Man kan brottas lite framför mål så att stora killar ska vara mer värdefulla i tex. EASHL. Sarg-glaset kan gå sönder också och hjälmarna kan ramla av. Pucken är inte fastlimmad till kroppen vid tex. slagskott, så om du laddar upp ett skott för länge så kan pucken glida iväg. Balans-systemet är förbättrat så att man inte antingen tappar balansen lite grann eller flyger åt helvete, finns lite mer snubblingar och så.

Sen är Be A Pro förbättrat, man får mer istid om man spelar bättre och man kan simulera till sitt nästa byte. Man kan nu också spela 4 hela säsonger i CHL. Även en massa uppdrag från coachen under matchen och så kan man titta på lite highlights från karriären. Det finns också en ny funktion där man kan lägga till legendariska spelare som Gretzky och Salming till valfritt lag.

Har märkt att spelaren "dribblar" pucken när han åker med den istället för att den sitter fastlimmad vid bladet. Dock inte säker på att pucken är helt live när man har kontroll på den. Skridskoåkningen ser finare ut också. Man kan också spara sina "builds" i EASHL så man slipper sitta och göra det manuellt varje gång man vill byta spelartyp. Har säkert missat något :)

EDIT: Markman var före med lite granna ;)
User avatar
micktålbot
Posts: 538
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Gaming

Post by micktålbot »

Jag skulle vilja se fixar till online-läget. Det är alldels för segt och jag hatar alla superlånga time limits och avbrott som folk kan göra hela tiden. Man blir galen på det ibland.
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Gaming

Post by Konk »

Håller med, men det är kanske inte någon fix som de gör jättemycket reklam för men man kan ju hoppas.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Gaming

Post by anton95uppsala »

Jaha tack för alla svar! Låter onekligen som om flera förbättringar är att vänta. Särskilt det med att man kan "tappa pucken" vid slagskott gör ju spelet lite mer verklighetstroget. :D
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

micktålbot wrote:Jag skulle vilja se fixar till online-läget. Det är alldels för segt och jag hatar alla superlånga time limits och avbrott som folk kan göra hela tiden. Man blir galen på det ibland.
De trettio sekunderna är verkligen långa ibland, eller kanske ska säga jämnt! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Gaming

Post by Konk »

Någon mer än jag som testat NHL 12-demot än? Det känns faktiskt skönt även om jag inte spelat så mycket än. Lite svårare att finta målvakten, och det gamla backhandskottet verkar svårare att sätta. Och som de har snackat om så har AI också blivit smartare, slår faktiskt passningar i tid och backarna är inte idioter när de ska ut ur egen zon. Kunde bli förbannat frustrerad då killar som Chara och Keith bara gav bort pucken varannan gång.
Henke
Posts: 252
Joined: 25 Jun 2011, 11:56

Re: Gaming

Post by Henke »

Konk wrote:Någon mer än jag som testat NHL 12-demot än? Det känns faktiskt skönt även om jag inte spelat så mycket än. Lite svårare att finta målvakten, och det gamla backhandskottet verkar svårare att sätta. Och som de har snackat om så har AI också blivit smartare, slår faktiskt passningar i tid och backarna är inte idioter när de ska ut ur egen zon. Kunde bli förbannat frustrerad då killar som Chara och Keith bara gav bort pucken varannan gång.
Testat demot på 360 och det blir ett givet köp ! :D

Det mesta känns lite bättre och längtar grymt mycket !
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

Nice! Men du menar alltså att du inte har förbeställt? ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Gaming

Post by TS_ »

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/ ... erbjudande
Förbokningserbjudande. Förboka NHL 12 och du får ett in-game "Goalie Boost Pack"
Boosts;" Goalie Glove Hand High Boost 2 (+3 to stat)", "Goalie Glove Stick Hand High Boost 2 (+3 to stat)", "Goalie Rebound Control Boost 2 (+3 to stat)".
innebär det att när man möter andra så kommer min målvakt att vara bättre än deras?
Post Reply