Anekdoter med Sten och Georg

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Anekdoter med Sten och Georg

Post by Larzon »

Tänkte att folk kunde återberätta några roliga minnen med grabbarna :D återkommer med en egen!
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by Erwynn »

Ja det vore kul :D återkommer också med en egen!
Hata allt.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by Jokard »

Haha grym tråd! :D Återkommer med en....

Nä, tar dom direkt :D

Mitt första intryck:
Jag och pappa satt på sittplats och jag undrade vad det var för konstig farbror som satt bredvid oss. Det första han sa till oss var: "Hur går det Löven då?!"
Pappa svarade: "Ja dom leder med 2-1."
Då tittade Georg på oss allvarligt, samtidigt som han skakade på huvudet och lutade sig lite framåt, mot oss: "Inte bra..."
:D

Också kul när vi var i SkyCom Arena (blöäh!) och någon Skelleftesupporter hjälpte honom köpa fika. Nån Lövare såg det och sa något i stil med "Ha! Att han inte kan köpa sitt fika själv?"
Sten skrek: "Krossa Löven! Visst Georg?! krossa Löven!"
Georg nickade allvarligt och instämmande: "Jåå!" :D
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by svartgulsubkultur »

Träffade Georg på Konsum i Ursviken våren 2008.
"Jaha, vad tror du om Säcken som ny tränare då?" frågade jag.
"Ååå, blir bra. Blir jättebra. Men grabbarna bakom båset är det som bestämmer. Hjälpa målvakten!"
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by svartgulsubkultur »

I playoff 1 2004 torskade vi första matchen borta mot Piteå med 1-2 efter tolv minuters förlängningsspel. Tungt.
I bussen hem hade jag Sten och Georg på sätet framför mig.
Från Kvarnhallen till Isladan så tjattrade de samma mantra nonstop i cirka 50 minuter:
"Ååå, krossa Piteå på torsdag, krossa Piteå! Krossa Ragge, krossa Bella, krossa Piteå!"
Just då var man hyfsat less, men grabbarna grus hade givetvis rätt. 5-1 till AIK hemma på torsdagen följdes upp med 4-1 på lördagen. :)

Apropå supporterresor minns jag att de ALLTID kom till Assars shop och skrev upp sig för kommande resa och sen kom NÄSTAN alltid deras syrra och strök dem från listan.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by svartgulsubkultur »

Kommer även ihåg när jag för första gången förstod att bröderna Wikström var mer än bara vanliga Skellefteåsupportrar.
Nere på isen innan nedsläpp mottog de varsin SHC-matchtröja med nummer 50 på ryggarna och jag minns att jag frågade farsan vilka dessa snubbar var. "Största och roligaste fansen", svarade farsan.
Detta måste alltså ha varit strax innan jul ES-säsongen 87/88.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by svartgulsubkultur »

Bra idé!
http://www.sportnu.se/706574/stengeorg- ... kelleftea/" onclick="window.open(this.href);return false;
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by Rampa »

Jag kommer aldrig att glömma då de var med i Hundra höjdare på tv. Då den ene, minns inte vem av dom, fick "göra" taktiktavlan i omklädningsrummet. DET var en höjdare.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by smogz »

Här har vi dom:
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Fetisov
Posts: 131
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by Fetisov »

Mitt första minne av bröderna Wikström är efter en förlustmatch. Vet ej när eller mot vem, men ute på parkeringen står dom och gråter så tårarna sprutar. Jag frågar vad som har hänt. " VI föörloooora!!!" Därmed var jag införstådd med hur mycket AIK betydde för dom.

Ett betydligt roligare minne kommer från en fotbollsmatch på Norrvalla. SFF vs Umedalen. Jag hade en AIK-keps och blev därmed stolsgranne med en av bröderna, oklart vilken. Vid matchstart knuffade han mig i sidan och frågade "Får man kalla dom tattara?" Jodå, sa jag. Så mycket du vill. Detta utnyttjade han till fullo matchen igenom :D . Dessutom påpekade han att så mycket som dom svor på avbytarbänken så skulle dom aldrig komma till himlen.

Tack för alla fantastiska minnen och vila i frid nu StenGeorg...
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by King Kong »

Minns inte året men jag och min sambo träffade en av bröderna utanför den gamla ladan, vi skulle möta Löven och jag frågade honom hur han trodde att det skulle gå, varpå han svarade:
"- Vi vinner, Krossa Löven, jåå, 7-1, krossa Löven, fitt Löven"
Min sambo blev lite överraskad av språkvalet, hon hade aldrig sett eller hört talas om dem förut.

Vet inte om det bara var när jag träffade dom, men dom kunde ha ett ganska ovårdat språk dom goda bröderna :)
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by Foppas skridskocoach »

svartgulsubkultur wrote:Bra idé!
http://www.sportnu.se/706574/stengeorg- ... kelleftea/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Mycket bra initiativ!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by Jokard »

Pappa har berättat om en gång då han skulle hem från sitt dåvarande jobb i Ursviken.

Han stannar vid korsningen där Ericsson och Tieto Enator funnits förut, för att släppa förbi kommande bil. Då öppnas passagerardörren och in kliver en glad Sten.
"Åka stan?"
Och det skulle han ju. Så Sten fick åka med. Vid flera tillfällen påpekade han "Fin bil! Vi åka fin bil!"

Sten sa aldrig vart han skulle, men pappa visste ju att AIK snart skulle spela så Sten fick skjuts hela vägen till ladan :)
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by svartgulsubkultur »

Stäihn wrote:Pappa har berättat om en gång då han skulle hem från sitt dåvarande jobb i Ursviken.

Han stannar vid korsningen där Ericsson och Tieto Enator funnits förut, för att släppa förbi kommande bil. Då öppnas passagerardörren och in kliver en glad Sten.
"Åka stan?"
Och det skulle han ju. Så Sten fick åka med. Vid flera tillfällen påpekade han "Fin bil! Vi åka fin bil!"

Sten sa aldrig vart han skulle, men pappa visste ju att AIK snart skulle spela så Sten fick skjuts hela vägen till ladan :)
Haha, att ragga skjuts var aldrig nåt problem. Då jag jobbade på Däckhuset som då låg på Slalomvägen så hände det ofta att Sten kom in i verkstan och kollade på när man skiftade däck. När bilen var klar frågade Sten: "Åka med? Ursviken?" 8-)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Moss
Posts: 207
Joined: 11 Dec 2011, 18:59
Location: Skellefteå

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by Moss »

Efter matchen igår så bättade min morfar för mig om när han bodde i Ursviken.
Nästan varje gång han skulle köra in till stan så bad Georg om att få åka med honom. När de kört ungefär hundra meter så stod Sten där och också ville lifta. Morfar försökte stanna och ta upp Sten men då blev alltid Georg som tokig i där bak i bakstätet, viftade med armarna och skrek ''Kör, Kör! Inte stanna! Ta int upp han! Kööör! :lol:
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by svartgulsubkultur »

Dom var ganska ovänner där ett tag på 90-talet, klev på bussen på olika hållplatser trots att de bodde tillsammans.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by Jokard »

svartgulsubkultur wrote:Dom var ganska ovänner där ett tag på 90-talet, klev på bussen på olika hållplatser trots att de bodde tillsammans.
En satt fram och en satt bak. Osv.

"Jag trodde ni skulle sitta såhär, bredvid varann!" - Fredrik Wikingsson.
"Näh, de går inte!" - Sten Wikström.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by svartgulsubkultur »

En annan skön grej jag fått berättad för mig:
Efter fotbollsmatcher på Norrvalla (AIK, FF, SSK) så kom de alltid ner till omklädningsrummen, en och en.
Efter match finns det alltid läsk där till spelare och domare.
Sten kommer ner och säger "Få en dricka" och det får han. "En till brorsan å", säger Sten och det får han.
Strax efter kommer Georg: "Få en dricka". Det får han. "Å en till brorsan". Det får han :)

Men en gång var bara en av dem där och de hade folk koll på.
Sten kom ner och fick två drickor, en till sig och en till Georg.
Strax efter kom "Georg" och fick två drickor, en till sig själv och en till "Sten" :D
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by Trollet »

Hahahahaha! Han spelade sin bror?!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by svartgulsubkultur »

Trollet wrote:Hahahahaha! Han spelade sin bror?!
Har inte alla enäggstvillingar kört det tricket?
Min farsa och hans brorsa delade tex på samma körkort i två år innan de skaffade var sitt.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by Trollet »

Trodde inte StenGeorg var så klipska. Genialt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Anekdoter med Sten och Georg

Post by svartgulsubkultur »

Trollet wrote:Trodde inte StenGeorg var så klipska. Genialt.
Nu blev han ju iofs genomskådad men folk ser gärna mellan fingrarna en sån gång :)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Post Reply