Hört och hänt i Skellefteå

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

Ica-handlaren i boden kör utpressning för att SD-reklam ska förvinna. Vänstermännisko stör valmöten så kraftigt att flera blir inställda och SD hindras att ens föra ut sitt budskap. SL stoppar SDs affisher för att de vandaliseras av vänstermänniskor. Och detta är bara senaste veckan!!! Och du påstår att det är samma spelregler?
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

374 wrote:Men om ett parti aktivt hindras från att föra ut sitt budskap så är det inte samma spelregler.
Vad är det du inte förstår? Spelreglerna är desamma för alla som är medlemmar i ett fackförbund. Bryter du mot dessa regler blir du utesluten. Eller är det att ett fackförbund är en medlemsstyrd organisation för vilken den står helt fritt att besluta att tex att aktivt företräda en viss politik och samtidigt uppbära ett fackligt medlemskap är oförenliga som du inte förstår?

LO-förbundens uppgift är inte att fungera som en miniriksdag utan deras arbete styrs av stadgar, spelregler, som beslutas om på kongresser av medlemmarnas ombud. I demokratisk ordning. Vill man att de ska se annorlunda ut får man försöka påverka ombuden så att de fattar beslut som går i den riktning man själv vill. Lyckas man inte får man finna sig i hur det ser ut till nästa kongress. Either Wayne, spelreglerna där är lika för alla.

I samhället i stort är det ingen som hindrar SD att föra ut sin politik. Det är däremot många som glädjande nog visar att de ogillar den. Och guess what, båda sakerna ryms inom ramen för demokratin.., :roll:
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by smogz »

Du har nu rapat regler i dina tio sista inlägg jokarfo, i verkligheten följer inte alla reglerna. Om inte alla följer reglerna blir det i praktiken inte samma spelregler hur många regler du än räknar upp.

Nu har jag ingen sympati för SD men även om regelverket är detsamma för alla så innebär inte den praktiska tolkningen av enskilda människor att regelverket i praktiken blir detsamma.

Jag lägger ingen åsikt i det bara konstaterar att vilka regler du än räknar upp, om folk inte följer dom så är det vad som händer som spelar roll. Inte reglerna som ingen följer.

Synd tycker jag, tror SD vinner jävligt mycket mer på detta än att dom fritt får verka och om etablerade partier faktiskt tar debatten och själv tänker i området. Tror hälften av SDs röster är rena missnöjesröster från människor som inte är insatta i deras politik men som röstar på dom delvis pga den uppmärksamhet de får av allt motstånd/mobbing/ignorans eller kalla det vafan som helst, som pågår.
Last edited by smogz on 22 May 2014, 14:30, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
micktålbot
Posts: 538
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by micktålbot »

jokafo, Du lever verkligen inte i verkligheten. SD får inte köpa reklamplats, deras torgmöten attackeras, de tillåts inte få tillgång till arbetsplatser, deras webbsidor DoSas, människor som ger dem pengar söks upp av media för att hängas ut i riksmedia. Det är VERKLIGEN inte samma spelregler, du låter som en typisk vänstermänniska som tillåter vilka som helst inskränkningar i yttrandefriheten och mötesfrihet bara för att du tycker illa om SD. Jag tycker folk ska hålla käften och sluta hyckla. Förutom några tusentalet anarkister, anarkokapitalister och möjligtvis ett fåtal objektivister i detta land så tror fortfarande 99% på nationalstatens existens. Denna extrema minoritet som avsäger sig statens rätt till att upprätthålla medborgarfunktionen och den liberala demokratins landrätt som styr individers rätt till geografisk placering kan jag tycka ha rätt att säga vad som påstås om SD, men i realiteten är dagens invandringspolitik på en skala där SD och alla andra partier återfinns, det handlar bara om siffror. Det är ytterst, ytterst få som verkligen tror på verkligt fri invandring, och undersökningar visar på att allt fler anser att en mer restriktiv invandringspolitik är att föredra. SD är som nåt sorts moraliskt spöke vi kan peka på för att få oss att må bättre över våra egna tillkortakommanden.

Du nämner hela tiden lagen i dina svar, att lagen säger si och så, detta är inget moraliskt ställningstagande, lagen skulle lika gärna säga att muslimer inte skulle ha laglig rätt till myndighetsposter i Sverige, skulle det vara rätt som så vore fallet? Det faktum att religiös trosuppfattning men inte politiska åsikter ingår i diskrimineringslagstiftningen tycker jag är rent utsagt patetiskt. Religion är också åsikter, om så inte vore fallet innebär det att religion är ett biologiskt betingat fenomen? Ska vi kanske börja mäta skallar på muslimer eller kristna för att se hur de fötts till detta? Sedan har jag alltid tyckt att faktumet att Svenskar inte kan utsättas för hatbrott är skrattretande. Ingen är lika inför lagen, varken med dagens eller med SDs politik. SD står iaf för sina åsikter även om de är skit.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

thunder wrote:Ica-handlaren i boden kör utpressning för att SD-reklam ska förvinna. Vänstermännisko stör valmöten så kraftigt att flera blir inställda och SD hindras att ens föra ut sitt budskap. SL stoppar SDs affisher för att de vandaliseras av vänstermänniskor. Och detta är bara senaste veckan!!! Och du påstår att det är samma spelregler?
Det är inget brott mot yttrandefriheten att bua under SD:s torgmöten. Lika lite som att ropa "Heja Jimmie!" som flera anhängare till SD gjort vid de senaste veckornas turnerande. Det slår bl.a. polisen i Göteborg fast. Än mindre är det en demokratiskt tveksam handling att vända ryggen till. Du verkar ha blandat ihop rätten att få uttrycka sin åsikt med nån sorts grumlig "rätt" att stå oemotsagd eller en ständig förväntan om att folket ska välkomna SD med öppna armar, fyllda stop och en harpkonsert. Det är kanske dags att inse att det finns rätt mycket folk som helt enkelt inte gillar SD och tar sin rätt att visa det. Det är ingen demokratisk rättighet att vara älskad av alla..,

SL är på samma sätt som ICA Kvantum i Boden ett bolag som tar hänsyn till det som de tror är affärsmässigt gångbart. Jag själv har inga sympatier för vandalisering men om folk börjar klottra ner grejer i tunnelbanan kommer det naturligtvis bli en fråga om hur mycket de tycker det är värt att lägga på saneringar, badwill osv motför att avsluta den utsatta kampanjen. Det är precis som i Boden, affärsmässiga beslut som påverkas av hur allmänheten reagerar på att de kan förknippas med SD. Hade allmänheten ogillat ett annat parti till den graden är jag säker på att samma sak hänt med dem. En allmänhet du behändigt nog avfärdar som vänstermänniskor.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

Du får tycka att det är ett "rapande av regler" i mina inlägg hur mycket du vill Smogz. Det gör mig ingenting. tyvärr blir det ju ungefär hundra upprepningar av sånt när de man diskuterar med helt uppenbart inte ser skillnaden mellan vad som man kan åberopa i demokratins namn och vad som är diskriminering. Det funkar inte att gapa om att Kent Ekeroth är diskriminerad på krogen för att han är Sverigedemokrat som när en matvarubutik nekar en person att handla för att den råkar vara rom, när det är olika saker.

Och nej, den typen av hänvisningar är inget moraliskt ställningstagande micktålbot. Och jag har heller aldrig försökt pass them off as such heller. Däremot är det relevant att påtala hur det ligger till när hela diskussionen om SD:s påstådda offerroll bygger på uppfattningen om att SD lever och verkar under andra spelregler än andra partier. Du får tro vad du vill om mig; att jag är vänster, anarkokapitalist, fet, dum i huvudet eller vad helst du vill. Det spelar ingen större roll när det är yttrandefrihet och demokratiska fri- och rättigheter jag vill diskutera. För din åsikt om mig kränker inte min rätt att framföra min. Precis på samma sätt som SD:s rätt att framföra åsikter inte kränks av att folk ogillar dem.

Nu har jag en del saker att ta hand om här hemma så jag kommer inte bemöta era inlägg på några timmar. Har de inte blivit ungefär 700 stycken gör jag det senare.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by 374 »

Du säger att du vill diskutera demokrati och yttrande- och åsiktsfrihet men verkar ändå sakna förståelse och insikter i hur det förhåller sig i verkligheten. Alla har rätt att ostört och utan rädsla uttrycka sin åsikt, hur vedervärdig eller kontroversiell den än är. Detta innebär inte att man måste respektera den åsikten men man måste respektera att folk har den och deras rätt att uttrycka den. Det innebär inte att det är fel och odemokratiskt att exempelvis bua eller vända ryggen till. Dock är det fel och mot yttrandefriheten att försöka hindra folk att uttrycka den, vilket man gör genom att sabotera torgmöten etc. Gör man det eller stödjer sådana som gör det så har man en skev syn på yttrandefrihet och därmed på demokrati.
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

jokarfo wrote:
thunder wrote:Ica-handlaren i boden kör utpressning för att SD-reklam ska förvinna. Vänstermännisko stör valmöten så kraftigt att flera blir inställda och SD hindras att ens föra ut sitt budskap. SL stoppar SDs affisher för att de vandaliseras av vänstermänniskor. Och detta är bara senaste veckan!!! Och du påstår att det är samma spelregler?
Det är inget brott mot yttrandefriheten att bua under SD:s torgmöten. Lika lite som att ropa "Heja Jimmie!" som flera anhängare till SD gjort vid de senaste veckornas turnerande. Det slår bl.a. polisen i Göteborg fast. Än mindre är det en demokratiskt tveksam handling att vända ryggen till. Du verkar ha blandat ihop rätten att få uttrycka sin åsikt med nån sorts grumlig "rätt" att stå oemotsagd eller en ständig förväntan om att folket ska välkomna SD med öppna armar, fyllda stop och en harpkonsert. Det är kanske dags att inse att det finns rätt mycket folk som helt enkelt inte gillar SD och tar sin rätt att visa det. Det är ingen demokratisk rättighet att vara älskad av alla..,

SL är på samma sätt som ICA Kvantum i Boden ett bolag som tar hänsyn till det som de tror är affärsmässigt gångbart. Jag själv har inga sympatier för vandalisering men om folk börjar klottra ner grejer i tunnelbanan kommer det naturligtvis bli en fråga om hur mycket de tycker det är värt att lägga på saneringar, badwill osv motför att avsluta den utsatta kampanjen. Det är precis som i Boden, affärsmässiga beslut som påverkas av hur allmänheten reagerar på att de kan förknippas med SD. Hade allmänheten ogillat ett annat parti till den graden är jag säker på att samma sak hänt med dem. En allmänhet du behändigt nog avfärdar som vänstermänniskor.
http://sv.wikipedia.org/wiki/St%C3%B6ra ... 3%A4ttning" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Störande av förrättning eller allmän sammankomst är enligt svensk lag ett brott. Den brottsliga handlingen innebär att någon med våld, oljud, ljus eller på annat liknande sätt, stör eller försöker förhindra exempelvis gudstjänst, andaktsövning, ...politiska möten
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Talbot25 »

thunder wrote:
Störande av förrättning eller allmän sammankomst är enligt svensk lag ett brott. Den brottsliga handlingen innebär att någon med våld, oljud, ljus eller på annat liknande sätt, stör eller försöker förhindra exempelvis gudstjänst, andaktsövning, ...politiska möten
Den där lagen är tyvärr helt verkningslös! De som skramlar och lever rövare bör deporteras från platsen men istället måste möten avslutas i förtid. Men det ligger väl i de vänsterextremas intresse att tysta meningsmotståndare och de bryter ju mer än gärna mot lagen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

374 wrote:Du säger att du vill diskutera demokrati och yttrande- och åsiktsfrihet men verkar ändå sakna förståelse och insikter i hur det förhåller sig i verkligheten. Alla har rätt att ostört och utan rädsla uttrycka sin åsikt, hur vedervärdig eller kontroversiell den än är. Detta innebär inte att man måste respektera den åsikten men man måste respektera att folk har den och deras rätt att uttrycka den. Det innebär inte att det är fel och odemokratiskt att exempelvis bua eller vända ryggen till. Dock är det fel och mot yttrandefriheten att försöka hindra folk att uttrycka den, vilket man gör genom att sabotera torgmöten etc. Gör man det eller stödjer sådana som gör det så har man en skev syn på yttrandefrihet och därmed på demokrati.
Haha, du förstår verkligen ingenting av det jag skriver va 374? Det verkar inte så. För jag har inte försvarat att folk sabbar torgmöten. Eller har jag det? Däremot har jag värjt mig emot påståendet att det skulle vara ett likvärdigt påstått övergrepp på yttrandefriheten att bua mot Jimmie Åkesson som att försöka överrösta honom med säg en gastuta. Det senare syftar till att hindra hans åsikter från att höras medan det andra handlar om att visa sin egen om hans. Det är således varken respektlöst, hotfullt eller antidemokratiskt att bua ut Jimmie Åkesson och med tanke på att det är just den typ av protester som SD möter över hela Sverige just i detta nu, blir det lite smålöjligt att Thunder t.ex. hävdar att någon hindrar dem. Det är till och med så att de på flera ställen blivit tillfrågade av polisen ifall de vill att folk som lever om ska flyttas längre bak men vid varje given situation avböjer de för att senare gråta ut i media. Och vad har det för syfte? Självklart att ytterligare odla bilden av de själva som utsatta, hotade och hindrade att utöva sina demokratiska rättigheter. Så att nätkrigare som du, Thunder, micktålbot och vilken genomsnittlig Flashbackare som helst ska kunna fortsätta surfa runt och sprida krokodiltårarna vidare. Det är en strategi de använder sig av och ni verkar ju ha svalt den med hull och hår.

Sen var det ju ett tjat om denna verklighet som jag tydligen ska ha så svårt att leva i medan ni som tycker synd om SD som av en händelse bara råkar vara djupt rotade i myllan… tack då för att du agerar verklighetens uttolkare 374. Eller så är det helt enkelt så att du inte förstår att diskussionen om de demokratiska principerna är en diskussion om verkligheten. Det är på riktigt inte så att SD:s mobbas bara för att SD:are som tar på sig förtroendeuppdrag utesluts ur facket. Det är inte så att SD mobbas för att en livs levande – ja, verklig till och med! - ICA-handlare inte vill sammankopplas med dem på reklamplats. Det pågår ingen antidemokratisk konspiration som vill hindra SD från att torgföra sin politik. I verkligheten alltså. Det finns däremot en hel hop av exempel på hur människor utövar sina rättigheter, såväl som företagare, konsumenter som medborgare och visar att de inte gillar SD:s politik. Kan man inte hantera att det är motigt för ett parti vars politik väldigt många ogillar, utan att för den sakens skull ständigt anklaga allt och alla som uttrycker detta ogillande för att vara antidemokrater, så har man en tuff läxa att lära om mycket här i livet. Det liv man lever i verkligheten alltså.

Demokratin ger samma förutsättningar för alla. Den garanterar inga framgångar för någon. Acceptera eller kräv ett annat statsskick.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

thunder wrote: http://sv.wikipedia.org/wiki/St%C3%B6ra ... 3%A4ttning" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.etc.se/inrikes/har-gar-gransen-jimmie" onclick="window.open(this.href);return false;

Från GP.se:
Ingen lag mot protester

Dialogpolisen Kalle Allard har inte mycket till övers för Björn Söders lösning på ordningsproblemet som uppstod på Drottningtorget.

– Det finns ingen lag i Sverige som säger att folk måste vara tysta. Det måste i så fall vara en paragraf som jag missat. Sverigedemokraterna har rätt till sin opinionsyttring, och det har andra medborgare också.

http://m.gp.se/nyheter/val2014/val/1.23 ... ter-mot-sd" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

jokarfo wrote:
374 wrote:Du säger att du vill diskutera demokrati och yttrande- och åsiktsfrihet men verkar ändå sakna förståelse och insikter i hur det förhåller sig i verkligheten. Alla har rätt att ostört och utan rädsla uttrycka sin åsikt, hur vedervärdig eller kontroversiell den än är. Detta innebär inte att man måste respektera den åsikten men man måste respektera att folk har den och deras rätt att uttrycka den. Det innebär inte att det är fel och odemokratiskt att exempelvis bua eller vända ryggen till. Dock är det fel och mot yttrandefriheten att försöka hindra folk att uttrycka den, vilket man gör genom att sabotera torgmöten etc. Gör man det eller stödjer sådana som gör det så har man en skev syn på yttrandefrihet och därmed på demokrati.
Haha, du förstår verkligen ingenting av det jag skriver va 374? Det verkar inte så. För jag har inte försvarat att folk sabbar torgmöten. Eller har jag det? Däremot har jag värjt mig emot påståendet att det skulle vara ett likvärdigt påstått övergrepp på yttrandefriheten att bua mot Jimmie Åkesson som att försöka överrösta honom med säg en gastuta. Det senare syftar till att hindra hans åsikter från att höras medan det andra handlar om att visa sin egen om hans. Det är således varken respektlöst, hotfullt eller antidemokratiskt att bua ut Jimmie Åkesson och med tanke på att det är just den typ av protester som SD möter över hela Sverige just i detta nu, blir det lite smålöjligt att Thunder t.ex. hävdar att någon hindrar dem. Det är till och med så att de på flera ställen blivit tillfrågade av polisen ifall de vill att folk som lever om ska flyttas längre bak men vid varje given situation avböjer de för att senare gråta ut i media. Och vad har det för syfte? Självklart att ytterligare odla bilden av de själva som utsatta, hotade och hindrade att utöva sina demokratiska rättigheter. Så att nätkrigare som du, Thunder, micktålbot och vilken genomsnittlig Flashbackare som helst ska kunna fortsätta surfa runt och sprida krokodiltårarna vidare. Det är en strategi de använder sig av och ni verkar ju ha svalt den med hull och hår.

Sen var det ju ett tjat om denna verklighet som jag tydligen ska ha så svårt att leva i medan ni som tycker synd om SD som av en händelse bara råkar vara djupt rotade i myllan… tack då för att du agerar verklighetens uttolkare 374. Eller så är det helt enkelt så att du inte förstår att diskussionen om de demokratiska principerna är en diskussion om verkligheten. Det är på riktigt inte så att SD:s mobbas bara för att SD:are som tar på sig förtroendeuppdrag utesluts ur facket. Det är inte så att SD mobbas för att en livs levande – ja, verklig till och med! - ICA-handlare inte vill sammankopplas med dem på reklamplats. Det pågår ingen antidemokratisk konspiration som vill hindra SD från att torgföra sin politik. I verkligheten alltså. Det finns däremot en hel hop av exempel på hur människor utövar sina rättigheter, såväl som företagare, konsumenter som medborgare och visar att de inte gillar SD:s politik. Kan man inte hantera att det är motigt för ett parti vars politik väldigt många ogillar, utan att för den sakens skull ständigt anklaga allt och alla som uttrycker detta ogillande för att vara antidemokrater, så har man en tuff läxa att lära om mycket här i livet. Det liv man lever i verkligheten alltså.

Demokratin ger samma förutsättningar för alla. Den garanterar inga framgångar för någon. Acceptera eller kräv ett annat statsskick.
Tillbaka till mobbingen då. Den mobbade förtjänar att bli mobbad för sina åsikter! Vi har ju dessutom blivit lurade till våra åsikter. Helt enkelt för dumma för vårat egna bästa :)
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by 374 »

jokarfo wrote:
374 wrote:Du säger att du vill diskutera demokrati och yttrande- och åsiktsfrihet men verkar ändå sakna förståelse och insikter i hur det förhåller sig i verkligheten. Alla har rätt att ostört och utan rädsla uttrycka sin åsikt, hur vedervärdig eller kontroversiell den än är. Detta innebär inte att man måste respektera den åsikten men man måste respektera att folk har den och deras rätt att uttrycka den. Det innebär inte att det är fel och odemokratiskt att exempelvis bua eller vända ryggen till. Dock är det fel och mot yttrandefriheten att försöka hindra folk att uttrycka den, vilket man gör genom att sabotera torgmöten etc. Gör man det eller stödjer sådana som gör det så har man en skev syn på yttrandefrihet och därmed på demokrati.
Haha, du förstår verkligen ingenting av det jag skriver va 374? Det verkar inte så. För jag har inte försvarat att folk sabbar torgmöten. Eller har jag det? Däremot har jag värjt mig emot påståendet att det skulle vara ett likvärdigt påstått övergrepp på yttrandefriheten att bua mot Jimmie Åkesson som att försöka överrösta honom med säg en gastuta. Det senare syftar till att hindra hans åsikter från att höras medan det andra handlar om att visa sin egen om hans. Det är således varken respektlöst, hotfullt eller antidemokratiskt att bua ut Jimmie Åkesson och med tanke på att det är just den typ av protester som SD möter över hela Sverige just i detta nu, blir det lite smålöjligt att Thunder t.ex. hävdar att någon hindrar dem. Det är till och med så att de på flera ställen blivit tillfrågade av polisen ifall de vill att folk som lever om ska flyttas längre bak men vid varje given situation avböjer de för att senare gråta ut i media. Och vad har det för syfte? Självklart att ytterligare odla bilden av de själva som utsatta, hotade och hindrade att utöva sina demokratiska rättigheter. Så att nätkrigare som du, Thunder, micktålbot och vilken genomsnittlig Flashbackare som helst ska kunna fortsätta surfa runt och sprida krokodiltårarna vidare. Det är en strategi de använder sig av och ni verkar ju ha svalt den med hull och hår.

Sen var det ju ett tjat om denna verklighet som jag tydligen ska ha så svårt att leva i medan ni som tycker synd om SD som av en händelse bara råkar vara djupt rotade i myllan… tack då för att du agerar verklighetens uttolkare 374. Eller så är det helt enkelt så att du inte förstår att diskussionen om de demokratiska principerna är en diskussion om verkligheten. Det är på riktigt inte så att SD:s mobbas bara för att SD:are som tar på sig förtroendeuppdrag utesluts ur facket. Det är inte så att SD mobbas för att en livs levande – ja, verklig till och med! - ICA-handlare inte vill sammankopplas med dem på reklamplats. Det pågår ingen antidemokratisk konspiration som vill hindra SD från att torgföra sin politik. I verkligheten alltså. Det finns däremot en hel hop av exempel på hur människor utövar sina rättigheter, såväl som företagare, konsumenter som medborgare och visar att de inte gillar SD:s politik. Kan man inte hantera att det är motigt för ett parti vars politik väldigt många ogillar, utan att för den sakens skull ständigt anklaga allt och alla som uttrycker detta ogillande för att vara antidemokrater, så har man en tuff läxa att lära om mycket här i livet. Det liv man lever i verkligheten alltså.

Demokratin ger samma förutsättningar för alla. Den garanterar inga framgångar för någon. Acceptera eller kräv ett annat statsskick.
Jag läser det du skriver och önskar innerligt detsamma från dig. Du verkar ju till exempel tro att jag påstått att du försvarar de som saboterar torgmöten, vilket jag inte har. Vidare apostroferar du mig när när du pratar om SD och mobbning, vilket är oförståeligt då jag aldrig hävdat att SD mobbas och än mindre hävdat att det pågår någon antidemokratisk konspiration mot dem. Dock är det rent av omöjligt att utifrån dina inlägg inte få intrycket att du tycker att det är rätt att på olika sätt motarbeta och särbehandla sådana som sympatiserar med SDs politik, dvs för en åsikt de har. Jag delar din åsikt om att företagare, medborgare, konsumenter givetvis har rätt att visa sitt ogillande även om jag har svårt att få den att gå ihop med ditt resonemang om att man ska acceptera saker.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Lidlund »

Jag känner mig tämligen övertygad om att det är fler saker i moderaternas politik som V stör sig på än SD, men SD är ett parti man inte får ha medhåll i åsikter.


Hade V gjort samma sak med Ms möte hade det inte accepterats!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Lappmössan »

Jo, det hade det. Det hade även varit lika omskrivet men fler skulle tycka att det var löjligt då det är betydligt färre som känner lika stor avsky för Ms politik som för SDs.

Älskar att du har sånt tålamod, jokarfo :D jag hade facepalmat och gett upp för längesen.

Vi kan ju iaf konstatera att vi i Skellefteå AIKs publik är högst odemokratiska som visar missnöje genom att bua vid olika domslut. Dessutom är klackar högst odemokratiska som försöker överrösta varandra; alla måste få göra sina röster hörda så vi kanske ska börja dela upp så att man får sjunga 10min var per period!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by 374 »

Lappmössan wrote:Jo, det hade det. Det hade även varit lika omskrivet men fler skulle tycka att det var löjligt då det är betydligt färre som känner lika stor avsky för Ms politik som för SDs.

Älskar att du har sånt tålamod, jokarfo :D jag hade facepalmat och gett upp för längesen.

Vi kan ju iaf konstatera att vi i Skellefteå AIKs publik är högst odemokratiska som visar missnöje genom att bua vid olika domslut. Dessutom är klackar högst odemokratiska som försöker överrösta varandra; alla måste få göra sina röster hörda så vi kanske ska börja dela upp så att man får sjunga 10min var per period!
Har du börjat acceptera folks rätt att bua? Du brukar ju gnälla som fan över enstaka burop efter en dålig AIK-insats.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

thunder wrote: Tillbaka till mobbingen då. Den mobbade förtjänar att bli mobbad för sina åsikter! Vi har ju dessutom blivit lurade till våra åsikter. Helt enkelt för dumma för vårat egna bästa :)
Mobbing är ju per definition något oberättigat och kränkande så nej, det är jag förstås inte för. Jag är däremot inte av samma uppfattning som du om att SD skulle vara utsatt för nåt sånt.

Att ni skulle vara för dumma för ett eget bästa vet jag inget om. Vad som är bäst för er är inte mitt intresse heller. Däremot är det svårt att inte förundras över hur människor som i övrigt framstår som kognitivt normalbegåvade, minst, helt plötsligt inte är förmögna att se orsakssamband och skillnad på äpplen och päron bara för att det är ett parti som jävligt många ogillar som är på tapeten.
Last edited by jokarfo on 22 May 2014, 19:08, edited 1 time in total.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

374 wrote: Jag läser det du skriver och önskar innerligt detsamma från dig. Du verkar ju till exempel tro att jag påstått att du försvarar de som saboterar torgmöten, vilket jag inte har. Vidare apostroferar du mig när när du pratar om SD och mobbning, vilket är oförståeligt då jag aldrig hävdat att SD mobbas och än mindre hävdat att det pågår någon antidemokratisk konspiration mot dem. Dock är det rent av omöjligt att utifrån dina inlägg inte få intrycket att du tycker att det är rätt att på olika sätt motarbeta och särbehandla sådana som sympatiserar med SDs politik, dvs för en åsikt de har. Jag delar din åsikt om att företagare, medborgare, konsumenter givetvis har rätt att visa sitt ogillande även om jag har svårt att få den att gå ihop med ditt resonemang om att man ska acceptera saker.
Ja 374, du skriver ett inlägg med synpunkter och invändningar mot mitt resonemang i en ordväxling jag haft med Thunder. Du blir alltså förvånad när jag sedan hänvisar till nämnda ordväxling i mitt svar till dig...

Och sen har du mage att sitta och jiddra om verklighetsförankring. Vad väntar du dig? Ett silkeslent svar med smileysar och rosor serverat på ett silverfat? Tonen i svaret beror s.a.s. på sättet frågan är ställd.

Och nej. Jag tycker inte att man ska motarbeta och särbehandla folk som gillar SD och deras politik genom att hindra dem från att utöva sina demokratiska rättigheter. Det har jag inte skrivit, jag har överhuvudtaget inte nämnt dem som en del av problemet. Jag har däremot argumenterat emot påståendet att det skulle vara synd om partiet SD och deras företrädare och att de skulle vara hämmade och digna under andra, demokratiskt tveksammare spelregler än andra partier. Det som gör att folk reagerar så pass starkt på just SD så att de inte vill ha företaget förknippat med dem eller vill bua ut Jimmie Åkesson är förstås... ja just det, deras politik. Och vad skulle det annars vara i en demokrati?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

Lidlund wrote:Jag känner mig tämligen övertygad om att det är fler saker i moderaternas politik som V stör sig på än SD, men SD är ett parti man inte får ha medhåll i åsikter.

Hade V gjort samma sak med Ms möte hade det inte accepterats!
Det får du väl fråga V om för att få reda på eller?
Är förresten hyfsat övertygad om att det är rätt många fler som deltagit i protesterna mot SD de senaste veckorna än enbart v-partister. Om inte så grattis till dem, då har de lyckats samla fler anhängare än på jävligt länge.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by 374 »

jokarfo wrote:
374 wrote: Jag läser det du skriver och önskar innerligt detsamma från dig. Du verkar ju till exempel tro att jag påstått att du försvarar de som saboterar torgmöten, vilket jag inte har. Vidare apostroferar du mig när när du pratar om SD och mobbning, vilket är oförståeligt då jag aldrig hävdat att SD mobbas och än mindre hävdat att det pågår någon antidemokratisk konspiration mot dem. Dock är det rent av omöjligt att utifrån dina inlägg inte få intrycket att du tycker att det är rätt att på olika sätt motarbeta och särbehandla sådana som sympatiserar med SDs politik, dvs för en åsikt de har. Jag delar din åsikt om att företagare, medborgare, konsumenter givetvis har rätt att visa sitt ogillande även om jag har svårt att få den att gå ihop med ditt resonemang om att man ska acceptera saker.
Ja 374, du skriver ett inlägg med synpunkter och invändningar mot mitt resonemang i en ordväxling jag haft med Thunder. Du blir alltså förvånad när jag sedan hänvisar till nämnda ordväxling i mitt svar till dig...

Och sen har du mage att sitta och jiddra om verklighetsförankring. Vad väntar du dig? Ett silkeslent svar med smileysar och rosor serverat på ett silverfat? Tonen i svaret beror s.a.s. på sättet frågan är ställd.

Och nej. Jag tycker inte att man ska motarbeta och särbehandla folk som gillar SD och deras politik genom att hindra dem från att utöva sina demokratiska rättigheter. Det har jag inte skrivit, jag har överhuvudtaget inte nämnt dem som en del av problemet. Jag har däremot argumenterat emot påståendet att det skulle vara synd om partiet SD och deras företrädare och att de skulle vara hämmade och digna under andra, demokratiskt tveksammare spelregler än andra partier. Det som gör att folk reagerar så pass starkt på just SD så att de inte vill ha företaget förknippat med dem eller vill bua ut Jimmie Åkesson är förstås... ja just det, deras politik. Och vad skulle det annars vara i en demokrati?
De spelar under demokratiskt tveksammare spelregler för att brevbärare vägrar att bära ut post från dem, för att de hindras föra ut sitt budskap, ingen skriver ju om vad som sagts på torgmötena alla skriver bara om de som vänt ryggen till. Ser du verkligen inget problem med att brevbärare censurerar information? Som ett exempel.

Att detta sker på initiativ av vanliga människor och inte "uppifrån" är en annan sak.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Lappmössan »

374 wrote:
Lappmössan wrote:Jo, det hade det. Det hade även varit lika omskrivet men fler skulle tycka att det var löjligt då det är betydligt färre som känner lika stor avsky för Ms politik som för SDs.

Älskar att du har sånt tålamod, jokarfo :D jag hade facepalmat och gett upp för längesen.

Vi kan ju iaf konstatera att vi i Skellefteå AIKs publik är högst odemokratiska som visar missnöje genom att bua vid olika domslut. Dessutom är klackar högst odemokratiska som försöker överrösta varandra; alla måste få göra sina röster hörda så vi kanske ska börja dela upp så att man får sjunga 10min var per period!
Har du börjat acceptera folks rätt att bua? Du brukar ju gnälla som fan över enstaka burop efter en dålig AIK-insats.
Men nej jag säger ju det, det är odemokratiskt!!!! :roll:

Kallar man sig supporter (i.e. Någon som stödjer) och sedan buar när laget spelar dåligt tycker jag att man stödjer jävligt dåligt. Det är din demokratiska rätt att bua men det är även min demokratiska rätt att tycka att det är jävligt korkat. (Men jag orkar inte ha den där diskussionen när folk redan haft den åtskilliga gånger med dig. Du har dina åsikter om det du och jag har mina.)
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

http://snaphanen.dk/2014/05/18/sondagsk ... n-vanster/

Alla borde läsa denna text.
Socialdemokraten Johan Westerholm på sajten ledarsidorna.se: Gatuvänstern.

“Känner ni, som kastar sten, stör ut och vandaliserar blinda av hat, er riktigt duktiga nu? Om burop, skramla med nyckelknippor, misshandel , tårtningar och skadegörelse är det enda vi har som motargument mot SD så tror jag nog vi förlorat slaget redan.”
Kommunister har många namn

Saker ska kallas vid sina rätta namn. De som med alla medel försöker förhindra ett av Sveriges åtta riksdagspartier att genomföra sin valkampanj kallas missvisande “den autonoma vänstern”. “Autonom” betyder självständig, men något mer osjälvständigt än vänstern är svårt att tänka sig. Det handlar om kommunister, vare sig de kallar sig AFA (Antifascistisk aktion), RF (Revolutionära fronten), Ung Vänster, Megafonen, Pantrarna, Rättvisepartiet Socialisterna, Offensiv, Linje 17, antirasister, Ingen människa är illegal, DBF (Djurens befrielsefront), Global Intifada, Osynliga Partiet, Reclaim the City eller något annat.

Lik förbannat är de kommunister som vill störta det demokratiska samhället. I Sverige är det rumsrent att kalla sig kommunist. Den svenska vänstern har aldrig rensat ut några lik ur sin garderob och aldrig tagit avstånd från sitt smutsiga stalinistiska förflutna. Stanken från 74 års kommunistvälde i Sovjetunionen har aldrig vädrats ut, och i det kommunistiska Kina stinker det än i dag.
Och en annan fråga i texten.

När får Sverige sitt tredje politikermord?
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

http://gd.se/nyheter/gavle/1.7118587-po ... ora-akesso" onclick="window.open(this.href);return false; n

“Vad gäller egentligen vid demonstrationer och motdemonstrationer? Johan Höglund, polisinsatschef, är ansvarig för kommenderingen under Sverigedemokraternas turné i Gävleborg.
– För man oljud i syfte att störa den andra sammankomsten är det ett brott, oavsett om man har tillstånd eller inte, säger polisinsatschefen Johan Höglund.”
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

374 wrote: De spelar under demokratiskt tveksammare spelregler för att brevbärare vägrar att bära ut post från dem, för att de hindras föra ut sitt budskap, ingen skriver ju om vad som sagts på torgmötena alla skriver bara om de som vänt ryggen till. Ser du verkligen inget problem med att brevbärare censurerar information? Som ett exempel.

Att detta sker på initiativ av vanliga människor och inte "uppifrån" är en annan sak.
Bara så att vi är på det klara, det brevbärarna gjorde var ett moraliskt ställningstagande mot nåt de ogillar. Konstigt att inga brevbärare fått kicken för arbetsvägran efter det där förresten... Kan det kanske hänga ihop med att de sen gick ut och delade ut materialet till hushållen, trots att de ogillade de? Så varsågod, dra dina egna slutsatser om ifall det skett någon censur.

Sen är det väl nån sorts skillnad på vem som initierar och organiserar olika protester och reaktioner mot SD, eller? Nog måste även du förstå att varenda liten mikroreaktion mot SD och deras politik, som sker på gator, arbetsplatser och var som helst inte är orkestrerad von oben av en bestialisk vänstermaffia? Att människor som reagerar faktiskt gör det för att de tycker att SD har fel? Kalla det moraliska ställningstaganden om du vill, men ställningstagande är det icke desto mindre.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

thunder wrote:http://gd.se/nyheter/gavle/1.7118587-po ... ora-akesso" onclick="window.open(this.href);return false; n

“Vad gäller egentligen vid demonstrationer och motdemonstrationer? Johan Höglund, polisinsatschef, är ansvarig för kommenderingen under Sverigedemokraternas turné i Gävleborg.
– För man oljud i syfte att störa den andra sammankomsten är det ett brott, oavsett om man har tillstånd eller inte, säger polisinsatschefen Johan Höglund.”
Jag ser mer glädje fram emot den dagen då polisen haffar MUF:are för att de står och gapar och skriker hejaramsor när Reinfeldt håller valtal...

Å nej just det, det krävs en avsikt att förhindra för att det ska vara brottsligt ja... Som typ alla andra brott i brottsbalken... Ett uppsåt.

Du har ju bevisat att du är läskunnig tidigare i diskussionen. Ta och läs igenom igen och se efter ifall du kan se nånstans ifall jag tycker det är ok att agera med uppsåtet att förhindra Åkesson från att tala. Titta efter. Jag hävdar däremot att burop som ett uttryck för ens egen åsikt faller gott och väl inom ramen för vad som är ok att göra utan att göra våld på SD:s rätt att tala. Det tyckte polisen i Gbg, Karlstad, Umeå, Piteå, Luleå, Östersund, o.s.v. och du har faktiskt inte bevisat motsatsen med ditt citat heller. Det enda du bekräftar är att det krävs ett uppsåt att förhindra för att det ska vara brottsligt. Wow! Truly shocking! Verkligen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

thunder wrote: Tillskriv motståndarna åsikter som rasist, nazist, fascist.

Uteslut, förlöjliga, mobba pga dessa "åsikter".

Slutfört uppdrag.
thunder wrote:När såg vi senast en saklig debatt där sakfrågor diskuterades och det inte slutade med "du är rasist, fascist, nazist" ?
thunder wrote:http://snaphanen.dk/2014/05/18/sondagsk ... n-vanster/

Alla borde läsa denna text.
Socialdemokraten Johan Westerholm på sajten ledarsidorna.se: Gatuvänstern.

“Känner ni, som kastar sten, stör ut och vandaliserar blinda av hat, er riktigt duktiga nu? Om burop, skramla med nyckelknippor, misshandel , tårtningar och skadegörelse är det enda vi har som motargument mot SD så tror jag nog vi förlorat slaget redan.”
Kommunister har många namn

Saker ska kallas vid sina rätta namn. De som med alla medel försöker förhindra ett av Sveriges åtta riksdagspartier att genomföra sin valkampanj kallas missvisande “den autonoma vänstern”. “Autonom” betyder självständig, men något mer osjälvständigt än vänstern är svårt att tänka sig. Det handlar om kommunister, vare sig de kallar sig AFA (Antifascistisk aktion), RF (Revolutionära fronten), Ung Vänster, Megafonen, Pantrarna, Rättvisepartiet Socialisterna, Offensiv, Linje 17, antirasister, Ingen människa är illegal, DBF (Djurens befrielsefront), Global Intifada, Osynliga Partiet, Reclaim the City eller något annat.

Lik förbannat är de kommunister som vill störta det demokratiska samhället. I Sverige är det rumsrent att kalla sig kommunist. Den svenska vänstern har aldrig rensat ut några lik ur sin garderob och aldrig tagit avstånd från sitt smutsiga stalinistiska förflutna. Stanken från 74 års kommunistvälde i Sovjetunionen har aldrig vädrats ut, och i det kommunistiska Kina stinker det än i dag.
Och en annan fråga i texten.

När får Sverige sitt tredje politikermord?
Ja, när får vi nästa politiska mord i Sverige? Brottsförebyggande rådet och SÄPO släppte för inte så länge sen resultatet av en undersökning av det politiskt motiverade våldet i Sverige som visade att den svenska högerextremismen stått för samtliga politiska mord i Sverige sen 1908(Amalthea). Bara mellan åren 1999 och 2009 stod de för 14 mord. FJORTON.

Sen kan du ju posta citat ur konspiratoriska inlägg på SD-bloggar året ut om du vill, mig spelar det faktiskt mindre roll för. Eller menar du att det helt plötsligt är helt ok att börja kalla folk öknamn och "göra halmgubbar"?

Var för övrigt snäll att notera att jag inte en enda gång under den här diskussionen har kallat dig eller nån annan för nåt ens i närheten av rasist, fascist, eller nazist. Inte heller har jag kallar SD nåt sånt. Jag har dock bestridit det jag anser är en seglivad myt om att det skulle vara så jävla synd om SD och att hela det demokratiska systemet skulle vara åsidosatt med den enda syftet att motarbeta dem. Har du inga fler argument för att det skulle vara så än att citera SD-bloggar - som alltså har det uppenbara intresset av att förstärka tidigare nämnda offerroll snarare än nåt annat - så kan vi faktiskt börja runda av den här diskussionen.

O förresten... Den där snyfthistorien om den lille killen i Karlstad som fick se den hemska vänsterextremisten spöa skiten ur sin mamma...

http://touch.metro.se/nyheter/historien ... pftgKR0RM/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bara ett litet exempel på hur saker och ting ibland skräddarsys en del för att passa in i SD:s strategi för att tilldela sig själv offerrollen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by tord »

Så du tror inte artikeln i Metro kan vara en efterhandskonstruktion ? Säger inte att det är det, men myntet har alltid två sidor och man ska inte tro på allt som skrivs. Varken från höger eller vänster
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by 374 »

jokarfo wrote:
374 wrote: De spelar under demokratiskt tveksammare spelregler för att brevbärare vägrar att bära ut post från dem, för att de hindras föra ut sitt budskap, ingen skriver ju om vad som sagts på torgmötena alla skriver bara om de som vänt ryggen till. Ser du verkligen inget problem med att brevbärare censurerar information? Som ett exempel.

Att detta sker på initiativ av vanliga människor och inte "uppifrån" är en annan sak.
Bara så att vi är på det klara, det brevbärarna gjorde var ett moraliskt ställningstagande mot nåt de ogillar. Konstigt att inga brevbärare fått kicken för arbetsvägran efter det där förresten... Kan det kanske hänga ihop med att de sen gick ut och delade ut materialet till hushållen, trots att de ogillade de? Så varsågod, dra dina egna slutsatser om ifall det skett någon censur.

Sen är det väl nån sorts skillnad på vem som initierar och organiserar olika protester och reaktioner mot SD, eller? Nog måste även du förstå att varenda liten mikroreaktion mot SD och deras politik, som sker på gator, arbetsplatser och var som helst inte är orkestrerad von oben av en bestialisk vänstermaffia? Att människor som reagerar faktiskt gör det för att de tycker att SD har fel? Kalla det moraliska ställningstaganden om du vill, men ställningstagande är det icke desto mindre.
Wow, du är verkligen marinerad. Givetvis är detta moraliska ställningstaganden. Det jag menar och du har svårt att förstå är att detta ändrar de demokratiska spelreglerna då dessa sätts av folket, vilket givetvis är helt i enlighet med hur ett sunt samhälle ska fungera. Dock kan jag ha viss förståelse att SD-anhängare blir lite frusterade när folk har en helt felaktig uppfattning om deras politik. Det är inte mer förvånande än att sossar blir upprörda när man kallar deras parti bidragsparti.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

tord wrote:Så du tror inte artikeln i Metro kan vara en efterhandskonstruktion ? Säger inte att det är det, men myntet har alltid två sidor och man ska inte tro på allt som skrivs. Varken från höger eller vänster
Jag säger att det är större sannolikhet att en dagstidning inte fabricerar fakta i en artikel än att en direkt intressent i en påstådd konflikt gör det. Du kanske har hört om källkritik? Du vet, det som absolut ingen som har för vana att länka till prylar skrivna av SD-anhängare brukar idka?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

374 wrote: Wow, du är verkligen marinerad. Givetvis är detta moraliska ställningstaganden. Det jag menar och du har svårt att förstå är att detta ändrar de demokratiska spelreglerna då dessa sätts av folket, vilket givetvis är helt i enlighet med hur ett sunt samhälle ska fungera. Dock kan jag ha viss förståelse att SD-anhängare blir lite frusterade när folk har en helt felaktig uppfattning om deras politik. Det är inte mer förvånande än att sossar blir upprörda när man kallar deras parti bidragsparti.
Du får tycka vad du vill om mig. Är jag övertygad om att jag har rätt? Ja faktiskt.

Och nej, de demokratiska spelreglerna ändras inte när människor gör moraliska ställningstaganden. Alltså: att folk tar ställning mot SD för att de ogillar SD:s politik innebär inte automatiskt att de demokratiska spelregler SD verkar under kränks även om folk ger uttryck för dessa ställningstaganden. Samtidigt arbetar SD utifrån en strategi där det är just det de vill att folk ska tro; att ALLA som på nåt sätt invänder, protesterar eller motarbetar SD kränker demokratin. Kort sagt: ett opportunistiskt gnäll och inget annat. Som du sett är det en av mina huvudpunkter i kritiken mot bl.a. thunder.

Om du sen tycker att det är en "helt felaktig uppfattning" om deras politik som gör att folk ogillar dem... tja, då kanske du ska börja snacka politik istället för att ge dig in i metadebatter. Jag å min sida vet varför jag ogillar SD och vad med deras politik jag ogillar. Och jag är faktiskt långt ifrån ensam.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Post Reply