Hört och hänt i Skellefteå

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

Lappmössan wrote:Tänk dig att en invandrargrabb börjar lira i klubben men skulle ha kastats ut (och förmodligen dödats i sitt hemland) om SDS politik anammats. "Nej men att förknippas med den politiken är säkert jättebra affärsmässigt! Alla föräldrar till grabbarna i det laget handlar ju hos oss...."
Upplysningsvis står BBK:s hopp om en någorlunda lyckad framtid åtminstone till hälften av killar som kommit till stan som flyktingar. För övrigt ett bra exempel på ett rätt lyckat integrationsprojekt, för att inte ens ha varit ett projekt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Jo, det håller jag med om, men sedan blir det ju lite knas när det sägs att Arenan är öppen för alla. Detta visar ju att den inte är det och genom detta så lämnar de ju som inga alternativ till Boden BK heller.
Det är ju tydligen helt ok för SD att hävda att alla inte får plats i Sverige så de kanske får tåla att det i te finns plats för dem på reklamplats på Boden Arena...
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Chippen »

Det har du förvisso väldigt rätt i :)
Som man bemöter andra blir man bemött själv :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Det har du förvisso väldigt rätt i :)
Som man bemöter andra blir man bemött själv :)
Typ så. Men också att set inte är någon kränkning mot yttrandefriheten att som bolag välja att inte sälja reklamplats till vissa. Det är en diskussion bortom demokrati och yttrandefrihet. De får helt enkelt acceptera att their money aint good enough överallt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Chippen »

Det jag kan tycka är väl att Boden BK är lite fega som först ingår en deal, sätter upp skyltar och sedan bryter avtalet. Då är det inte så genomtänkt alls av Boden BK, utan de har bara sett pengar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Det jag kan tycka är väl att Boden BK är lite fega som först ingår en deal, sätter upp skyltar och sedan bryter avtalet. Då är det inte så genomtänkt alls av Boden BK, utan de har bara sett pengar.
Absolut, det är fullt rimlig kritik. Det är smartare att tänka igenom från början vem man är beredd sälja reklamplats till och på vilka grunder man väljer bort vissa. Helt klart. Dessutom hade nog de flesta i klubben som med rätta kan uppleva SD:s budskap som jävligt obehagligt, förmodligen gillat att ha klubbens uppbackning från första början.

Klantigt och ogenomtänkt av BBK? Ja. Synd om SD? Knappast.

Men där verkar vi ju återigen vara överens :)
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

jokarfo wrote:
Chippen wrote:Det har du förvisso väldigt rätt i :)
Som man bemöter andra blir man bemött själv :)
Typ så. Men också att set inte är någon kränkning mot yttrandefriheten att som bolag välja att inte sälja reklamplats till vissa. Det är en diskussion bortom demokrati och yttrandefrihet. De får helt enkelt acceptera att their money aint good enough överallt.
Men diskriminering kan aldrig vara ok i ett fall och inte ok i ett annat.

Minns ni när Ekroth blev utkastad från krogen? Då liksom nu var det på affärsmässiga grunder enligt ägaren. Men skulle man på affärsmässiga grunder neka en rom att handla i ens ica-butik på affärsmässiga grunder. Hur tror ni att det skulle låta från våra demokratiförespråkare då? "De får helt enkelt acceptera att their money aint good enough överallt."

Det är ett stort hyckleri alltihopa.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

thunder wrote:
jokarfo wrote:
Chippen wrote:Det har du förvisso väldigt rätt i :)
Som man bemöter andra blir man bemött själv :)
Typ så. Men också att set inte är någon kränkning mot yttrandefriheten att som bolag välja att inte sälja reklamplats till vissa. Det är en diskussion bortom demokrati och yttrandefrihet. De får helt enkelt acceptera att their money aint good enough överallt.
Men diskriminering kan aldrig vara ok i ett fall och inte ok i ett annat.

Minns ni när Ekroth blev utkastad från krogen? Då liksom nu var det på affärsmässiga grunder enligt ägaren. Men skulle man på affärsmässiga grunder neka en rom att handla i ens ica-butik på affärsmässiga grunder. Hur tror ni att det skulle låta från våra demokratiförespråkare då? "De får helt enkelt acceptera att their money aint good enough överallt."

Det är ett stort hyckleri alltihopa.
Det står dig förstås fritt att tycka att det är hyckleri så mycket du vill. Skillnaden är bara den att det inte är förbjudet att på affärsmässiga grunder avböja samröre med någon pga dennes åsikter. Det är på sin höjd en moralisk gråzon som man förvisso kan diskutera. Däremot är det förbjudet enligt diskrimineringslagstiftningen att neka någon att tex handla i ens butik på grund av dennes ursprung, hudfärg, handikapp osv. Det s.a.s. trumfar affärsmässigheten med grund i lagstiftning.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

Ok jag håller med. Inte klockren jämförelse.

Men om vi säger att mitt företag bestämmer sig för att aldrig låta muslimer göra reklam pga deras medeltida åsikter. Och överallt där dom gör reklam så hotar jag med att dra in mina annonser...

Det är återigen som när Ohly inte ens ville vara i samma rum som Åkesson.

Frågar blir då var ska vi dra gränsen. När tycker du att det är ok i när är det inte ok?

Har taktiken fungerat för att minska SD hittils? Är det värdigt en öppen demokrati med dessa mobbingsfasoner?
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

thunder wrote:Ok jag håller med. Inte klockren jämförelse.

Men om vi säger att mitt företag bestämmer sig för att aldrig låta muslimer göra reklam pga deras medeltida åsikter. Och överallt där dom gör reklam så hotar jag med att dra in mina annonser...

Det är återigen som när Ohly inte ens ville vara i samma rum som Åkesson.

Frågar blir då var ska vi dra gränsen. När tycker du att det är ok i när är det inte ok?

Har taktiken fungerat för att minska SD hittils? Är det värdigt en öppen demokrati med dessa mobbingsfasoner?
Fast då bestraffar du muslimer kollektivt för nåt du tillskriver dem pga deras tro. Trosfrihet är som du säkert vet också något som omfattas i diskrimineringslagstiftningen. Att neka att sälja reklamplats till medeltida åsikter är ju däremot inget dåligt eller ens tveksamt, så länge du inte gör skillnad på budskapets avsändare pga deras tro eller andra påstådda kollektiva egenskaper I en rättslig prövning skulle det förmodligen prövas ifall du sålt reklamplats till andra trosgrupperingar och på så sätt diskriminerat muslimer. Det är trots allt vad diskriminering handlar om: att särbehandla människor negativt pga deras attribut, fysiologi, anatomi eller trosuppfattning.

Och köpa annonsutrymme är det ju ingen som tvingar dig till eller hindrar dig för den delen. Så länge de vill sälja till dig. Väljer du att använda dina annonspengar som påtryckningsmedel i antimuslimska syften på det sätt du skriver gör dig knappast till en brottsling. Ett svin och tvivelsutan rasist om du frågar mig, men ingen brottsling. Och ett tips vore ju förstås att du isf skulle överväga hur affärsmässigt gynnsamt det vore att göra sig känd som muslimhatande utpressare. Men det vore återigen ditt beslut och ingen annans.

Ohly gjorde vad han tyckte var rätt där och då. Är det hans plikt att sitta i samma rum som Åkesson? Nä. Begick han ett övergrepp på demokratin? Nä. Han gick därifrån. Inskränkte sin egen rumsliga frihet för att slippa se Åkesson. Det är inte diskriminering.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Chippen »

jokarfo wrote: Absolut, det är fullt rimlig kritik. Det är smartare att tänka igenom från början vem man är beredd sälja reklamplats till och på vilka grunder man väljer bort vissa. Helt klart. Dessutom hade nog de flesta i klubben som med rätta kan uppleva SD:s budskap som jävligt obehagligt, förmodligen gillat att ha klubbens uppbackning från första början.

Klantigt och ogenomtänkt av BBK? Ja. Synd om SD? Knappast.

Men där verkar vi ju återigen vara överens :)
Ja, vi är rätt överens om detta iaf :) Att den stora boven i dramat faktiskt är BBK själva, som inte gjort ett genomtänkt avtal och inte tänkt långsiktigt utan ist bara tänkt kortsiktigt.
Visst är en klubb beroende av sponsorer etc, men någonstans måste man stanna upp tänka igenom vad man gör.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

jokarfo wrote:
thunder wrote:Ok jag håller med. Inte klockren jämförelse.

Men om vi säger att mitt företag bestämmer sig för att aldrig låta muslimer göra reklam pga deras medeltida åsikter. Och överallt där dom gör reklam så hotar jag med att dra in mina annonser...

Det är återigen som när Ohly inte ens ville vara i samma rum som Åkesson.

Frågar blir då var ska vi dra gränsen. När tycker du att det är ok i när är det inte ok?

Har taktiken fungerat för att minska SD hittils? Är det värdigt en öppen demokrati med dessa mobbingsfasoner?
Fast då bestraffar du muslimer kollektivt för nåt du tillskriver dem pga deras tro. Trosfrihet är som du säkert vet också något som omfattas i diskrimineringslagstiftningen. Att neka att sälja reklamplats till medeltida åsikter är ju däremot inget dåligt eller ens tveksamt, så länge du inte gör skillnad på budskapets avsändare pga deras tro eller andra påstådda kollektiva egenskaper I en rättslig prövning skulle det förmodligen prövas ifall du sålt reklamplats till andra trosgrupperingar och på så sätt diskriminerat muslimer. Det är trots allt vad diskriminering handlar om: att särbehandla människor negativt pga deras attribut, fysiologi, anatomi eller trosuppfattning.

Och köpa annonsutrymme är det ju ingen som tvingar dig till eller hindrar dig för den delen. Så länge de vill sälja till dig. Väljer du att använda dina annonspengar som påtryckningsmedel i antimuslimska syften på det sätt du skriver gör dig knappast till en brottsling. Ett svin och tvivelsutan rasist om du frågar mig, men ingen brottsling. Och ett tips vore ju förstås att du isf skulle överväga hur affärsmässigt gynnsamt det vore att göra sig känd som muslimhatande utpressare. Men det vore återigen ditt beslut och ingen annans.

Ohly gjorde vad han tyckte var rätt där och då. Är det hans plikt att sitta i samma rum som Åkesson? Nä. Begick han ett övergrepp på demokratin? Nä. Han gick därifrån. Inskränkte sin egen rumsliga frihet för att slippa se Åkesson. Det är inte diskriminering.

Det är väldigt lite skillnad på islam och ett politiskt parti.

Kanske inte ett övergrepp mot demokratin. Men han beter sig som ett barn och inte värdigt en politisk ledare. Mobbing helt enkelt.

Du kan inte se dubbelmoralen? Att allt som görs i godhetens namn mot SD är ok. Allt SD gör oavsett relevans är satans påhitt och mest troligt baserat på nazistiskt tänk...

Men det handlar väl vilken sida man står på. Svårt att vara objektiv.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

thunder wrote:
jokarfo wrote:
thunder wrote:Ok jag håller med. Inte klockren jämförelse.

Men om vi säger att mitt företag bestämmer sig för att aldrig låta muslimer göra reklam pga deras medeltida åsikter. Och överallt där dom gör reklam så hotar jag med att dra in mina annonser...

Det är återigen som när Ohly inte ens ville vara i samma rum som Åkesson.

Frågar blir då var ska vi dra gränsen. När tycker du att det är ok i när är det inte ok?

Har taktiken fungerat för att minska SD hittils? Är det värdigt en öppen demokrati med dessa mobbingsfasoner?
Fast då bestraffar du muslimer kollektivt för nåt du tillskriver dem pga deras tro. Trosfrihet är som du säkert vet också något som omfattas i diskrimineringslagstiftningen. Att neka att sälja reklamplats till medeltida åsikter är ju däremot inget dåligt eller ens tveksamt, så länge du inte gör skillnad på budskapets avsändare pga deras tro eller andra påstådda kollektiva egenskaper I en rättslig prövning skulle det förmodligen prövas ifall du sålt reklamplats till andra trosgrupperingar och på så sätt diskriminerat muslimer. Det är trots allt vad diskriminering handlar om: att särbehandla människor negativt pga deras attribut, fysiologi, anatomi eller trosuppfattning.

Och köpa annonsutrymme är det ju ingen som tvingar dig till eller hindrar dig för den delen. Så länge de vill sälja till dig. Väljer du att använda dina annonspengar som påtryckningsmedel i antimuslimska syften på det sätt du skriver gör dig knappast till en brottsling. Ett svin och tvivelsutan rasist om du frågar mig, men ingen brottsling. Och ett tips vore ju förstås att du isf skulle överväga hur affärsmässigt gynnsamt det vore att göra sig känd som muslimhatande utpressare. Men det vore återigen ditt beslut och ingen annans.

Ohly gjorde vad han tyckte var rätt där och då. Är det hans plikt att sitta i samma rum som Åkesson? Nä. Begick han ett övergrepp på demokratin? Nä. Han gick därifrån. Inskränkte sin egen rumsliga frihet för att slippa se Åkesson. Det är inte diskriminering.

Det är väldigt lite skillnad på islam och ett politiskt parti.

Kanske inte ett övergrepp mot demokratin. Men han beter sig som ett barn och inte värdigt en politisk ledare. Mobbing helt enkelt.

Du kan inte se dubbelmoralen? Att allt som görs i godhetens namn mot SD är ok. Allt SD gör oavsett relevans är satans påhitt och mest troligt baserat på nazistiskt tänk...

Men det handlar väl vilken sida man står på. Svårt att vara objektiv.
Allt handlar väl om vad man själv gör för ställningstagande. Så är det förstås. Och nej, en religion är inte ett politiskt parti. Inte på nåt intellektuellt plan. Och inte heller jämställt i diskrimineringslagstiftningen. Och det var utifrån vad den säger jag bemötte dig och dina påstående/funderingar för att visa att de exempel du tog upp helt enkelt inte är analoga med exemplen som handlade om SD. Simple as that. Jag har heller inte kallat allt SD gör för "satans påhitt" men erkänner förstås utan att skämmas att jag har extremt svårt för partiet, dess politik och hur de arbetar.

Således har jag svårt att se dubbelmoralen - eller den påstådda mobbingen - i att Lats Ohly, ledare för riksdagens då näst minsta parti går ut ur sminkrummet när Åkesson kommer in. Vad är det omoraliska i att inte vilja agera panelhöna åt nån man vars politik man verkligen inte gillar? Vad är det för löjlig missuppfattning att demokrati inte innebär konflikter och intressemotsättningar som också tar sig uttryck i hur folk agerar och reagerar? Åkessons frihet eller rättigheter inskränktes öht inte av Ohlys agerande. Mobbing innebär att någon berövas grundläggande fri- och rättigheter genom t.ex. kränkande behandling. Ska du på riktigt påstå att Åkesson kränktes av Ohly där?

Dessutom blir just den sortens exempel, som det med Ohly, ganska ointressanta som utgångspunkt för en diskussion om SD:s offerkofta. Hur partiledarna agerar och beter sig mot varandra är inget slumpmässigt som bara händer. De har ett taktiskt intresse av att synliggöra konfliktlinjer och allianser inför redan vunna och potentiella väljare och medlemmar. Ska man hävda att SD utsätts för mobbing bör man förslagsvis komma med andra exempel än det där andra partiledare visar att de inte är bästa kompisar.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by 374 »

Att SD-anhängare utesluts ur fackförbund är väl ett exempel på mobbning?
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

374 wrote:Att SD-anhängare utesluts ur fackförbund är väl ett exempel på mobbning?
Nej, inte om du frågar mig. Men jag antar att du tycker annorlunda. Var snäll och beskriv hur du menar isf.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

Det är ett tydligt exempel på härskarteknik att lämna rummet. Mobbing.

Kommunistläkaren i Umeå som struntade i sitt jobb för att fysiskt blockera Åkesson.

Folk som förlorar sitt jobb på grund av partiet de röstar på.

Utesluten ur facket som 374 tog upp.

Bara några exempel som visar på hur toleranta och öppna alla är. Vad är nästa steg?
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

thunder wrote:Det är ett tydligt exempel på härskarteknik att lämna rummet. Mobbing.

Kommunistläkaren i Umeå som struntade i sitt jobb för att fysiskt blockera Åkesson.

Folk som förlorar sitt jobb på grund av partiet de röstar på.

Utesluten ur facket som 374 tog upp.

Bara några exempel som visar på hur toleranta och öppna alla är. Vad är nästa steg?
Det är som sagt fritt att tycka det om man nu vill det. Ingen har såvitt jag vet blivit utesluten ur facket enbart för att ha röstat på SD. I varje fall har det handlat om att personen varit medlem och förtroendevald i SD och samtidigt förtroendevald i facket. Tyck vad du vill om det men facken är medlemsorganisationer med stadgar och styrdokument som du som medlem skriver under på när du betalar din medlemsavgift. Precis som i vilken annan förening. Arbetar du för syften som går stick i stäv med organisationens stadgar, syften och mål är det svårt att motivera varför du ska fortsätta vara medlem. Är det så att du direkt skadar organisationen kan du uteslutas tämligen odiskutabelt. Är det verkligen så svårt att förstå?

Nej, det är det inte. Inte alls. Vad det handlar om är att folk vill att SD ska ha mer inflytande för att man i grunden sympar med dem men vill slippa ta en sån diskussion. En strategi som går ut på att virka den största offerkoftan svensk politik nånsin skådat, klättra in i den och sen lipa sig till sympatier ända in i Rosenbad. Och så blir man förvånad när det är svårare än så, att man blir granskade när man gör anspråk på makt...

Jösses.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Talbot25 »

Lappmössan wrote:Tänk dig att en invandrargrabb börjar lira i klubben men skulle ha kastats ut (och förmodligen dödats i sitt hemland) om SDS politik anammats. "Nej men att förknippas med den politiken är säkert jättebra affärsmässigt! Alla föräldrar till grabbarna i det laget handlar ju hos oss...."
Kastas ut och dödats :D Det är lite som när media intervjuade invandrare som trodde att de skulle bli utskickade när SD kom in i riksdagen. Okunskapen om SDs integrationspolitik skapar en onödig rädsla. Om nu SDs politik skulle anammats så skulle pojken få stanna om hans liv var i fara. SD vill begränsa den del av invandringen som inte anses livsnödvändig för landet eller immigranten.

Och angående ICA Kvantum i Boden så är det ett franchise-företag som vill tjäna så mycket pengar som möjligt samtidigt som de vill framstå i god dager. Han får göra som han vill då det är hans butik.
Men när skolor portar ungdomsförbund från specifika partier då blir det väldigt fel.
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

Ja jösses.

Tillskriv motståndarna åsikter som rasist, nazist, fascist.

Uteslut, förlöjliga, mobba pga dessa "åsikter".

Slutfört uppdrag.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

thunder wrote:Ja jösses.

Tillskriv motståndarna åsikter som rasist, nazist, fascist.

Uteslut, förlöjliga, mobba pga dessa "åsikter".

Slutfört uppdrag.
Du hävdar mobbing men argumenterar inte för på vilket sätt dina exempel skulle vara det. Och sen när är det ett brott att tycka att nån är rasist, nazist eller fascist? Eller bara dum i huvudet? Sen... Hm... Aldrig. Som tur är. Vad som däremot inte är tillåtet är att kränka någons demokratiska fri- och rättigheter pga dennes åsikter. Det du inte verkar vilja se eller erkänna, är att du av nån anledning väntar dig att SD ska ha andra - mer tillåtande och lössläppta - spelregler än andra bara för att man har en politik som av många uppfattas som väldigt olika de andras. Och sen är det katastrof och demokratisk harmageddon varenda gång SD inte har samma medflyt som andra partier pga att fler ogillar deras politik än övriga partiers. Trams.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

Jag förväntar mig bara samma regler för SD och deras väljare. Inget annat.
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

Det är inget brott att kalla dom för nazist och liknande men däremot en halmgubbe och gör därmed diskussionen meningslös.
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

När såg vi senast en saklig debatt där sakfrågor diskuterades och det inte slutade med "du är rasist, fascist, nazist" ?
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by smogz »

Sen kan vi väl konstatera att de allra flesta aktioner som syftar till att stoppa SD, som mobbning i form av Ohlys uttåg ur rummet, till uteslutande av fackföreningar, förlorade jobb etc.(som har räknats upp här ovan) har haft exakt motsatt effekt. SD bara växer, delvis på grund av uppmärksamheten i såna fall. Också intressant att SD tycks få ett ökande antal röster från Invandrare. Det var nog inget man räknat med eller ens hoppats på. Men likväl intressant. Varför är det så?

Känns som de etablerade partiernas härskar/mobbar/ignorera-taktik har gått åt helvete. Undrar vilket parti som blir först att faktiskt ta tjuren vid hornen, inse att SD är en kraft att räkna med som inte bara försvinner och själva börjar fundera på hur de ska lösa de problem som SD adresserar (även om dom från min synvinkel har fel lösning).
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

Vi har mest troligt 1000000 Sd-röster i nästa val. Ska vi tro vänstersidan så borde ett antal gaskamrar vara reda för start vid detta laget! Men jag är fortfarande övertygad om att Sverige är ett av världens mest toleranta och minst rasistiska länder! Så vad beror då alla dessa röster på? Är det någon politiker annat än SD som på allvar sökt svar på den frågan?
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

thunder wrote:Jag förväntar mig bara samma regler för SD och deras väljare. Inget annat.
Spelreglerna är desamma. Folk som tex. röstar på SD får och är medlemmar i facket. Börjar de däremot att aktivt motarbeta fackets syften och mål genom uppdrag i SD blir de uteslutna. Det gäller även andra partier. Skillnaden är att få andra partier är så fackföreningsfientliga. Spelreglerna är desamma.

Det är inget brott att kalla nån rasist och ogilla nån för det. Inte heller kommunist. Spelreglerna är desamma.

Det är inte förbjudet för SD att marknadsföra sin politik. Inte heller för något annat parti. Spelreglerna är desamma.

Det är inget brott att ogilla SD:s politik och visa att man ogillar den. Inte heller S,V,MP eller Alliansens. Spelreglerna är desamma.

Hur länge till behöver jag fortsätta?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

Jag ser vad du säger men verkligheten ser totalt annorlunda ut!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Lappmössan »

Talbot: Med "förmodligen dödats" menade jag inte att hans liv hade varit i omedelbar livsfara, bara att dödsrisken är hög. Nog fattar du det själv om du bara tänker efter. Redan nu har många som utvisas ingen aning om vad som väntar dem när de kommer tillbaka till hemlandet. Samma sak med flickor som riskerar att könstympas, etc. SD vill utföra en ännu striktare begränsning vilket skulle medföra att framtiden för ännu fler blir oviss.
Som sagt: "Problemet" är att om man värderar människors liv högst är det rätt svårt att neka dem mänskliga rättigheter genom att peka på ekonomin, arbetskraft (eller varför inte den gamla "några andra invandrare har varit kriminella så då kan vi inte ta in mer." :roll:)

Angående mobbing fattar jag verkligen inte var ni snackar om. Jag var i 25-årsåldern skitförbannad på en granne som enligt mig betedde sig som en jävla jubelidiot. Vägrade prata med eller ens vara i samma rum som karln. Var det mobbing?
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

thunder wrote:Jag ser vad du säger men verkligheten ser totalt annorlunda ut!
I beg to differ.

Jag menar att det är hur tydligt som helst att spelreglerna är desamma. Det som däremot gör att SD:are blivit uteslutna ur facket är att de i och med att ta uppdrag för SD väljer att aktivt företräda ett parti vars politik är direkt oförenlig med de aktuella fackförbundens syften och mål. Samma sak skulle hända med en centerpartist.

Att spelreglerna är desamma är ingen garanti för att alla partier får eller har rätt till samma utrymme eller maktutövande. Att alla partier inte har samma ställning i samhället är i sig inget bevis för att spelreglerna skiljer sig åt. Det är däremot en lätt poäng att göra eftersom det förstärker bilden av den egna positionen som utsatt, trakasserad och särbehandlad. Som sagt, en strategi som syftar till att SD ska bedömas utifrån andra spelregler än övriga partier. Det vore verkligen ett demokratiskt epic fail.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by 374 »

Men om ett parti aktivt hindras från att föra ut sitt budskap så är det inte samma spelregler.
Post Reply