Hört och hänt i Skellefteå

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

Att vända ryggen känns litegrann som när småbarn skriker och håller för öronen. Men har man inga argument att vinna diskussionen med så blir det väl så. Och redan i förra valet vägrade ju kommunisten att ens befinna sig i samma rum som Åkesson så det är väl den stilen som gäller i våran fina demokrati.
User avatar
smogz
Posts: 5691
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by smogz »

Klart SD vinner röster, ingen annan erkänner att det finns ett problem, diskuterar det eller tänker tanken på att göra något åt det. För att vara tydlig, jag är inte mot invandring, men ska vi ta hit många invandrare måste vi ha en plan för hur vi ska få in dom i samhället och hantera de problem som uppstår. Så länge ingen vågar det kommer SD att växa.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Lappmössan »

De flesta partier inser att integrationen etc. behöver förbättring. "Problemet" är att det är svårt att neka någon sina mänskliga rättigheter genom att peka på ekonomin, arbetskraft, kriminalitet etc.
thunder wrote:Att vända ryggen känns litegrann som när småbarn skriker och håller för öronen. Men har man inga argument att vinna diskussionen med så blir det väl så. Och redan i förra valet vägrade ju kommunisten att ens befinna sig i samma rum som Åkesson så det är väl den stilen som gäller i våran fina demokrati.
Känns litegrann som en urtypisk flashbackkommentar :lol: Att vända ryggen är bara ett aktivt sätt att visa avsky för SDs politik och samtidigt låta dem nyttja sin rätt att göra sin röst hörd i våran fina demokrati.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by 374 »

Det här SD-hatet är oerhört tröttsamt, särskilt när man betänker att de flesta inte ens vet vad SD står för, de hatar bara för att man ska göra det.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Lappmössan »

Så de som "hatar" och vet vad SD står för, är de också tröttsamma? Jag "hatar" delar av SDS politik precis som jag "hatar" delar av S och Ms, är det sistnämnda också tröttsamt? Jag skulle vilja kalla det att "ha en åsikt". ;)
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

Lappmössan wrote:Så de som "hatar" och vet vad SD står för, är de också tröttsamma? Jag "hatar" delar av SDS politik precis som jag "hatar" delar av S och Ms, är det sistnämnda också tröttsamt? Jag skulle vilja kalla det att "ha en åsikt". ;)
Nej, nej, nej! Det är bara ädelt, nobelt och försvarbart att ha en åsikt om man sprider xenofob dynga, Lappmössan. Att ge uttryck för annat är ett hån mot demokratin!!! :roll:
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by 374 »

Lappmössan wrote:Så de som "hatar" och vet vad SD står för, är de också tröttsamma? Jag "hatar" delar av SDS politik precis som jag "hatar" delar av S och Ms, är det sistnämnda också tröttsamt? Jag skulle vilja kalla det att "ha en åsikt". ;)
Det är bra att ha en åsikt men om om den åsikten leder till att man hatar dem som inte delar den så har man en väldigt konstig syn på sina medmänniskor.

Och ja, det är precis lika tröttsamt med "hat" mot M och S.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Lappmössan »

Jag "hatar" någras politik utan att "hata" människorna som står för den. Anser bara att vissa av dem är lite korkade.

(notera att jag använt citationstecken hela tiden, HATA reserverar jag nämligen för Löven. ;) )
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by 374 »

Fast att "hata" någons åsikter är ju precis samma sak som att "hata" någon för att denne är svart, homosexuell eller annat.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

374 wrote:Fast att "hata" någons åsikter är ju precis samma sak som att "hata" någon för att denne är svart, homosexuell eller annat.
Fast nä. Du kan välja dina åsikter och värderingar men inte din sexuella läggning eller hudfärg. Det är rätt stor skillnad.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Chippen »

374 wrote:Fast att "hata" någons åsikter är ju precis samma sak som att "hata" någon för att denne är svart, homosexuell eller annat.
Hur tänker du nu?
Åsikt är ju något självvalt och det är ju inte något som du kan säga att hudfärg eller sexuell läggning är.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Lappmössan »

Jag hatar åsikten att Stockholmslag behövs i högsta serien. Detta betyder inte att jag hatar dem som uttrycker den åsikten. Däremot anser jag att de som säger att något annat lag än Skellefteå är bäst i landet är korkade.

Nåväl nu ska jag sluta svara mr. troll.
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

Men det där är ju skitsnack och det märker man ganska tydligt. De som röstar på SD och visar det offentligt hatas ju av vänstern, inte fan är det deras åsikter som hatas enbart. Att moderater eller sossar hatas pga att de röstar på sina partier i samma grad stämmer inte för fem öre.

Jag gillar flashback-uttrycket "Det fina hatet". För det är precis det det handlar om. Bara för att vänstern är så otroligt goda så rättfärdigas deras hat och backas upp av mongon på stan som vänder ryggen, klickar gilla på facebook, delar allt som visar på deras enorma godhet och tolerans osv. Även att skriva extremt nedsättande och idiotförklara alla SD-väljare är ok.

Ingen självinsikt alls. Inte ens en gnutta insikt i dubbelmoralen och inkonsekvensen i deras handlande. Bara ett fint hat som ger en go känsla i magen.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Markman »

Uppdrag gransknings program om höger- resp. vänster-våldet visade ju lite grann på det du skriver thunder! Främst det sistnämnda avsnittet!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by 374 »

jokarfo wrote:Fast nä. Du kan välja dina åsikter och värderingar men inte din sexuella läggning eller hudfärg. Det är rätt stor skillnad.
Chippen wrote:Hur tänker du nu?
Åsikt är ju något självvalt och det är ju inte något som du kan säga att hudfärg eller sexuell läggning är.
Reflekterar ni någonsin över varför ni har de åsikter ni har? När gjorde ni det aktiva valet att inte hata homosexuella? (Förutsätter att ni inte gör det) Och kanske viktigare; varför skulle någon som hade ett fritt val välja att hata någon eller något när det är trevligare att vara tolerant och öppensinnig.
thunder
Posts: 57
Joined: 12 Sep 2011, 14:08
Location: Oslo

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by thunder »

Jag har inte sett något avsnitt av UG ännu. Måste ta och göra det.

Jag skulle även gissa att det är fler procentuellt sett bland vänsterfolket som hatar SD-röstare än det är SD-röstare som hatar invandrare. Ironiskt nog.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Markman »

374 wrote:varför skulle någon som hade ett fritt val välja att hata någon eller något när det är trevligare att vara tolerant och öppensinnig.
För att det är mycket lättare att hata än att älska (eller tolerera/vara öppensinnig, vad man då vill benämna det som). När man hatar kan man fortsätta leva i sin lilla inskränkta värld, dvs. en enkel utväg! Det är alltid lättare att vara destruktiv (hata) än att vara konstruktiv.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5691
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by smogz »

Tror ordet hata överanvänds rätt mycket. Hata för mig är ett rätt rejält negativt tillstånd. Tror inte jag kan säga att jag hatar nått alls faktiskt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
micktålbot
Posts: 541
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by micktålbot »

Jag hatar pederaster och våldtäktsmän obönhörligt.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

374 wrote:
jokarfo wrote:Fast nä. Du kan välja dina åsikter och värderingar men inte din sexuella läggning eller hudfärg. Det är rätt stor skillnad.
Chippen wrote:Hur tänker du nu?
Åsikt är ju något självvalt och det är ju inte något som du kan säga att hudfärg eller sexuell läggning är.
Reflekterar ni någonsin över varför ni har de åsikter ni har? När gjorde ni det aktiva valet att inte hata homosexuella? (Förutsätter att ni inte gör det) Och kanske viktigare; varför skulle någon som hade ett fritt val välja att hata någon eller något när det är trevligare att vara tolerant och öppensinnig.
Eh ja? Varför skulle jag inte reflektera över det? Varför ska man inte reflektera över vilka åsikter och värderingar man ger uttryck för och ifall de känns rätt eller fel? Vi är inte enbart offer för omständigheterna you know.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5691
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by smogz »

.
Last edited by smogz on 22 May 2014, 10:12, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by 374 »

jokarfo wrote: Eh ja? Varför skulle jag inte reflektera över det? Varför ska man inte reflektera över vilka åsikter och värderingar man ger uttryck för och ifall de känns rätt eller fel? Vi är inte enbart offer för omständigheterna you know.
Nu börjar vi närma oss. Varför känns en del saker rätt eller fel? De som hatar tycker ju att det känns rätt att hata. Se på skribenterna här ovanför, de tycker att det känns rätt att hata pederaster och våldtäktsmän.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

374 wrote:
jokarfo wrote: Eh ja? Varför skulle jag inte reflektera över det? Varför ska man inte reflektera över vilka åsikter och värderingar man ger uttryck för och ifall de känns rätt eller fel? Vi är inte enbart offer för omständigheterna you know.
Nu börjar vi närma oss. Varför känns en del saker rätt eller fel? De som hatar tycker ju att det känns rätt att hata. Se på skribenterna här ovanför, de tycker att det känns rätt att hata pederaster och våldtäktsmän.
Fast nu fiskar du efter sånt som ändå skjuter på sidan av målet, 374. Jag kommer aldrig hävda att omständigheter, omgivning, miljö och whatnot är irrelevant eller ointressant - för det är det inte - men jag kommer samtidigt aldrig sluta hävda att människor trots sina erfarenheter på nåt sätt kan påverka hur de formas av dem. Däribland åsikter om homosexuella, invandrare osv. Du kan ha vilka skiterfarenheter som helst av en mörkhyad person men det är du själv som väljer att hata en annan pga dessa erfarenheter.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Chippen »

Nu hör det inte till Skellefteå egentligen, men det hör lite till hur SD ses i samhället.
SD var ju tydligen på reklamplats på Boden BK´s arena och det blev ett jekla liv om det så nu rä det nedtaget, men däremot så är andra politiska reklamskyltar kvar.
Begriper inte det faktiskt. Antingen tar man ner allt eller så tar man inte ner något kan jag tycka.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Nu hör det inte till Skellefteå egentligen, men det hör lite till hur SD ses i samhället.
SD var ju tydligen på reklamplats på Boden BK´s arena och det blev ett jekla liv om det så nu rä det nedtaget, men däremot så är andra politiska reklamskyltar kvar.
Begriper inte det faktiskt. Antingen tar man ner allt eller så tar man inte ner något kan jag tycka.
Jag kan tycka att det inte är en demokratifråga öht om vilka politiska partier ett bolag säljer reklamplats till och inte. Möts ett partis skyltar av protester är det upp till bolaget att avgöra det affärsmässigt försvarbara i att antingen ta ner dem eller låta dem vara kvar. Spelreglerna är lika för alla. Skillnaden är att fler blir förbannade på SD och säger nåt om det.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Chippen »

Har för mig att det var XXX som gick in i detta läge

EDIT: Så himla fel. Det var ICA KVantum som "krävde" det.
http://www.nsd.se/nyheter/boden/sds-rek ... 97993.aspx

Tycker att han på ICA Kvantum talar emot sig själv oxå:
http://www.kuriren.nu/nknyheter/sd-rekl ... 34077.aspx
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Har för mig att det var XXX som gick in i detta läge

EDIT: Så himla fel. Det var ICA KVantum som "krävde" det.
http://www.nsd.se/nyheter/boden/sds-rek ... 97993.aspx

Tycker att han på ICA Kvantum talar emot sig själv oxå:
http://www.kuriren.nu/nknyheter/sd-rekl ... 34077.aspx
Jaha? Och? Ytterligare ett bolag som av affärsmässiga intressen vill påverka ett annat. So what? Det är affärsmässiga beslut som grundar sig på att de tror sig förlora på att exponeras på ett sätt som sammanknippar dem med SD. Är alla såna beslut antidemokratiska nu bara för att det är SD det handlar om?
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Chippen »

Nja, tycker bara att han talar emot sig. Inget annat :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Lappmössan »

Tänk dig att en invandrargrabb börjar lira i klubben men skulle ha kastats ut (och förmodligen dödats i sitt hemland) om SDS politik anammats. "Nej men att förknippas med den politiken är säkert jättebra affärsmässigt! Alla föräldrar till grabbarna i det laget handlar ju hos oss...."
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hört och hänt i Skellefteå

Post by Chippen »

Jo, det håller jag med om, men sedan blir det ju lite knas när det sägs att Arenan är öppen för alla. Detta visar ju att den inte är det och genom detta så lämnar de ju som inga alternativ till Boden BK heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply