Läktarkultur

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Läktarkultur

Post by smogz »

Hur resonerar NPs styrelse efter helgens eldning nu då? Blir det någon typ av extra möte där ni träffas och resonerar?

Är personen som brände bengalen identifierad?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Läktarkultur

Post by smogz »

Fortsätter från Växjötråden.
Om CD-vänliga personer i en hel matchtråd ägnar sin tid åt att försvarar att någon bränner en bengal. Och när sen CD förhärligar händelsen i sina inlägg på sociala media, då får de fan tåla att jag provocerar lite också. Buhuu är det synd om Charter Division nu helt plötsligt för att någon inte tycker som dom.

Vem det nu var som drog av den. CD eller inte. Varför inte dra några bengaler på hemmaplan, måste ju vara mycket smidigare. Kortare bit att bära dit skiten. Bara att gå hem och slå på TVn om man bli utslängd. För att tömma läktare hemma eller borta är väl inte så stor skillnad? Eller sitter pappa på sitt och kanske känner igen dig?

Eller är det inte lika tufft på hemmaplan.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Läktarkultur

Post by Trollet »

smogz wrote:Hur resonerar NPs styrelse efter helgens eldning nu då? Blir det någon typ av extra möte där ni träffas och resonerar?

Är personen som brände bengalen identifierad?
Personen är inte identifierad och vi kommer ha ett extra styrelsemöte i veckan med anledning av det här.
Vi kommer även att gå ut med ett brev (mail) till samtliga medlemmar, samma brev publiceras även på Facebook och hemsidan. Förhoppningsvis redan ikväll, vi ska bara få ordning på själva utskicket.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Läktarkultur

Post by smogz »

Bra och snabbt agerat. Synd att ingen vågade berätta vem det var. Hur ser relationen med Charter Division ut? De som helt klart inte alls tycker det var nått att haka upp dig på och som på sociala media lade upp bilder och hejade på händelsen? Hur ser samarbetet ut med dom idag? kommer det att ske några förändringar i det samarbetet? Hur många från CD är aktiva i NP? Stödjer NP CD på något sätt med pengar? Kommer ni agera mot dom på något sätt?

Vidare, finns det representanter för Charter Division här? Hur ser ni på händelsen? Hur kommer det sig att ni lägger upp den på sociala media? Tänker ni göra något för att en sån här grej inte händer igen?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Läktarkultur

Post by Trollet »

Det är ju lite vagt eftersom CD är en rätt löst sammansatt grupp. De håller i tifotillverkningen men det är även icke-CD som är med och hjälper till där. Relationen skulle jag säga är bra, åtminstone fram till i fredags. CD som grupp syns ju mest på resor och det här var den första för i år. I fjol fungerade det bra på resorna rakt igenom.

Hur många som är "aktiva" inom NP vet jag inte, det beror förstås på hur man definierar aktiv. Jag tror att nästan alla inom CD är medlemmar i NP och det har de givetvis all rätt att vara.

NP stöttar inte CD med pengar, däremot betalar NP såklart alla kostnader för tifoverksamheten.

Vi ska som sagt ha ett extra styrelsemöte till veckan så jag vill helst inte föregå det mötet. Generellt kan jag dock säga att jag personligen inte är så förtjust i kollektiv bestraffning, jag skulle hellre se att den/de som gör sånt här skulle ha såpass ryggrad att de kan stå för det. Att omgivningen skulle peka ut honom har jag inga illusioner av, det vore fint och vackert och bra civilkurage men det kommer antagligen inte ske.

Kollektiv bestraffning tycker jag (igen, personligen) för med sig lite för mycket negativa konsekvenser, man drar alltid med sig ganska många oskyldiga och det riskerar att bli ännu sämre i framtiden då.

Jag vet också att det är lätt att vara förbannad och säga ungefär "hittar ni inte den som gjort det så stäng av alla". Jag tycker alltså inte det är rätt väg att gå.

Frågorna i ditt sista stycke lämnar jag till de insatta i den frågan.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Läktarkultur

Post by Larzon »

Då Charter Division mer är ett kompisgäng än en gruppering så svarar jag att jag är en av dessa idioter. Jag var dock inte närvarande på resan eller matchen, så vill inte uttala mig speciellt mycket.

Jag är inte heller med i styrelsen men jag hoppas att Chippen ger mig ansvarsfrihet om han inte får sin publika rapport.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Läktarkultur

Post by smogz »

Tack för era svar.

Är övertygad om att bilder och inlägg på sociala media (instagram) där CD publicerat bilder på maskerade AIK-fans med bengaler plus bilden som publicerades i fredags på bengalen i Luleå gör att folk ser NP som idioterna, att CD förknippas med NP på ett felaktigt sätt. Möjligen 1% insatta vet att CD finns och inte är mer än löst sammansatta. Det är dock NP som drabbas, får stå till svars och ses som idioterna av allmänheten. Möjligen kan man från NP kräva att alla ultraswannabeegrejer dom CD pysslat med på sociala media ska upphöra om man fortfarande vill ha tifostöd. Men annars blir det ju svårt om man inte har någon skyldig. Och kollektiv bestraffning är väl aldrig ett bra alternativ.

Till CD, har alla på CD möjlighet att publicera på Instagram i CD:s namn?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Läktarkultur

Post by Chippen »

Larzon wrote: Jag är inte heller med i styrelsen men jag hoppas att Chippen ger mig ansvarsfrihet om han inte får sin publika rapport.
Hm...va? Men nej
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2408
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Läktarkultur

Post by Erwynn »

smogz wrote:Fortsätter från Växjötråden.
Om CD-vänliga personer i en hel matchtråd ägnar sin tid åt att försvarar att någon bränner en bengal. Och när sen CD förhärligar händelsen i sina inlägg på sociala media, då får de fan tåla att jag provocerar lite också. Buhuu är det synd om Charter Division nu helt plötsligt för att någon inte tycker som dom.

Vem det nu var som drog av den. CD eller inte. Varför inte dra några bengaler på hemmaplan, måste ju vara mycket smidigare. Kortare bit att bära dit skiten. Bara att gå hem och slå på TVn om man bli utslängd. För att tömma läktare hemma eller borta är väl inte så stor skillnad? Eller sitter pappa på sitt och kanske känner igen dig?

Eller är det inte lika tufft på hemmaplan.
Haha, det var väl såhär det ballade ur inför Gnaget hemma i semin för några år sedan. Folk skulle spöa på folk hit dit men när det väl eldades hemma, fler än en gång under samma match, hände... Ingenting.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hata allt.
User avatar
Erwynn
Posts: 2408
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Läktarkultur

Post by Erwynn »

För övrigt, går folk i taket över själva eldandet eller konsekvenserna som nu blev av det?
Var väl i fjol eller två säsonger sen det kördes ett par blink på bortastå i Luleå på premiären. Då fick klacken stå kvar och inget mer hände. Inga dödsrubriker och folk satt inte och hotade andra här på forumet.

Känns som att det generellt enbart blivit livat i samband med att klacken åkt och media slagit på stort. Typ Modo borta x2.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hata allt.
Pontusbackstrom
Posts: 351
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Läktarkultur

Post by Pontusbackstrom »

Alltså Smogz, varför skriver du inte bara mitt namn istället för att skriva "CD-Vänliga"? För om du kollar igenom matchtråden från i Fredags så är jag rätt säker på vem du menar.

Först och främst vill jag bara slåfast och som du säkert redan förstår så är jag för pyroteknik. Jag är lika mycket för pyroteknik så som du är emot pyroteknik på läktaren. Du tycker att jag har fel och jag tycker du har fel så vi kommer inte komma någonstans i den här diskussionen utan vi kan väl bara avsluta, våran, diskussion här och nu?

Det jag dock vill förtydliga är att jag är för pyroteknik om den används på rätt sätt som inte skadar någon och där hoppas jag att SvFF och SIF hittar en lösning någongång. Dock är ju möjligheten att det ska bli lagligt i en ishockeyhall i Sverige minimal.

Det som hände i Fredags i Luleå anser jag vara felhanterande av pyroteknik om det är som det ser ut som på bilderna, att den tänds och sedan släpps ner på golvet och sedan hämtar vakten den och bär ut den. Nu var ju jag inte där så ska inte yttra om det men jag utgår från det tv bilderna har visat. En sån hantering kan orsaka enormt mycket fel. Hade det nu varit tyg eller flaggor där den bengalen släpptes ner hade det kunnat tagit eld och det kan vi ju bara ana om hur det hade kunnat slutat på en tätfylld trång ståplats. Dessutom kan det orsaka brännskador då den är otroligt het och jag har själv bränt mig på en sån så jag vet vad jag pratar om.

Jag försvarade inte händelsen för fem öre i matchtråden utan det enda som jag uttryckte mig om var att om visiteringen hade skett på korrekt sätt så hade inte denna händelse inträffat och personen hade blivit tagen innan match och hade garanterat blivit anmäld. Han borde inte tagit in den och där är ju fel nummer 1, men som sagt och som jag uttryckt mig tidigare om är att om visiteringen hade blivit korrekt gjort hade han inte fått in den och jag har blivit visiterad enormt många gånger, och speciellt i Stockholm så är de stenhårda på visiteringen så jag vet även där vad jag pratar om. Nu har jag själv inte försökt tagit in något på en arena men jag vet andra som har gjort det utan att lyckas och det har inte fått kommit in på arenan och har dessutom blivit anmäld för det.

Sedan är ju alla så otroligt snabba att yttra sig innan all fakta ligger på bordet. Att personen gjorde ett fel, säger jag inte emot, Däremot så älskar han garanterat AIK lika mycket som alla andra här inne.

Sedan köper jag att du och många andra inte är för pyroteknik, det har ni all rätt att tycka som ni vill om. Sedan finns det folk som är för pyroteknik och åker du utanför Sveriges gränser så används det pyroteknik otroligt mycket, Till och med på basketmatcher, Handbollsmatcher, Innebandy, Volleyboll, mm och där är det inte något öppet tak och funkar utmärkt så varför borde de inte gå med en lösning här i Sverige också? För används den på rätt sätt så är pyroteknik fruktansvärt snyggt och det är jag helt säker på att ni andra tycker också.

Sedan, så är det alltså om man kollar igenom inläggen som blandannat du skrev Smogz, Helt rätt att trycka ner och snacka illa om folk som är för pyroteknik men om dom som är för pyroteknik yttrar sig om erat sätt att tycka och säga att ni har helt fel, Då ska man bli avstängd, portad, utskickad från NP mm.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Läktarkultur

Post by Trollet »

Pontusbackstrom wrote: Jag försvarade inte händelsen för fem öre i matchtråden utan det enda som jag uttryckte mig om var att om visiteringen hade skett på korrekt sätt så hade inte denna händelse inträffat och personen hade blivit tagen innan match och hade garanterat blivit anmäld. Han borde inte tagit in den och där är ju fel nummer 1, men som sagt och som jag uttryckt mig tidigare om är att om visiteringen hade blivit korrekt gjort hade han inte fått in den och jag har blivit visiterad enormt många gånger, och speciellt i Stockholm så är de stenhårda på visiteringen så jag vet även där vad jag pratar om. Nu har jag själv inte försökt tagit in något på en arena men jag vet andra som har gjort det utan att lyckas och det har inte fått kommit in på arenan och har dessutom blivit anmäld för det.

Du har uppenbarligen ingen aning om hur en visitation får gå till. Vanliga vakter får inte visitera annat än löst utanpå kroppen. De får t.ex. inte titta i dina kalsonger eller i tjejernas BH. Eftersom jag blev visiterad i Luleå kan jag intyga att visitationen gick till på helt korrekt sätt. Det är inte visitationen det är fel på här, hela din vinkel på det här är så fel den kan bli. Ansvaret vilar på den som tog in och tände bengalen.

För övrigt är Luleås hall, precis som vår, en kommunal anläggning som står öppen varje dag. Det går fint att gå dit dagtid och lämna av pyroteknik på toaletterna eller gömma det någon annanstans. Det går också fint att låta någon med sittplatsbiljett ta in pyrot och lämna det till någon på ståplats. Släpp det där med att det här på något sätt ligger på personalen i insläppet för det gör det helt enkelt inte.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
vonschnauser
Posts: 971
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Läktarkultur

Post by vonschnauser »

Det här med att "Vi tycker olika, släpp det" funkar ju inte riktigt. Skillnaden är ju att de som är för pyroteknik påverkar ju de som är emot pyroteknik negativt men de som är "emot" påverkar inte de som är "för" negativt :roll:
Pontusbackstrom
Posts: 351
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Läktarkultur

Post by Pontusbackstrom »

Trollet wrote:
Pontusbackstrom wrote: Jag försvarade inte händelsen för fem öre i matchtråden utan det enda som jag uttryckte mig om var att om visiteringen hade skett på korrekt sätt så hade inte denna händelse inträffat och personen hade blivit tagen innan match och hade garanterat blivit anmäld. Han borde inte tagit in den och där är ju fel nummer 1, men som sagt och som jag uttryckt mig tidigare om är att om visiteringen hade blivit korrekt gjort hade han inte fått in den och jag har blivit visiterad enormt många gånger, och speciellt i Stockholm så är de stenhårda på visiteringen så jag vet även där vad jag pratar om. Nu har jag själv inte försökt tagit in något på en arena men jag vet andra som har gjort det utan att lyckas och det har inte fått kommit in på arenan och har dessutom blivit anmäld för det.

Du har uppenbarligen ingen aning om hur en visitation får gå till. Vanliga vakter får inte visitera annat än löst utanpå kroppen. De får t.ex. inte titta i dina kalsonger eller i tjejernas BH. Eftersom jag blev visiterad i Luleå kan jag intyga att visitationen gick till på helt korrekt sätt. Det är inte visitationen det är fel på här, hela din vinkel på det här är så fel den kan bli. Ansvaret vilar på den som tog in och tände bengalen.

För övrigt är Luleås hall, precis som vår, en kommunal anläggning som står öppen varje dag. Det går fint att gå dit dagtid och lämna av pyroteknik på toaletterna eller gömma det någon annanstans. Det går också fint att låta någon med sittplatsbiljett ta in pyrot och lämna det till någon på ståplats. Släpp det där med att det här på något sätt ligger på personalen i insläppet för det gör det helt enkelt inte.
Nej Trollet, jag har ingen aning om hur en visitation går till.. Klart jag vet hur en visitation går till och är det en sån bengal som det ser ut att vara på bilderna så spelar det ingen roll hur löst det känner på dig för de ska hitta en sån ändå. Men som sagt jag var inte på plats så ska inte yttra mig nå mer. Synd bara att vi inte kommit längre i pyrofrågan i Sverige att så fort någon är för pyro så ska det smutskastat mot de personerna.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Läktarkultur

Post by Trollet »

En blinkbengal är ungefär lika stor som ett ficklampsbatteri.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Pontusbackstrom
Posts: 351
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Läktarkultur

Post by Pontusbackstrom »

Trollet wrote:En blinkbengal är ungefär lika stor som ett ficklampsbatteri.
Jag har full koll på hur all form av pyroteknik ser ut och de var väl en handbloss bengal som tändes?
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Läktarkultur

Post by Trollet »

Det var det säkert, det kunde dock lika gärna varit en blink och följderna hade varit identiska.

Men eftersom du utelämnar resten av argumenten så förtjänar du inte en fortsatt diskussion. Du vet inte ens om den togs in den vägen. Den kan lika gärna ha droppats i hallen samma dag, eller lämnats över från sittplats. Det går liksom inte att slå fast att det är vakternas fel.

Jag trodde bättre om dig.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Pontusbackstrom
Posts: 351
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Läktarkultur

Post by Pontusbackstrom »

Trollet wrote:Det var det säkert, det kunde dock lika gärna varit en blink och följderna hade varit identiska.

Men eftersom du utelämnar resten av argumenten så förtjänar du inte en fortsatt diskussion. Du vet inte ens om den togs in den vägen. Den kan lika gärna ha droppats i hallen samma dag, eller lämnats över från sittplats. Det går liksom inte att slå fast att det är vakternas fel.

Jag trodde bättre om dig.
Jag säger ju att jag inte ska yttra mig om händelsen då jag inte var på plats och har inte hyllat den som brände bengalen heller. Hur den kom in vet jag inte heller men om det kom in via bortastå insläppet så bör det ha hittas om det varit visitering och det är det enda jag har diskuterat.

Men eftersom det är helt okej för folk att uttrycka sig hatiskt mot personen som brände så lägger ju dom sig själva på samma nivå som han eller hon som bränner.

Jäkligt tråkigt att det inte ska kunna pratas om pyroteknik utan att folk ska se ned på en och du som är med i styrelsen Trollet borde kunna lyssna på vad alla medlemmar tycker och tänker utan att du ska se ned på dom.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Läktarkultur

Post by Trollet »

Nej, du har påstått att det här aldrig hade hänt om visitationen skötts som den skulle. "om visiteringen hade skett på korrekt sätt så hade inte denna händelse inträffat"

Det går inte att fastslå.

Precis som du har rätt till din åsikt har jag rätt till min, och jag trodde bättre om dig. Däremot ser jag inte ner på dig. Jag tycker däremot att du gräver en allt djupare grop i din argumentation.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Pontusbackstrom
Posts: 351
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Läktarkultur

Post by Pontusbackstrom »

Trollet wrote:Nej, du har påstått att det här aldrig hade hänt om visitationen skötts som den skulle. "om visiteringen hade skett på korrekt sätt så hade inte denna händelse inträffat"

Det går inte att fastslå.

Precis som du har rätt till din åsikt har jag rätt till min, och jag trodde bättre om dig. Däremot ser jag inte ner på dig. Jag tycker däremot att du gräver en allt djupare grop i din argumentation.
Okej, det går inte att fastslå så de var väl dumt skrivit från mig. Men om den kom in via bortastå insläppet så bör den har hittas och det står jag fast vid.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Läktarkultur

Post by Lappmössan »

Erwynn wrote:För övrigt, går folk i taket över själva eldandet eller konsekvenserna som nu blev av det?
Var väl i fjol eller två säsonger sen det kördes ett par blink på bortastå i Luleå på premiären. Då fick klacken stå kvar och inget mer hände. Inga dödsrubriker och folk satt inte och hotade andra här på forumet.

Känns som att det generellt enbart blivit livat i samband med att klacken åkt och media slagit på stort. Typ Modo borta x2.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan knappast tala för alla men för mig och en hel del andra jag talat med som åker/åkte på resor är det just konsekvenserna. Ärligt talat bryr jag mig inte när det poppas rökbengaler i slutsekunderna som det ofta gjorts senaste åren, folk ska ändå ut och det blir sällan rubriker av det. Att däremot använda pyroteknik i början/mitten av matchen brukar i vanliga fall betyda att bortaklacken kastas ut (och oftast missar större delen av perioden), att allt filmas och ältas i TV och att det blir stora rubriker i lokal/riksmedia. Detta vet alla vid det här laget men idioten gjorde det ändå och det är just den bristen på respekt för klubben och andra supportrar som man är så jävla less på.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Läktarkultur

Post by Larzon »

Chippen wrote:
Larzon wrote: Jag är inte heller med i styrelsen men jag hoppas att Chippen ger mig ansvarsfrihet om han inte får sin publika rapport.
Hm...va? Men nej
Du lade trots allt det ansvaret på mig i matchtråden.

Smogz: möjligen att du och dina vänner har dålig koll på CD, eller kanske till och med din generation.

Att du förminskar CD till 1% visar det och du tar återigen fram en av dina härskartekniker. Jag vill be dig ödmjukast att lägga ner med det innan du tänt på alldeles för mycket småblinks som du ej kan kontrollera.

Även troligtvis ta dig bra mycket längre i diskussionen du egentligen vill ha.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Läktarkultur

Post by Chippen »

Larzon wrote: Du lade trots allt det ansvaret på mig i matchtråden.
Aha, det var då inte direkt meningen om du uppfattade det så. Eller det kan jag gjorde. Sorry i vilket fall. Var oerhört onykter, så uttryckte mig väl kanske inte som jag tänkte :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Läktarkultur

Post by smogz »

Larzon wrote:
Chippen wrote:
Larzon wrote: Jag är inte heller med i styrelsen men jag hoppas att Chippen ger mig ansvarsfrihet om han inte får sin publika rapport.
Hm...va? Men nej
Du lade trots allt det ansvaret på mig i matchtråden.

Smogz: möjligen att du och dina vänner har dålig koll på CD, eller kanske till och med din generation.

Att du förminskar CD till 1% visar det och du tar återigen fram en av dina härskartekniker. Jag vill be dig ödmjukast att lägga ner med det innan du tänt på alldeles för mycket småblinks som du ej kan kontrollera.

Även troligtvis ta dig bra mycket längre i diskussionen du egentligen vill ha.
Om du läser det jag skriver innan du svarar så kanske du förstår vad jag menar.
Är övertygad om att bilder och inlägg på sociala media (instagram) där CD publicerat bilder på maskerade AIK-fans med bengaler plus bilden som publicerades i fredags på bengalen i Luleå gör att folk ser NP som idioterna, att CD förknippas med NP på ett felaktigt sätt. Möjligen 1% insatta vet att CD finns och inte är mer än löst sammansatta.

Med 1% syftar jag på folk i föregående mening. Dvs personer som sitter på sittplats, som tittar på AIK på TV och som inte är nära klacken. Det är av dessa som jag tror max 1% vet att CD inte är lika med NP. De allra flesta tror att det är samma sak. Det är detta folket som jag tror lägger skulden på detta på NP. NP som oskyldigt drabbas av något som någon annan gör. Sen om det nu var CD, vilket jag finner ytterst sannolikt med tanke på Instagrambilden. Jag kan förstås ha fel. Och även om jag inte har det kommer alla representanter för CD att säga att jag har fel. Så det är väl inte så stor idé att dra detta ett varv till. Jag syftar alltså inte på hur stora CD är alls.

Kontentan är att den som gjorde detta kommer undan och den som drabbas är NP.
Last edited by smogz on 26 Sep 2016, 13:57, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Läktarkultur

Post by Larzon »

Inget att be om ursäkt för Chippen!

Jag förstår precis vart du vill komma Smogz, men det är hur du lägger upp det som spelar roll. Det ser ut som att ditt primära mål är att splittra och trycka ner. Det gillar jag INTE.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Läktarkultur

Post by smogz »

Inte alls, jag är ute efter att NP inte oskyldigt ska drabbas av misstro.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Läktarkultur

Post by Larzon »

Jag har inte sett NP bli beskyllda någonstans, snarare ser man bokstäverna CD och orden Charter Division överallt.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Läktarkultur

Post by freddus »

Larzon wrote:Jag har inte sett NP bli beskyllda någonstans, snarare ser man bokstäverna CD och orden Charter Division överallt.
Testa läs kommentarer på NP facebooksida exempelvis.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Läktarkultur

Post by smogz »

Utanför detta forum läser jag kommentarer om NP eller om "klacken". Inte en enda nämnar Charter Division. Det är väl rätt tydligt att NP får skulden från allmänheten.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Läktarkultur

Post by ante08 »

Polisen har inte lyckats identifiera den person som tände en bengalisk eld på läktaren under derbyt mellan Luleå och Skellefteå AIK i fredags. Däremot har en Skellefteå AIK-supporter fått tillträdesförbud efter en incident utanför arenan.
http://norran.se/sport/senaste-nytt-om- ... len-668079" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply