Läktarkultur

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Läktarkultur

Post by Poet »

Skidrow wrote:Men snälla ni, skulle publiken börja bua direkt AIK kom på isen eller direkt dom gör ett missat pass, det skulle inte hjälpa utan heller ge mer problem för laget, men att efter matchen är slut och man för 5matchen inte har gjort mer än 2knop på isen publiken visar sin frustaration via bua är helt okej.
Okej.
2012-05-19
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Läktarkultur

Post by Lappmössan »

Perli wrote:Spelarna vet när de har gjort en dålig match.. På samma sätt som man klappar en lagkamrat som gjort något dåligt på axeln så bör publiken stötta sitt lag när de har gjort något dåligt. Inte för att säga att det inte gör något utan för att hjälpa dom upp på fötter igen så att de kan göra det bättre nästa gång.
Om publiken är missnöjd så tror jag vinnarskallarna i laget har det 100 resor värre helt enkelt.

Med det spel som AIK kör så är självförtroendet sjukt viktigt, börjar de tveka och vara rädda att göra misstag så kommer spelet verkligen inte flyta som det ska. Nej, publiken ska absolut peppa och tagga laget i alla situationer! Ska man se sig som en sjätte utespelare så ska man även se sig som en bra lagkamrat som stöttar de som har det kämpigt..
+1
Blir nästan rädd av att läsa några kommentarer här inne...
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Läktarkultur

Post by Chippen »

Lappmössan wrote: +1
Blir nästan rädd av att läsa några kommentarer här inne...
+1
kan bara hålla med.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Läktarkultur

Post by Sketch »

Enda gången man buar ut sitt lag är om man håller på Frölunda.
Låter helt jävla stört att det skulle ha buats mot Skellefteå AIK säsong 12/13.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Läktarkultur

Post by Skidrow »

Ni dom tycker dom har spelat så bra måste ju vara väldigt arg på Skog som slogsönder sin klubba närhan ju gjorde jättebra ifrån sej.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Läktarkultur

Post by Trollet »

Skidrow wrote:Ni dom tycker dom har spelat så bra måste ju vara väldigt arg på Skog som slogsönder sin klubba närhan ju gjorde jättebra ifrån sej.
Skojar du nu eller begriper du inte skillnaden mellan att tycka att någon har gjort något dåligt, och att tycka att det är okej att bua ut vederbörande för det?

Att Skogs slog sönder sin klubba gjorde mig glad. Jag ser hundra gånger hellre sånt än kroppsspråket hos t.ex. Sevc som ser pucken gå in i eget mål och bara vänder mot båset helt utan känsloyttringar.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Läktarkultur

Post by Perli »

Skidrow wrote:Ni dom tycker dom har spelat så bra måste ju vara väldigt arg på Skog som slogsönder sin klubba närhan ju gjorde jättebra ifrån sej.
Som jag skrev, vinnarskallarna i laget tar nog motgångarna hårdare än de flesta andra. Känns som att Skogs hade stått där än och vevat om inte klubban tagit slut :p
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Läktarkultur

Post by Skidrow »

Trollet wrote:
Skidrow wrote:Ni dom tycker dom har spelat så bra måste ju vara väldigt arg på Skog som slogsönder sin klubba närhan ju gjorde jättebra ifrån sej.
Skojar du nu eller begriper du inte skillnaden mellan att tycka att någon har gjort något dåligt, och att tycka att det är okej att bua ut vederbörande för det?

Att Skogs slog sönder sin klubba gjorde mig glad. Jag ser hundra gånger hellre sånt än kroppsspråket hos t.ex. Sevc som ser pucken gå in i eget mål och bara vänder mot båset helt utan känsloyttringar.
Och Bua är vi som betalar deras löns sätt att visa missmöje, självklart kan vi mordhota dom och så men då är vi på en helt annan nivå.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Läktarkultur

Post by Trollet »

För AIK:s framgångs skull hoppas jag att du ser så många matcher som möjligt på tv.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Läktarkultur

Post by Skidrow »

Vi får se nästa år, är lite skeptisk till att sponsra aik iaf, inte för hur dom spelar utan för annat.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Läktarkultur

Post by Chippen »

Trollet wrote:För AIK:s framgångs skull hoppas jag att du ser så många matcher som möjligt på tv.
Bra attityd, bra attityd
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Läktarkultur

Post by Trollet »

Chippen wrote:
Trollet wrote:För AIK:s framgångs skull hoppas jag att du ser så många matcher som möjligt på tv.
Bra attityd, bra attityd
Tack.

Nä, men jag gillar inte burop mot egna laget, det är ett otyg.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Läktarkultur

Post by Chippen »

Fast skrev du inte att det var typ ok om det var Rögles fans eller nått som buade åt de sina?

I grund och botten håller jag med er som inte tycker att man ska bua åt sitt eget, men samtidigt så tycker jag att man se på det så hårt heller.
För vilka är det som gör det? Jo, det är ju inte de som följer laget match efter match och står på stå. Det är de där marginalsupportrarna som går på hockey någon gång då och då.
Last edited by Chippen on 04 Dec 2012, 14:53, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Läktarkultur

Post by Trollet »

Chippen wrote:Fast skrev du inte att det var typ ok om det var Rögles fans eller nått som buade åt de sina?
Nej. Det får du nog visa i så fall, i min värld är alla buande fans dåliga fans.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Läktarkultur

Post by Skidrow »

Trollet vad ska vi göra då? gå fram till Jocke L och säga fan vad dålig du var igår lr vad? på något sätt måste även vi åskådare få visa att vi är missnöjda och att skriva på ett forum håller inte jämt, som du hör från och till famförallt från stå under PP NEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJ eller SKJUUUUUUUUUUTTTT FÖR FAAAN är samma sak som BUA.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Läktarkultur

Post by Trollet »

Skidrow wrote: NEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJ eller SKJUUUUUUUUUUTTTT FÖR FAAAN är samma sak som BUA.
Nej, det är verkligen inte samma sak.

Man stöttar ett lag i med- och motgång. Genom att bua säger man "jag gillar er men bara när ni gör någonting bra."
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Läktarkultur

Post by 374 »

Gillandet och stödjandet manifesteras främst av att man går på matcherna, inte hur man agerar under dessa.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Läktarkultur

Post by Chippen »

Trollet wrote: Nej. Det får du nog visa i så fall, i min värld är alla buande fans dåliga fans.
Äsch, jag ber om ursäkt. Jag som misstolkade något som någon annan skrev. Skyller på för mycket snö :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Läktarkultur

Post by Skidrow »

Trollet wrote:
Skidrow wrote: NEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJ eller SKJUUUUUUUUUUTTTT FÖR FAAAN är samma sak som BUA.
Nej, det är verkligen inte samma sak.

Man stöttar ett lag i med- och motgång. Genom att bua säger man "jag gillar er men bara när ni gör någonting bra."
Det har du iofs rätt i eftersom du mobbar en spelare med NEEEJ eller skjut medans med bua så klagar man på hela laget.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Läktarkultur

Post by Larzon »

Ojojoj..
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Läktarkultur

Post by Skidrow »

Kom just på det roligaste av allt i den här diskutionen och det är att jag har varese buat eller skrickit nej/skjut, dock har jag suckat men för mej själv.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Läktarkultur

Post by Larzon »

Skidrow wrote:Kom just på det roligaste av allt i den här diskutionen och det är att jag har varese buat eller skrickit nej/skjut, dock har jag suckat men för mej själv.
Cred till dig. Jag visar inte heller känslor på hockeyn. Spelarna kan ta illa upp.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Läktarkultur

Post by aik155 »

Jag kan bli sjukt missnöjd på aiks betende å att dom inte visa hjärta. Men jag buar inte elr skriker skjut(visst de ha hänt nån en staka gång.)Jag tycker att man ska stötta sitt lag med å mot gångar hur dåligt de än går hur dåligt dom än spela. Jag tycker man kan precis som nån sa kom inte ihåg vem de va men att man kan sucka för sig själv.
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Läktarkultur

Post by Jokard »

Vilken diskussion alltså.

Som fotbollspelare på den höga nivån jag befinner mig i ( :mrgreen: ) så är det väldigt vanligt att få höra nedlåtande saker då man gör något dåligt. Givetvis vet man om saken själv, men man inbillar också sig själv att "ingen såg det där, det är lugnt", istället för hur man egentligen bör ta det: "Skärp dig nu för fan, släpp det och full fokus framåt, ge publiken vad de vill ha!"
Tror det var så Skogs tänkte då han slog av klubban, så reagerar jag när nått går käpprätt åt helvete. Och det brukar faktiskt bli bättre.

Så buande är ett sätt, men kanske inte det bästa. Det bästa är inte heller att attackera spelarna med "Fan vad sämst ni var idag!", utan snarare "Kom igen för fan, vi vet att ni kan, NI vet att ni kan, vi vinner guldet tillsammans i år, vi litar på er, stenhårt!"
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Ztikkan
Posts: 67
Joined: 17 Jun 2011, 16:42

Re: Läktarkultur

Post by Ztikkan »

Snacka om att höja vissa människor till skyarna som om de vore gudar!

Spelarna skäller ju ut varandra lite nu och då. Men det är ju sällan något långvarigt. Det är ju bara ett sätt att bli av med sin frustration för stunden.
Bua är ju publikens sätt att säga ifrån, att det har gått för långt.
Bua får man göra. Men det ska ha gått bra långt innan man gör det.
Det är trots allt överbetalda människor som ägnar sig åt sin hobby och vars lön kommer från fansen!
De är få förunnade i världen som kan tjäna och leva så pass bra på det de älskar att göra mest!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2964
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Läktarkultur

Post by Foppas skridskocoach »

Ztikkan wrote:Snacka om att höja vissa människor till skyarna som om de vore gudar!

Spelarna skäller ju ut varandra lite nu och då. Men det är ju sällan något långvarigt. Det är ju bara ett sätt att bli av med sin frustration för stunden.
Bua är ju publikens sätt att säga ifrån, att det har gått för långt.
Bua får man göra. Men det ska ha gått bra långt innan man gör det.
Det är trots allt överbetalda människor som ägnar sig åt sin hobby och vars lön kommer från fansen!
De är få förunnade i världen som kan tjäna och leva så pass bra på det de älskar att göra mest!
Det handlar väl inte främst om huruvida man är snäll eller dum som buar? Det intressanta är om det får laget att prestera bättre eller ej. Personligen tror jag inte det.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: Läktarkultur

Post by fwd »

Behövs inget mer buande. Nu har vi vänt detta
Charter Division
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Läktarkultur

Post by Trollet »



Besiktas och Galatasarays fans möts för att göra upp under en match i rullstolsbasket (!). Varför då? För att de är bannade från bortamatcher både i fotboll och basket, dock inte rullstolsbasket...
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Läktarkultur

Post by svartgulsubkultur »

svartgulsubkultur wrote:
olli wrote:Några Dortmund fans hittar väg till Bayern VIP-loge.
http://www.youtube.com/watch?v=BwTOMGQ_QdM" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha, härligt tilltag 8-)

Apropå Bundesligorna så har det genomförts omfattande upprop och protester mot det "Sicheres Stadionerlebnis"-förslag som tyska ligaföreningen avser att verkställa 12/12.
"Ohne Stimme - Keine Stimmung"-banderoller har synts på alla erste och zweite bundesligaarenor de senaste dagarna och på många håll har det också varit knäpp tyst på läktarna de första tolv minuterna och tolv sekunderna.

ImageImage

http://www.12doppelpunkt12.de" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ich-fuehl-mich-sicher.de" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Förslaget innebär bland annat att arenornas bortasektioner förminskas kraftigt och att de i framtiden ska bestå av svindyra sittplatser så att arbetarpöbeln inte ska ha råd att åka på bortamatcher.
Räkna med kravaller dan före Lucia ifall förslaget går igenom, bortaresandet är riktigt stort i Tyskland och varje match i första- och andraligan ses av uppskattningsvis två till fyra tusen bortasupportrar i snitt.
Fy fan, en av europas båsta läktarkulturer kvävs av plast! :evil:
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Läktarkultur

Post by svartgulsubkultur »

Majoriteten (oklart vilka) av de 36 erste- och zweite-klubbarna har alltså röstat igenom DFBs idiotförslag.
Hej syntet, hejdå kultur.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Post Reply