Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Moss
Posts: 207
Joined: 11 Dec 2011, 18:59
Location: Skellefteå

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Moss »

Zimme wrote:Varför diskuterar du det då?
Precis
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Lappmössan »

Ni får gärna flytta detta inlägg till någon mer passande tråd men då sillyn ändå är tämligen död:

Jag är bara så oerhört less på tjafset mellan journalister/tidningar om vem som var först med vad. Jag förstår varför tidningar gör det, men faktum är att det oftast bara blir löjligt för oss läsare när någon skriver "X AVSLÖJAR" och sedan en utförlig klapp på axeln till sig själva innan de skriver ut nyheten. Ännu värre är det när folk klagar över att "Nä, jag var faktiskt först!" (exempelvis när Fahlman klagade på att Ekström/Savonen ställde tillbaka klockan på deras blogg och inte alls var före. Herregud.)
Detta är NP, här vill jag diskutera nyheter och gärna läsa NPRs utomordentliga krönikor/rapporter/intervjuer etc. (som håller mycket högre klass än motsvarande i tidningar.) Gillar starkt att ni kommer ut med sillynyheter men jag kunde inte bry mig mindre om ni är först eller ej!

Bara min åsikt men jag tror nog att många som läser inne på forumet känner något liknande.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Rampa »

phasse wrote:Noggrann? Folk går in och säger "det visste vi redan i torsdags" vilket kan vara rena efterkonstruktioner för att verka märkvärdiga. Nu tror jag säkert att ni gjorde det, men om ni nu vill ha journalistisk kredibilitet bör ni våga "breaka" sådana här saker också. Vad är poängen att ni vet om saker före etablerade nyhetskällor om ni bara sitter på informationen?

Och det spelar visst roll var ni fått informationen från, på så sätt att infon måste vara pålitlig. Som journalister ska ni dessutom vara konsekvensneutrala, alltså ska källan vara medveten om att när denne berättar saker för er kan det komma att publiceras. Därefter är det källans val om denne vill berätta eller inte. Och vad får källan ut av att läcka något som inte får publiceras? Det om något är ju poänglöst. Vidare bör det finnas två källor för att en nyhet ska vara trovärdig. Nu visade det sig stämma, men om ni i framtiden ser till att ha flera källor kan ni gå ut med en nyhet utan att riskera att källan röjs, eftersom det kan komma från flera håll.
Om du inte läst mitt inlägg tidigare så citerar jag här som svar på ditt första stycke.
Det äger sin riktighet att redaktionen vetat det en tid. Men du ska inte tro att vi kan skynda oss att skrika ut all info på en gång. Gjorde vi det skulle allt samarbete spricka med dom källor vi har, dit inte AIK hör. Ty även de är rädda om sina "överhörnings-möjligheter".
Du kan inte heller jämföra oss i redaktionen med journalister. Vi kan kalla oss amatör-skribenter och kan inte luta oss mot några som helst journalistiska regler. Målet är inte att läcka information i förtid från källorna, utan att få hållbar info för att publicera artiklar så fort denna ska offentliggöras. För övrigt har det väl hänt att vi hunnit publicera någon uppgift före t.ex. Norran, som de i sin tur skrutit med att, "Norran kan idag avslöja...." etc.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by smogz »

Edit, tog bort mitt inlägg. Du har rätt i det, jag ber om ursäkt. Det andra du skriver har jag svårare att tycka som du kring, förutom att en från redaktionen gick ut och sa att det visste vi redan. Det tycker jag också var lite onödigt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Fdskebo »

Lappmössan wrote:Ni får gärna flytta detta inlägg till någon mer passande tråd men då sillyn ändå är tämligen död:

Jag är bara så oerhört less på tjafset mellan journalister/tidningar om vem som var först med vad. Jag förstår varför tidningar gör det, men faktum är att det oftast bara blir löjligt för oss läsare när någon skriver "X AVSLÖJAR" och sedan en utförlig klapp på axeln till sig själva innan de skriver ut nyheten. Ännu värre är det när folk klagar över att "Nä, jag var faktiskt först!" (exempelvis när Fahlman klagade på att Ekström/Savonen ställde tillbaka klockan på deras blogg och inte alls var före. Herregud.)
Detta är NP, här vill jag diskutera nyheter och gärna läsa NPRs utomordentliga krönikor/rapporter/intervjuer etc. (som håller mycket högre klass än motsvarande i tidningar.) Gillar starkt att ni kommer ut med sillynyheter men jag kunde inte bry mig mindre om ni är först eller ej!

Bara min åsikt men jag tror nog att många som läser inne på forumet känner något liknande.
+1
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Zimme »

phasse wrote:
Rampa wrote: Du kan inte heller jämföra oss i redaktionen med journalister. Vi kan kalla oss amatör-skribenter och kan inte luta oss mot några som helst journalistiska regler. Målet är inte att läcka information i förtid från källorna, utan att få hållbar info för att publicera artiklar så fort denna ska offentliggöras. För övrigt har det väl hänt att vi hunnit publicera någon uppgift före t.ex. Norran, som de i sin tur skrutit med att, "Norran kan idag avslöja...." etc.
Klart de kan "avslöja" det, eftersom Norran har en räckvidd på tiotals tusen och NP har typ, något hundratal unika läsare per dag? Bara de insatta vet då att nyheten är stulen. På så sätt vore det bra om NP blev lite mer journalistiska, för då skulle tidningarna börja credda. Som med Mrmadhawk till exempel.

du kan ju länka till nått av dina alster så får vi se hur ni riktiga journalister jobbar.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Rampa »

ante08 wrote:att NP-redaktionen försöker leka sportjournalister tycker jag bara är löjligt. Bättre att fortsätter att lägga kraft på att ha ett bra och välbesökt forum istället.
Kom gärna med tips på hur vi ska lägga kraft på att få forumet bra och välbesökt och berätta varför du tycker det är dåligt och inte välbesökt.
Det vore ju intressant få veta om vi arbetar helt i onödan, vi åtta-tio frivilliga, intresserade hockey-själar.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Rampa »

phasse wrote: Klart de kan "avslöja" det, eftersom Norran har en räckvidd på tiotals tusen och NP har typ, något hundratal unika läsare per dag? Bara de insatta vet då att nyheten är stulen. På så sätt vore det bra om NP blev lite mer journalistiska, för då skulle tidningarna börja credda. Som med Mrmadhawk till exempel.
Så du menar att vi ska arbeta som journalister, för att få beröm, inte för att göra forumet intressant och dra medlemmar till NP?
För min del föredrar jag att fortsätta som vi gör för närvarande.
För att använda mig av det jag tror fick Hardy att lossa på tungan, "vi skriver inte som proffsen, vi skriver sanningen".
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Larzon »

så tjuvkramar är Avslöjanden?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Larzon »

phasse wrote:
Larzon wrote:så tjuvkramar är Avslöjanden?
Vad pratar du om nu?
Jag undrar bara om du tycker att AB skriver intressantare artiklar?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Larzon »

Var inte alls något påhopp, var en helt relevant fråga när du i inlägget ovanför hade skrivit att Avslöjanden var intressanta! antar att du inte vill svara på min fråga.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Larzon »

phasse wrote:Tror jag ska göra min läxa också. Ta reda på var samtliga här jobbar och sedan svara vartenda inlägg de skriver med helt irrelevanta saker om deras arbetsplatser. Det kommer bli skitkul. Tyvärr lär det ju censureras på två sekunder, brukar funka så. Så länge man inte hoppar på, ptja, rent spontant någon som jobbar på en stor tidning.
Vad pratar du om nu?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Trollet »

Vi har lite andra lojaliteter än Mr Madhawk att ta hänsyn till. Till skillnad från Johan så är vi en officiell supporterklubb och även om vi skriver vad vi vill, så har vi klubbens bästa för ögonen.

Vi har för övrigt ingen som helst skyldighet att vara konsekvensneutrala. Om vi anser att det är bäst att hålla inne med en nyhet så gör vi det. Vi har inget utgivningsbevis, ingen ägare att svara inför, vi behöver inte jaga klick genom att slänga upp medvetslösa hockeyspelare på förstasidan "för att det driver trafik till sidan". Om detta överraskar någon negativt så kan jag bara beklaga, för så ligger det till.

Hur som helst - vi vet vad du tycker om oss nu, Phasse. Jag tror inte du behöver skriva det fler gånger. Kvällspressen är bra, vi andra begriper oss inte på det där med att skriva. Åtminstone lät det så när du förklarade hur Aftonbladet jobbar i vintras. Att ingen av oss kallar oss journalister verkar inte spela någon roll i din iver att utbilda oss i journalistik.

Det är dessutom extremt tröttsamt med dina enorma känsloutfall (24 smileys - allvarligt?) när Aftonbladet kommer på tal. Senaste gången (tror jag, jag kan ha missat någon) var när ljudvolymen i SM-final 1 kom på tal. Då var det en sjuhelvetes pluttattack från ditt håll för att någon nämnde att Aftonbladet hade fel i att det var dålig stämning i arenan.

Det är helt säkert så att du är bäst på det här. Kan vi nu få försöka göra det vi gör på ett så bra sätt som möjligt nu?

Tack.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Warder »

phasse wrote: Som journalister ska ni dessutom vara konsekvensneutrala..
Skulle Redaktionen ha som princip att vara konsekvensneutral, som asgamarna på valfri tidning, skulle jag ha skrivit min sista rad för NP. Jag har större lojalitet med Skellefteå AIK som organisation än med North Power och skulle aldrig agera utan Skellefteå AIKs bästa i åtanke, då skiter jag hellre i att verka i Redaktionen. Än så länge har det gått utmärkt att förena dessa ståndpunkter.
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Markman »

Warder wrote:
phasse wrote: Som journalister ska ni dessutom vara konsekvensneutrala..
Skulle Redaktionen ha som princip att vara konsekvensneutral, som asgamarna på valfri tidning, skulle jag ha skrivit min sista rad för NP. Jag har större lojalitet med Skellefteå AIK som organisation än med North Power och skulle aldrig agera utan Skellefteå AIKs bästa i åtanke, då skiter jag hellre i att verka i Redaktionen. Än så länge har det gått utmärkt att förena dessa ståndpunkter.
Warder slår huvudet på spiken! Medhåll gånger tusen!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Sketch »

NPR gör detta på sin fritid utan vinstsyfte annat än att öka intresset för AIK och föda oss som är hockeyberoende. Det är väl rätt självklart att vi gillar dem mer än folket på AB/Expressen som får betalt för vad dem gör, inte har något intresse för AIKs bästa utan är ute efter att vara först med nyheter och tjäna pengar.

Off topic nu: phasse eller någon annan med insyn, vad är det egentligen med rubriksättarna på AB och deras stora kärlek till bindestreck? I vissa rubriker är det förståeligt, t.ex. när man måste förkorta ned dem, men oftast är det helt onödigt. Dessutom sitter de ibland på helt fel - plats. Tror man att det blir mer slagkraftigt med bindestreck - eller vad är det frågan om? (Nej jag försöker inte klanka ned - är uppriktigt nyfiken.)
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Zimme »

phasse wrote:
Zimme wrote: du kan ju länka till nått av dina alster så får vi se hur ni riktiga journalister jobbar.
Ah, det där var bra likt ett "gör det bättre själv"-argument. Var det ett sånt? Vore riktigt roligt :lol:
Ja vadå, Du hävdar ju att vi inte kan ett skit om det här med journalistik, till skillnad från dig, så då är det väl inte mer än rätt att du ger exempel på hur ni proffs jobbar.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by smogz »

phasse wrote:Tror jag ska göra min läxa också. Ta reda på var samtliga här jobbar och sedan svara vartenda inlägg de skriver med helt irrelevanta saker om deras arbetsplatser. Det kommer bli skitkul. Tyvärr lär det ju censureras på två sekunder, brukar funka så. Så länge man inte hoppar på, ptja, rent spontant någon som jobbar på en stor tidning.
Eftersom du jobbar som just journalist och läxar upp oss i journalistik så är det väl på inget sätt irrelevant? Tycker du det, jag jobbar som verksamhetsutvecklare på ett IT-skogsbolag. Jag ser inte vad det har med NP-redaktionen att göra mer än att jag kan ha en annan synvinkel på en intervju tex. Men när du som journalist tycker att vi ska bli journalister och följa nån sorts jävla tidningskodex så tycker jag att det har med saken att göra, speciellt när du jobbar på en kvällstidning var kodex känns riktig jävla urholkad. Du skriver tex att vi bör ha två källor innan vi skriver något, jag synar våra kvällstidningar på detta. Jag skulle vilja gissa att ibland har de noll källor innan de skriver något. Om jag planterar något rätt banbrytande här så kan jag ge mig fan på att det står i nån tidning innan dagen är slut, snott utan källhänvisning och definitivt utan två oberoende källor.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Trollet »

Hyfsat självmål av dig. På vilket sätt skulle ett studiebesök bevisa hur AB jobbar med källor? Får Smogz se och höra de skyddade källorna för att du ska bevisa att han har fel? Allihop? Vilka han vill?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by smogz »

Det sista jag skrev är antaganden, inte påståenden, du menar alltså att jag har helt fel? Och nej jag har aldrig jobbat i en "riktig redaktion" och har inte för avsikt att göra det. Detta av flera anledningar.

Det verkar som man tvingas skriva alla möjlig skit som man inte vet ett skit om och som man inte är intresserad av, man har fantastiskt dåligt betalt (åtminstone de allra flesta), det verkar inte finnas nån direkt anställningstrygghet, man är tvingad till att kapa ordentligt i sina texter för att det ska rymmas i den spot som man fått tillgänglig för sig.

På vår redaktion (som inte är en riktig och som inte vill vara en riktig) så försöker vi arbeta enligt våra regler, vi förändra reglerna eftersom vi upptäcker att vi gör något fel, då utvärderar vi och försöker göra bättre. Vi har inte ambitionen att vara först och att vara neutrala utan vi är en supporterklubb till skellefteå AIK. Har vi material som vi vet om men av olika anledningar blivit ombedda att inte pulicera "förrän" så gör vi inte det för AIK-s bästa, men också för vårt eget bästa, vi vill hålla oss på god fot med klubben, med spelare och med de agenter som vi har kontakt med.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Trollet »

phasse wrote:
Sketch wrote: Off topic nu: phasse eller någon annan med insyn, vad är det egentligen med rubriksättarna på AB och deras stora kärlek till bindestreck? I vissa rubriker är det förståeligt, t.ex. när man måste förkorta ned dem, men oftast är det helt onödigt. Dessutom sitter de ibland på helt fel - plats. Tror man att det blir mer slagkraftigt med bindestreck - eller vad är det frågan om? (Nej jag försöker inte klanka ned - är uppriktigt nyfiken.)
Ett enkelt sätt att bygga en rubrik och kapa många "babbliga" mellanord.

Bud Holloway skadad - åkte in i sargen. I stället för "Bud Holloway skadad då han åkte in i sargen". Har gått inflation i det men av en anledning, att det är effektivt.
Det är inte bindestreck, det är tankstreck. Och de används otroligt mycket i onödan.

De bråkar - om vinsten!
Hon kan vinna en miljon - i tv!
Ranelid anlände - i bil!

Från idag:

Imamernas råd avslöjade - med dold kamera
Nyheten planterades - för att få bort Allegri
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Rampa »

Jag tycker inte denna diskussion, eller ska vi kalla det ordkrig, för oss något framåt. Vad vi kan konstatera är;
Vi är inga journalister. Vi är skribenter och rena amatörer. Vi är redaktionsmedlemmar på en redaktion som består av ett nätverk på nätet. Och det bästa av allt, vi har ingen arbetsgivare som talar om när var och hur vi skriver och publicerar.
Vi lutar oss inte heller mot några pressetiska regler, utan försöker hålla oss till gängse forum-normer.
Vi släpper alltså all den information vi får, precis när vi vill eller tycker det är lämpligt, bara inte tidigare än eventuell källa angivit. Gjorde vi inte det hade vi snart inga källor.

Jag tycker det sammanfattas bra av Trollet.
Trollet skrev:
Vi har lite andra lojaliteter än Mr Madhawk att ta hänsyn till. Till skillnad från Johan så är vi en officiell supporterklubb och även om vi skriver vad vi vill, så har vi klubbens bästa för ögonen.

Vi har för övrigt ingen som helst skyldighet att vara konsekvensneutrala. Om vi anser att det är bäst att hålla inne med en nyhet så gör vi det. Vi har inget utgivningsbevis, ingen ägare att svara inför, vi behöver inte jaga klick genom att slänga upp medvetslösa hockeyspelare på förstasidan "för att det driver trafik till sidan". Om detta överraskar någon negativt så kan jag bara beklaga, för så ligger det till.
Det finns inget krav på att medlemmarna på forumet måste gilla vårat arbetssätt, men vi förbehåller oss rätten att välja hur vi i första hand bäst gagnar klubben. Så vårt sätt att jobba fortsätter på inslagen väg.
Däremot kan det finnas uppslag till artiklar som läsare har ideer till eller ämnen läsarna inte vill ha. Varsågod och kommentera eller föreslå i denna tråd.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by smogz »

I det sista håller jag i princip med dig, vi ska inte säga, det visste vi redan. Bara för att man vet mer än journalisten som skriver om ett ämne så är man väl inte en Bezzerwisser eller tycker du verkligen det, ni som ska veta lite om mycket?

Äh., låt oss avsluta diskussionen nu och enas om att vi inte är enade.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by fwd »

Mod. Edit inga personpåhopp..
Charter Division
rishmar
Posts: 34
Joined: 21 Jun 2011, 21:41

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by rishmar »

Satt och läste igenom den här tråden och hade en del funderingar.

Vad skiljer er från MrMadhawk? Som jag förstått efter vad jag läst så står väl Johan på Malmös sida totalt, medan ni är på AIK's? Eller är det så att han vågar även kritisera det han känner är fel medans ni bara tänker på AIK? I så fall anser jag ni ska ändra er direkt därför även om ni stödjer AIK till 100% så måste man väl ändå få ha sin egna åsikt, annars blir det oerhört svårt att få folk att tro att ens åsikter faktiskt står för något.

När kommer intervjun med Bud? Eller kommer den inte bara för att Expressen breakade allt först?

Avslutandet från förra säsongen känns väl också lite dåligt? Jag menar, efter sista matchen så dog allt, när det kanske är dags då att börja ladda direkt till nästa säsong. Jag skulle vilja att ni tog tag i lite spelare, prata om förra säsongen och kanske visa någon lite extra credd efter att ha spelat i klubben ett längre tag (Hadelöv t.ex.)?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Zimme »

Den är ju ute redan.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
rishmar
Posts: 34
Joined: 21 Jun 2011, 21:41

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by rishmar »

Sorry, trodde det skulle vara en lite större intervju.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by schteffe »

Personerna som utgör redaktionen har vanliga jobb och gör detta på sin i övrigt välfyllda fritid. Kom gärna med förslag på saker att göra och bidra gärna själv, men att gnälla att det borde göras mer tycker jag är riktigt oförskämt.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Larzon »

Om ni ska fortsätta att jämföra med mrmadhawk så ska ni också ha i åtanke att han tjänar en jävla massa pengar på sin blogg.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Vad gör redaktionen bra och vad kan vi göra bättre?

Post by Markman »

phasse wrote:
schteffe wrote:Personerna som utgör redaktionen har vanliga jobb och gör detta på sin i övrigt välfyllda fritid. Kom gärna med förslag på saker att göra och bidra gärna själv, men att gnälla att det borde göras mer tycker jag är riktigt oförskämt.
Gnälls väl på till exempel Adam och David också, trots att mycket av bloggandet sker på deras fritid. Mycket vill alltid ha mer, det kommer NPs skribenter bli varse också.
Men snälla, hur naiv är du! De båda har betalt för att skriva i sin blogg, och jag tror knappast att de sitter uppe på arenan gratis! Visst att de kollar mailen och hittar något när de är lediga, men det lär knappast vara något tvång att gå in och skriva ett inlägg på icke-arbetstid! Särskilt inte eftersom Ekström är sportchef. Att varken Ekström eller Savonen kan skriva ordentlig svenska är ju inget annat än pinsamt!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply