Hur kan/ska North Power förbättras.

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by skellsupport »

+2
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by smogz »

Låter väl bra, vad borde den heta då? fjölklack Syd? FKS - tycker det är lite sandlåda
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by freddus »

Ja, lite splittring!
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by karjala »

Håller med fwd!
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Sed »

Sydkraft är väl ledigt nu... ;)
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by skellsupport »

smogz wrote:Låter väl bra, vad borde den heta då? fjölklack Syd? FKS - tycker det är lite sandlåda
SAIK-fans Stockholm?
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by smogz »

Sed wrote:Sydkraft är väl ledigt nu... ;)
Ja ska det ha ett nytt namn vilket jag egentligen inte bryr mig ett skit om är väl det bra eller South Power så det blir lite enhetligt men ändå inte samma
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by karjala »

Tur att du har en åsikt fast du inte bryr dig ett skit :)
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by smogz »

Lätt att tycka
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
tazman
Posts: 1984
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by tazman »

Samtidigt så är alltid i princip fullsatt på ståplats och sittplats när AIK är i Stockholm, Northpower Stockholm är också bra på att arrangera resor med mera, och får igång sittplats på ett utmärkt sätt.

Ni i styrelsen och ni som skrivit här borde fundera på hur ståplats ska fyllas på längden och tvären i templet, och hur ni ska få igång ståplats i "hockeytokiga Skellefteå" istället för att fokusera på en sådan här lite skitgrej.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by karjala »

Nåja, ta inte i så att du spricker.

Vilka styrelsemedlemmar tänker du på som har skrivit här?
Dom jobbar redan häcken av sig. Över 630 medlemskort sålda när vi just har påbörjat Oktober.

Tur vi har dig som rättskipare i alla fall. Ta lite fakta och omständigheter i beräknande så blir det säkert bättre nästa gång.
User avatar
tazman
Posts: 1984
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by tazman »

karjala wrote:Nåja, ta inte i så att du spricker.

Vilka styrelsemedlemmar tänker du på som har skrivit här?
Dom jobbar redan häcken av sig. Över 630 medlemskort sålda när vi just har påbörjat Oktober.

Tur vi har dig som rättskipare i alla fall. Ta lite fakta och omständigheter i beräknande så blir det säkert bättre nästa gång.
Jag mår alldels utmärkt tack, spricker inte på något sätt utan står alltid för vad jag säger och skriver.

Läs vad jag skriver "ni i styrelsen" och "ni som skriver här". Behöver inte vara samma personer, jag har ingen aningen vilka som är i styrelsen och/eller om de är medlemar här inne och i så fall vilka "användarnamn" de har (förrutom användare "trollet"). Är du själv med i styrelsen?

Känns som du har missförstått mig, jag är övertygad att styrelsen gör sitt yttersta för att så många ska komma och titta på AIK:s matcher. Mitt inlägg är istället riktat mot de här inne som ser det som viktigare att pinka in sitt revier istället för att samarbeta för AIK:s och North Power bästa.

Mot tre poäng idag... :)
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

Känslan jag fick senast var att det var mer välbesökt på västra än på några matcher, alltid något!

Har även märkt att det är enormt stor skillnad på draget mellan den södra halvan av västra och den norra om man tar trumman som riktmärke. Där vinner södra på knock.
Vad detta beror på är svårt att säga men känns som att syndromet - 'Ingen runt mig sjunger, då törs inte jag heller' är en av orsakerna.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by cechise »

tazman wrote:... jag har ingen aningen vilka som är i styrelsen och/eller om de är medlemar här inne och i så fall vilka "användarnamn" de har (förrutom användare "trollet"). Är du själv med i styrelsen?
Det här är de användare som är med i styrelsen (användarnamnen visas alltid i grönt):
http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/m ... =group&g=9" onclick="window.open(this.href);return false;

Här står det mer om styrelsen:
http://northpower.nu/wordpress/?page_id=36" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by BigGuyJohan »

Bobby wrote:Känslan jag fick senast var att det var mer välbesökt på västra än på några matcher, alltid något!

Har även märkt att det är enormt stor skillnad på draget mellan den södra halvan av västra och den norra om man tar trumman som riktmärke. Där vinner södra på knock.
Vad detta beror på är svårt att säga men känns som att syndromet - 'Ingen runt mig sjunger, då törs inte jag heller' är en av orsakerna.

Så har det varit länge. "södra" sidan av klacken är alltid bättre än "norra"...
User avatar
tazman
Posts: 1984
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by tazman »

cechise wrote:
tazman wrote:... jag har ingen aningen vilka som är i styrelsen och/eller om de är medlemar här inne och i så fall vilka "användarnamn" de har (förrutom användare "trollet"). Är du själv med i styrelsen?
Det här är de användare som är med i styrelsen (användarnamnen visas alltid i grönt):
http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/m ... =group&g=9" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Här står det mer om styrelsen:
http://northpower.nu/wordpress/?page_id=36" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tack för det!
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Poet »

"Från och med januari planerar klubben att erbjuda fri Wifi på arenan men inte, som många andra klubbar, för att hitta nya intäktsströmmar. Istället planerar de att släcka signalen när spelet väl börjar för att fansen ska lägga ner telefonerna och bidra till stämningen."

Dortmunds nya planer.
Skulle gärna se att vi gjorde något liknande.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 9701758.ab
2012-05-19
Lungo
Posts: 462
Joined: 30 Aug 2012, 21:32
Location: Skellefteå

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Lungo »

Detta gäller ju inte bara för NP men det är ändå så jävla rätt!
Charter Division
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Markman »

Borussia Dortmund har inte bara jävligt fina lagfärger och galet hängivna fans, de har mycket bra idéer om vad det hela handlar om också!
Vi behöver folket, de spenderar sina hjärtan och sina känslor på oss. De är klubbens allra viktigaste tillgång, säger marknadschefen Carsten Cramer.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by ante08 »

Tror att klacken skulle få mer folk att sjunga med om man hade lite mer variation på ramsorna. AIK vi har kommit för att vinna kördes ju i fem minuter igår kanske lite väl länge om ni frågar mej.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

ante08 wrote:Tror att klacken skulle få mer folk att sjunga med om man hade lite mer variation på ramsorna. AIK vi har kommit för att vinna kördes ju i fem minuter igår kanske lite väl länge om ni frågar mej.
Är pro-variation men skillnaden på antalet som sjunger är väldigt tydlig när man kör enkla ramsor kontra lite avancerade.
Skulle vilja se att det delades ut ramshäften på västra vid några matcher, tror det skulle ge effekt.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Fjolårsupplagan kan inte behöva justeras mycket.
Bara det finns arbetskraft till kopiera/vika/häfta så borde det gå att få fram till HV-matchen på torsdag eller Leksands-matchen nästa lördag.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
andy
Posts: 94
Joined: 16 Jun 2011, 21:41

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by andy »

Finns det att plocka upp på nätet så man bara kan skriva ut o häfta själv? Kan ju kanske fixa ett gäng på jobbet. :oops:
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by kurtivar »

Bobby wrote:
ante08 wrote:Tror att klacken skulle få mer folk att sjunga med om man hade lite mer variation på ramsorna. AIK vi har kommit för att vinna kördes ju i fem minuter igår kanske lite väl länge om ni frågar mej.
Är pro-variation men skillnaden på antalet som sjunger är väldigt tydlig när man kör enkla ramsor kontra lite avancerade.
Skulle vilja se att det delades ut ramshäften på västra vid några matcher, tror det skulle ge effekt.
kan bara instämma, sjunger med i alla ramsor förutom två för jag är inte så lista ut vad som sjungs :D
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jokard »

andy wrote:Finns det att plocka upp på nätet så man bara kan skriva ut o häfta själv? Kan ju kanske fixa ett gäng på jobbet. :oops:
http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... m.php?f=34" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
andy
Posts: 94
Joined: 16 Jun 2011, 21:41

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by andy »

Tänkte mer att det kanske finns ett färdigt häfte i pdf form redan?
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Larzon »

andy wrote:Tänkte mer att det kanske finns ett färdigt häfte i pdf form redan?
PM:A Trollet eller Svartgulsubkultur om det så fixar dom det säkert.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by kurtivar »

Jokard wrote:
andy wrote:Finns det att plocka upp på nätet så man bara kan skriva ut o häfta själv? Kan ju kanske fixa ett gäng på jobbet. :oops:
http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... m.php?f=34" onclick="window.open(this.href);return false;
har sökt men ej funnit dom två jag undrar över.
kommer dock bara ihåg ena.
sjungs det "here we go, here we go" osv eller "hej va de går, hej va de går" (hejvadegår) låter det som.
tog med en kompis och han trodde de senare medans jag alltid har sjungit here we go.
så nu sjunger jag inte den för jag vet inte vad som sjungs...
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Larzon »

Det är "hejvadegår".
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Linda Arvidsson
Posts: 1
Joined: 09 Aug 2013, 12:46

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Linda Arvidsson »

Ramshäften delades ut förra säsongen och kommer delas ut även denna, vi jobbar just nu med att uppdatera dessa och förhoppningsvis inom kort kan vi börja dela ut dem!
Post Reply