Hur kan/ska North Power förbättras.

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Chippen wrote:Ja, jag vet inte. Var som bara ett förslag men oki. Det var en dålig synpunkt.
Inte alls. Men det är kostsamt och finansierar man det med reklam så försvinner både charmen och benägenheten att ta på sig dem.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Chippen »

Jo, det var ett faktiskt ett dåligt förslag/synpunkt ut ett ekonomiskt syfte då jag inte tänkte hela vägen. Så jag sågar mig själv :)

och att ta betalt, typ 50 kr, gör ju att en del garanterat kommer att skippa den oxå.

Fast lägger man reklamen på ryggen så syns den ju inte riktigt :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

Chippen wrote:Jo, det var ett faktiskt ett dåligt förslag/synpunkt ut ett ekonomiskt syfte då jag inte tänkte hela vägen. Så jag sågar mig själv :)

och att ta betalt, typ 50 kr, gör ju att en del garanterat kommer att skippa den oxå.

Fast lägger man reklamen på ryggen så syns den ju inte riktigt :)
NP och AIK hade en väldigt bra dialog när tischorna kom fram och båda parter var överens om att en sponsrad variant inte var aktuell.

Om man i teorin tar in sponsorer till en t-shirt så lär de ju bli tjuriga om de inte får maximal exponering? Ryggen får inget utrymme i media och sådant.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Letar man tillräckligt noga så hittar man nog tillräckligt prisvärda tischor men då måste man vara ute i bättre tid.
Men 5000 st såna här för 147500 kr inklusive tryck är en vettig deal.
http://medtryck.com/t-shirt-med-tryck/b ... -med-tryck" onclick="window.open(this.href);return false;
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
HenkeNorthPower
Posts: 23
Joined: 22 Sep 2012, 22:01

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by HenkeNorthPower »

Jag tycker att det låter som en bra ide att trycka ett gäng T-tröjor. Sälja utanför varje sektion för 50kr.
SM GULD !
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jablonic »

Ja, gärna nåt som bidrar till mer färg, helst gult, till Västra under finalen. Det har knappt märkts nån skillnad under slutspelet jämfört med lunken i år sett till färg på Västra. Tryck upp 100 tröjor med texten "Dynasti" på magen. Kör samma typsnitt som på Dynasti-banderollen och sälj dem sen till priset för kostnaden det tar att få fram dem. Kommer ändå göra stor skillnad färgmässigt! Eftersom vi bara är i början av dynastin kommer vi ju kunna sälja samma tröja till hösten eller senare om vi skulle få över, så vi kan ju nästan beställa ännu fler än 100...
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Chippen »

Det blir ju tyvärr lite mörkt på läktaren så vi har en svart hemmatröja. Så de som har en på sig försvinner ju som i mängden.
Ibland är det nästan så att man önskar att bara bortareplican används på läktaren, för den skulle bryter av och syns.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jablonic »

Som självutnämnd modeexpert tycker jag dock att diverse supportertröjor ser lite snyggare ut än matchtröjor på läktaren. Har inget emot det svarta om det ändå finns gula inslag på exempelvis tröjor heller. Men såg riktigt fräscht ut det året vi hade de gula slutspelströjorna. Nu har det ju dock blivit för vanligt ute bland klubbarna. Vill ju hitta nya grepp i stället.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Chippen »

Jo, jag förstår hur du menar och håller med.
Det jag tänkt är ju att man t.ex i större utsträckning såg vita matchtröjor på Västra så skumme klacken bli mera markerad.

Nu är det väl kanske dumt att jämföra med Leksand men dör sticker ju verkligen ståplats ut från mängden.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Jablonic wrote:Ja, gärna nåt som bidrar till mer färg, helst gult, till Västra under finalen. Det har knappt märkts nån skillnad under slutspelet jämfört med lunken i år sett till färg på Västra. Tryck upp 100 tröjor med texten "Dynasti" på magen. Kör samma typsnitt som på Dynasti-banderollen och sälj dem sen till priset för kostnaden det tar att få fram dem. Kommer ändå göra stor skillnad färgmässigt! Eftersom vi bara är i början av dynastin kommer vi ju kunna sälja samma tröja till hösten eller senare om vi skulle få över, så vi kan ju nästan beställa ännu fler än 100...
Själv tryckte jag ifjol upp 200 st knallgula fulla spjäll i skellhell-tischor. Köpte in dem för 55 kr/st inkl. tryck och sålde för 60 kr/styck.
Finns det några nya entreprenörer därute?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Talbot25 »

Att trycka upp 5000 tshirt av skräpkvalitet som folk slänger efter en tvätt är inte hållbart.
Alternativ är ju att ha en återsamling av tröjorna efter säsongen där de skickas till Afrika. Då blir afrika svart & gult :)

Men den där "capital of hockey culture" blev jag riktigt sugen på.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Lappmössan »

Från förra matchen när alla hoppar i slutet. http://www.youtube.com/watch?v=ATU23gpxRaI" onclick="window.open(this.href);return false;
Håller med Jablonic, att folk har på sig röda, blå etc jackor gör att det ser ut som nån jävla regnbågspublik. Skärpning i finalen nu! Svart och gult är det som gäller, annars är det bara att ta av sig jackorna.
Knegare
Posts: 53
Joined: 15 Jun 2011, 19:19
Location: Ume

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Knegare »

Snart är det väl dags att göra som Manchester Uniteds fans Red Devils...dom sjöng Frankrikes nationalsång då Cantona gjorde mål i sista säsongen för dom. Läge att göra desamma för Bellemare...eller ja inte hela(för svårt) men kanske första versen å nynna på resten...
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by nomercy »

Knegare wrote:Snart är det väl dags att göra som Manchester Uniteds fans Red Devils...dom sjöng Frankrikes nationalsång då Cantona gjorde mål i sista säsongen för dom. Läge att göra desamma för Bellemare...eller ja inte hela(för svårt) men kanske första versen å nynna på resten...
Varför inte köra Plastic Bertrands "Ca plane pour moi"..... 8-)

http://www.youtube.com/watch?v=MsXknE8LOEI" onclick="window.open(this.href);return false;

Pierre-Édouard Bellemare
Pierre-Édouard Bellemare
Pierre-Édouard Bellemare,mare,mare,mare, mare
Pierre-Édouard Bellemare (i AIK)
Pierre-Édouard Bellemare
Knegare
Posts: 53
Joined: 15 Jun 2011, 19:19
Location: Ume

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Knegare »

Vore mäktigare med nationalhymnen...
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Larzon »

Tack för denna säsongen västra. Hoppas man ser både lite nytt och gammalt folk till hösten!
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Lappmössan »

Lobbar för att NP kör en "protest" i premiären. Vi utlovar komplett tystnad och noll stöd på läktaren men väl på matchen håller vi inte vad vi lovat. :roll:
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Poet »

"Norrland family - Björklöven och AIK"
2012-05-19
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by kurtivar »

kommer det att bli någon crazy resa i år?
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Erwynn »

kurtivar wrote:kommer det att bli någon crazy resa i år?
Djurgården borta i slutet av januari!
Hata allt.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by kurtivar »

okej, synd att det inte inföll med älska 0910:/
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Lappmössan »

Om vi lyckades få tillbaka folk till klacken kanske publiken också skulle komma tillbaka? Klart livehockey lockar mindre när det inte är lika god stämning som förr. (Som det är nu så sjunger väl ett bortfaller på 50 pers ut oss.)
Som sagt: visst borde man åtminstone kunna börja med små grejer som att göra ramsorna tillgängliga direkt på hemsidan och trycka upp sånghäften och dela ut?
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by don_tomassso »

Det är väl,bara kids kvar på stå??samt 50% som sjunger.Resten facebookar på telefonen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Lappmössan »

Istället för att konstatera sådant kan man försöka komma på förslag som hjälper situationen.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Sånghäften delades ut ifjol, en ny drive kan säkert vara aktuell i år.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by skellsupport »

Vart är alla högstadie och gymnasiegrabbar? Hur kan man i den åldern INTE tycka att det är grymt att stå i klacken till Sveriges bästa hockeylag?
Vonka
Posts: 4
Joined: 06 Apr 2013, 20:02

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Vonka »

Vi kommer att trycka upp nya sånghäften och hemsidan är på väg att göras om och då kommer ramsorna att finnas tillgängliga.
Moroschnoe
Posts: 12
Joined: 14 Nov 2012, 12:14

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Moroschnoe »

Skulle vara fantastiskt och väldigt bra om ordet Stockholm kunde strykas ur NP Sthlm och istället ersättas med Syd eller liknande, tycker eg. inte om ordet Syd då Dif m.fl. använder det men kanske därför jag får så dåliga associationer till just ordet Stockholm.
Detta kanske kan vara för att jag just flyttat söder ut och NP Sthlm just skippat detta forum och fixat egen hemsidan där de så stolt hänvisar till just Stockholm (mitt största hatobjekt och fiende). Det finns faktiskt fans söder om Gävle som inte bor i Stockholm... och vi behöver inte en tredje gren,så även om jag tycker att NP Syd låter illa så föredrar jag det framför NP Sthlm.


Kan hända vara i fel topic men nån moderator får väl fixa det.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by fwd »

Eller så ska "NP Sthlm" skippa NP i namnet helt och hållet. Är ju en egen supporterklubb som dom säger och sköta sitt eget. Fixa ny logga och nytt namn.
Charter Division
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

+1
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Post Reply