Hur kan/ska North Power förbättras.

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Zimme »

Klistrar den.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by anton95uppsala »

Alltså, detta inlägg kanske inte passar i denna tråd, men jag hittar inte någon tråd för oss i NP Stockholm, finns den eller kommer den att skapas? :) Egentligen skulle vi nog behöva ett helt "underforum", för det är här vi bokar klackbiljetter till alla matcher här i syd, och alla matcher får ju en egen tråd. Men den kanske kommer? :)

Förövrigt riktigt kul med ett nytt forum!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Zimme »

Vi har inte skapat alla trådar som behövs än, tanken var att dra ner på underforum för att det ska bli mindre hoppande men behövs ett NP syd så går det ju att ordna.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

anton95uppsala wrote:Alltså, detta inlägg kanske inte passar i denna tråd, men jag hittar inte någon tråd för oss i NP Stockholm, finns den eller kommer den att skapas? :) Egentligen skulle vi nog behöva ett helt "underforum", för det är här vi bokar klackbiljetter till alla matcher här i syd, och alla matcher får ju en egen tråd. Men den kanske kommer? :)

Förövrigt riktigt kul med ett nytt forum!
NPSTHLM kan lägga upp alla trådar som behövs i detta underforum.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by anton95uppsala »

Okej tack för svaret! :)


Nu ser jag att ni ändå fixat en avdelning för Np sthlm! Jättebra! :)
steveperry
Posts: 34
Joined: 15 Jun 2011, 17:01

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by steveperry »

Har ett litet skrivtips för matchrapporterna och artiklarna.

När ni ska ha med massa fakta och/eller statistik ser jag gärna faktarutor som t.ex. kan vara placerade högerställt.
Det blir lite ryckigt att läsa text som bryts av med fakta eller statistik och man tappar lite läsflöde.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

steveperry wrote:Har ett litet skrivtips för matchrapporterna och artiklarna.

När ni ska ha med massa fakta och/eller statistik ser jag gärna faktarutor som t.ex. kan vara placerade högerställt.
Det blir lite ryckigt att läsa text som bryts av med fakta eller statistik och man tappar lite läsflöde.
+1
Nu ges ju oftast statsen i en enkom länk (se t.ex rapporten från i tisdags) och det är väl det format som funkar bäst.

Bra med feedback, mera sånt.:)
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by don_tomassso »

Inget illa menat men visst har det blivit lite tystare från vår vackra klack?
är det så många som har lämnat?
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Lappmössan »

Största problemet verkar helt enkelt vara att hålla igång ramsorna, när ni tystnar mellan dem hör man alltid ett lågt gurglande ljud bortifrån hörnet.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by kurtivar »

när klacken sjunger "AIK visa hjärta, kom igen å krossa luleå" så hörs det väldig lite för att klacken kör uppdelat (ni vet hur jag menar), jag tycker det är okej mot andra lag men mot luleå borde även klacken kunna ta i lite extra så att hela klacken sjunger hela ramsan när den körs borde bli lite maffigare.
jag satt på sektion E, brukar stå på ståplats annars.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

kurtivar wrote:när klacken sjunger "AIK visa hjärta, kom igen å krossa luleå" så hörs det väldig lite för att klacken kör uppdelat (ni vet hur jag menar), jag tycker det är okej mot andra lag men mot luleå borde även klacken kunna ta i lite extra så att hela klacken sjunger hela ramsan när den körs borde bli lite maffigare.
jag satt på sektion E, brukar stå på ståplats annars.
Den ramsan funkar bäst som uppdelad, inget snack!
"Ta i lite extra" Det blir snarare sämre tryck om alla ska sjunga båda verserna.
Är ju micropausen då andra hälften kör som gör att man kan ta i extra.
Dä ä bra Mikalsån!
Rupert
Posts: 11
Joined: 13 Jul 2011, 18:45

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Rupert »

Tycker aldrig det blir riktigt bra tryck i "AIK visa hjärta" längre, är bra i 3 vändor sen är det riktigt segt.
Kanske dags att lägga den åt sidan ett tag
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Rupert wrote:Tycker aldrig det blir riktigt bra tryck i "AIK visa hjärta" längre, är bra i 3 vändor sen är det riktigt segt.
Kanske dags att lägga den åt sidan ett tag
Sant.
Man kanske skulle låta "Kom igen nu svartgula laget" inleda i stället...?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

svartgulsubkultur wrote:
Rupert wrote:Tycker aldrig det blir riktigt bra tryck i "AIK visa hjärta" längre, är bra i 3 vändor sen är det riktigt segt.
Kanske dags att lägga den åt sidan ett tag
Sant.
Man kanske skulle låta "Kom igen nu svartgula laget" inleda i stället...?
Jo, nog kan vi prova det alltid.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Ante »

Hetsa mer på forumet innan matcherna för tusan. Det är ju helt dött här... Nu handlar det bara om inför matchen-analyser och andra rent hockeymässiga prylar och inte ett dugg om huvudsyftet. Att ge laget energi på isen och göra matcherna till en fest.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Trollet »

Ante wrote:Hetsa mer på forumet innan matcherna för tusan. Det är ju helt dött här... Nu handlar det bara om inför matchen-analyser och andra rent hockeymässiga prylar och inte ett dugg om huvudsyftet. Att ge laget energi på isen och göra matcherna till en fest.
Nu är ju jag part i målet men... Huvudsyftet med införartiklarna är ju också det du säger, att driva upp intresset.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Ante »

Trollet wrote:
Ante wrote:Hetsa mer på forumet innan matcherna för tusan. Det är ju helt dött här... Nu handlar det bara om inför matchen-analyser och andra rent hockeymässiga prylar och inte ett dugg om huvudsyftet. Att ge laget energi på isen och göra matcherna till en fest.
Nu är ju jag part i målet men... Huvudsyftet med införartiklarna är ju också det du säger, att driva upp intresset.
Givet. Men du måste skilja lite på intresset för hockeyn i sig och stå i klacken. Det går inte alltid hand i hand. Forumet har tappat mycket av sin gamla glöd där det startades pepptrådar, hetsades mm mm inför matcherna. Det är det långt ifrån ensamt sanningen varför västra har tappat i klass men alla bäckar små. Passion för AIK/klacken har falnat här inne gode mycket på några år.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Bob Sacamano wrote:
svartgulsubkultur wrote:
Rupert wrote:Tycker aldrig det blir riktigt bra tryck i "AIK visa hjärta" längre, är bra i 3 vändor sen är det riktigt segt.
Kanske dags att lägga den åt sidan ett tag
Sant.
Man kanske skulle låta "Kom igen nu svartgula laget" inleda i stället...?
Jo, nog kan vi prova det alltid.
Nu är kvällens match kanske inte den bästa värdemätaren, men "svartgula laget" kändes minst lika tam.

Varför sjunger inte folk som går och ställer sig på Västra?
Förra torsdan mot Groko hamnade jag under en period fem-sex meter bort från mitten där jag vanligtvis står och jag verkade vara helt ensam om att skrika/sjunga/heja i min direkta omnejd. Folk runtom tittade konstigt på mig och verkade inte alls förstå varför jag vädrade halsmandlarna.

Kom igen nu alla svartgula människor, varenda strupe behövs.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Däremot bättre kräm under sista sjättedelen, framförallt i "Genom hela livet" och "Guldet ska hem (originalet)", mera sånt!
Tyvärr är jag rönnskärsänkling även på Lördag men då hoppas jag på ännu mera luft i lungorna på Västra.

FRAMÅT KAMRATER!
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

Svartgul;
Helt rätt angående "Kom igen det svartgula laget", men tyvärr så verkar folk tappa allt vad gnista heter till vardagsmatcher (Även sittplats) vilket är jävligt tragiskt och oroväckande..
Vi få som verkligen försöker får noll och intet gehör. Denna trenden måste vändas!
Dä ä bra Mikalsån!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by don_tomassso »

Bob Sacamano wrote:Svartgul;
Helt rätt angående "Kom igen det svartgula laget", men tyvärr så verkar folk tappa allt vad gnista heter till vardagsmatcher (Även sittplats) vilket är jävligt tragiskt och oroväckande..
Vi få som verkligen försöker får noll och intet gehör. Denna trenden måste vändas!
Nått måste ju göras.Verkligen segt o tyst.Från alla håll.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Trollet »

svartgulsubkultur wrote: Varför sjunger inte folk som går och ställer sig på Västra?
Förra torsdan mot Groko hamnade jag under en period fem-sex meter bort från mitten där jag vanligtvis står och jag verkade vara helt ensam om att skrika/sjunga/heja i min direkta omnejd. Folk runtom tittade konstigt på mig och verkade inte alls förstå varför jag vädrade halsmandlarna.

Kom igen nu alla svartgula människor, varenda strupe behövs.
Jag är medskyldig till det du beskriver, i mitt fall är det så att jag är så jävla nervös under matcherna. I slutspelet i fjol höll jag seriöst på att tuppa av efter att (på sittplats...) ha lagt mina sista krafter på att kommunicera med långfingrarna åt hasafötterna. Långfingerspråket var det enda som stod på deras meny den dagen så jag ville inte vara sämre. I lördags samma sak, säckade ihop totalt efter match.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by King Kong »

"AIK visa hjärta" är den klart bästa och utan tvekan den ramsa som bör starta matcherna..
"Kom igen det svartgula laget" kändes helt värdelös..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

King Kong wrote:"AIK visa hjärta" är den klart bästa och utan tvekan den ramsa som bör starta matcherna..
"Kom igen det svartgula laget" kändes helt värdelös..
AIK visa hjärta har ju varit den givna startern under en väldigt lång tid men iochmed det uteblivna trycket i denna under den senaste tiden så testades "Kom igen det svartgula laget". Idag hade det dock inte spelat någon som helst roll vilken ramsa vi än hade börjat med...
Dä ä bra Mikalsån!
pialisa
Posts: 16
Joined: 18 Aug 2011, 16:37

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by pialisa »

Inte ofta jag skriver här men idag måste jag få ge en stor, ja huge eloge till gårdagens klackledare. Så jäkla kung den killen var...gav verkligen allt. Han stal t o m min uppmärksamhet från matchen ibland :) . Mycket bra arbete!
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by smogz »

Rupert wrote:Tycker aldrig det blir riktigt bra tryck i "AIK visa hjärta" längre, är bra i 3 vändor sen är det riktigt segt.
Kanske dags att lägga den åt sidan ett tag
Jag som icke i schtaan boende supporter har känslan kring "AIK visa hjärta" att det är något av en negativ ramsa (alltså så uppfattar jag den - vet inte sanningen). En sån som man kör när man tycker att laget inte riktigt gör det dom ska och kör för att få upp dom till den kapacitet dom kan. Om andra i publiken tolkar den som jag och när vi nu leder serien och oftast är ganska bra så kanske många som är på plats också tycker att den "inte behövs" - om ni förstår vad jag menar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by King Kong »

"AIK visa hjärta" är ändå en av de ramsor som sittpubliken kan hänga på i och som jag ser det är det viktigast, för det skapar mest tryck och stämning..
Vissa ramsor drar aldrig med sig sittpubliken och därför känns dom inte så heta..

Varför "AIK visa hjärta" ibland kan ha svårt att dra igång tror jag mer beror på spelet på isen än ramsan..

Bättre köra nåt mindre "coolt" och något enklare som drar med sig sittplats, än något som mest uppskattas av fanatikersupportern men som inte drar med sig vardagssuportern.....typ AIK visa hjärta..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Toktobbe
Posts: 248
Joined: 17 Jun 2011, 08:42

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Toktobbe »

3 Klackledare på Lördag Nu kör vi västra och visar resten av sverige att vi fortfarande kan lyfta taket på "Ladan"
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Zimme »

200 sittplats kvar och 650 stå så publiken kommer.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Skidrow »

Är ju en 16.00 match så det betyder ju några 100 mer.
Post Reply