Hur kan/ska North Power förbättras.

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Erwynn »

Humlannitton wrote:
skellsupport wrote:Banna Humlannitton?
Tror nog fortfarande att det är tillåtet att ha olika åsikter. Skulle bli ett trist forum annars... :)

Huvudsaken är att alla ställer sitt ego åt sidan och ställer upp för klubben, där är vi nog överens.
Hoppas din inställning om att sjunga extra högt och dra med extra många runt dig under barnvisan innan matchstart håller i sig resten av matchen också.
Hata allt.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Humlannitton »

Erwynn wrote:
Humlannitton wrote:
skellsupport wrote:Banna Humlannitton?
Tror nog fortfarande att det är tillåtet att ha olika åsikter. Skulle bli ett trist forum annars... :)

Huvudsaken är att alla ställer sitt ego åt sidan och ställer upp för klubben, där är vi nog överens.
Hoppas din inställning om att sjunga extra högt och dra med extra många runt dig under barnvisan innan matchstart håller i sig resten av matchen också.
Så länge rösten håller, så sjunger eller skriker jag. Alltid. Känn lugnet.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jablonic »

Jimmy Landström från NSD ringde. De hade gjort en undersökning bland elitseriespelare från andra klubbar utan koppling till oss eller Luleå. 57% hade svarat att North Power var bättre, bara 37% röstade på Luleåfans. Resten röstade blankt. Trevligt, trevligt!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Rampa »

Har för mig att han arbetar på Norrbottenskuriren. Men det spelar mindre roll, resultatet från undersökningen visar ju att NP är på rätt spår. :)
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Humlannitton »

Tack till alla som inte förstörde hymnen utan istället viftade med flaggorna (och kanske till och med sjöng med?). Det var en bra start på en magisk kväll!
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Perli »

Ja, hur ska NP förbättras efter idag?
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by pttr »

Perli wrote:Ja, hur ska NP förbättras efter idag?
Haha, ja lås tråden! 8-)
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Poet »

Humlannitton wrote:Tack till alla som inte förstörde hymnen utan istället viftade med flaggorna (och kanske till och med sjöng med?). Det var en bra start på en magisk kväll!
Och efter den här kvällen så är det de du tar med dig.
Jävla idiot.
2012-05-19
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Humlannitton »

Poet wrote:
Humlannitton wrote:Tack till alla som inte förstörde hymnen utan istället viftade med flaggorna (och kanske till och med sjöng med?). Det var en bra start på en magisk kväll!
Och efter den här kvällen så är det de du tar med dig.
Jävla idiot.
Men gullunge, jag har redan skrivit i den andra tråden om hur jävla magiskt det var med allt från tifo till sånger. Det här var faktiskt menat som ett ärligt tack.

Ta inte i så du kissar på dig.
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Poet »

Idiot.
2012-05-19
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Humlannitton »

Poet wrote:Idiot.
Ta det i PM istället för att skämma ut dig här.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by skellsupport »

Poet wrote:
Humlannitton wrote:Tack till alla som inte förstörde hymnen utan istället viftade med flaggorna (och kanske till och med sjöng med?). Det var en bra start på en magisk kväll!
Och efter den här kvällen så är det de du tar med dig.
Jävla idiot.
Dra åt helvete. I övrigt ska sittplats ha stort cred till skillnad från det här miffot. Faan vad bra ni var!
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Humlannitton »

skellsupport wrote:
Poet wrote:
Humlannitton wrote:Tack till alla som inte förstörde hymnen utan istället viftade med flaggorna (och kanske till och med sjöng med?). Det var en bra start på en magisk kväll!
Och efter den här kvällen så är det de du tar med dig.
Jävla idiot.
Dra åt helvete. I övrigt ska sittplats ha stort cred till skillnad från det här miffot. Faan vad bra ni var!
Välkommen till västra, jag står där också. Nu handlar ju förvisso den här tråden om vad NP kan göra för att förbättras och inte om hur duktiga sittplats gjorde idag, så jag kan inte riktigt se vad ditt inlägg har för relevans. Mitt inlägg behandlade däremot en fråga som varit aktuell, men som (helt riktigt) inte bör behandlas i tråden "Jag har en dröm". Alltså tog jag upp den här, och tackade för att även den delen fick bli bra. Laget före jaget.
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by tord »

till all som hyllar hymnen >Håll igen!
Np styr stämningen vill ni sjunga PÄÄr Wikstens gonattvisa där han försöker göra sin dotter till en ny Rihanna så visst tänk då bara att karajävelen har stulit texten från NP för att höja sig själv(och sin dotter) och vill. sjunga den innan
match. gör det sjung allt vad ni kan ! men tänk att det finns dom som faktiskt har skrivit större delen av texten men inte fått cred för det och inte vill sjunga detta ripoff. låt dom vara tysta

personligt tycker jag att:
ta bort barnet som sjunger och låt Tex David Lindgren sjunga
ta bort smör, lingonsylt och malt texten (har INGET med Skellefteå att göra)
ta bort allt med pappagallo (nu pratar vi om en hymn om skellefteå som stad, inte om vad fansen i sthlm gör)
då kan du få en HYMN!

Och tänk på att all dom bästa låtarna är skrivna av NP tex: Hey här är vi
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by tord »

kan finnas stavfel! är inte 100% nykter
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Humlannitton »

tord wrote:till all som hyllar hymnen >Håll igen!
Np styr stämningen vill ni sjunga PÄÄr Wikstens gonattvisa där han försöker göra sin dotter till en ny Rihanna så visst tänk då bara att karajävelen har stulit texten från NP för att höja sig själv(och sin dotter) och vill. sjunga den innan
match. gör det sjung allt vad ni kan ! men tänk att det finns dom som faktiskt har skrivit större delen av texten men inte fått cred för det och inte vill sjunga detta ripoff. låt dom vara tysta

personligt tycker jag att:
ta bort barnet som sjunger och låt Tex David Lindgren sjunga
ta bort smör, lingonsylt och malt texten (har INGET med Skellefteå att göra)
ta bort allt med pappagallo (nu pratar vi om en hymn om skellefteå som stad, inte om vad fansen i sthlm gör)
då kan du få en HYMN!

Och tänk på att all dom bästa låtarna är skrivna av NP tex: Hey här är vi
Förstår inte varför det ena ska ha med det andra att göra. Om jag gillar hymnen så innebär det ju inte att jag INTE gillar NP och alla sånger och ramsor som kommit fram genom åren. Tvärtom! Allting tillsammans, som en helhet, gör min och andras hockeyupplevelse så mycket bättre! Hymnen är ju bara en pytteliten del, bara lite grädde på moset. Det är ju alltid NP och Västra Stå som gör lejonparten.

Det är lite som en trerätters middag, där hymnen är förrätten, tifo+intro är huvudrätten och sångerna under/efter match är efterrätten. Eller nåt sånt. NP:s och klackens insats blir ju inte SÄMRE för att det finns en hymn att sjunga.

När det gäller detaljerna så orkar jag ärligt talat inte bry mig. Det är jättetråkigt om det finns folk som känner sig trampade på tårna, och skulle det komma en ny och uppdaterad version med lite annorlunda text och en annan sångare - helt OK för mig i alla fall. Om AIK är nöjda med den här versionen, ja då sjunger jag med i den för att jag gillar den och för att jag gillar tanken på en hymn.

Tidigare så har vissa delar av NP inte nöjt sig med att protestera genom att vara tysta, utan har aktivt försökt tysta de som vill sjunga med och även startat egna ramsor under tiden. Idag gjorde man inte detta utan lät de som ville sjunga göra detta vilket var en bra start på en bra kväll. Sen tog man över showen och gjorde den till något oförglömligt för alla som var på plats, och säkert även för de stackare som inte kunde se på plats utan var hänvisade till TV:n.

Låt mig alltså ödmjukast förklara igen: Att jag tackar för att man lät bli att förstöra hymnen, innebär inte att jag ogillar NP eller dissar deras enorma arbete. Det finns inget motsatsförhållande eller korrelation, annat än i fantasierna hos folk som uppenbarligen söker konflikter. Man kan gilla både det ena och det andra.

Edit: När jag säger att NP gör min och andras hockeyupplevelse bättre, så innebär det inte att jag sitter som på bio och vill bli underhållen. Jag har stått på Västra stå i 30 år, och skriker bort min röstjävel i varenda match.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by arsenal »

Vilken jävla stämning alltså,man fick ju gåshud under hela jävla matchen.Fy faan vilket jävla tryck,bättre tryck än el classico :)

Vilket jävla jobb ni gör i Charter division/NP med alla tifon år efter år,ni är värda dubbla guld medaljer för ett oerhört bra jobb,ni lägger ner flera timmar av eran fritid fast endel av er ha mkt med träning,jobb,skola osv!!


*,Isac,Lillen,Jonas med mera som stod på Podiet,vilket jävla jobb ni gör som elda på klacken. Hela jävla North Power är värda +++++++++++++ poäng efter dagens insats :)


3 segrar kvar,nu jävlar ska vi visa hockey sverige vilka som är bäst,GULDET SKA HEM TILL VÄSTERBOTTEN TILL SKELLEFTE AIK!!!

Känner mig STOLT att vara medlem i sveriges bästa supporterklubb NORTH POWER :)
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Foppas skridskocoach »

Gårdagens insats får sex getingar. Sjukt bra rakt igenom från start till finish!
Tigerränderna går aldrig ur.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by skellsupport »

Vi måste bli bättre på att filma. Nån med grym sittplats och kamera som är intresserad av att bli lite mer delaktig? Filma tifon, målkaos, premiärmarscher etc?
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by freddus »

skellsupport wrote:Vi måste bli bättre på att filma. Nån med grym sittplats och kamera som är intresserad av att bli lite mer delaktig? Filma tifon, målkaos, premiärmarscher etc?
Borde väl vara till AIK´s fördel också? Positiv läktarkultur som sprids t.ex. här, norran och youtube kommer bara öka biljettförsäljningen. Hör om de inte kan ta och hjälpa till på något sätt. Bara en stationär kamera riktad på ett bra sätt mot klacken fångar mycket mer än dagens utbud. Sen under ett antal matcher under säsongen kan säkert någon med kamerakunskap inom AIK ta och filma från andra vinklar och håll.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by fwd »

Tobbe på aiks kansli filmade en del i slutspelet med en gopro iaf.
Charter Division
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by skellsupport »

Fråga om vi kan få tillgång till materialet.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Chippen »

Jag sitter mitt på södra läktaren under matcher. Sparkar i den röda muren ovanför spelargången för bortalaget. Har för det mesta bra vinklar mot västra plus att jag enkelt kan ta mig rinkside.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by King Kong »

Tror klacken kanske skulle kunna förbättra sin tydlighet runt eg. samtliga frågor som dyker upp för folk.

Var står man i Hymn frågan, låg man bakom den tysta protesten, är man mot nasisthälsningar, hur ser man på pyro,...osv.
En bra motivering är såklart heller aldrig fel..

Sen kanske man skulle kunna stolpa upp lite ramar för hur NP som supporterklubb vill se ut..
Skall man bolla alla eventuella "aktioner" med sina medlemmar, och då menar jag vid de tillfällen klacken tar ställning i någon fråga, eller skall man ha en rakt toppstyrd klack..eller hur vill man ha det?

Vill man ha ett nära och bra samarbete med AIK och på vilka villkor isf?
Är man beredd att kompromissa kring eventuella samarbetsfrågor?

Jag tror att tydlighet gör att folk enklare kan ta ställning till om man vill ansluta till NP eller ej..
För NP blir det också enklare att se vad som eventuellt lockar eller stöter bort medlemmar..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Trollet »

Intressanta tankar, King Kong. Det där med att bolla frågor med medlemmarna vill vi såklart. Men tar vi protesten så fanns det ju ingen möjlighet att göra något sånt. Vi gick ut med det på Facebook, exakt hur det skulle ha formulerats kan diskuteras i evigheter men det är ett beslut som NP står bakom.

Nu blir det här lite konstigt eftersom jag själv sitter i styrelsen och jag försöker inte slå mig för bröstet, men jag vill hävda att det är såna beslut som NP ska kunna ta, att vi har medlemmarnas förtroende till det. Det dyker tyvärr upp väldigt få på årsmötena vilket är jättesynd, för de som kommer tas emot med öppna armar och vi vill verkligen ha in mer folk och mer synpunkter. Ingen förening mår bra av att en liten klick styr allt, NP är inget undantag.

Det blev en rejäl storm på Facebook och alla märkte nog att på den plattformen var fler emot protesten än för den. Det är möjligt att vi inte var tillräckligt tydliga med avsikten, eller så håller folk helt enkelt inte med. Men utan att ha samkört medlemslistan med namnen på Facebook så kan jag konstatera att extremt få medlemmar har klagat till NP. Vi pratar om ett par-tre stycken som tog upp det under matchen och två mail, där vi - som jag upplevde det - förstod varandra efter en mailväxling på 3-4 mail.

En person har gått ur NP pga protesten.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by King Kong »

Jag tror att folk har otroligt svårt att skilja på vad NP står för och inte, både sett till vad som händer på läktaren och sett till vad som skrivs här på forumet..

I ditt svar här skriver du tex "ett beslut som NP står bakom", hur djupt förankrat är det inom NP?
Jag vill också påpeka att min ton är konstruktiv och jag är inte ute efter att kritisera..

Jag förstår att det inte är helt lätt alltid, men jag tror att tydlighet är enormt viktigt och bra, både för NP och dom som står utanför..
Är man tydlig är det sen också enklare att påverka och styra föreningen framåt..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Trollet »

Till att börja med: har inte alls uppfattat dig som kritisk även om du gärna får vara det. Förhoppningsvis såg mitt svar inte ut så heller.

Med "ett beslut som NP står bakom" menar jag att styrelsen står bakom det. Föreningen ÄR medlemmarna och styrelsen har ju uppdraget från att förvalta deras förtroende.

Att ta in vad medlemmarna tycker är jättesvårt, vi har inga kanaler som når ut till medlemmarna och bara dem (annat än att skicka brev då). Därför måste vi ta beslut själva och det är väl i slutändan därför styrelsen finns. Men som jag sa, vi vill inget hellre än att fler engagerar sig och kommer med åsikter.

Det var också därför jag tog upp responsen från våra medlemmar. Väldigt, väldigt få har varit negativa till protesten. Betydligt fler har berömt den. Vi har 5000 vänner på Facebook och hundratals på kö (max är 5000) och ungefär 450 medlemmar, det säger sig självt att många av dem som kritiserade protesten är supportrar men inte medlemmar.

Det är självklart att vi ska vara tydliga. Nazisthälsningar är förkastliga och pyro på läktarna är förbjudet, därmed står vi inte bakom det. När det gäller hymnen (det eviga ämnet...) så är läget sådant att var och en gör helt som han vill. Vill man sjunga så tittar ingen snett, vill man låta bli så gör man det. Däremot kommer man aldrig att kunna få klacken att sjunga om personerna där själva inte vill det. Det är inget NP-beslut eller något ställningstagande från oss, utan helt på individnivå.

Personligen tycker jag att om så många gillar hymnen som det ibland låter så skulle det inte märkas om klacken sjöng eller var tyst. Det är trots allt bara 10-15 personer som står i kärnan där och som jag personligen vet inte gillar den och därmed är tysta när den spelas.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by King Kong »

Jag förstår att det kan vara svårt att få varje medlems åsikt registrerad, men jag tror att det vore bra för NP om man iaf lyckades lyssna av på den stora majoriteten innan man gör ett ställningstagande och att man sen går ut så fort som möjligt med vart man landat och var NP står i just den frågan..
Så att inga tveksamheter finns liksom..
Sen får man väl vara lyhörd och öppen för kritik, varifrån den än kommer..

Sen är det kanske en känslig fråga, men NP bör kanske även besluta kring om man bör lyssna på supporters som står på västra, sjunger med i sånger och alltid är där, fast dom inte löst medlemskap i NP..
Självklart är det en skillnad där, men vill man som supporterklubb ha "alla med på tåget" när det skall hejas och skrikas, kanske man även måste flörta med fans som inte är medlemmar, och stryka dom lite medhårs ibland..

Jag tror man växer sig starkare och större genom att skapa band och relationer utåt, inte tvärt om, och då kan det kanske hända att man ibland måste ge lite mer än man får, eller tar..
Iaf i ett ingångsskede..

Tror ibland att folk känner en "vi och dom" känsla kring NP i stället för en "vi" känsla kring alla Skellefteåfans som brinner för och följer laget på västra stå..
Jag tror att det är en hämmande situation..

Det NP skall jobba för är en "vi" känsla kring alla supporters på västra, då tror jag också att antalet medlemmar med tiden växer, men då krävs det åter igen lyhördhet, kompromisser, öppenhet för kritik och att man lägger undan all prestige..
Sen kanske man måste ta ett och annat strategiskt beslut ibland..

Nu menar jag inte att NP skall bli någon sorts "puppet" som skall vända kappan efter vinden, utan att man skall, som jag skrivet ovan, vara lyhörd och öppen för kritik, så att man eventuellt kan ändra sig, eller förklara sakligt varför man inte gör det..

Det finns enormt med resurser i den här stan och hoppandet under guldsäsongens finalserie är ett tydligt bevis på det....Hittar man bara rätt går det att genomföra det mest otroliga ting..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Lidlund »

Problemet med "hymnen" och att det bara är "kärnan" som är tyst ligger i att så fort det blir en grupp människor behöver dom styras. Och det skulle funka om 9-14 av dessa människor är tysta, bara 1 väljer att "leda klacken" in i sången. På så vis blir det en klarare skillnad mellan "personlig" och "styrelse" åsikt.

Nu har jag ingen fakta men antar att dom flesta i kärnan ingår i styrelsen eller är starkt förknippat med np på den nivån att dom lätt antas tillhöra nämnda styrelse? Lite som du uppfattades förut trollet.

Ett steg i att lättare nå ut till sina medlemmar är via sociala media, låt medlemmar ansöka om medlemsskap i en fb-grupp med sitt medlemsnummer?
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jokard »

Postar här också, eftersom syftet med undersökningen är att förbättra just supporterklubben.

Här är en länk med ett par frågor som rör alla Sveriges hockeysupportrar. Jag hoppas ni tar er tid (det tar ungefär tre minuter att göra den) att svara på frågorna! Ni hjälper er själva i längden!

https://www.webbenkater.com/s/a7adf38" onclick="window.open(this.href);return false;

Efter ni har svarat, dela gärna vidare till andra supportrar som kanske inte hänger här på forumet. Jag uppskattar även ifall ni delar det vidare till andra lags supportrar! Ju fler desto bättre.

Tack på förhand!
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Post Reply