Hur kan/ska North Power förbättras.

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
HenkeNorthPower
Posts: 23
Joined: 22 Sep 2012, 22:01

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by HenkeNorthPower »

Gör en tråd om alla np souvenirer som finns att köpa.
SM GULD !
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Trollet »

HenkeNorthPower wrote:Gör en tråd om alla np souvenirer som finns att köpa.
Det finns bara halsdukar just nu. Den har faktiskt en egen tråd! http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... =16&t=1308" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
HenkeNorthPower
Posts: 23
Joined: 22 Sep 2012, 22:01

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by HenkeNorthPower »

Trollet wrote:
HenkeNorthPower wrote:Gör en tråd om alla np souvenirer som finns att köpa.
Det finns bara halsdukar just nu. Den har faktiskt en egen tråd! http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... =16&t=1308" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
okej tack för svaret :)
SM GULD !
User avatar
Biocellatus
Posts: 352
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Biocellatus »

Ang filma klacken: kan inte NP köpa/låna en grym kamera så kan kanske klackledaren filma? Nära och bra drag, men inte för nära så det bara blir bröl.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

Biocellatus wrote:Ang filma klacken: kan inte NP köpa/låna en grym kamera så kan kanske klackledaren filma? Nära och bra drag, men inte för nära så det bara blir bröl.
Klackledarna har annat att göra under matcherna ;)
Jag tycker att vi steppat upp rejält på filmfronten på senare tid. Däremot finns det planer på att förbättra ljudupptagningen.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Biocellatus
Posts: 352
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Biocellatus »

Jojo klart han har prio på att elda upp klacken, men tänkte att det vore perfekt att göra två flugor på smällen och filma samtidigt :)
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by kurtivar »

hur ser det ut inför slutspelet med tifon osv? kommer "vi på västra stå" att sjungas?
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jokard »

kurtivar wrote:hur ser det ut inför slutspelet med tifon osv? kommer "vi på västra stå" att sjungas?
Oddsen på att den kommer att sjungas är ju inte speciellt höga :)
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Chippen »

Har NP försvunnit från Facebook?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Erwynn »

Chippen wrote:Har NP försvunnit från Facebook?
Nix.
Hata allt.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Chippen »

Hittar då fan inte åt den längre :(
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Poet »

Den har blivit en sida så är kanske därför.
2012-05-19
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Chippen »

Vad fan?
Ge mig en länk eller nått så jag kan hitta åt NP på facebook igen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Erwynn »

https://m.facebook.com/north.power.98" onclick="window.open(this.href);return false;
Hata allt.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Chippen »

TACK!
HAHA! Nu insåg jag felet. hade skrivit ihop Northpower.
Klant röv!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Nick the little dick »

Chippen wrote:TACK!
HAHA! Nu insåg jag felet. hade skrivit ihop Northpower.
Klant röv!
Klantröv*!
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Spökplumpen »

Jokard wrote:
kurtivar wrote:hur ser det ut inför slutspelet med tifon osv? kommer "vi på västra stå" att sjungas?
Oddsen på att den kommer att sjungas är ju inte speciellt höga :)
Jag skulle gärna vilja se den redan i första kvarten, så där för att lägga ribban och lyfta spelarna direkt.

Det vore kul med något på temat "Igen" också, som så tydligt är aiks mantra detta slutspel.
Jag gillar mantrat; kort, koncist och skrikvänligt.
Kan ni inte styra upp en ramsa på det? Ingen sång, bara kort och högljutt.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jokard »

Ni? Visst heter det Vi? Eller är du inte medlem i NP? :)
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Spökplumpen »

Nä. Det är jag inte, längre.
User avatar
Jathy
Posts: 372
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jathy »

Vet inte om detta kanske hamnar i fel forumsdel, i så fall ber jag redan nu om ursäkt :)
Nu till saken... Var i St Petersburg för 2 v sedan ca och såg en KHL match med CKA ( motståndet var något kazakstanskt lag ) hur som helst så blev jag grymt besviken under uppvärmningen när jag la märke till att CKA klacken som höll sig vid ståplats bestod av endast ca 200 personer, men ack så fel jag hade.

När väl matchen körde igång var det ca 11 000 sittande och dessa 200 stående men jag har nog aldrig varit med om samma stämning som det var konstant under 60 minuter i arenan, bokstavligt talat var hela arenan i extas under hela matchen och sjöng och klappade med till dessa 200 pers.
Jag har nu när jag kommit hem funderat på detta och det logiska är väl att supportrarna delat upp sig runt om i arenan för att få med sittplats eftersom det i början på matchen var grupper på 4-5 pers runt om på sittplats som körde igång av bara den.

Nu var ju detta Ryssland förstås och det är svårt att jämför mellan Ryssland och Sverige när det handlar om just hockey och läktarkultur men kanske något som NP borde testa på eller redan testats, alltså att dela upp ett gäng som sätter sig lite här och där på sittplats och försöker få liv på dom stackarna som inte vågar.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Skillnaden tror jag stavas v-o-d-k-a.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Jathy
Posts: 372
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jathy »

svartgulsubkultur wrote:Skillnaden tror jag stavas v-o-d-k-a.
Jag trodde jag skulle mötas av en hel del fylla faktiskt i arenan men det är förbjudet att dricka under match i och för sig helt ok med öl under pauserna, det var däremot en hel del barnfamiljer + kontorsfolk som var med i klappandet och dessa drack inte mer än kaffe/saft.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

Riktigt bra drag under AIK VISA HJÄRTA idag. Väldigt effektivt när den stoppas och sedan börjas på nytt efter ett brandtal av el capo!
Dä ä bra Mikalsån!
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Jablonic »

En väldigt enkel detalj som alla som framförallt ställer sig på Västra under slutspelet bör tänka på. Välj kläder som antingen är svarta eller gula eller har en ganska diskret mörk färg. Idag var det väldigt många med röda och blå jackor vilket gjorde det väldigt färgglatt, och det ser inte särskilt snyggt ut. Under slutspelet tycker jag att alla bör bjuda till extra och färga sig i klubbens färger för att det verkligen ska synas att det är speciella matcher nu.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Markman »

Jablonic wrote:En väldigt enkel detalj som alla som framförallt ställer sig på Västra under slutspelet bör tänka på. Välj kläder som antingen är svarta eller gula eller har en ganska diskret mörk färg. Idag var det väldigt många med röda och blå jackor vilket gjorde det väldigt färgglatt, och det ser inte särskilt snyggt ut. Under slutspelet tycker jag att alla bör bjuda till extra och färga sig i klubbens färger för att det verkligen ska synas att det är speciella matcher nu.
Man klär sig väl ALDRIG i motståndarlagets färger på matchdag, och på plats i arenan borde man väl nästan ha svart-gult som inträdeskrav?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Att det ens finns kläder att köpa i andra färger än svart och gult är för mig uppseendeväckande.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Chippen »

Tycker även att det borde ligga i AIK´s intresse och att dela ut en billig och enkel slutspelströja, typ den som Växjösupportrarna hade kan inte vara så dyrt, eller att den kostar typ 50 kr.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

Chippen wrote:Tycker även att det borde ligga i AIK´s intresse och att dela ut en billig och enkel slutspelströja, typ den som Växjösupportrarna hade kan inte vara så dyrt, eller att den kostar typ 50 kr.
Minns inte vad de AIK delade ut tidigare kostade per styck, men om man räknar 50:-/tischan så landar det på 300 000.

Problemet med att ta betalt för den är ju att då skippar alltid ett antal personer, vilket gör att det ser sisådär ut. Antingen 100% (give or take nån enstaka %) eller så skippar man det enligt mig.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Problemet senast (2011) var att många hade dem på sig under jackor och dylikt samt att alldeles för få tog med sig dem tillbaka på nästa match.
Investerar man +kvarts miljon vill man ju ha lite bang för slantarna också.
Alternativet är att göra som i tex Luleå och låta sponsorer betala men då får man ju nåt så vedervärdigt som reklam på tischorna.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Chippen »

Ja, jag vet inte. Var som bara ett förslag men oki. Det var en dålig synpunkt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply