Pyroteknik

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Post Reply
bluesman
Posts: 32
Joined: 22 Jun 2011, 20:55

Pyroteknik

Post by bluesman »

Nu är det dags att ta krafttag mot bengalidioterna. Jag vill inte vara med i ett North Power där några dumhuvuden inte kan hålla sina patetiska förstörelselustar under kontroll och förstör för oss alla andra. Den idiot som brände av bengalen igår är skyldig oss alla en resa, men värre är det rykte som lätt skapas om oss att vara bråkiga.

Från och med nu borde den som bränner någon form av pyro bli utesluten ur North Power och för alltid avstängd från alla former av resor samt att böta x kronor till tifogruppen. Även avstängning från alla hemmamatcher borde följa med i straffpaketet.

Jag vet att jag låter som en grinig gubbe, men förbannad och grinig är precis vad jag är just nu. :evil:

Vi bör ha omröstning om pyrots vara eller inte vara.

Edit* Ändrade rubriken. /Mod
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Bengaler

Post by Markman »

bluesman wrote:Nu är det dags att ta krafttag mot bengalidioterna. Jag vill inte vara med i ett North Power där några dumhuvuden inte kan hålla sina patetiska förstörelselustar under kontroll och förstör för oss alla andra. Den idiot som brände av bengalen igår är skyldig oss alla en resa, men värre är det rykte som lätt skapas om oss att vara bråkiga.
Håller med!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Bengaler

Post by Chippen »

bluesman wrote:Nu är det dags att ta krafttag mot bengalidioterna. Jag vill inte vara med i ett North Power där några dumhuvuden inte kan hålla sina patetiska förstörelselustar under kontroll och förstör för oss alla andra. Den idiot som brände av bengalen igår är skyldig oss alla en resa, men värre är det rykte som lätt skapas om oss att vara bråkiga.

Från och med nu borde den som bränner någon form av pyro bli utesluten ur North Power och för alltid avstängd från alla former av resor samt att böta x kronor till tifogruppen. Även avstängning från alla hemmamatcher borde följa med i straffpaketet.

Jag vet att jag låter som en grinig gubbe, men förbannad och grinig är precis vad jag är just nu. :evil:

Vi bör ha omröstning om pyrots vara eller inte vara.
Det är bara att hålla med om allt du skriver.
Nu tror jag tyvärr inte att det kommer att bli några påföljder från NP mot de som står och fickrunkar åt sina hyss med bengaler.
Bengaler är ju något som skapar stämning på läktarplats, eller vad det nu brukar heta i alla diskussioner. Löjligt anser jag, för det enda som det skapar är en utrymning, rök och bidrag till att ryktet om NP inte förbättras iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Vinz
Posts: 58
Joined: 17 Jun 2011, 18:28

Re: Bengaler

Post by Vinz »

Frihet för Ultras! 8-)
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Bengaler

Post by Jablonic »

Vissa verkar säkra på att bengalen inte kom från NP. Jävligt skumt. Hoppas det finns på film så det går att utreda.
lallaren

Re: Pyroteknik

Post by lallaren »

Pyroteknik är grymt på alla sätt och vis. Måste dock hållas utanför arenan. Fortsätt rocka bröder.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Pyroteknik

Post by Melon »

Ja det är ju bara att kolla på de olika synsätten som finns i den här tråden för att inse att detta inte är ett problem som kommer att försvinna av sig självt, håller med OP till 1000% nu är det dags att sätta hårt mot hårt mot dessa egotrippade snorvalpar, för om vi ska hårddra det hela så är det precis på detta sätt som White Lions (Linköpings supporterklubb) fått ett rykte om sig att vara en Rasist/Nazist-klack, eftersom vissa coola ungjävlar drar ner hela klacken i skiten och ALDRIG har stake nog att stå för det utåt...jävla patrask

Skrev det i match-tråden och kan skriva det igen, det blir ingen mer bortaresa för min del förrän detta problem är åtgärdat...

Gud vad jag önskar att du/ni som tog in bengalen igår hade släppt den framför mig så jag hade sett vem det var...då hade man kanske inte haft den här gnagande irritationskänslan inombords idag, eftersom jag hade fått ut mina aggressioner igår med en dansk skalle eller två... :evil: :evil: :evil:
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
lallaren

Re: Pyroteknik

Post by lallaren »

Hade du tänkt misshandla dem? Urlöjligt! Hoppas du aldrig åker med på en resa igen. Finns nog ingen som vill ha med folk som tänker skalla ner dem som inte ser på läktarkultur på samma sätt som sig själva.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Pyroteknik

Post by Sketch »

lallaren wrote:Hade du tänkt misshandla dem? Urlöjligt! Hoppas du aldrig åker med på en resa igen. Finns nog ingen som vill ha med folk som tänker skalla ner dem som inte ser på läktarkultur på samma sätt som sig själva.
Jag tror faktiskt att 99,9% hellre vill ha med Melon än de individer som fått alla att missa delar av matchen.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Pyroteknik

Post by Markman »

Sketch wrote:
lallaren wrote:Hade du tänkt misshandla dem? Urlöjligt! Hoppas du aldrig åker med på en resa igen. Finns nog ingen som vill ha med folk som tänker skalla ner dem som inte ser på läktarkultur på samma sätt som sig själva.
Jag tror faktiskt att 99,9% hellre vill ha med Melon än de individer som fått alla att missa delar av matchen.
Medhåll! (till Sketch alltså, bara för att undanröja alla tvivel!)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Pyroteknik

Post by anton95uppsala »

Utomhus under kontrollerade former, typ på rastplatser: JA.

Inne i arenan: NEJ
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Pyroteknik

Post by fwd »

Melon wrote:Ja det är ju bara att kolla på de olika synsätten som finns i den här tråden för att inse att detta inte är ett problem som kommer att försvinna av sig självt, håller med OP till 1000% nu är det dags att sätta hårt mot hårt mot dessa egotrippade snorvalpar, för om vi ska hårddra det hela så är det precis på detta sätt som White Lions (Linköpings supporterklubb) fått ett rykte om sig att vara en Rasist/Nazist-klack, eftersom vissa coola ungjävlar drar ner hela klacken i skiten och ALDRIG har stake nog att stå för det utåt...jävla patrask

Skrev det i match-tråden och kan skriva det igen, det blir ingen mer bortaresa för min del förrän detta problem är åtgärdat...

Gud vad jag önskar att du/ni som tog in bengalen igår hade släppt den framför mig så jag hade sett vem det var...då hade man kanske inte haft den här gnagande irritationskänslan inombords idag, eftersom jag hade fått ut mina aggressioner igår med en dansk skalle eller två... :evil: :evil: :evil:

Rent spontant bara, varför ordvalet?
Vad talar för att det är "snorvalpar" som tänder?

"Alla under 30 är skyldiga" ...
Charter Division
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Pyroteknik

Post by Sketch »

fwd: Skulle gissa att det syftar på individers mognad, inte ålder.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Pyroteknik

Post by Zimme »

En empirisk studie med fenomenologisk-Hermeneutisk ansats har kommit fram till att de flesta bengalbrännare är under 30..
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Pyroteknik

Post by Melon »

Ja det som talar för att det är "snorvalpar" som tänder dessa bengaler är att människor i "vuxen" ålder eller mognad oftast har kommit till en insikt att man är ansvarig för sina egna aktioner, och om man vill bete sig som ett första klassens arsle så får man också stå till svars för det efteråt, och detta är något som dessa snorvalpar inte verkar begripa...så enkelt är det

Sen angående ordvalet så är det väl ett sätt att få ut den här bollen av aggression och frustration som bubblar inombords, jag är så jävla förbannad så jag knappt kunnat sitta still under dagen, detta slutspel såg jag fram mot så grymt mycket och det känns som om glädjen försvann igår i och med dessa puckon som älskar att förstöra för sina medmänniskor, och det kommer att ta en stund att hitta lugnet igen...

Hoppas verkligen att det kommer fram vem det var så vi som vill stödja laget kan fortsätta på våran väg mot guldet utan dessa människors "hjälp" och idioterna istället får lov att hitta någon annanstans att bränna av sina älskade bengaler...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Pyroteknik

Post by Ante »

Jösses...
lallaren

Re: Pyroteknik

Post by lallaren »

Ante wrote:Jösses...
+ 1
lallaren

Re: Pyroteknik

Post by lallaren »

http://www.youtube.com/watch?v=QpbwqJOzB2I" onclick="window.open(this.href);return false;

"Medias skildring av svensk läktarkultur" borde kanske byta namn till "North Powers skildring av svensk läktarkultur"
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Pyroteknik

Post by Melon »

lallaren wrote:http://www.youtube.com/watch?v=QpbwqJOzB2I

"Medias skildring av svensk läktarkultur" borde kanske byta namn till "North Powers skildring av svensk läktarkultur"

Jösses...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Pyroteknik

Post by Talbot25 »

Kom in i klacken efter incidenten så jag fick allt följa med ut i kylan. Jag säger varken bu eller bä vad blinken anbelangar, det som jag blev mest förtvivlad är att se äldre fulla män anklaga och hota de yngre. Men samtidigt en eloge till alla som åker ner men vissa bör verkligen besöka en anger management
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Pyroteknik

Post by Lappmössan »

Jösses? JA, JÖSSES.

Ni fick skellefteåsupportrar som betalat för och tagit sig tid att åka från sveriges alla hörn till övik att missa större delen av första perioden. Hur rättfärdigar ni det?
lallaren

Re: Pyroteknik

Post by lallaren »

Det är givetvis olyckligt och pyro ska självklart hållas utanför arenan. Att man sen börjar prata om att "skalla ner dom", "slänga ut dom från klacken", "Slutspelet är förstört" blir bara löjligt. Att NP sen tar på sig rollen som snut för att stänga av dem från alla Sveriges arenor blir också löjligt. Man vet ju egentligen inte ens om det är någon som åkt med bussarna som brände av dessa och om det var det hade väl en rejäl tillsägning vart på sin plats? - Håll bengalerna utanför arenan annars är du inte välkommen att åka med oss i framtiden!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Pyroteknik

Post by Lappmössan »

lallaren wrote:Håll bengalerna utanför arenan annars är du inte välkommen att åka med oss i framtiden!
Och det är allt jag ber om.
Jag var själv jävligt irriterad efter att ha åkt ut när vi var nere den 23/2 och hade jag drabbats av detta en andra gång likt Melon och andra har jag full förståelse för om man kokar över.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Pyroteknik

Post by freddus »

Den som kastade skitet kan även tänka på hur nära den kom SKELLEFTEÅSUPPORTRAR på sittplats. Fan om gnistorna tar tag i en jacka eller halsduk. En dag kanske det hela går snett och något allvarligt inträffar. Ni kanske vill bidra till stämning (och tror en kinapuff bidrar :roll:) men hur fan gör ni det när ni blir stående utanför arenan en stor del av första perioden? Nästa gång kanske det beslutas att det inte är säkert att ha folk på bortastå överhuvudtaget!!!
Är det verkligen värt att kasta några kinapuffar inomhus med tanke på riskerna?
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Pyroteknik

Post by barrskog »

lallaren wrote: "Att man sen börjar prata om att .. "slänga ut dom från klacken"..blir bara löjligt."
Ja, herregud vilken löjlig åtgärd. Personen har ju bara förstört för resterande, dragit ner NPs rykte samt gjort att laget var utan klack större delen av första perioden.

du gör skäl för ditt namn
Last edited by barrskog on 17 Mar 2012, 19:50, edited 1 time in total.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Pyroteknik

Post by Melon »

Talbot25 wrote:Kom in i klacken efter incidenten så jag fick allt följa med ut i kylan. Jag säger varken bu eller bä vad blinken anbelangar, det som jag blev mest förtvivlad är att se äldre fulla män anklaga och hota de yngre. Men samtidigt en eloge till alla som åker ner men vissa bör verkligen besöka en anger management

Ja när vissa yngre står och försvarar eldandet av bengaler så är det väl inte mer än rätt att anklagelserna riktas mot dom också..?? Oavsett om det var dom som gjorde själva aktionen eller inte så är det ju så att om dom försvarar den så står dom ju också bakom den...då kan jag tycka att det är rätt självklart att dom som blir drabbade av en förstörd matchupplevelse också riktar sin ilska mot dom som försvarar den, ung som gammal..???


Det som också gör mig så jävla irriterad och uppgiven är att känslan när vi först kom upp på läktaren var att det skulle bli ett SATANS RÖJ på bortastå denna kväll, alla var laddade, alla var samlade och några ramsor med BRA TRYCK kördes...sen började det ryka som fan, vi blir utskickade, ca 5 minuter in i matchen kan dom äntligen börja släppa in folk igen med 4 personer åt gången, när 1:a perioden är slut har ännu inte alla hunnit in på läktaren, under hela första perioden är trycket från bortastå OBEFINTLIGT pga att större delen av oss är på omvisitation, sen när alla äntligen har kommit in igen så infinner sig ALDRIG den där mäktiga stämningen som fanns innan första nedsläpp igen eftersom alla är förbannade på att någon har lyckats förstöra den här festen, MODO-publiken har ett magiskt tryck under större delen av matchen och vi lyckades aldrig störa deras ljudsyrka pga att vi aldrig blev som en enhet igen efter den där satans bengalen...!!!!


Men sjäääälvklart är ju bengaler jättebra och så gjorde ju röken att stämningen blev SUPERBRA efteråt...!?!?!?!

Kom in i verkligheten för fan... :roll:
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Pyroteknik

Post by don_tomassso »

Verkar bara hända på bortaplan.Kom igen nu fegisar vågar ni tända på västra stå?
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Pyroteknik

Post by Chippen »

Det är ungefär samma tankeställning som jag har.
Varför det nästan alltid ett likhetstecken mellan bortamatch och bengaler, oavsett lag, medans det är ytterst sällan nästan på gränsen till ALDRIG som samma personer vågar smälla av en bengal på sin hemmaplan?

Är man så jävla feg så att man inte vågar göra det hemma för att man inte vågar ta konsekvenserna och inte vill bli portad från hemmahallen?

Jag kan inte heller förstå varför ett argument för bengaler är att det är stämningshöjande. Hur kan en ensam liten bengal vara något som höjer en stämning? För mig krävs det lite mera än en rökpelare för att jag ska börja tänka något annat än "jävla idioter som ser till att bortastå ska utrymmas igen". Men om det är stämning och läktarkultur så fine...då är jag väl gammalmodig och okulturell då.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Pyroteknik

Post by Jokard »

Melon wrote:
Talbot25 wrote:Kom in i klacken efter incidenten så jag fick allt följa med ut i kylan. Jag säger varken bu eller bä vad blinken anbelangar, det som jag blev mest förtvivlad är att se äldre fulla män anklaga och hota de yngre. Men samtidigt en eloge till alla som åker ner men vissa bör verkligen besöka en anger management

Ja när vissa yngre står och försvarar eldandet av bengaler så är det väl inte mer än rätt att anklagelserna riktas mot dom också..??
Men dra åt helvete. Jag tänker inte bli anklagad för att någon annan "gör fel", när jag själv inte tycker det är nånting att bråka om.

Din logik säger ju (ursäkta min flyktiga förklaring här, men kunde inte komma på nått annat som var liknande Melons logik) att dom som står bakom ex. Reinfeldt, ska ha alla anklagelser riktade mot sig när vi plötsligt har ett världskrig mot USA, Nordkorea och Iran på gång.
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Pyroteknik

Post by arsenal »

polisen/ordningsvakterna får skylla sig själva,,alla blir visiterade innan matchen,och slarva dom med det får dom faan skylla sig själv!!!
Post Reply