Forumet/Hemsidan

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Forumet/Hemsidan

Post by smogz »

Håller med Marky Mark...det blir bättre flyt att få med den direkt i matchtråden. Tycker att det är ok att skita i bilderna.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Chippen »

Markman wrote:Jag tycker att det blir bättre att klistra in hela.. Det blir också tydligare än bara en "Matchrapport: *länk*"
Enda nackdelen är väl att det blir besvärligare att lägga in bilder på ett bra sätt.. Det funkar ju, men det blir lite mer pillande..
Går det inte att göra separata rapporter då? Dels den som klistras in i matchtråden och den är utan bilder, sedan dem som lägga in på startsidan, och då med bilder?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Trollet »

Chippen wrote:
Markman wrote:Jag tycker att det blir bättre att klistra in hela.. Det blir också tydligare än bara en "Matchrapport: *länk*"
Enda nackdelen är väl att det blir besvärligare att lägga in bilder på ett bra sätt.. Det funkar ju, men det blir lite mer pillande..
Går det inte att göra separata rapporter då? Dels den som klistras in i matchtråden och den är utan bilder, sedan dem som lägga in på startsidan, och då med bilder?
Självklart, det är egentligen bara att skippa momentet med bilderna, för det gör man sist. Problemet är att det blir lite mastigt (åtminstone mina :oops: ) med så mycket text utan bilder.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Chippen »

Tja, visst gör bilderna att man kan ta en liten paus i läsandet eller vad fan nu ska säga, men samtidigt så om man har tydliga avgränsningar i sin text så funkar det utan bilder.

Bilder eller inte, det 'är ju inte det som avgör texten om man säger så.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Trollet »

Chippen wrote:Tja, visst gör bilderna att man kan ta en liten paus i läsandet eller vad fan nu ska säga, men samtidigt så om man har tydliga avgränsningar i sin text så funkar det utan bilder.

Bilder eller inte, det 'är ju inte det som avgör texten om man säger så.
Nej visst har man avgränsningar i texterna, jag försöker ha gott om styckesindelningar. Men det brukar väl bli mer flow i texter av att ha lite bilder insprängda. Är ju sällan man läser ett längre reportage i en tidning där det bara är spalt upp och spalt ner.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Chippen »

Sant, menade inte så kritik på något sätt. Bara en stilla fråga.

Men grund frågan var väl om det var bra eller anus med matchrapport i matchtråd, och min åsikt är kanon.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Trollet »

Chippen wrote:Sant, menade inte så kritik på något sätt. Bara en stilla fråga.

Men grund frågan var väl om det var bra eller anus med matchrapport i matchtråd, och min åsikt är kanon.
Nädå, bara kul att höra hur folk uppfattar det :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Forumet/Hemsidan

Post by svartgulsubkultur »

999 reggade användare....
Nästa som reggar då regnar det ballonger och konfetti.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Forumet/Hemsidan

Post by svartgulsubkultur »

svartgulsubkultur wrote:999 reggade användare....
Nästa som reggar då regnar det ballonger och konfetti.
Ingen konfetti för såna här användare... http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/m ... ile&u=1056" onclick="window.open(this.href);return false; :roll:
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Zimme »

Nope, vi har fortfarande 999 medlemmar och 1 troll. :-D
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Forumet/Hemsidan

Post by svartgulsubkultur »

Trollkvoten är betydligt större än så....
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Zimme »

svartgulsubkultur wrote:Trollkvoten är betydligt större än så....
Wait for it..
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Lappmössan »

Inte så höga odds på att det trollet redan hade en användare här..
Ser ganska ofta luleåanvändare här, är det vise versa på deras forum? Förstår inte riktigt hur intressant det kan vara, minns att det bara kändes smutsigt att läsa på TCIM..
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Poet »

Kan vara ganska intressant vad andra lag tycker om sitt eget lags värvningar m.m.
Sen i mitt fall då det gäller Luleå är det främst för att kolla in hur många dom kommer när dom möter oss.
2012-05-19
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Markman »

Det är ju nästan så man måste regga en till användare, bara för att det inte ska stå "älskaFuleå" på förstasidan.. Det är ta mig äckligt!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Forumet/Hemsidan

Post by svartgulsubkultur »

Uppe och studsar igen, men tydligen bara via vissa browsers än så länge.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Poet »

Funkar bra i Safari.
Håller det sig uppe nu?
2012-05-19
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Bobby »

Poet wrote:Funkar bra i Safari.
Håller det sig uppe nu?
Ja, om inget oförutsett händer..
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2963
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Foppas skridskocoach »

Vad har problemet varit?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Markman »

Till att börja med var det leverantörs-/serverbyte som skedde.. I samband med det hann sidan upp en vända (ganska kort) innan man upptäckte en hel del fel.. Citat från NP-användaren på facebook:

Hemsidan var uppe och fungerade som den skulle på nya servern men pga otaliga fel som funnits sedan tidigare valde vår nya leverantör att ta ner sidan och ordna detta så att det ej behöver göras senare! Tyvärr medför det att sidan kommer vara nere någon extra dag men i förlängningen så kommer vi få en mycket stabilare och snabbare sida! så ha tålamod vänner!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Forumet/Hemsidan

Post by kurtivar »

jag som hela tiden har trott att hemsidan har varit nere, och sen har man tydligen kunnat gå in på hemsidan med en annan webbläsare..... inte ens värt att starta datorn om inte NP är uppe
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Markman »

Menar du hela tiden, eller bara idag.. Det är nämligen idag som sidan har kommit upp igen, tidigare under året har den bara varit uppe vid något kortare tillfälle, så då spelade det inte någon roll vilken webläsare man hade..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Forumet/Hemsidan

Post by kurtivar »

hela tiden, varit nere typ en vecka för jag.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Markman »

Då är det precis som för alla andra med andra ord, oavsett webläsare..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Jeloin »

Skönt att kunna vara inne på forumet nu igen!
Framåt kamrater!
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Forumet/Hemsidan

Post by kurtivar »

Jeloin wrote:Skönt att kunna vara inne på forumet nu igen!
nån som skrev att det funkade i safari, när det inte funkade för mig i chrome
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Sed »

Det beror inte på webbläsarn. Webbadressen northpower.nu pekar fortfarande mot den gamla servern hos en del
DNS:er. Här med skekraft/mobilecity fungerar det inte men med telia 3g så kommer den rätt.


Jag var tvungen lägga till

Code: Select all

213.199.99.39 norhtpower.nu
i windows hosts-filen (C:\Windows\System32\drivers\etc) så jag slipper surfa via mobilen...
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Trollet »

Sed wrote:Det beror inte på webbläsarn. Webbadressen northpower.nu pekar fortfarande mot den gamla servern hos en del
DNS:er. Här med skekraft/mobilecity fungerar det inte men med telia 3g så kommer den rätt.


Jag var tvungen lägga till

Code: Select all

213.199.99.39 norhtpower.nu
i windows hosts-filen (C:\Windows\System32\drivers\etc) så jag slipper surfa via mobilen...
Hoppas du inte kopierade den där texten från hosts-filen bara, eftersom northpower var felstavat ;)

Skämt åsido, skönt att det verkar rulla igen nu.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Sed »

:)

Jepp nu fungerar det även här utan hostsfixen.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Melon »

Kommer det bli någon förändring med forumet till TapaTalk via mobilen, hörde nåt om det..??? Har aldrig använt mig av TapaTalk förrut, men oavsett hur det funkar så måste ju den lösningen vara en förbättring, det är en pina att sitta på sitt internet-blockerande jobb och försöka skriva via mobilen i dagsläget...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
Post Reply