Klacken

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

andy
Posts: 94
Joined: 16 Jun 2011, 21:41

Re: Klacken

Post by andy »

Lite från matchen igår.
http://youtu.be/d8m1Jd2SXHs
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Klacken

Post by nomercy »

Har nu ägnat dagen framför datorn med förstoringsglas och kan,med min läppläsningsförmåga, konstatera att Smolanek efter matchen bönar och ber Sevc om att "snälla lägg ett ord för mig till er GM, vill spela i ett bra lag" *

* Gjorde en översättning till svenska då jag tror att många här på forumet inte behärskar tjeckiska.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Klacken

Post by freddus »

Stort plus till alla engagerade i klacken. Känns som att en stor förändring skett senaste veckorna.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Gäller att hålla kvar vid den känslan nu när Jul, mellandagar, Nyårs och Trettonhelg förvandlas till vanliga blåveckor igen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Klacken

Post by Lappmössan »

Debut för Sörensen! Man kanske skulle låta Pesonen få ha "Ååååh Janne"-ramsan och ge "Pesonen shalala lala la" till Sörensen? Funkar lika bra.

(Ramsan ifråga kan höras 0:47 in i detta klipp https://www.youtube.com/watch?v=9D9LCsdEqZ4" onclick="window.open(this.href);return false;)
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Klacken

Post by Lappmössan »

Hur många här på forumet står egentligen i klacken? Börjar ju undra.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Klacken

Post by Chippen »

Kan ärligt säga att jag gör det inte.
Har fullt upp med annat under match
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Klacken

Post by Poet »

Kan inte stå i klacken för då missar jag tv-sändningen.
2012-05-19
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Klacken

Post by PackSwede »

Dom få ggr jag har möjlighet att åka upp står jag på västra, dock inte mitt i klacken men jag brukar försöka leva om ändå
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Klacken

Post by Skidrow »

Står och lutar mot min stolpe till vänster om klacken.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Klacken

Post by Larzon »

Lappmössan wrote:Hur många här på forumet står egentligen i klacken? Börjar ju undra.
Skulle tro att en väldigt liten klick av våra forumiter står i klacken, match efter match så är vi nere i ännu lägre siffror.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Klacken

Post by Markman »

Jag tror att många forumiter, särskilt av de lite mer frekvent skrivande, bor på lite andra orter. Jag hör ju själv till den skaran till exempel, Larzon också. Tittar vi på top 10 skrivna inlägg på forumet så är det iofs bara 4 som skrivit i bostadsort, men de orterna är Jönköping, Linköping, Lycksele och Piteå. De två sistnämnda har ju något närmare att ta sig till Arenan, men har knappast möjlighet att närvara varje match om man har ett heltidsjobb/heltidsstudier eller motsvarande.

Jag kan naturligtvis bara svara för mig själv, och jag är på plats i arenan så ofta jag kan, men det blir tyvärr inte särskilt ofta eftersom jag generellt har typ 110 mil enkel väg att ta mig dit..

Dock är det ju även ett gäng som går på i varje match i arenan utan att besöka forumet. Det skulle vara kul om fler från klacken dök upp här inne, om inte annat för möjligheten att påverka vad som händer. Likaså om fler från forumet dök upp i arenan, såklart!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Klacken

Post by don_tomassso »

Har stått i klacken.Men inte längre.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Klacken

Post by Bobby »

Står i allra högsta grad i klacken. Inte den aktivaste här inne men någorlunda iallafall. Ska försöka pusha andra ur klacken att besöka forumet mer!
Dä ä bra Mikalsån!
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Klacken

Post by kurtivar »

Lappmössan wrote:Hur många här på forumet står egentligen i klacken? Börjar ju undra.
jag står, men står inte i kärnan.
Jornpower
Posts: 1
Joined: 29 Dec 2014, 12:21

Re: Klacken

Post by Jornpower »

Klart att man står i på Vstå och hörs å' :lol:
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Klacken

Post by Lappmössan »

När är SG tillbaka? :)

I brist på AIK-matcher har jag ett förslag på en enkel ramsa. (Inte tvärsäker på om texten är korrekt, finns upphovsmannen på forumet får denne gärna rätta eventuella fel och ta åt sig äran.)

(Melodi: refrängen till Foster the People - Pumped up kicks - http://www.youtube.com/watch?v=SDTZ7iX4vTQ" onclick="window.open(this.href);return false;)

Alla andra lag saknar våran glöd ( - elr var det typ "alla andra lag har det svårt idag" ? Minns inte denna rad)
(Det) går ej slå, går ej nå
Skel-left-e-å!
-
Alla andra lag saknar vår passion
Det här är vår religion
Här tvivlar ingen!

Klappvänlig och funkar även med nanana/shalala (exempelvis 2:55 i denna cover: http://youtu.be/_38bn_bi4xA" onclick="window.open(this.href);return false;)
Synpunkter?
Foffe
Posts: 47
Joined: 12 Jul 2011, 19:12
Location: Kusmark
Contact:

Re: Klacken

Post by Foffe »

Har stått i klacken tidigare år, nu kan det bli sporadiska besök. Tycker det är bättre att di yngre står o sjunger för AIK. Men min första match som var utan att stå i klacken var lite skumm kändes som jag svek. Men vet inte kanske börjar bli för gammal för ståplats och klacklivet.

Förra matchen jag var på Västra så var det en person jag kände igen från min tid i klacken, så jag kände mig lite utanför. Ni som står där gör ett bra jobb så fortsätt så.
LÖVEN FINNS DOM ???
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Klacken

Post by Larzon »

Foffe wrote:Har stått i klacken tidigare år, nu kan det bli sporadiska besök. Tycker det är bättre att di yngre står o sjunger för AIK. Men min första match som var utan att stå i klacken var lite skumm kändes som jag svek. Men vet inte kanske börjar bli för gammal för ståplats och klacklivet.

Förra matchen jag var på Västra så var det en person jag kände igen från min tid i klacken, så jag kände mig lite utanför. Ni som står där gör ett bra jobb så fortsätt så.
Klart du ska ställa dig på västra Foffe! Ingen är för gammal för att visa kärlek för AIK!
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
PP20
Posts: 147
Joined: 01 Jun 2011, 00:04

Re: Klacken

Post by PP20 »

Grymt bra insats av klacken igår!
Har aldrig varit med om att vi låtit så bra I en match där vi konstant är I underläge.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

PP20 wrote:Grymt bra insats av klacken igår!
Har aldrig varit med om att vi låtit så bra I en match där vi konstant är I underläge.
Man kände ju verkligen blodvittringen där vid 2-3-reduceringen och Västra kändes som ett drev av fradgadreglande blodhundar. Hade laget nyttjat hävstångseffekten som fanns där till fullo så hade påskafton -05 legat i lä.
Förbannat bra jobbat alla som stod, sjöng, hoppade och skrek igår.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Klacken

Post by Poet »

http://norran.se/nyheter/brande-halsduk ... lse-442556" onclick="window.open(this.href);return false;

Känns rimligt.
2012-05-19
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Klacken

Post by Skidrow »

Känns som det är dom olaga hoten som han får sitta inne för.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Klacken

Post by Lappmössan »

Skidrow wrote:
Känns som det är dom olaga hoten som han får sitta inne för.
Är väl klart. Att bränna en lövenhalsduk är ju redan samhällstjänst.
User avatar
Biocellatus
Posts: 352
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Klacken

Post by Biocellatus »

Ang "Vi älskar västerbotten". Grymt att förlänga "AIK AIK AIK". Men seriöst. Är det nån tävlig om vem som sjunger klart slingan först? Uppmanar alla som inte vet vilken takt det är att lyssna på Skumdum Kungarna av Norrland. Man hinner fan inte uttala orden.. Ska vi bara bröla som Lule eller ska det höras vad som sjungs? Det gäller iofs inte bara den ramsan. Generellt är det aaaaaldeles för högt tempo i ramsorna.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Klacken

Post by Trollet »

Tycker den nya varianten med sambastuk är hur skön som helst. Skumdums version är inte facit, saker utvecklas.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Klacken

Post by svartgulsubkultur »

Trollet wrote:Tycker den nya varianten med sambastuk är hur skön som helst. Skumdums version är inte facit, saker utvecklas.
Ord. Om tjugo år sjunger vi den med en touch av Bob Dylan och där och då kommer det att kännas rätt.
The times they are a changing.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Klacken

Post by don_tomassso »

Vad är det som händer med klacken???Sämre å sämre för var match.Å inför i år är man ju tillbaks på stå.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: Klacken

Post by skellsupport »

Fritt fall.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Klacken

Post by BigGuyJohan »

Fel. Klacken är lika bra som alltid. DÄREMOT är det dels dåligt om folk överlag på hela västra stå Och folket vid sidan av klacken(kärnan) är antingen för lata för att sjunga med eller så ser dom inte det som deras jobb när dom är på stå..

För att få stämning behövs att alla drar sitt strå till stacken. det går inte att bara vi som står i mitten sjunger och så snart man kommer ett par meter från mitten så börjar det snabbt dö ut om sång-villiga människor. För att kunna skapa en bra och slagkraftig stämning på arenan så måste alla på Stå hjälpas åt att göra det. Att sjunga med i ramsorna ska ses som en ära istället att ses som något jobbigt...

Det går inte att en knapp femtedel av västra drar det tunga lasset med att försöka få till stämning då stora delar av övriga stå inte hjälper till. Blir dessutom klart mer tydligt när det inte är mycket folk på västra...
Post Reply