Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

BitchesOnFacebook
Posts: 80
Joined: 23 Mar 2012, 21:08

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by BitchesOnFacebook »

smogz wrote:Tyvärr är väl TV-pengarna den största inkomsten för klubbarna numera. Färre matcher skulle innebära TV-pengar och sämre möjligheter att konkurrera med andra ligor, därmed en mindre attraktiv liga osv.

Kanske är det så att det är alltför billigt att köpa CMORE. Det kanske borde vara så att det är billigare att gå på Hockey live än att se på det på TV. (möjligen med nåt bortamatchabonnemang).

Men det är klart så länge alla bostadsrättsföreningar, ålderdomshem, klubbar och grannar fritt bjuder in till hockey så kommer det inte ändå att gå mer folk. Cmore borde chockhöja priserna på att kommersiellt visa hockey (funkar förstås inte på grannar).
Nog är det så att TV pengarna är viktiga, men ligan som produkt tappar värde om det är tomma läktare och ingen som vill köpa tv-abbonemang. Så TV bolagen skulle kunna tjäna på färre matcher genom att intresset höjs och det blir en mer attraktiv produkt att sälja..
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by karjala »

smogz wrote:Möjligen har du rätt men jag är inte så säker på det. Det finns ju ingenstans i min tanke att man ska ha förinspelat ljud (hetfield mimare) utan bara lite förstärkt, på ett snyggt sätt, om det är möjligt.

Och när jag får ett härskarsvar som "du som bor på annan ort", "som inte sjunger" etc. Utan att möta det jag säger så vrider jag ju självklart på lite extra i det jag skriver.
Svårt att jämföra hockeypublik mot en rockkonsert överlag.
När en rockpublik inte svarar som den ska utan står döda utan att visa gensvar. Ska man ”micka” upp den också då så att bandet hör publiken?

Tolkar du det som härskartekniker så gör det. Klart jag ger dig en fingervisning att du drar åt fel håll när man får världsfrånvända svar från fans som aldrig står på västra men hänger på ett forum som ursprungligen är klackens/supporterföreningens.

Låt oss säga att du har ett annat Husvagnsintresse och är inne på ett forum där man snackar tex Husvagnar. Du har ett problem som du vill belysa och höra erfarenheter av. Och så möter du användaren Karjala där som har ett liknande intresse att resa runt, fast jag åker hoj. Jag upplever att resorna på vägen går skitbra, hojen är i kanonskick så därför beslutar jag mig att ge tips och råd om hur folk kan sköta husvagnen. Jag kan ju en del om husvagnar för att jag har mycket erfarenhet av att köra på vägarna under semestern. Jag har ju passerat otaligt många husvagnar så jag har ju en hum om hur det kan fungera.
Om det i princip var den enda respons du fick just då när du ville ha hjälp, skulle du låtsas som att, ”ja men att ha en mc-hjälm på mig när jag fixar med gasflaskan på vagnen är ju något som löser mitt problem med gummipackningen som strular”?


Det är långt ifrån lika aktivt på forumet som förut och huvuddelen här inne går inte på hockey så ofta. Klart man upplever det som skilda världar när du förklarar oss som försöker skapa stämning för en utdöende sort och vi ändå är realistiska eftersom vi vet att det krävs hårt arbete. Du får räkna med att vi avfärdar exempel som att det aldrig kommer hända när du kommer med något så konkret som vi vet inte är aktuellt.
Du får svar även i Publiken-tråden att det du föreslog där redan är provat.

Trollet gav ett exempel på en knapp som ger publikljud.
Hade jag haft en knapp där du Smogz försvann från forumet till fördel att det skulle komma in nytt klackfolk så skulle jag trycka hårt. Det är inte för att vara elak jag skriver det utan för ärlighetens skull ;D


Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by karjala »

smogz wrote:Kanske är det så att det är alltför billigt att köpa CMORE. Det kanske borde vara så att det är billigare att gå på Hockey live än att se på det på TV. (möjligen med nåt bortamatchabonnemang).
Ett bortamatch-erbjudande för innehavare av årskort vore väl bra och en tacksam gest mot supportar. Men Cmore har väl förkastat det efter senaste svängen?
Visst börjar det vara ganska många år sedan, någon som kommer ihåg?



Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by smogz »

Ah, visste inte att forumet bara var för klackfolk. Då kanske det är bästa att jag drar. En gång i tiden var det ju ett levande forum. Möjligen har klackfolket tagit intresset från övriga genom sin översittar, jag har alltid rätt, kom inte här och diskutera stil. (även om jag in min enfald trodde att diskutera var det man gör på ett forum).

Det är klart att jag provocerar något i det jag skriver och jag kanske inte riktigt tror att mina idéer är genomförbara. Det jag skrev i första inlägget är att jag försöker tänka utanför boxen. Ni har ju jobbat i många år med de idéer som ni skriver i denna tråden och ändå minskar klackens kärna och antalet som går på ståplats och sjunger stadigt. Är det inte då dax att tänka utanför boxen istället för att upprepa samma gamla mantra, vi måste alla gå till oss själva, vi måste sjunga högre, ta med en kompis. Det funkar ju inte, det ser vi tydliga bevis på varje år då stämningen blir sämre och sämre. Jag är säker på att Neandertalarna var jävligt övertygade om att de gjorde rätt när Homosapiens kom farande. Nu är dom döda, jag tror också att klackarna är döda snart, när kärnan går under ett visst antal så vill ingen sjunga. Vad händer då? Troligen försvinner ståplats. Hur skapar vi stämning och tryck på arenorna då? Mitt förslag utspelade sig lite innan detta sker, med en liten kärna där man ändå sjunger kanske man kan skapa bättre stämning och få med sig mer av publiken med lite uppmickning och förstärkning än om man inte har det. Sen skiter jag i klackens upplevelse, det är sittplatspublikens och tv-tittarnas upplevelse som drar in pengarna till klubben, inte klacken. Jag säger inte att min ide kommer att funka men det gör ju inte heller era idéer eftersom det bara blir sämre och sämre drag på läktare runt om i Sverige och det är ju era idéer som styr nu.

SKulle jag gissa så finns inga ståplatser kvar om 10 år.

Med det sagt drar jag mig ur detta nu, jag står ju som ni påpekat inte på stå och kommer inte heller nånsin att göra det.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by karjala »

Seriöst med dina tankar och intresse, vad gör du överhuvudtaget på ett supporterforum?
Du kommer inte med idéer som gör att man tänker utanför boxen.
Du kommer med idéer som just nu i publiktråden i princip säger att vi ska simulera en match från ett NHL-spel och sitta och kolla på det med ett flådigt hemmabiosystem och stor platt-tv.
Du skulle på ett husvagnsforum kunna sitta och spåna om att folk är dumma i huvudet för att dom fortfarande har en husvagn när ett däck har fått punka. Varför försöker ni få tag på ett nytt däck, vänta 15-20 år så har ni ett flygande tefat.

Vi jobbar med vilka idéer och vilka idéer är det som styr?
Tror du att dom som redan jobbar idéellt och ordnar resor eller har familj men drar ändå till arenan för att stötta laget har tid att sitta på möten där man helt fritt kan styra och ställa med supporterlivet i Skellefteå? Vi har bland annat för några år sedan med en tidigare säkerhetsansvarig fått strida om att ha flaggor på Västra. Vi har jobbat i motvind men ändå haft en klack. Tror du vi har fått göra som vi vill och att det är därför klacken har minskat?
Alla människor har inte lika mycket tid och sitta och spåna på vad som kommer att hända om 20 år.
Förstår du att jag ställer krav på dig som sitter i en annan stad och har funnits på vårat lags supporterforum i över 10 år? Eller hur länge har du varit här? 15?
Hur känns det att du måste stilla ditt ego genom att dra upp helt värdelösa diskussioner istället för att faktiskt ställa en enkel fråga för att sätta dig in i hur vi faktiskt har det på ståplats just nu? Ett exempel på en konstruktiv fråga just nu: Hur får vi folk att inte dra sig mot kanterna på ståplats, särskilt vid mindre antal personer på plats?
Istället ska du påpeka att det är översittarstil så fort vi påpekar att det funkar inte som du tror.
Det påpekades i Publiken-tråden att nä det var inte som du trodde. Men vi är ändå översittare. Har du kollat dig i spegeln, kan det vara så att du är en?
Är det någon enstaka gång i klacken för längesedan då du fått något sagt till dig som fick dig att bestämma dig för att alla i klacken är idioter?
För mig är det obegripligt att man ser ner på ett lags fans som gör jobbet genom att sjunga ramsor, vifta med flaggor och liknande.
Ändå är det så att direkt någon för en gångs skull går på hockey och publiken inte håller igång ”som man kommer ihåg” eller någon på forumet tycker att ”vad sysslar dom med, dom hörs ingenting idag” så tycker man det är konstigt.
Men du Smogz konstaterar hellre att det är så det kommer bli. För då är det du som har fått förutsäga det.
För mig är du urtypen som låter alla andra göra jobbet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by Skidrow »

Problemet är att ungdomar runt 18år ska tycka det är "coolt" att fara på hockey, tidigare var det de men det känns som det är över.

Sen för äldre nu när det kostar 4-5000kr per år att se hockey på tv väljer man att inte se någon match live.

Det som behövs är att bygga upp en hype runt hockeyn, det måste komma både från lagen och vi som är där och ser matcherna. Där hade Wikegård rät, just det där typ Lindström säger Hedman är en feg jävel jag ska lura han på läktaren, Hedman svarar jag ska nita Lindström som ett klistermärke efter sargen och dyligt så du får något att prata om.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by Markman »

smogz wrote:text
karjala wrote:text
I grunden vill ni ju samma sak båda två: Att det ska bli bättre stämning på matcherna.
Sen att ni har olika vägar att ta er dit, det är en annan sak. Det finns ingen anledning att hålla på och dumförklara varandra åt höger och vänster, även om ni tycker olika! Höj nivån på diskussionen istället för att idiotförklara och förlöjliga!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by karjala »

Så är det ju.
Allt dras åt det mer rumsrena hållet. Bert har förmodligen fått kurser i vad han får säga och inte.
Ligan har ju utvecklats mot det hållet i många år nu.
Popcorn-mentaliteten som vissa kallat det.
Allt handlar ju om pengar och i SHLs produkt ingår väl inte klacken eller läktarkultur direkt, när knappt tränare eller spelare får visa känslor i intervjuer.

Om man belyser det här med klyschan nya 18-åringar i klacken. Samtidigt måste vi i åldern ca 20-30+ också försöka bidra det vi kan. Vissa flyttar, har jobb på annan ort osv. Familj, sjukdom och andra omständigheter som spelar in. Där har jag varit inne på att ett stressigt liv i övrigt kan vara ett svårt pussel att få ihop. När vi hade en riktigt bra klack (innan guldåren) och det var äldre folk med så var vi dels hungrigare rent klubbmässigt efter många år utanför Elitserien. Men saker i livet kanske inte var lika stressiga heller. Du hade dessutom inte en smartphone där du kunde läsa epost/chatt överallt du var, spela WHM, se på Netflix mm hela kvällen på mobilen. Varför ska man åka på hockey när man kan göra allt det här hemma samtidigt som hockeyn rullar på en 60” i bakgrunden.. Utbud på underhållning och avkoppling har blivit allt större. Något vi alla behöver särskilt med ett samhälle där allt fler får jobba längre och på olika arbetstider..

Allt som allt saker som spelar in i helheten.
Vi bor i en liten stad som hockeymässigt upplevt en hel del senaste åren. När vissa blir mätta och det kan gå hand i hand med att vi från grunden är mindre folk som står i klacken (än i andra städer) så blir det manfall, synligt fort.
Plus att vissa fått göra allting samtidigt för att det ska bli något gjort och för att andra ska ”våga” hänga på så är det klart att orken kan svalna.
Tifo, fixa resor, gå på varje match, se till att vara klackledare osv. Men mycket av feedback förutom explosionerna av kredd runt tifon, är att varför kan vi inte köra ”Vi på västra stå” varje match, kan ni inte komma på några nya ramsor, osv.
Som det har bevisats på forumet också, måste man sätta sig in lite i hur det fungerar innan man kan styra och ställa. Man kan inte bara tänka att ”nä dom lyssnade inte på mig när jag önskade ”Vi på västra stå” under en seriematch mot Mora med 4100 på plats så därför får dom klara sig själva. Idioter hela bunten.”
Har man varit klackmänniska i många år måste man sålla bland idéerna för att man har en viss erfarenhet av vad som kommer det fungera. I slutändan är det folk som kan sjunga vi behöver. Om huvuddelen av fans för AIK aldrig har sjungit och ska peka finger på dom som faktiskt sjunger och säger ”Ni gör fel. Få fler att sjunga” samtidigt som dom säger ”varför är inte klacken lika bra som jag minns den” då är det ju någonting fel.
Var är stoltheten som finns på Facebook? Var är ryggraden?
För mig är det obegripligt att gå på hockey utan att tänka på vilken roll publiken spelar. Spelarna och ledarna i AIK vet också om det. Vi har bett dom att försöka visa mer känslor när dom gör mål. Vi har lovat dom att visa mer känslor på läktaren.
Tycker ni att jag är hård mot Smogz får ni tycka det. Jag säger inte att det här forumet inte är för alla. Jag hoppas ni får en tankeställare och slutar ta klacken för givet. Och tänker er för innan ni uttalar er. Det är eran klack också. Ni är trots allt på North Powers forum. Många här inne har nicknames som var med innan vi hade gått upp i Elitserien. Jag hoppas några av er har känslan att klacken och publiken tillsammans har gjort resan med laget.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by smogz »

karjala wrote:Seriöst med dina tankar och intresse, vad gör du överhuvudtaget på ett supporterforum?
Du kommer inte med idéer som gör att man tänker utanför boxen.
Du kommer med idéer som just nu i publiktråden i princip säger att vi ska simulera en match från ett NHL-spel och sitta och kolla på det med ett flådigt hemmabiosystem och stor platt-tv.
Du skulle på ett husvagnsforum kunna sitta och spåna om att folk är dumma i huvudet för att dom fortfarande har en husvagn när ett däck har fått punka. Varför försöker ni få tag på ett nytt däck, vänta 15-20 år så har ni ett flygande tefat.

Vi jobbar med vilka idéer och vilka idéer är det som styr?
Tror du att dom som redan jobbar idéellt och ordnar resor eller har familj men drar ändå till arenan för att stötta laget har tid att sitta på möten där man helt fritt kan styra och ställa med supporterlivet i Skellefteå? Vi har bland annat för några år sedan med en tidigare säkerhetsansvarig fått strida om att ha flaggor på Västra. Vi har jobbat i motvind men ändå haft en klack. Tror du vi har fått göra som vi vill och att det är därför klacken har minskat?
Alla människor har inte lika mycket tid och sitta och spåna på vad som kommer att hända om 20 år.
Förstår du att jag ställer krav på dig som sitter i en annan stad och har funnits på vårat lags supporterforum i över 10 år? Eller hur länge har du varit här? 15?
Hur känns det att du måste stilla ditt ego genom att dra upp helt värdelösa diskussioner istället för att faktiskt ställa en enkel fråga för att sätta dig in i hur vi faktiskt har det på ståplats just nu? Ett exempel på en konstruktiv fråga just nu: Hur får vi folk att inte dra sig mot kanterna på ståplats, särskilt vid mindre antal personer på plats?
Istället ska du påpeka att det är översittarstil så fort vi påpekar att det funkar inte som du tror.
Det påpekades i Publiken-tråden att nä det var inte som du trodde. Men vi är ändå översittare. Har du kollat dig i spegeln, kan det vara så att du är en?
Är det någon enstaka gång i klacken för längesedan då du fått något sagt till dig som fick dig att bestämma dig för att alla i klacken är idioter?
För mig är det obegripligt att man ser ner på ett lags fans som gör jobbet genom att sjunga ramsor, vifta med flaggor och liknande.
Ändå är det så att direkt någon för en gångs skull går på hockey och publiken inte håller igång ”som man kommer ihåg” eller någon på forumet tycker att ”vad sysslar dom med, dom hörs ingenting idag” så tycker man det är konstigt.
Men du Smogz konstaterar hellre att det är så det kommer bli. För då är det du som har fått förutsäga det.
För mig är du urtypen som låter alla andra göra jobbet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du drar lite för stora växlar av det jag skriver. Men jag har aldrig kallat nån i klacken idiot. Däremot har jag i princip blivit kallad det för en möjligen korkad idé, utan att någon sagt varför den är korkad. Bara att det inte går. Att den är världsfrånvänd. Jag tror att lite högre volym (om det görs snyggt, och självklart ska AIK göra jobbet och stå för pengarna) på klacken kan höja engagemanget bland övriga i arenan och därmed höja stämningen. Ni eller kanske mer du förkastar idén med motivet att jag aldrig stått i en klack och är en idiot istället för att säga varför det jag skriver är fel. Det är ju mycket möjligt att det är fel och om ni som står där och sjunger säger det är det säkert rätt sannolikt. Men så länge ingen säger vad som är så dåligt och varför det inte skulle ge nån effekt så blir det som när en pappa använder argumentet "för att jag säger så"till ett barn istället för att förklara varför.

Apropå publiktråden så tycker jag fortfarande det är bättre utan jajjamensan fattas bara. Att en klackledare av misstag testat på fyllan tycker jag inte riktigt räknas som ett test. Tycker det blir bättre drag på läktaren i Östersund på fotbollen där de gör så. Och självklart är mitt inlägg om en arena utan publik ett skämt. Däremot tror jag tyvärr att ståplats är borta om några år inte för att jag tycker att nån som står där är idioter utan för att trenden pekar på det. Jag var på Wembley och såg Tottenham-Liverpool inför 80000 för några veckor sedan. Tycker det är bättre stämning på en AIK hemmamatch.

Jag skulle gissa att de som söker sig ut från kärnan mot kanterna inte är på ståplats för att de vill sjunga utan för att de vill se matchen utan att sjunga och det är billigare på ståplats. Men ni som dragits med problemet vet väl varför det är så eftersom ni frågat? För det har ni väl?



Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by Erwynn »

smogz wrote:
karjala wrote:Seriöst med dina tankar och intresse, vad gör du överhuvudtaget på ett supporterforum?
Du kommer inte med idéer som gör att man tänker utanför boxen.
Du kommer med idéer som just nu i publiktråden i princip säger att vi ska simulera en match från ett NHL-spel och sitta och kolla på det med ett flådigt hemmabiosystem och stor platt-tv.
Du skulle på ett husvagnsforum kunna sitta och spåna om att folk är dumma i huvudet för att dom fortfarande har en husvagn när ett däck har fått punka. Varför försöker ni få tag på ett nytt däck, vänta 15-20 år så har ni ett flygande tefat.

Vi jobbar med vilka idéer och vilka idéer är det som styr?
Tror du att dom som redan jobbar idéellt och ordnar resor eller har familj men drar ändå till arenan för att stötta laget har tid att sitta på möten där man helt fritt kan styra och ställa med supporterlivet i Skellefteå? Vi har bland annat för några år sedan med en tidigare säkerhetsansvarig fått strida om att ha flaggor på Västra. Vi har jobbat i motvind men ändå haft en klack. Tror du vi har fått göra som vi vill och att det är därför klacken har minskat?
Alla människor har inte lika mycket tid och sitta och spåna på vad som kommer att hända om 20 år.
Förstår du att jag ställer krav på dig som sitter i en annan stad och har funnits på vårat lags supporterforum i över 10 år? Eller hur länge har du varit här? 15?
Hur känns det att du måste stilla ditt ego genom att dra upp helt värdelösa diskussioner istället för att faktiskt ställa en enkel fråga för att sätta dig in i hur vi faktiskt har det på ståplats just nu? Ett exempel på en konstruktiv fråga just nu: Hur får vi folk att inte dra sig mot kanterna på ståplats, särskilt vid mindre antal personer på plats?
Istället ska du påpeka att det är översittarstil så fort vi påpekar att det funkar inte som du tror.
Det påpekades i Publiken-tråden att nä det var inte som du trodde. Men vi är ändå översittare. Har du kollat dig i spegeln, kan det vara så att du är en?
Är det någon enstaka gång i klacken för längesedan då du fått något sagt till dig som fick dig att bestämma dig för att alla i klacken är idioter?
För mig är det obegripligt att man ser ner på ett lags fans som gör jobbet genom att sjunga ramsor, vifta med flaggor och liknande.
Ändå är det så att direkt någon för en gångs skull går på hockey och publiken inte håller igång ”som man kommer ihåg” eller någon på forumet tycker att ”vad sysslar dom med, dom hörs ingenting idag” så tycker man det är konstigt.
Men du Smogz konstaterar hellre att det är så det kommer bli. För då är det du som har fått förutsäga det.
För mig är du urtypen som låter alla andra göra jobbet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du drar lite för stora växlar av det jag skriver. Men jag har aldrig kallat nån i klacken idiot. Däremot har jag i princip blivit kallad det för en möjligen korkad idé, utan att någon sagt varför den är korkad. Bara att det inte går. Att den är världsfrånvänd. Jag tror att lite högre volym (om det görs snyggt, och självklart ska AIK göra jobbet och stå för pengarna) på klacken kan höja engagemanget bland övriga i arenan och därmed höja stämningen. Ni eller kanske mer du förkastar idén med motivet att jag aldrig stått i en klack och är en idiot istället för att säga varför det jag skriver är fel. Det är ju mycket möjligt att det är fel och om ni som står där och sjunger säger det är det säkert rätt sannolikt. Men så länge ingen säger vad som är så dåligt och varför det inte skulle ge nån effekt så blir det som när en pappa använder argumentet "för att jag säger så"till ett barn istället för att förklara varför.

Apropå publiktråden så tycker jag fortfarande det är bättre utan jajjamensan fattas bara. Att en klackledare av misstag testat på fyllan tycker jag inte riktigt räknas som ett test. Tycker det blir bättre drag på läktaren i Östersund på fotbollen där de gör så. Och självklart är mitt inlägg om en arena utan publik ett skämt. Däremot tror jag tyvärr att ståplats är borta om några år inte för att jag tycker att nån som står där är idioter utan för att trenden pekar på det. Jag var på Wembley och såg Tottenham-Liverpool inför 80000 för några veckor sedan. Tycker det är bättre stämning på en AIK hemmamatch.

Jag skulle gissa att de som söker sig ut från kärnan mot kanterna inte är på ståplats för att de vill sjunga utan för att de vill se matchen utan att sjunga och det är billigare på ståplats. Men ni som dragits med problemet vet väl varför det är så eftersom ni frågat? För det har ni väl?



Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Bättre drag på läktaren i ÖSTERSUND? Om dina referenser kring drag sträcker sig dit är det rätt förståeligt att det är lasershower och fejkat publikljud du är ute efter.
Hata allt.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by smogz »

Du var inte där mot Berlin, Galatasaray eller Bilbao va?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by SimonL »

Enklaste sättet att få bättre drag är klackledare, problemet med västra är bredden, folk på kanterna är sällan och aldrig med i klacken utan det är de i mitten vid klackkärnan som dras med. Tror att bästa vore att ha två klackledare som kan elda på var sin halva. Inget ont om de klackledare vi har men skulle behövas fler. Utan nån på räcket som håller igång så blir det bara en grupp runt trumman som eg kör tyvärr.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by Erwynn »

smogz wrote:Du var inte där mot Berlin, Galatasaray eller Bilbao va?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Nej men jag tänka mig att det var helt mentalt när Falkarna eldade på och kramades på läktaren. Att jämföra med sådana matcher blir väl dessutom ungefär samma som att säga att vi hade kanontryck i finalen mot Luleå där hela sittplats hoppade och använda det som någon sorts standard.
Hata allt.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by smogz »

Som sagt, ni vet alltid bäst ni som står på västra stå. Fan va skönt det måste vara uppe på er piedestal.
Last edited by smogz on 25 Nov 2017, 15:09, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by PackSwede »

För första gången för säsongen på plats ikväll, har inte barnen med mig för en gångs skull så jag tänkte ställa mig närmare trumman och leva om. Är man välkommen där som okänd ;-)
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by Erwynn »

PackSwede wrote:För första gången för säsongen på plats ikväll, har inte barnen med mig för en gångs skull så jag tänkte ställa mig närmare trumman och leva om. Är man välkommen där som okänd ;-)
Alltid
Hata allt.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by karjala »

PackSwede wrote:För första gången för säsongen på plats ikväll, har inte barnen med mig för en gångs skull så jag tänkte ställa mig närmare trumman och leva om. Är man välkommen där som okänd ;-)
Kul! Hoppas du vill komma igen! Synd på ett så snöpligt slut men 7 av 9 poäng på en vecka är helt ok.
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by PackSwede »

Satan vad roligt det ändå är att se på plats, träffade några andra Umeå boende som jag samåkt med förut så det blir för matcher framöver! Kul att säga hej till sgsk igen också!

Hyfsat hes men det hör ju till ;-)
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by karjala »

Nice! Jag brukar dras till Umeå då och då. Händer lite mer på musik/konsert-sidan där.
Pontusbackstrom
Posts: 351
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by Pontusbackstrom »

Jag och farsan tog bilen upp ifrån Sundsvall igår och såg matchen på plats. Tyckte de var bra drag under hela matchen men de sista 2 minuterna när 2 killar drog igång "Jobba jobba AIK" växelramsa på varsin sida så var de en magisk stämning.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by karjala »

Härligt.
Ja, det var ett bra försök från läktarhåll inför förlängningen!
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Vad ska vi göra för att få tryck på Västra igen?

Post by nomercy »

BRA JOBBAT! Fulstreamade med borttaget kommentarorsljud och NI VAR MAKALÖST BRA! Keep on keeping on!
Post Reply