Ny gemensam publiksatsning för slutspelet 2015?

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Ny gemensam publiksatsning för slutspelet 2015?

Post by svartgulsubkultur »

Ja, med både Lenin och Stalin på podiet så behöver ingen annan oroa sig om hur landet ska skötas. Håll med diktatorerna så behöver ingen skickas till Sibirien.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Ny gemensam publiksatsning för slutspelet 2015?

Post by Bobby »

Var intressant att se den genuina ilskan som kom från diverse håll när det inte hoppades på beställning ifjol. Blir intressant att se om reaktionen blir densamma i år ifall det inte hoppas i överflöd.
"Varför hoppar ni inte? Jag har ju betalat." :geek:

På tal om stämning så har jag på känn att lördagsmatchen kommer bli episk!
Dä ä bra Mikalsån!
lulle
Posts: 16
Joined: 16 Jun 2011, 10:18

Re: Ny gemensam publiksatsning för slutspelet 2015?

Post by lulle »

Ska man få med sittisarna på sång så tror jag man måste köra på en redan etablerad ramsa och ett ohyggligt välkomponerat flygblad.
Jag tycker "AIK visa hjärta" vore det logiska och mest mäktiga, redan inkörd och den ramsa sittplats brukar klappa med bäst i.
Dela upp arenan i norr och söder, klack/sitt tror jag aldrig kommer fungera.

Flygblad i stil med
"Hjälp oss visa att sveriges bästa lag också har världens bästa publik.
I början av 1a och 3e perioderna vill vi att hela arenan stämmer in i allsång.
Södra sidan sjunger "AIK visa hjärta" så svarar norra "Kom igen och krossa lule/linköping ska vi krossa.""

Finns nog många andra som är bättre på att skriva taggande flygblad. Men det vore grymt att få med hela hallen i denna ramsan.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3010
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Ny gemensam publiksatsning för slutspelet 2015?

Post by Foppas skridskocoach »

Skriv inte "norra/södra sidan". Tror det förvirrar många som inte har koll på vädersträck etc. Gör i stället separata flygblad så att norra sidan får ett som förklarar vad just de ska göra.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Ny gemensam publiksatsning för slutspelet 2015?

Post by svartgulsubkultur »

Obegripligt att folk ens hittar till Mossgatan öht.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Ny gemensam publiksatsning för slutspelet 2015?

Post by Jablonic »

cechise wrote:
Foppas skridskocoach wrote:Den här grejen som Fenerbahce's supportrar kör då och då är ju rätt häftig:

http://youtu.be/MDRHe1anP4U" onclick="window.open(this.href);return false;

Dock osannolikt att vår sittplats är med på noterna. Plus att man måste dela upp't i fyra delar, och S-A-I-K är väl inte aktuellt vad jag förstår? :D
Har funderat på en liknande grej. Men att man bara kör:

Ståplats: A
Norra: I
Södra: K

Å så runt runt. Andra kortsidan får dela upp sig mellan norra/södra eller köra A.

Alternativt skulle man ju kunna köra:

Ståplats: skellefte
Norra: A
Östra: I
Södra: K
Den här känns ju ändå genomförbar. Alltså ståplats kör A, norra I och södra K. Flygblad på alla stolar innan nedsläpp. Jag tror att det är närmare till hands att skrika en bokstav än att få dem att sjunga en hel mening. Tror det blir svårt att få till rätt rytm osv om vi exempelvis ska satsa på AIK Visa Hjärta. Och med A-I-K behövs ju inte direkt nån rytm, men skulle dock tro att det krävs en capo på varje sida då, som kan dirigera lite.

Men som sagt, flygblad med tydlig info på alla stolar innan är ett måste! Skulle vara nyskapande inom det här landets gränser om vi lyckades, och då är det ju extra kittlande.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Ny gemensam publiksatsning för slutspelet 2015?

Post by Skidrow »

Gör det ännu enklare skriv I början av 1a och 3e perioderna vill vi att hela arenan stämmer in i allsång.
Klacken sjunger "AIK visa hjärta" så svarar alla "Kom igen och krossa lule/linköping.""
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Ny gemensam publiksatsning för slutspelet 2015?

Post by Jmaarklund »

Att klacken sjunger AIK visa hjärta och att sittplats svarar har testats förut och svaret från sittplats var väl sådär
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Ny gemensam publiksatsning för slutspelet 2015?

Post by Skidrow »

Som jag skrev blir det även resten på stå som svarar.
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Ny gemensam publiksatsning för slutspelet 2015?

Post by Jablonic »

Det har ju testats med ganska dåligt gensvar. Booorde vara enklare för dem om de bara ska skrika en enda bokstav? Känns realistiskt att lyckas med det här, och skulle vara riktigt fett om det gjorde det. Kan man få publiken att sträcka upp en näve samtidigt som de skriker skulle vi även få en visuell effekt på det.
alioooop
Posts: 35
Joined: 15 Jan 2014, 14:22

Re: Ny gemensam publiksatsning för slutspelet 2015?

Post by alioooop »

Nu när/om det ska hoppas i finalen så tycker jag vi först borde uppmana sittplats att ställa sig upp för det är stora delar som inte hoppat i semin...
Last edited by alioooop on 07 Apr 2015, 10:38, edited 2 times in total.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Ny gemensam publiksatsning för slutspelet 2015?

Post by svartgulsubkultur »

Du menar sittplats antar jag.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
alioooop
Posts: 35
Joined: 15 Jan 2014, 14:22

Re: Ny gemensam publiksatsning för slutspelet 2015?

Post by alioooop »

svartgulsubkultur wrote:Du menar sittplats antar jag.
Jo självklart menar jag det, har editerat nu!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Ny gemensam publiksatsning för slutspelet 2015?

Post by Lappmössan »

Bäst vore kanske om vi delade ut lappar igen? Första året sjöng även en stor del av sittplats med men nu är det få som sjunger och även en stor andel som inte hoppar.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Ny gemensam publiksatsning för slutspelet 2015?

Post by svartgulsubkultur »

Såna här lappar där det står When we say "jump" you say "how high?".
Attachments
politics-margaret_thatcher-tory-conservative-politician-prime_minister-ntan54_low.jpg
politics-margaret_thatcher-tory-conservative-politician-prime_minister-ntan54_low.jpg (75.43 KiB) Viewed 6329 times
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Post Reply