Klacken

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

User avatar
Halford
Posts: 131
Joined: 30 Jul 2011, 05:55

Re: Klacken

Post by Halford »

Ja, för risigt är det iaf. Känner någonstans att läktarkulturen är på väg att gå mot NHL:s... Dvs att när kuben skriker "make some noice", det är då det händer... Är lite rädd att det närmar sig det, att ölen, käket(?), och annat på matcherna är viktigare än själva hockeyn, och laget... Så är iaf känslan på en NHL-match. Iofs får en schysst tackling alltid cred, så det är ju bra...
Norrland74
Posts: 870
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

Re: Klacken

Post by Norrland74 »

Personligen tror jag det är rätt enkelt:

Vem vill stötta ett lag på samma sätt när HALVA LAGEN byts ut år efter år.

Alla supportrar vill följa sina spelare under en längre tid. Se juniorer utvecklas men även se spelare som spelar under längre tid. Band skapas under flera år.

Vad säger ni?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Klacken

Post by Skidrow »

Både ja och nej det är laget alltså klubb dressen man hejar på inte en enskild spelare, jag blir lika glad oberoende vem som gör målet.
shaquille
Posts: 1945
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Klacken

Post by shaquille »

Hittade ni nåt ställe för tifon inför slutspelet ?
shaquille
Posts: 1945
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Klacken

Post by shaquille »

Blir det någon tifo verksamhet i år? Finns det några planer på att få klacken större å mer samspelt/ högljudd ? Hur ser planerna ut för vintern?
shaquille
Posts: 1945
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Klacken

Post by shaquille »

Pär Mikaelsson ska upp på Wall of game den 4e november kan man hoppas på ett hyllningstifo eller ?
petterrr_dd
Posts: 290
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Klacken

Post by petterrr_dd »

https://norran.se/nyheter/artikel/tumul ... n/rxexqz8j

Vet inte om det redan finns tråd om denna tjomme... hursomhelst så anser jag att det är denna person som har förstört klacken. Minns när man i yngre dar märkte av denna oersons ilska och maktberoende. varit med ett antal ggr när denna snubbe i form av publikväd för mången år sedan skrikit " ETT STEG INNÅT" " STÄLL ER UPP" Och när man väl gjorde det eller när man inte gjorde det pga att det var tjocksmock där man stod så dampade han...nä fy vilken hemsk person...
Minns bara för 2 år sen när jag satt på sitt och kollade upp och den muppen sitter med kikare och kollar mot klacken som bestod av 100 pojkar mellan 12-14 år samt 5 tjejer...


Janne är roten till att NP förfallit! (Vågar man skriva det eller läser han detta och jag blir avstängd nu?)
User avatar
Erwynn
Posts: 2386
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Klacken

Post by Erwynn »

Behöver göra sin tjänst relevant igen.
Hata allt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Klacken

Post by Skidrow »

Vet inte hur han har varit mot andra men det jag har haft att göra med Janne har han varit bra att ha göra med.
User avatar
Jathy
Posts: 372
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: Klacken

Post by Jathy »

Efter nästan 10 år i dom sydliga breddgraderna av landet och därmed inga matcher på Västra, däremot stort antal matcher på olika bortastån så är det äntligen dags att försöka hitta till Västra igen den 17:e och uppleva gamla minnen igen..
Sitter verkligen och räknar dagarna nu.
claymore
Posts: 64
Joined: 21 Jun 2011, 19:49

Re: Klacken

Post by claymore »

Bra tryck från er i klacken i kvällens match mot Rögle! Gillar den nya Hooja ramsan (Polers) fast hur går den egentligen..? Letat igenom forumet fast hittar inte texten :cry:
Joner
Posts: 73
Joined: 05 Jan 2019, 00:05

Re: Klacken

Post by Joner »

Vi är AIK från stan
Vi hatar Löven och vi gör det varje dag
Vi vinner SM-guld, ja, ja!
Stackars Löven kan inte må så bra




Cerutti
Posts: 19
Joined: 02 Sep 2022, 16:57

Re: Klacken

Post by Cerutti »

Lyssnade på ”The River” med Bruce Springsteen.
Skön låt och kan bli ruggigt tryck att sjunga den i stor grupp.
Refrängen är tacksam att skandera :
AIK AIK ….Skellefteå… Västra Stå…
Sedan hur och så skulle jag nog överlåta åt ni som kan.
Fick feeling och kände att den låter skulle man rent av kunna göra en mäktig hymn av ?
Larionov
Posts: 209
Joined: 10 Aug 2011, 10:07

Re: Klacken

Post by Larionov »

Jag skulle vilja att man kör ”röda lampan den ska lysa” när vi får pp. (Växköp skulle inte fatta) allt för att visa att vi har hockeykultur. Skulle även vilja se en ramsa när vi får bp, typ, huvet först, vi älskar dig sen. Alltså förutsägbara ramsor som alla vet när de kommer (starta gärna perioderna med en ramsa som alla vet att den kommer).
Post Reply