Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Special Brew
Posts: 10047
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Gooren klar för LHC enligt AB.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by King Kong »

Usch så jävla tragiskt....
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Zimme »

Kan bli intressant, får hans ego det utrymme som behövs?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Trollet »

Han och Melin kan bli en jävla härdsmälta.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by King Kong »

Goren kommer att göra Linköping till ett bättre lag...
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Lappmössan »

Härligt med Lee i elitserien ändå.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3060
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Foppas skridskocoach »

Ändå förvånande att LHC offrar sin sista transatlantplats på Goren i det här läget (med tanke på lockoutens status).
Tigerränderna går aldrig ur.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Skidrow »

Ger honom 8matcher före han får kicken.
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by PackSwede »

Linköpring dementerar nu ryktena om Goren:

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -av-goren/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Markman »

Växjö vinner med 6-3 över FBK efter att Salak släppt in 5 av de 15 första skotten Växjö skjutit på mål. PW som kom in istället spelade 1-1 resten av matchen, ca 33 minuter speltid.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Markman »

FEMTE matchen där Groko är involverade som slutar 1-0 eller 0-1. Två av dessa till OT/straffar, men lyckligtvis har Groko bara tagit 5 poäng varav en 3:a och två förluster på OT/straff. Jävla dödgrävarhockey!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Rampa »

Markman wrote:FEMTE matchen där Groko är involverade som slutar 1-0 eller 0-1. Två av dessa till OT/straffar, men lyckligtvis har Groko bara tagit 5 poäng varav en 3:a och två förluster på OT/straff. Jävla dödgrävarhockey!
Dom brände nog allt mål-krut mot oss. :lol:
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Det finns två sätt att se det. Tycker på sätt att det är imponerande att de släpper in så lite mål, och är konsekventa med det.

Sedan är det skrämmande att de gör så lite mål oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by don_tomassso »

Dags o skicka Luleå till KHL. ta in ett annat lag från allsvenskan så de blir lite fler mål i matcherna.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by jokarfo »

Ja alltså, hade jag varit lulefan hade jag kokat av frustration. Nog för att många öppet erkänner att de kan göra och gör avkall på sitt gillande för frejdig anfallshockey till förmån för Rönkens hjärtstilleståndsspel, måste det ju kännas sjukt ovärt att lägga tid, pengar och engagemang att gå på matcher som den ikväll. Vilket jävla publikhån det är med detta hockeymord de sysslar med i Lule.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by bruno »

4202 på läktarna för Luleå ikväll, och det måste ha varit i överkant! Slog över till den matchen då och då och det var TOMT på läktarna kan jag säga.
jowa
Posts: 470
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by jowa »

Vad skönt det är att höra Renberg såga Luleås tråkhockey och faktiskt erkänna att det inte är bra för svensk hockey då underhållningsvärdet är lika med noll.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Akerman2 »

Jämför man spelarstatistik de två nordligaste lagen emellan så hittar man mycket intressant.

Bla. att vi har 7 spelare som gjort fler poäng än Luleås poängbästa spelare. Då är inte Bellemare inräknad (3p 2m).
Både Jimmie och Möller har trots 5 respektive 6 matcher mindre spelat än "storstjärnorna" Olausson och Klasén gjort fler poäng. Bud har nästan bidragit med dubbelt så poäng som Chris och Cam Abbott gjort tillsammans.

Inte konstigt de är lite folk..
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by PackSwede »

jowa wrote:Vad skönt det är att höra Renberg såga Luleås tråkhockey och faktiskt erkänna att det inte är bra för svensk hockey då underhållningsvärdet är lika med noll.
Antar att det här var på Hockeykväll?, finns det på SVTPlay eller liknande?

Det finns (såklart) fortfarande luleåfans som fortfarande är helt ok med deras spelstil och inte alls tycker att dom backar hem, spelar tråkhockey och förstör underhållningsvärdet, jag råkar som av en händelse jobba med en av dessa och efter Onsdagens diskussion i fikarummet så har jag helt gett upp hoppet om en konstruktiv dialog :roll:
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Zimme »

De flesta här skulle inte klaga om AIK spelade så, för oss/vi/de som är inbitna fans som engagerar sig en aning för mycket i hockeyn så spelar det ingen större roll. För marginalpubliken däremot är underhållningen en stor faktor och där är "sarg ut och 1-0" inget vinnande koncept, vilket visar sig på Luleås publiksiffror. När vi slog LHC i kvarten så spelade vi en ännu värre hockey än Luleå underhållningsmässigt men jag tror inte så många i stan brydde sig just då.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Zimme wrote:De flesta här skulle inte klaga om AIK spelade så, för oss/vi/de som är inbitna fans som engagerar sig en aning för mycket i hockeyn så spelar det ingen större roll. För marginalpubliken däremot är underhållningen en stor faktor och där är "sarg ut och 1-0" inget vinnande koncept, vilket visar sig på Luleås publiksiffror. När vi slog LHC i kvarten så spelade vi en ännu värre hockey än Luleå underhållningsmässigt men jag tror inte så många i stan brydde sig just då.
Ligger väldigt mycket i det du säger där!
Om jag inte minns fel så spelade ett skolbolksexempel på Igelkottsförsvar på LHC i kvarten du skriver om, och då var alla riktigt jävla nöjda över att vi slog ut dem och fick spela semi.

Nu när vi spelare en mera fartfylld och offensiv hockey, så blir det väl rätt naturligt att vi "tittar ned" på de som spelar på samma sätt som vi gjorde då. Just för att det inte är samma underhållning som det vi står för.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by 374 »

Det som folk stör sig på är att Luleå är ett topplag och spelar på det sättet. Hade de legat tia hade ingen brytt sig.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Zimme »

374 wrote:Det som folk stör sig på är att Luleå är ett topplag och spelar på det sättet. Hade de legat tia hade ingen brytt sig.
Exakt. Timrå kan spela på det sättet eftersom de inte har materialet att spela på nått annat sätt, det är inte roligare att se på men för deras del handlar det om att spela efter materialet och det är mer förståeligt att de spelar defensiv grishockey. Luleå har tillräckligt bra lag för att kunna spela som ett topplag.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Fast jag skulle nog vilja säga att det är betydligt roligare att se Skellefteå-Timrå än Skellefteå-Luleå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Zimme »

Chippen wrote:Fast jag skulle nog vilja säga att det är betydligt roligare att se Skellefteå-Timrå än Skellefteå-Luleå.
Det är jag väl inte riktigt beredd att hålla med om. Timrå-Luleå däremot....Woohoooo :lol:
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Zimme wrote: Det är jag väl inte riktigt beredd att hålla med om. Timrå-Luleå däremot....Woohoooo :lol:
Eller höjdarmatchen Luleå-LHC, när LHC hade bestämt sig för att spela likadant som Luleå gör..WOHO!!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10047
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Chippen wrote:Fast jag skulle nog vilja säga att det är betydligt roligare att se Skellefteå-Timrå än Skellefteå-Luleå.
Glöm det. Matchen i tisdags var årets skönaste vinst. Mycket skönare än att se AIK spöa Timrå.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3060
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Foppas skridskocoach »

374 wrote:Det som folk stör sig på är att Luleå är ett topplag och spelar på det sättet. Hade de legat tia hade ingen brytt sig.
Så är det, men det är ju samtidigt något utav en oskriven regel att det är ok att spela defensivt om man möter starkare lag, medan man bör försöka spela konstruktivt när man möter sämre motstånd. Luleå är nöjda med att grisa till sig en 1-0 seger hemma mot Rögle och det är förvisso deras rätt att göra så om de vill.

Många andra lagsporter har för övrigt regler mot passivt spel (ex handboll & basket) just för att ett överdrivet passivt spel anses vara mot spelets idé...
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Special Brew wrote:
Chippen wrote:Fast jag skulle nog vilja säga att det är betydligt roligare att se Skellefteå-Timrå än Skellefteå-Luleå.
Glöm det. Matchen i tisdags var årets skönaste vinst. Mycket skönare än att se AIK spöa Timrå.
Resultatmässigt har du helt korrekt. Dock pratar jag om underhållningsvärdet, vilket jag detta handlade om.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10047
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Chippen wrote:
Special Brew wrote:
Chippen wrote:Fast jag skulle nog vilja säga att det är betydligt roligare att se Skellefteå-Timrå än Skellefteå-Luleå.
Glöm det. Matchen i tisdags var årets skönaste vinst. Mycket skönare än att se AIK spöa Timrå.
Resultatmässigt har du helt korrekt. Dock pratar jag om underhållningsvärdet, vilket jag detta handlade om.
Jo det förstår jag, men tisdagsmatchen hade det mesta tycker jag. Att bli emotionellt påverkad är ju viktigt när man ska bedöma underhållningsvärdet tycker jag. Sedan kanske folk utifrån tycker att Skellefteå-Timrå är mer underhållande rent spelmässigt.
Post Reply