Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

jowa
Posts: 463
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by jowa »

Verkar int gå så bra för någon i HV.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by snorhyveln »

Kollar Lin-Wäx.
Tim Erixon är en veritabel katastrof.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Säsongens mål! Kul att få se det live! Höglanders sagolika Zorro mot Dif
User avatar
TigerShark
Posts: 3749
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by TigerShark »

Special Brew wrote: 29 Oct 2019, 20:02 Säsongens mål! Kul att få se det live! Höglanders sagolika Zorro mot Dif
Fick fan gåshud när jag såg det, riktigt sjukt mål!
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by BubbelVe »

Verkar som Linköpingsfansen inte uppskattar Berts sätt att bygga spelsystem. De gnäller på exakt samma sak man själv slet sitt hår över att Skellefteå gjorde med den skillnaden att vi har Jocke och Möller och det har inte Linköping

Saxat från White Lions:
"Jag upplever att det spelsystemet som spelas inte alls är ett recept för framgång. Jag upplever att i defensiv zon, i både 5v5 och BP handlar det om att ställa 5 gubbar framför mål (ungefär). Det handlar inte något om att gå ut och pressa och inte låta de skjuta. Istället är det viktigare att man står i vägen för skottet. Att hamna i målvaktens knä och släppa till så mycket skott anser inte jag vara ett framgångsrecept.

I uppspelsfasen handlar det HELA tiden att ta sig över röd och dumpa. Jag hittar ingen statistik som SHL för på just detta, men vi måste va laget som bär in pucken absolut minst i hela SHL. Därutöver känns det som att vid dump lyckas vi vinna pucken och skapa något 1/3 tillfällen. Vi ger alltså bort pucken alldeles för mycket för att vi inte kan driva in pucken. När vi väl fått tag i pucken i offensiv zon handlar det bara om att slå den i runden, runt, runt, runt tills någon i motståndarlaget får tag i pucken. Annars spelar man upp till back som skjuter, absolut inget problem i det, problemet är att vi saknar folk framför motståndarkasse när vi faktiskt skjuter pucken på mål. Det blir ju plockpotatis."
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by smogz »

Ni som tittar på mycket hockey. Nu med drygt halva säsongen spelad. Hur ser de gamla AIK- spelarna ut? Såg att Axel stod som center i HVs andrakedja i senaste matchen (enligt flashscore, dvs inte helt pålitlig) och Tim Erixon i första backpar i Lakers.



"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
veritas
Posts: 38
Joined: 16 Jun 2011, 18:10

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by veritas »

smogz wrote: 02 Jan 2020, 08:19 Ni som tittar på mycket hockey. Nu med drygt halva säsongen spelad. Hur ser de gamla AIK- spelarna ut? Såg att Axel stod som center i HVs andrakedja i senaste matchen (enligt flashscore, dvs inte helt pålitlig) och Tim Erixon i första backpar i Lakers.
Svårt uttala mig om Axel, men tycker att Tim Erixon ser stabil ut. Har väl lyckats se 4-5 matcher med Växjö iaf och då har han sett stabil ut.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Gissar vi kommer få en lite rockad på spelare i SHL nu, och det startar med att Kovacs drar till Örebro redan efter kvällens match mot Rögle.
Det lär få till följd att Ikonen går från HV till Luleå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Ripper83 »

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... r-sparken/

Vad har hänt här?


Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Markman »

Ryktet i Jönköping är att han har umgåtts med lite för unga damer hemma i bostaden. Dock ett rykte som jag inte har något konkret belägg för, så ta det för vad det är.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by haggloader »

Sm-final special på cmore hockey. 1990-2019.
Snackegård är med bland annat.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by GroovyEd »

Sam Hallam jagas av SC Bern. Vore ju jättetråkigt om han lämnade Växjö. Verkligen. Jättetråkigt.
lh=1
Posts: 533
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by lh=1 »

Årets mål ett innebandymål.....igen......🙈
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by dovienya »

Men detta mål är ju jävligt galant, nåt annat går inte säga.
Förra året när han vann var det ju mer flax att pucken gick in. Detta mål är mer klockrent och inbegriper mer "tanke" innan, mindre chansning i avslutet och samtidigt som han passar på att lugga Högström rejält.

Frödén hade sannolikt vunnit med sitt mål några andra år.
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by lobo »

Visste inte var jag skulle posta denna, men nog är han befriande ärlig, skön och rak, vår käre Bert :
https://hockeynews.se/articles/14528/

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Skidrow »

lobo wrote: 30 May 2020, 19:58 Visste inte var jag skulle posta denna, men nog är han befriande ärlig, skön och rak, vår käre Bert :
https://hockeynews.se/articles/14528/

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Jo han är en härlig person.
MBB

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by MBB »

https://hockeynews.se/articles/14600/

Lundberg blir kvar i Växjö ett år till.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Erwynn »

Tråkigt för Växjö, nu lär man väl pröjsa för den fjärdelinaforwarden han är och inte som förut dock
Hata allt.
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Jocko Homo »

Martin. Stackars jävel. Så fel det vart med alltihop.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by GroovyEd »

Har han någon rådgivare eller har han fattat sina dåliga beslut själv? Hade chansen att komma hem och bli en legendar men valde att bli en utbytbar pjäs i ett sjunkande plastskepp bara pga lite högre lön och tomma löften om speltid i topplinor.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Må detta bli året när LHC åker ur! 🙏🙏🙏
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Lidlund »

Special Brew wrote:Må detta bli året när LHC åker ur! ImageImageImage
Jag har oerhört svårt att välja mellan LHC, Oskarshamn, Malmö och HV..

Kan man inte få alla 4?
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Lidlund wrote: 13 Jan 2021, 17:51
Special Brew wrote:Må detta bli året när LHC åker ur! ImageImageImage
Jag har oerhört svårt att välja mellan LHC, Oskarshamn, Malmö och HV..

Kan man inte få alla 4?
Världens enklaste val för mig.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by GroovyEd »

Jag längtar till den dagen Växjö åker ut, jag!
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Torsgatan »

Lhc betyder ingenting för mig, växjö däremot! Den dagen dom försvinner ur shl är glädjens samt rättvisans dag! Största plastklubben sen team boro.
Joner
Posts: 74
Joined: 05 Jan 2019, 00:05

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Joner »

Att de inte betyder något för dig är väl en rätt bra anledning att hoppas de åker ut. Man vill ju möta lag som väcker känslor.

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Joner wrote: 15 Jan 2021, 17:45 Att de inte betyder något för dig är väl en rätt bra anledning att hoppas de åker ut. Man vill ju möta lag som väcker känslor.

Skickat från min GM1913 via Tapatalk
Inte nödvändigtvis. Vissa lag förtjänar helt enkelt att åka ur. LHC pga supportrarna. Bor i Linköping och allt började när Skellefteå gick upp i Elitserien 2006. Gick och såg LHC-Skellefteå och LHC vann programenligt med 4-0. Efter matchen fick man höra att Skellefteå var så jävla kass och inte hade i Elitserien att göra mm.
Efter det har det runnit mycket vatten under broarna. Koskenkorva i period 7 i kvartsfinal, Victor Arvidssons sena kvittering till 2-2 och vi har slagit LHC i varje slutspelsserie som vi mött dom i! Nu finns chansen att få se dom lämna högsta serien. Det vore pricken över i:t! Dom kan dra åt helvete! Eller åtminstone till Allsvenskan.
Fdskebo
Posts: 1100
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Fdskebo »

Själv så skulle jag gärna se att HV71 åkte ut, det skulle visa att pengar och dyr trupp inte är allt. Att man inte sitter säkert bara för att man kan vifta med en stor sedelbunt...

Snacka om att HV har underpresterat å det grövsta hela säsongen (eller flera säsonger är väl mer rätt). Det är i mina ögon en grymt misskött förening med ett gäng kompisar i toppen som håller varandra om ryggen. Att anställa kompisar är sällan rätt väg att gå om man vill nå framgång. Att de skickade Rahm i 11e timmen när det började blåsa från rikspressen är bara ett tydligt exempel. De har ju spelat som krattor hela hösten.

Nu kommer de säkert att slanta upp ett gäng miljoner på några spelare för att undvika kvalmatcherna, och på något vis lär de väl tyvärr lyckas med det. Men det vore en fantastisk matchserie om HV fick möta LHC i ett ångestfyllt kval, och dessutom torska.
User avatar
ossian
Posts: 3591
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by ossian »

Haller inte med om HV. En forening som bidrar och alltid satsar pa egenfostrade spelare. Spelar en rolig offensiv hockey med fart och narkamper. Att de har mycket pengar beror pa att de alltid har mycket publik, bra tryck pa laktarna.

Daremot kopeslag som Vaxkop, Lulea. Ihopkopta, svintrakig hockey.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

LHC ska ur. That’s it!
Post Reply