Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

gvargo
Posts: 102
Joined: 25 Sep 2020, 18:02

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by gvargo »

Grattis Martin, Tim & Hardy!
I hadd aller vorte aintjeli
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by haggloader »

Kommentatorn på radiosporten och deras expert Per Svartvadet hyllade Martin Lundberg stort och menade att det är ingen slump att han varit i 8 finaler och vunnit 4 guld!
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by schteffe »

”Grattis” Växjö. Kul, verkligen.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by ossian »

En sorgens dag för svensk hockey. Bara att hoppas att Timrå knäpper löven så man har något att trösta sig med.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by p-play »

Hyfsad röra i Brynäs. Två spelare anhållna och sedan förut två dömda för mutbrott. Ledningspersoner sparkas till höger och vänster och nu förlorar man sin enda tröjsponsor. Förutom det så har man väl ett antal tränare under kontrakt.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by päran »

p-play wrote:Hyfsad röra i Brynäs. Två spelare anhållna och sedan förut två dömda för mutbrott. Ledningspersoner sparkas till höger och vänster och nu förlorar man sin enda tröjsponsor. Förutom det så har man väl ett antal tränare under kontrakt.
Håller med om röran. Dock förlorar inte Brynäs pengar på Unicef. Unicef tankade väl inte in pengar i Brynäs, de fick procent på delar av merch, så snarare tvärtom.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by p-play »

Men kommunen gick väl in och sponsrade inom ramen för samma projekt?
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by päran »

p-play wrote:Men kommunen gick väl in och sponsrade inom ramen för samma projekt?
Tror att det var på samma sätt som när Swedbank sponsrade nationalarenan och lät den kallas för Friends Arena.

Alltså, Brynäs har en del att förklara för kommunen om de vill behålla cash, men uppbrottet med Unicef har i sig ingen direkt ekonomisk betydelse, men är en enorm policyförlust som i förlängningen kan innebära att andra sponsorer kan dra sig ur.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Är det inte så att uppbrottetmed Unicef snarare blir en ekonomisk lättnad i just det.
Däremot lär andra sponsorer kliva av skulle jag tro.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by päran »

Chippen wrote:Är det inte så att uppbrottetmed Unicef snarare blir en ekonomisk lättnad i just det.
Däremot lär andra sponsorer kliva av skulle jag tro.
Som jag precis skrev, ja.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by p-play »

Men det där med Unicef var ju bara en väg för att få direktsponsring av kommunen. Det hade ju stuckit i ögonen om de fått pengarna direkt i näven.
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by schteffe »

Inte bara det, det hade förmodligen varit olagligt.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Läste någonstans att iom uppbrottet med Unicef så torskar Brynäs iaf 5 mille på det, som en direkt verkan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by päran »

Källa Facebook?
Kommunen fortsätter sitt miljonstöd om de får se en rimlig handlingsplan.
https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se ... 214442.svt

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by p-play »

Det är ju ganska bekvämt att slippa slitet med att skaffa större sponsorer och istället få pengarna av kommunen. Det hade inte krävts speciellt mycket journalistik för genomlysa det här, men media är bedrövliga i det här landet.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by päran »

p-play wrote:Det är ju ganska bekvämt att slippa slitet med att skaffa större sponsorer och istället få pengarna av kommunen. Det hade inte krävts speciellt mycket journalistik för genomlysa det här, men media är bedrövliga i det här landet.
Absolut! Och fem miljoner om året är en skön summa som tickar in från kommunen. Men lite jobb får de nog lägga ner för övriga 41 miljoner i sponsorintäkter per år.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

päran wrote: 14 May 2021, 10:56 Källa Facebook?
Kommunen fortsätter sitt miljonstöd om de får se en rimlig handlingsplan.
https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se ... 214442.svt

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Både ja och nej. Var länkat därifrån, men hittar inte nu.

I vilket fall ger ju Brynäs pengar till Unicef, och det pengarna är en del av det som Kommun gick in med i Föreningen. Nu när Unicef-grejen är bruten skulle naturligtvis sponsringen skrivas ner.

Så det jag läste var att det skulle minska i runda slängar 5 mille
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by päran »

Suck....

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by ossian »

Nog tusan blir man lite imponerad av att Lulea lyckas kontraktera de mest hjarndoda typerna som kan sta pa ett par skridskor ar efter ar efter ar. Shiminin ar en spritt sprangande hjarndod typ helt enkelt, och passar in perfekt i det hjarndoda lagbygget.
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Rollie »

ossian wrote: 18 May 2021, 12:05 Nog tusan blir man lite imponerad av att Lulea lyckas kontraktera de mest hjarndoda typerna som kan sta pa ett par skridskor ar efter ar efter ar. Shiminin ar en spritt sprangande hjarndod typ helt enkelt, och passar in perfekt i det hjarndoda lagbygget.
Tror Bulan börjar bli lite desperat efter det där guldet efter tre säsonger vid rodret, så nu testar han samma koncept som gällde enda gången dom har vunnit: grishockey.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by ossian »

Luleas chanser till guld saboterades permanent nar de inforde utv for spelforstorande moment. Istallet for att kopa in ett koppel hjarndoda borde de satsa hamsters miljoner pa att lobba domarkaren att aterinfora fasthallning, hakning och interference inom svensk hockey igen
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Torsgatan »

Kommer sörensen på riktigt undan med hjärnsläppet i leksandsmatchen? Är ju åt helvete
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by PackSwede »

Torsgatan wrote:Kommer sörensen på riktigt undan med hjärnsläppet i leksandsmatchen? Är ju åt helvete
Jag såg just den, att det inte anmäls är helt bananas
Empress
Posts: 6991
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Empress »

En subbe som J Alm borde ju vara ett bra alternativ för Timrå just nu. Dom är ju ett haveri i egen zon.
Fdskebo
Posts: 1100
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Fdskebo »

Hoppsan, Leksand ska betala tillbaka coronastöd på 3 mille. Och Malmö 500k…

https://hockeysverige.se/2021/10/25/sma ... e-miljoner
Strffa
Posts: 254
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Strffa »

Måste säga att Leksand lånar Moras kapten känns så jävla äckligt
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Torsgatan »

Strffa wrote:Måste säga att Leksand lånar Moras kapten känns så jävla äckligt
+1
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Dwight_Shrute »

Gelé-in-ass till Mögle, alltså. Inte oväntat. Tycker inte att det förändrar något; det är ganska uppenbart att toppen av ligan är väldigt jämn, där alla kan slå alla. Innan Geléarslet blev klar hade jag dock Rögle lite under Frölunda, så nu får de kanske i mina ögon ses som jämnstarka.

Problemet med SHL är ju dock att det är två säsonger i en. Grundserien har ett ansikte och slutspelet ett helt annat. Med vår höga högstanivå så tycker jag att vi är slutspelets absoluta Dark Horse i dagsläget och om vi kan upprätthålla spelet under säsongen. Vårt fortsatta problem är ju dock (ironiskt nog) försvarsspelet. Rent statistiskt så ser det ju skitbra ut, men det är en sak att att dominera inom ett område tidigt på säsongen och göra det i slutskedet.

Slutspelshockeyn är ju också tajtare, hårdare och mer rakt på. Robban har fått laget att bli mer rakt på och på många sätt tajtare och mer strukturerade, men bristen på *riktigt* bra defensiva pjäser utom möjligen Granberg och till viss del Roos (ON är off så mycket i egen zon i känsliga lägen och framförallt i slutspel, om vi ska döma från fjolåret och Pudas orkar jag inte ens nämna..) kommer garanterat straffa sig.

Tror på en semi som bäst. Vem vi torskar mot är skitsamma, det är lika bajsdoftande att förlora mor Frölunda som Rögle numer. Semi är dock bra som tusan och även om alla skiter i vårt lag nu (media och till och med den egna publiken..) så vore det härligt om vi kunde orsaka lite kaos i leden.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Vad ska man tro om Cirkus DIF?
Videll anmäler Barry och Jocke E för kränkande särbehandling.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by p-play »

Ifjol kaos i HV och Brynäs, i år Djurgården. Jag tror knappast det var det här hockeypamparna tänkte sig när man lade om seriesystemet. :) Om de här lagen kan hamna i kaos kan nog nästan alla lagen göra det.
Post Reply