Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Lappmössan »

Frölunda kommer officiellt bryta mot överenskommelsen imorgon då man lirar både Duchene och Stålberg fastän Axelsson är tillbaka.
Hoppas på lite skönt NHL-hat imorgon.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Trollet »

Det var först Olimb, sedan Axelsson som man ersatte va?
Idag kanske "hemma pga att frugan ska föda barn" är att betrakta som skador på nyckelspelare. Kahnberg medverkar ju inte pga detta.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Markman »

Intressant statistik från Växjö-Linköping:
Skotten efter två perioder: 26-5 till Växjö.
Målen då? 1-2 till LHC.

Norrena måste verkligen ha sympatier kvar i LHC!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Markman »

Blev till slut 9 skott som LHC drog iväg mot Norrena, fortfarande 2 mål dock.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Säger ju inte nått om man inte tittar vart skotten kommer ifrån. T.ex ett skott på mål kan ju bli till 4 tack vare returer rakt på benskydden.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Markman »

Mycket vettigt, det som Garpenlöv sätter på pränt i denna krönikan: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 5666677.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Rampa »

Markman wrote:Mycket vettigt, det som Garpenlöv sätter på pränt i denna krönikan: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 5666677.ab" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Han har ju så rätt så. Jag har ju tidigare eftyerlyst en ändrad tolkning på t.ex. när spelare vallar puck in i anfallszon och blir stoppade när de försöker runda motståndaren. Ett tydligt moment där en skicklig spelare hindras med spelförstörande medel.
Och att AB äntligen fått en sansad skribent i teamet. Bara att gratulera.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Markman »

Bra att det blev oavgjort mellan Brown-Ass och Groko i alla fall, vinner BIF den till slut så behåller vi fjärdeplatsen och det är bara LHC och HV som har möjlighet att dra ifrån lite.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Aftonbladet har på sin plussektion nu rankat ES 10 bästa målvakter. Någon som har Plus och kan ladda upp den eller lägga ut listsn iaf?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Trollet »

Chippen wrote:Aftonbladet har på sin plussektion nu rankat ES 10 bästa målvakter. Någon som har Plus och kan ladda upp den eller lägga ut listsn iaf?
Du kan ju köpa det för 1 kr för en hel vecka annars.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by dovienya »

Fast jag lyckas inte med det, Trollet. "Du är redan kund" är det svar jag får, typ.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Trollet »

Ja, och så köper du ett veckoabonnemang?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Trollet wrote:
Chippen wrote:Aftonbladet har på sin plussektion nu rankat ES 10 bästa målvakter. Någon som har Plus och kan ladda upp den eller lägga ut listsn iaf?
Du kan ju köpa det för 1 kr för en hel vecka annars.
Vill inte bjuda AF på det :-)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Trollet »

Då blir du utan :D
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Hehe, jo och jag antar att det är lika bra för den lär väl vara åt skogen. :-)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Trollet »

Med poängsnittet vi ligger på efter 18 omgångar landar vi (avrundat) på 98 poäng. HV71:s prognos pekar på 126 poäng och Luleås på 110.

Luleå vann serien i fjol på 100 poäng, vi var tvåa på 95.
07/08 vann HV serien på 107 poäng och var helt överlägsna, 15 poäng före tvåan LHC. Annars brukar seriesegraren ta strax under 100. HV:s snitt så här långt är alltså sanslöst högt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by svartgulsubkultur »

HV har ännu inte haft någon dipp.
Ingen lag undgår att dippa över 55 omgångar.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Toktobbe
Posts: 248
Joined: 17 Jun 2011, 08:42

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Toktobbe »

svartgulsubkultur wrote:HV har ännu inte haft någon dipp.
Ingen lag undgår att dippa över 55 omgångar.
Låt oss påbörja deras nedåtgående trend på Lördag :)
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Markman »

Wesslaus förlust-nolla är härmed bruten, om än på straffar mot Växjö. Frågan är om det är bra eller dåligt för oss sett till lördagens möte. Antingen får det dem revanschsugna eller också börjar de tvivla på sig själva även med Wesslau i målet.
Hur som helst starkt av Växjö.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Hans vinst siffra har väl inte heller varit idel 3:or för den delen.

Jag tror det där med revanschlust är ganska överskattat bland de aktiva. Det är nog mera ett mediatrick att skapa hype.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by TS_ »

http://m.expressen.se/sport/hockey/elit ... i-sverige/" onclick="window.open(this.href);return false;
Inte bara vi som vill se annan hockey i elitserien.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by StigVig »

Sanning eller inte???

"Det sägs att Juhamatti Aaltonen rivit kontraktet med Rögle och ska vara ruggigt förbannad på klubben som gett honom helt fel bild när han skrev på. Efter gårdagens förlust så höll han på att slå upp dörrarna FRÅN isen och ville bara lämna både land och lag. Han trodde att han hade kommit till en proffsig förening som satsade på slutspel, men är chockad över hur dåliga spelarna är och hur tränarna arbetar. Hans agent ska ha fått samtal direkt efter matchen i går och ska ha fått i uppgift att hitta en ny klubb. Även Kukkonen vill lämna, men sitter i en svårare sits eftersom hans generösa signing-on-fee redan är utbetald. Läget är väldigt kaosartat i klubben och det kommer troligen att hända mer saker framöver. Värvningarna har inte hållit den klass som sportchefen styvnackat hävdat och det riktas skarp kritik från både spelar och sponsorhåll mot Pelle Svenssons agerande."

Detta fick jag precis läsa från en "inside-källa" (som h*n kallade sig) i ett mejl. Jag kollade på hemsidan och han är bortplockad från truppen så det ligger kanske lite sanning i det. Någon som vet om det är sanning eller bara rykten?
Krossa Skiten!!!!!
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Hm...vart kollade du då, för när jag kollar deras hemsida så finns då #50 med i uppställningen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by TS_ »

Chippen wrote:Hm...vart kollade du då, för när jag kollar deras hemsida så finns då #50 med i uppställningen.
Han las till idag, vettefan om han hade tagits bort tidigare eller aldrig funnits där.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Aha, på så sätt.
Jag gissar på att han inte funnit med tidigare.

Rögle verkar iaf ha en bra förklaring till varför han inte varit med tidigare, och det mejl som StigVig klistrade in är ju något som är taget direkt från Flashback.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Perli »

Från gronvitasumo.blogg.se
Om vi ska ta det ni är mest nyfikna på. Aaltonen-ryktet, jag tog upp det och fick ett bra svar.
- Han är kontrakterad och är vår spelare. Med all rätt var han förbannad, helt skogstokig efter Luleå. När vi sedan var där uppe så hade han bara två timmars bilväg hem så han åkte hem direkt efter. Antingen för att byta kalsonger eller för att träffa tjejen, det passade helt enkelt bra när vi var så nära Oulu eller vad det heter. Då och där fick säkert ryktet fart. Det är bedrövligt att det bara kan bli så här stort för att någon hittar på något. Aaltonen visade verkligen att han var förbannad och det tycker jag är en sund inställning. Han pratade inte med någon efter matchen och jag har själv upplevt de känslorna som spelare, säger Pelle Svensson till gronvitasumo.se och därmed kan vi stryka ryktet.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by StigVig »

Perli wrote:Från gronvitasumo.blogg.se
Om vi ska ta det ni är mest nyfikna på. Aaltonen-ryktet, jag tog upp det och fick ett bra svar.
- Han är kontrakterad och är vår spelare. Med all rätt var han förbannad, helt skogstokig efter Luleå. När vi sedan var där uppe så hade han bara två timmars bilväg hem så han åkte hem direkt efter. Antingen för att byta kalsonger eller för att träffa tjejen, det passade helt enkelt bra när vi var så nära Oulu eller vad det heter. Då och där fick säkert ryktet fart. Det är bedrövligt att det bara kan bli så här stort för att någon hittar på något. Aaltonen visade verkligen att han var förbannad och det tycker jag är en sund inställning. Han pratade inte med någon efter matchen och jag har själv upplevt de känslorna som spelare, säger Pelle Svensson till gronvitasumo.se och därmed kan vi stryka ryktet.
Som jag skrev "Sanning eller Inte"
Ingen rök utan eld brukar det väl också heta ;)
Aaltonen till Skellefteå & Vesci till Rögle, var bara en tanke som for genom mitt huvud då jag snubblade över det där ryktet :)
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by StigVig »

Rykten är alltid kul sen är det som vanligt upp till var och en att bilda sin egen uppfattning.

Ett annat rykte skrev Wennerholm om i Aftonbladet 4/11
"Det ryktas om att Hockeyligan ska ombildas i ett nytt bolag, där Modo och Frölunda ska uteslutas från gemenskapen.
Jag säger inte att det är så. Men jag säger att ryktena går om kraftiga repressalier mot de klubbar som brutit den ”överenskommelse” som Konkurrensverket förklarat som olaglig"

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 5719081.ab" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser fram mot de kraftiga repressalierna mot dessa klubbar :D
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by TS_ »

Skulle verkligen skratta då.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply