Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Hank »

Plats 4 eller 5 ser jag inte har någon större betydelse, däremot att komma topp 3...
msoe
Posts: 1630
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by msoe »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... r-i-ogonen" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag tycker att det ligger en hel del i det Leifby skriver här.Jag tror att den utveckling vi ser är skadlig både för ishockeyn som breddsport, men även för intresset för SHL i slutändan. Fotbollens synsätt tror jag är mycket vettigare och dessutom mer lönsamt på lång sikt.

Tyvärr säger väl detta uttalande från Moras klubbdirektör en hel del om hur jobbar för att utveckla svensk ishockey från förbundets sida:
"– Relationen med förbundet består bara av administration av transfer, tävlingsfrågor och liknande. Under mina snart sex år har jag aldrig haft besök eller varit inbjuden till ett forum för att diskutera svensk ishockeys framtid och hur vi gemensamt skall arbeta för stärka produkten ishockey. Om jag hade varit ordförande i förbundet hade jag träffat samtliga elitklubbar och deras styrelser för att skapa mig en bild på hur vår elitverksamhet mår och skapa en plattform för att gemensamt diskutera hur vi säkerställer allt från rekrytering, seriesystem, ekonomi, säkerställande av bredden med mera."
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Hank wrote:Plats 4 eller 5 ser jag inte har någon större betydelse, däremot att komma topp 3...
Nog är det ändå bra myckt bättre än komma på plats 4 än 5 med tanke på hemmaplansfördel på platser 1-4.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10047
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Chippen wrote:
Hank wrote:Plats 4 eller 5 ser jag inte har någon större betydelse, däremot att komma topp 3...
Nog är det ändå bra myckt bättre än komma på plats 4 än 5 med tanke på hemmaplansfördel på platser 1-4.
Får vi LHC i kvartsfinale så tror jag att hemmafördel blir helt avgörande. Vi har inte varit nära i någon av matcherna i Saab arena.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Hank »

Hemmaplansfördelen är överskattad.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Inte om du frågar Pea :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Erwynn »

Hemmaplansfördelen senaste två finalserierna har ju inte vickat över till vår fördel direkt..
Hata allt.
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by dovienya »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... -ner-foten" onclick="window.open(this.href);return false;

ibland händer det...
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Markman »

Klassiskt Bulan: hans egna lag kan aldrig göra något fel: http://www.hockeysverige.se/2017/02/22/ ... innamnden/" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Special Brew
Posts: 10047
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Kollar FBK-LHC. Det är nästan löjligt att se hur mycket bättre LHC, HV och Växjö är än oss. Finns inte på kartan att vi kan rubba något av dessa i bäst av 7. Tyvärr.
Sed
Posts: 1612
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Sed »

Special Brew wrote:Kollar FBK-LHC. Det är nästan löjligt att se hur mycket bättre LHC, HV och Växjö är än oss. Finns inte på kartan att vi kan rubba något av dessa i bäst av 7. Tyvärr.
Garret Roes mål från mittplan var läckert. Haugen uppe på läktaren. :).
User avatar
Special Brew
Posts: 10047
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Sed wrote:
Special Brew wrote:Kollar FBK-LHC. Det är nästan löjligt att se hur mycket bättre LHC, HV och Växjö är än oss. Finns inte på kartan att vi kan rubba något av dessa i bäst av 7. Tyvärr.
Garret Roes mål från mittplan var läckert. Haugen uppe på läktaren. :).
Japp, helt klart. Blir inget roligt slutspel för oss om vi slutar sämre än 4:a.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

https://mobile.twitter.com/saaramatilda ... 7840555008

Undra vilken baksmälla Nygren har idag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by nr86 »

Måste säga att jag lider med Leksand. Inget stämmer och utspelade alla hemmamatcher. Som det se ut nu kommer vi att få ett nytt dala lag i shl. Ritola står inte att känna igen. Var ju dominant i AIK men det vill sig INTE i leksandströjan. Det är inte över än men inte ser det bra ut. Ifjol slog man ur underläge det ligger dem i fatet nu.
Vet inte vad jag ska tycka om det här med Nygren. Är allt som man hört på Twitter sanningar? Troligtvis inte. Nutidens sociala medier tenderar att underbygga fakta i många fall. Tråkigt men så är det ofta. Sedan stämmer de kanske men jag vill då inte lägga mer ved på elden.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by bsa »

Ritula passar som spets i ett topplag, inte som.nyckelspelare i ett.bottenlag.
Han grinade sig från ett kontrakt i MODO, han grinade sig från ett kontrakt med AIK, han grinande sig från alperna, kan nog inte grina kvar Leksand i SHL. Helt fel karaktär för den uppgiften.
Last edited by bsa on 27 Mar 2017, 12:10, edited 1 time in total.
User avatar
Erwynn
Posts: 2417
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Erwynn »

Leifby bombar ut på Twitter att en lirare i Leksand sitter på 295.000 i lön. Inte svårt att gissa vem om det stämmer. Hyfsat lättförtjänta tegelstenar.
Hata allt.
User avatar
Vitberget
Posts: 166
Joined: 16 Dec 2016, 11:54

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Vitberget »

Chippen wrote:https://mobile.twitter.com/saaramatilda ... 7840555008

Undra vilken baksmälla Nygren har idag.
http://www.vf.se/karlstad/idrottsprofil-i-blasvader/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by PackSwede »

Han erkänner:

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... kt-utspel/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by nr86 »

Jag får erkänna att detta verkar stämma då. Tråkigt för fbk men framförallt Nygren
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Jmaarklund »

Vadå tråkigt framförallt för Nygren?...
User avatar
TigerShark
Posts: 3898
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by TigerShark »

Varför är det alltid någon som har en jävla potatis till kamera som filmar sånt här och skickar till media eller lägger ut på internet?

Eller är det expressen som drar ner kvalitén på klippet så folk ska se klippet om och om igen för att kunna tyda vad som sker och vad som sägs?

Korkat av Nygren.
ante08
Posts: 2584
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by ante08 »

Kommentarer? Jakob Lilja döms för misshandel.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... misshandel" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by GroovyEd »

Det är absurt.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

ante08 wrote:Kommentarer? Jakob Lilja döms för misshandel.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... misshandel" onclick="window.open(this.href);return false;
Galet och en farlig väg att gå
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by freddus »

Chippen wrote:
ante08 wrote:Kommentarer? Jakob Lilja döms för misshandel.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... misshandel" onclick="window.open(this.href);return false;
Galet och en farlig väg att gå
Japp, nu när dom har dömt en gång kan det bli rent löjlig nivå. I slutspelet är det bara att vänta på supportrar som anmäler motståndare för att störa. Leder inte till något under slutspelet, men ändå något som kan ligga och gnaga.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by schteffe »

Verkar högst rimligt, samtycket till våld är inte obegränsat och idrotten är en del av samhället.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Lubbe »

Grattis Mora! So long, Leksand!

Ska man gissa att det var en röksugen morait som sabbade leksingarnas tifo? :lol:


Image
User avatar
Special Brew
Posts: 10047
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Ringde Comhem för att se om dom hade nåt bra erbjudande på Cmore eftersom mitt gamla går ut snart. Fick hela Paketet för 249Kr/månad i 12 månader, ordinarie pris 499/månad. Mycket nöjd!! :D
Norrland74
Posts: 875
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Norrland74 »

Någon som vet om CMORE play kan fås rabatterat? Dvs streaming utan operatör emellan.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Skidrow »

På Skellefte festivalen erbjöd dom 24mån för 299kr/mån, dock är det hela året men tog det i 12mån.
Post Reply