Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Zimme »

Vi och Luleå känns som snäpprt bättre än resten. Kvällens omgång mot säger inte direkt emot det.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by marre »

jaså.. På vilket sätt visade vi klassen? Lulä imponerade,men Frölunda såg då fan vassare ut än vi..
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by freddus »

marre wrote:jaså.. På vilket sätt visade vi klassen? Lulä imponerade,men Frölunda såg då fan vassare ut än vi..
Vi imponerade genom att kontrollera tillställningen i första två perioderna. Frölunda fick ha pucken men kom ingenstans medan vi kom till farligheter flera gånger när vi drog upp tempot. Tredje börjar olyckligt med tidigt mål och sen får Steen en väldigt tuff start, men efter 3-2 målet tog vi tag i det igen och släppte inte ett enda skott mot Steen efter det!! Att inte tillåta Frölunda att få ett endaste skott på mål under matchens sista 11minuter trots att matchen inte på långa vägar är avgjord och trots att Frölunda hade mycket luft under vingarna efter två snabba reduceringar... Ja det är imponerande.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by 374 »

Bra att videodomarens bilder släpps i efterhand i tveksamma situationer. På tv-bilderna verkade HVs mål mot AIK helt korrekt men bilder från takkameran visar tydligt att HV-spelaren stör målvakten.

http://www.shl.se/artikel/41325/" onclick="window.open(this.href);return false;
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by freddus »

374 wrote:Bra att videodomarens bilder släpps i efterhand i tveksamma situationer. På tv-bilderna verkade HVs mål mot AIK helt korrekt men bilder från takkameran visar tydligt att HV-spelaren stör målvakten.

http://www.shl.se/artikel/41325/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Äntligen! Mycket bra och tydliga bilder i den här situationen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Markman »

Alldeles föredömligt gjort! Då slipper man onödiga diskussioner om varför det borde eller inte borde bli mål, och det ger domarna både mer respekt och mer arbetsro, spelarna får tydliga svar (om de nu mot förmodan inte skulle få det under matchen) och publiken får veta vad som händer och varför! Win-win-win!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by 374 »

Jag vet inte egentligen, ibland tror jag nästan att ju mindre publiken vet desto bättre är det.
User avatar
Special Brew
Posts: 10047
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Varför är det bättre om publiken inget vet? Känns ju helt självklart att visa bilderna som leder fram till besluten för att undvika pajkastningen som brukar följa.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by 374 »

Jag tycker någonstans man måste lita på domarnas omdöme. Oavsett vad vi tycker så vet domarna bäst och det är faktiskt väldigt sällan som rena felaktigheter begås.
Hedman
Posts: 285
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Hedman »

Imponerande bortafölje an Örebro! Kändes som om de hade hemmamatch!
ante08
Posts: 2584
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by ante08 »

Man måste ändå gilla hur frölundas marknadsavdelning jävlas med färjestad. Se bilden i länktipset, frölunda har alltså köpt en annons utanför färjestads hemmaarena med texten:

"Trött på hemmaförluster?
Unna dig en bortaförlust!

Frölunda-Färjestad 19 sept"

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7486395.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by kurtivar »

klockrent:)
User avatar
TigerShark
Posts: 3898
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by TigerShark »

Såg denna i en kommentar på hockeybloggen: http://dragskott.blogspot.se/2013/09/sk ... -hv71.html" onclick="window.open(this.href);return false; vet inte om någon postat den tidigare men..

Man tappar ju som respekten för Petrasek när han står och snackar skit så där, kul för övrigt att dom missa vem det var och istället vart han typ "Johan Markusson Växjö Lakers"..
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Lappmössan »

4399 åskådare i Övik i hemmapremiären. :shock:
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Markman »

ante08 wrote:Man måste ändå gilla hur frölundas marknadsavdelning jävlas med färjestad. Se bilden i länktipset, frölunda har alltså köpt en annons utanför färjestads hemmaarena med texten:

"Trött på hemmaförluster?
Unna dig en bortaförlust!

Frölunda-Färjestad 19 sept"

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7486395.ab
Fantastiskt roligt! :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Lubbe »

Lappmössan wrote:4399 åskådare i Övik i hemmapremiären. :shock:
200 pers mindre än tidigare sämsta publiksiffran i FjällrävenC. På premiären!! :shock:
Modo har budgeterat på ett snitt på 5800.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by barrskog »

+ att de tappat Timrå-derby. Blir ekonomisk kris i modo även efter denna säsong. :roll:
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Skidrow »

barrskog wrote:+ att de tappat Timrå-derby. Blir ekonomisk kris i modo även efter denna säsong. :roll:

Vadå blir, är redan det.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Zimme »

AF och Modo har inlett bra och har i mina ögon bra möjligheter att vara på den övre halvan när serien är slut.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Alltså, det ser ju fan lite lustigt ut med GWG när det handlar om straffavgörande.

Såg idag att Luleå vann på straffar. MoDo missade och Klasen gjorde 1-0, sedan missade Modo igen och Forsberg satte sedan 2-0.
GWG går till Klasen. Är väl iofs helt korrekt oxå, men just i detta fallet tycker jag att det hade varit lika korrekt att ge GWG till Forsberg som faktiskt såg till att straffrundorna tog slut och att Luleå fick med sig extrapoängen.

Jag vet att det är den som ser till att det egna laget drar ifrån med 1 mål som ska få GWG, men jag tycker ändå att det ser lustigt ut när det handlar om straffar och kanske specifikt vid 2-0 vinst i straffrundan. Då borde GWG gå till sista straffskytten.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by King Kong »

Förstår inte riktigt hur du tänker..?
Det målet som bärgar segern är ju gwg, oavsett om det sker under ordinarie speltid eller på straff..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by 374 »

Tycker de kan ge fan i att mäta GWG helt, totalt meningslöst.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

King Kong wrote:Förstår inte riktigt hur du tänker..?
Det målet som bärgar segern är ju gwg, oavsett om det sker under ordinarie speltid eller på straff..
Bara det vid straffar tar det ju slut vid en förutbestämd målangivelse, det är inte speltiden som avgör.
Vid en vinst i straffrunda med 2-0 så tycker jag att båda målen på sitt sätt ar GWG.
1-0 för att det gör att det egna laget får övertag målmässigt.
2-0 för att det faktiskt avslutar straffrundan och därmed avslutar straffrundan, även om det resultatmässigt bara förstärker vinsten.

Jag förväntar mig att du ska förstå nu heller och tyvärr kan jag inte förklara på ett bättre sätt.

Dock håller jag nog med 375. GWG är rätt meningslöst begrepp och egentligen ganska intetsägande.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by anton95uppsala »

Stämmer det att Örebro också har klappor? Tycker mig se det ca 20 sek in på denna video.

http://www.shl.se/shl-arena/38490/postgame/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by marre »

Såg MODO-Frölubda igår..Fan va bra Klingan är :( Stor skillnad mot Heed än så länge iaf..
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by marre »

Ska poängtera att jag tycker Heed varit bra,men Klingan är ruskigt bra!
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Märkligt att Luleå väljer att låna ut en spelare som spelare i 3:e kedjan och har så gjort sedan start.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by 374 »

Han har ju ändå minst speltid av alla forwards som har spelat
User avatar
Oliman
Posts: 363
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Oliman »

En deal när Wallmark signade med Lulä kanske var att han "garanterat skulle få spela i Elitserien" och att han nu, när den delen av dealen är uppfylld från Lulä, får ta sin rättmätiga plats i farmarlaget..
Post Reply