Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by smogz »

William Karlsson Årets Rookie
Expressen wrote:Nu har 19-åringen blivit vald till säsongens rookie av Hockeyligan.

– Det här är det största för mig så här långt i karriären, säger Karlsson.
Mejla

28 poäng på 50 matcher och en betydande roll i JVM-laget som tog silver räckte för att övertyga Hockeyligans jury.

Med följande motivering valde de William Karlsson, 19, till årets rookie.

"En junior som efter succéåret i allsvenskan i Västerås IK verkligen tog chansen i HV 71 och elitserien. En förståndig tvåvägsspelare med bra speluppfattning och skridskoåkning. Under sitt rookieår hann han också med att debutera i Tre Kronor", skriver Hockeyligan i ett pressmeddelande.
"Fantastisk säsong"

Karlsson vann priset framför konkurrenterna Elias Lindholm (Brynäs), Viktor Arvidsson (Skellefteå) och Mattias Janmark-Nylén (AIK).

– William har haft en fantastisk säsong. Viktor Arvidsson har gjort ett starkt slutspel med Skellefteå och många kanske tycker han borde få priset, men utmärkelsen grundar sig på prestationen spelaren gjort i Elitserien, säger Tommy Töpel, juryns ordförande, i ett pressmeddelande.

Karlsson själv:
"Det största"

– Det är fantastiskt, hur stort som helst och det är bara att titta på konkurrensen så förstår säkert alla. När jag blev utnämnd till kandidat nummer två gav jag mig sjutton på att ge allt för att vinna titeln. Det här är det största för mig så här långt i karriären, säger han.

Som en del av prisutdelningen kommer Karlssons moderklubb Arlanda Wings HC att få 50 000 kronor. Dessutom får HV-stjärnans föräldrar 10 000 kronor.

Priset ska officiellt delas ut 25 april i samband med landskampen mellan Sverige - Ryssland.
Om det nu är grundserien som räknas så har jag svårt att säga nått om det. Välförtjänt. Dock skulle jag vilja diskutera om det bara borde gälla grundserien.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Zimme »

Sett över hela säsongen så är det svårt att protestera. Karlsson har trots allt haft en mer framträdande roll i HV och producerat bättre än Arvidsson även om Arvidsson klev fram på slutet.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
GroovyEd
Posts: 1847
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by GroovyEd »

Däremot tar dom ju upp hans roll i JVM-laget i motiveringen, vilket kan tyckas vara lite skumt? Men ja, välförtjänt.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Hank »

Han var väl dessutom rätt småkass i JVM, om man nu ska säga nåt om det (vilket jag inte tycker borde väga in i bedömningen alls)?
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by TS_ »

GroovyEd wrote:Däremot tar dom ju upp hans roll i JVM-laget i motiveringen, vilket kan tyckas vara lite skumt? Men ja, välförtjänt.
Arvidsson var ju 4a i interna poängligan, Karlsson var nr. 14, även om poäng inte är allt.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by 374 »

smogz wrote:William Karlsson Årets Rookie
Om det nu är grundserien som räknas så har jag svårt att säga nått om det. Välförtjänt. Dock skulle jag vilja diskutera om det bara borde gälla grundserien.
Jag tycker det är bra att man har separata pris för grundserie och slutspel. Nu finns det förvisso inget pris för bästa rookie i slutspelet men om det hade funnits hade det nog gått till Arvidsson.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1847
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by GroovyEd »

TS_ wrote:
GroovyEd wrote: Arvidsson var ju 4a i interna poängligan, Karlsson var nr. 14, även om poäng inte är allt.
Precis. Själv tyckte jag Karlsson var lite av en besvikelse i JVM.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Zimme »

Med 5 man på målgårdslinjen så skulle en strumpa göra succé som målis i Luleå....
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by anton95uppsala »

Någon som vet vilket klockslag Hockeyliga skulle släppa matchprogrammet? (ja: hockeyabstinens)
User avatar
oggy
Posts: 78
Joined: 18 Mar 2012, 18:51
Location: Sorsele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by oggy »

Här har du hela spelschemat i PDF-format. http://cdn.hockeyligan.se/files/SHL/spe ... 502_v1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
He som hänn he hänn hänna!
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by 374 »

Hemmamatch på annandag jul, det var ett tag sen.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by anton95uppsala »

Tack, så det nu!
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Skidrow »

Det där schemat känns som ett skämt match den 2, 4, 5 oktober.
yrre
Posts: 15
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by yrre »

Hockeygalan....

http://www.csports.se/cmore/?progId=2340119" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3020
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Foppas skridskocoach »

Skidrow wrote:Det där schemat känns som ett skämt match den 2, 4, 5 oktober.
Jag antar att de måste komprimera en del pga OS.
Tigerränderna går aldrig ur.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by freddus »

Skön hockeygala om man jämför med hur galor brukar bli. Det brukar bestå av skämt som ingen orkar bry sig om, låtar som inte hör till och en massa trams från oinsatta personer (skämten återigen). Här har de insatta personer som sitter lite mysigt och pratas vid om den gångna säsongen. Visst de hade kanske lite bottentramp med kåbergs skägg t.ex. men om jag får välja mellan de där personerna runt ett bord jämfört med någon tomte som ska dra skämt inför ett stelt globen så vet jag vad jag väljer.
Kan de strukturera upp det lite bättre så finns det stor potential.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by nomercy »

"Årets simborgarmärke".... Klockrent! :D
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by kurtivar »

freddus wrote:Skön hockeygala om man jämför med hur galor brukar bli. Det brukar bestå av skämt som ingen orkar bry sig om, låtar som inte hör till och en massa trams från oinsatta personer (skämten återigen). Här har de insatta personer som sitter lite mysigt och pratas vid om den gångna säsongen. Visst de hade kanske lite bottentramp med kåbergs skägg t.ex. men om jag får välja mellan de där personerna runt ett bord jämfört med någon tomte som ska dra skämt inför ett stelt globen så vet jag vad jag väljer.
Kan de strukturera upp det lite bättre så finns det stor potential.
jo precis, även en lite video om varje spelare som blir presenterad som nominerad.
skönaste priset fick ju martin lundberg, chuck norris priset
User avatar
Humlannitton
Posts: 1494
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Humlannitton »

Kan man se den någonstans i efterhand?
User avatar
TigerShark
Posts: 3848
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by TigerShark »

Humlannitton wrote:Kan man se den någonstans i efterhand?

Tror dom visade den gratis på cmore, möjligt att den finns kvar där i arkivet så man kan se den i efterhand.
lh=1
Posts: 537
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by lh=1 »

Luleå, ja vad säger man:

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/t ... 6711238.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Man ska ha väldigt torrt på fötterna innan man gör en tvist av saker och ting. Nu verkade inte Luleå haft det och då får man betala för det.
ÄGDA!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by 374 »

Luleå känns som rättshaverister.
Henke
Posts: 252
Joined: 25 Jun 2011, 11:56

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Henke »

Humlannitton wrote:Kan man se den någonstans i efterhand?
http://www.csports.se/cmore/?progId=2340119" onclick="window.open(this.href);return false; här finns den 8-)
User avatar
Humlannitton
Posts: 1494
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Humlannitton »

Henke wrote:
Humlannitton wrote:Kan man se den någonstans i efterhand?
http://www.csports.se/cmore/?progId=2340119" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; här finns den 8-)
Då måste man ha abbonemang... :(
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by freddus »

Humlannitton wrote:
Henke wrote:
Humlannitton wrote:Kan man se den någonstans i efterhand?
http://www.csports.se/cmore/?progId=2340119" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; här finns den 8-)
Då måste man ha abbonemang... :(
Nej, gör bara en användare. Jag har inget abb där men kan se.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

http://www.hockeysverige.se/article/145 ... or-leksand

Det där känns ju riktigt märkligt hur en klubb som tvingas göra en rekonstruktion helt plötsligt ska stoltsera med ett så stort plusresultat.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by 374 »

Att man går med vinst innebär inte att man har likvida medel eller lite skulder.

När man läser årsredovisningen har de redovisat ackordsuppgörelsen på 43 miljoner som finansiella intäkter på resultaträkningen. Rörelseresultatet är -25 miljoner. Efter rekonstruktion brukar företag gå med vinst, dessutom har en del kostnader som inte skulle uppkommit annars nu belastat resultatet. Det går egentligen inte dra några slutsatser utifrån detta års resultat.
Last edited by 374 on 11 Jun 2013, 11:53, edited 1 time in total.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Näe, men jag tycker det rimmar illa att en klubb som fått 43 millar bortplockade ska stoltsera med 13 mille i plus.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hedman
Posts: 285
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Hedman »

Chippen wrote:Näe, men jag tycker det rimmar illa att en klubb som fått 43 millar bortplockade ska stoltsera med 13 mille i plus.
Ja är egentligen sjukt! Pengarna borde gå tillbaka till de som var med på ackordsuppgörelsen!
Post Reply