Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by 374 »

Intressant slutminut i Karlstad, Linköping kvitterar med 55 sekunder kvar men med 7 sekunder kvar får Färjestad straff som Gulas sätter.
User avatar
Special Brew
Posts: 10026
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Underbart! Hatar LHC! :D
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by jokarfo »

Vidriga jävla horlulää leder med 3-1 mot Leksand samtidigt som DIF leder mot FBK. Jag unnar verkligen inte kuklulää en direktplats till slutspelet. Jag vill att de ska tvingas spela play in och att de blir tvungna att rumstera en massa med annan arena så att det kör ihop sig för dem. Bara för att.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14283
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Last edited by Chippen on 16 Feb 2015, 15:48, edited 2 times in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by smogz »

Pengar pengar pengar. Känner igen det från amerikanska sändningar. Shot statistics are presented by Bud Light..typ. Sen kan man ju alltid diskutera namnet. Kul tycker jag.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14283
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Namnet är fånigt som fan.
Race passar inte alls in.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Bobby »

http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... iens-namn/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verkar föras en tydlig dialog..
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by smogz »

Har ni koll på hur hockeyrejset går till??
Skärmklipp.PNG
Skärmklipp.PNG (25.33 KiB) Viewed 3661 times
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by schteffe »

Nu har vi det.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by nishog04 »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... om-filmar/" onclick="window.open(this.href);return false;

SHL vill stänga av filmare. God idé, men det blir kanske svårt att genomföra detta på ett rättvist sätt. Men blir det av blir det jobbigt för Fabricius framöver.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by jokarfo »

nishog04 wrote:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... om-filmar/

SHL vill stänga av filmare. God idé, men det blir kanske svårt att genomföra detta på ett rättvist sätt. Men blir det av blir det jobbigt för Fabricius framöver.
Av princip är jag helt för men allt som blir föremål för bedömning i dagens hockeysverige lär ju bli inkonsekvent och således orättvist bedömt mer som regel än undantag.

Inte bara Fabricius borde ligga pyrt till med bevakning på ligans filmare. Även Abbottarna borde rimligen vara satta under lupp tidigt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14283
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Kan inte låta bli att tänka på hur Hadelöv hade blivit bestraffad. Maken till lättrillare vette fan om man sett :)

Vi ska inte glömma Jämtin och faktiskt inte heller Jimmie om han återvänder till SHL.

Fast egentligen finns det någon ingen som filmar i sin rätta bemärkelse. Förstärkare har vi gott om i SHL, men gränsen är hårfin.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Bilderberg »

Vissa tycker ju att det här är filming: https://twitter.com/moritzdaniel/status ... 6240811009" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14283
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Haha, det där är ju som ingen filmning men jag vet inte om jag tycker det är utv heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Sv: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Bilderberg »

Chippen wrote:Haha, det där är ju som ingen filmning men jag vet inte om jag tycker det är utv heller.
Inte alla som skrattar åt den situationen dock. Tänk ifall han skulle bli avstängd för filmning för det? Under nuvarande disciplinnämd är det inte helt otänkbart.
Chippen
Posts: 14283
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Bilderberg wrote:
Chippen wrote:Haha, det där är ju som ingen filmning men jag vet inte om jag tycker det är utv heller.
Inte alla som skrattar åt den situationen dock. Tänk ifall han skulle bli avstängd för filmning för det? Under nuvarande disciplinnämd är det inte helt otänkbart.
Näe det har du förvisso rätt i.
Det måste ju till att börja med klargöras skillnaden mellan filmning och förstärkning
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
micktålbot
Posts: 541
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by micktålbot »

smogz wrote:Har ni koll på hur hockeyrejset går till??
Skärmklipp.PNG

Åh herrejävlar. Jag har aldrig sett det framför mig så tydligt som på den där bilden. Slipsnissarna har verkligen gjort det så svårt det bara kan att åka ur SHL. Det där är verkligen allt de kan göra utom att stänga ligan helt. Kommer sakna Kvalserien så länge jag lever.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Sv: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Lidlund »

Chippen wrote:Näe det har du förvisso rätt i.
Det måste ju till att börja med klargöras skillnaden mellan filmning och förstärkning
Lika illa i min värld och bör bestraffas.
En spelare ska alltid göra sitt bästa för att stå på benen/hålla i klubbe/vad det nu kan vara och ifall någon annan gör något felaktigt ska den åka ut. Om vederbörande filmar, dvs skapar någonting ur en situation som inte finns, ska bara den "filmande" spelaren åka ut, medan spelaren som förstärker även ska få med sig den andra felande spelaren.

Sen tycker jag det är fel att stänga av en spelare för filmning, mer rätt vore att ge böter efter 2 händelser inom 30 dagar (Eller nått) och vid 3 så blir det 10 minuter personligt i början av nästkommande match.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by 374 »

Nu kan ni som gnällde på arenakraven gnälla på att lag som inte uppfyller dem kommer få dispens.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. ... el=6106722" onclick="window.open(this.href);return false;
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Skidrow »

Lidlund aldrig Brynäs målvakt i finalen 2012 skulle ha fått 3matcher avstängning för sin filmning, förstärkning beror på är det en utvisning med lr utan förstärkning ser jag det som ok men om det inte är en utvisning som man förstärker för att få med sej en utvisning då kan jag se straff på det.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by smogz »

Jävla SHL, nu är det inga regler längre utan sunt förnuft. Hur vore det med solklara regler istället? Varken för eget kapital eller arena är det på något sätt klart.

Exempel på hur det skulle kunna se ut (nu går ju säkert detta trasa sönder om jag inte tänkt rätt):
Arena. Den 1 augusti ska laget som går upp presentera handlingsplan för hur de inom två säsonger ska möta arenakraven.
Om det klarar sig kvar ska arenan stå klar till nedsläpp om två säsonger.

Ekonomi. Första året i eliteserien gäller inte eget-kapital-kravet, där skulle man kunna säga att hälften räcker dvs 2 millar. År två gäller det.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Skidrow »

smogz att lag som tar steget upp inte har kravet förrän till våren tycker jag är rätt, dock ska kraven vara hårdare på befintliga elitserie lag.
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Jmaarklund »

Att arenakraven skulle gälla redan till hösten och att inget lag skulle få dispens är något som SHL hittat på. Det är liganämnden/ishockeyförbundet som beslutar om det och det som Christer Englund gått ut o sagt idag är ingenting nytt.. Att lagen som går upp skulle få längre tid på sig har varit ganska självklart hela tiden även om ingen bekräftat det. Jag gillar inte SHL men det här om det att det varit oklart med hur reglerna fungerar och om lagen kommer få dispens på arenakravet eller inte är lika mycket svenska ishockeyförbundets fel som SHL. Att man inte kan vara tydliga med vad som gäller och gå ut och säga det direkt är jävligt dåligt.. Men jag antar att de väntat med det nu för att alla ska tycka att kraven är bra bara för att man nu låtsas ha lättat på dem
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by 374 »

Fast det stora problemet här har varit folks oförmåga att tänka klart.
Jmaarklund
Posts: 120
Joined: 15 Dec 2014, 20:23

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Jmaarklund »

Ja verkligen, sen har väl media som vanligt varit en väldigt bidragande faktor också, de gör ju allt för att få klick och uppmärksamhet och när något sånt här kommer upp så tar de varje chans de får till att göra saker så stora som möjligt. Istället för att tänka efter och skriva hela sanningen så skriver de nästan bara det som gör folk upprörda
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by smogz »

Men jag gillar inte när reglerna är oklara. Nu uttalar sig englund om sunt förnuft och vill inte kalla det dispens. Men avsaknaden av tydliga regler gör ju att det är godtyckligt och att ett lag skulle kunna bedömas på annat sätt än ett annat lag. Det har jag lite svårt för. Samtidigt lär väl inget lag bli utkastat och då är ju allt frid och fröjd.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14283
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Fast vad är det egentligen som är nytt som inte sagt förut?
SHL´s VD satt ju i studion i Cmore och sa att om ett lag som inte klarade arenakraven gick upp så kunde de få spela i SHL ändå, med tanke på hur handlingsplanen såg ut. Den skulle dock vara inlämnad innan ett visst datum, kommer inte ihåg vilket.

Att det skulle vara dispens på de ekonomiska kraven var väl ingen nyhet heller.
Så jag ser då inget nytt i detta mot vad de gått ut med tidigare.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10026
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Hoppas och tror att Djurgården slår ut Luleå.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by jokarfo »

Special Brew wrote:Hoppas och tror att Djurgården slår ut Luleå.
Hoppas gör jag också men jag tror lule vinner med 2-0 i matcher. Deras framgångar i CHL kontra resultaten i SHL visar tydligt att de är avsevärt mycket bättre på stt vinna enskilda, avgörande matcher än hålla en hög nivå jämnt över tid. Tror DIF är rätt nöjda med att slippa kvala dessutom.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
ante08
Posts: 2583
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by ante08 »

Bulan sågar domaren Pehr Claesson.
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/s ... le69032.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply