Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Förbannat tråkigt då en spelare själv inte får bestämma då han vill lägga av.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Hemmamåldomare i Leksand. Luleå får ett mål bortdömt trots att det är en Leksing som slår in pucken med handen. Så uppfattar jag situationen i alla fall.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Samma här. Solklart självmål med handen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by 374 »

Tycker det är svårt att se.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Tycker det är enkelt att se
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Markman »

Domarna Sören Persson, som stod närmast, och Thomas Andersson begärde videogranskning, men där fick de ingen hjälp:
– Nej, på de bilder videodomaren hade kunde han inte se om det var klubban eller handen som styrde in den, säger Thomas Andersson.
– Vi var tvungna att fatta ett beslut utifrån det vi såg och har det blivit fel är det givetvis olyckligt. Men vi har inte sett situationen i efterhand, säger Thomas Andersson.
Baserat på det som domarna säger där så ska de ju döma bort målet. Om de inte kan se (i realtid eller på repriserna) att det är backen som slår in pucken med handsken och att det annars hade varit hög klubba så ska det ju dömas bort. Dock kan jag tycka att det nog borde ha varit tillräckligt bra kameravinklar för att se var pucken tar, med tanke på hur högt uppe det faktiskt är och att kropparna knappast borde kunna vara ivägen.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Det går ju för fan att se på tvbilderna, från sidan, att det är handen som för in pucken i mål.
Om inte annat ska det gå att se uppifrån.
Näe, skandal som fan. Faktiskt i klass med det målet vi blev berövade på Hovet.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Zimme »

Brynäs gör självmål i spel 6 mot 3 (avvaktande utv), måste vara rekord
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Hahaha haha
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by PackSwede »

Jag vill minnas att Finland gjorde ett sådant självmål mot Sverige i någon landskamp för en massa år sedan men det var nog 6 mot 5, 6 mot 3 kan mycket väl vara rekord!
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

" – Konstig regel, jag anser att den ska tas bort. Det känns märkligt att man kan göra mål med avvaktande utvisning, säger Brynäs-tränaren Janne Larsson till Sportbladet efter segern."

Kan man göra mål framåt så ska det naturligtvis vara lika möjligt att klanta in ett självmål.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Plissken »

Att flänna om att ta bort 'regeln' är ju löjligt. Gör man självmål så gör man.
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
Oliman
Posts: 344
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Oliman »

Den vassa pennan Adam S går ut och kräver regeländring för att lag skall kunna drälla med pucken hur de vill vid avvaktande utvisning.

Löjligt förslag.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by päran »

Plissken wrote:Att flänna om att ta bort 'regeln' är ju löjligt. Gör man självmål så gör man.
http://www.youtube.com/watch?v=Plxa_fidDTE

Ett av de roligare klippen på tuben
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by smogz »

Var det så för några år sedan att om man förlorade pucken vid avvaktande utvisning så blåste domaren? Nu blåser dom först när motståndaren tagit den? Har för mig att det var så och det innebär i praktiken att man kan göra självmål, nått som inte gick förut. Eller är jag ute och cyklar?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Skidrow »

smogz wrote:Var det så för några år sedan att om man förlorade pucken vid avvaktande utvisning så blåste domaren? Nu blåser dom först när motståndaren tagit den? Har för mig att det var så och det innebär i praktiken att man kan göra självmål, nått som inte gick förut. Eller är jag ute och cyklar?
Tror du är ute och cyklar, dock hade dom så man inte kan göra självmål ett tag.
Perli
Posts: 143
Joined: 16 Jun 2011, 13:58

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Perli »

Vill man spela säkert låter man målvakten stå kvar, så enkelt är det..
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by freddus »

Precis, man är inte tvingade till att plocka målvakten utan det är en risk man får ta.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Yes!! Kuben tog bara en diving på Arlbrandt. Godtogs inte av Arlbrandt som även drog på sig en 10:a för Abuse of offical.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Zimme »

Vi måste väl ha en kort summering nu efter halva serien:
Skellefteå AIK - Slaktar motståndet trots att man spelet hackat en del under hösten. Uppfyller alla förväntningar och just nu känns det som att det mest handlar om huruvida laget går 12-0 i slutspelet eller inte.
Frölunda - i vakumet som övriga "fastrar" lämnat efter sig har Rönnberg trivts som fisken i vattnet, återstår att se hur de hanterar den tuffare miljön framåt våren.
Brynäs - Liten skräll ändå, har inte känts jätteheta men tuggar på och tar poäng. Är inte avskrivna som finalkandidater.
Modo - Känns som en variant av Frölunda, AF har fått skaplig fason på sitt unga lag och till ett annat år så kan de nog slåss om ett guld.
Leksand - Är väl den största överraskningen, känns inte speciellt heta men en bra defensiv och en hårdskjutande back räcker visst bra. Hersley to AIK 2014 -Ja tack.
Luleå - Har kört fast ordentligt, Rönkens übertyska diciplin är borta och när det fuskas i detaljerna rasar konceptet, det som skulle vara Året med stort Å verkar ha blivit mellanmjölk istället.
-----------------------
Växjö - Är väl där de förväntas, föga förvånande är det målvakterna som är akilleshälen, Får se fram emot ett ärofyllt uttåg i första rundan i slutspelet.
Färjestad - Dominanterna från förr är numera en i mängden, börjar förvisso komma igång men är en påminnelse till AIK om vad som händer när ett topplag håller fast vid det gamla för länge.
Linköping - Har smärtsamt fått erfara att en kedja gör inget topplag, saknar bevisligen för mycket för att ha med guldet att göra, tvärtemot tipsen.
HV 71 - Efter att ha spenderat allt man äger och har på att byta ut laget så börjar man nu komma igång, lär klara sig från kval men inte mer, bokslutet lär visa rött när det ska summeras. Ytterligare ett storlag AIK måste lära av.
-----------------------
Gnaget - Utan nån egentlig spets så fanns aldrig möjligheten på riktigt att hålla till nån annanstans i tabellen än under strecken.
Örebro Första året är alltid tufft innan man förberett lag och organisation på vad som krävs, kan nog få se sin SHL-sejour bli ettårig.

Färjestad, Luleå, HV och LHC har något överraskande lämnat ett gigantiskt hål efter sig ovanför det övre strecket, något som Frölunda mfl tackat för. Det var många år sen serien var så oviss (förutom förstaplatsen då). Plats 3-10 kan egentligen se ut hur som helst när serien är färdigspelad.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by smogz »

Tycker att det är tydligt att Skellefteås moderna offensiva hockey som också i varianter spelas av Frölunda, Modo och Brynäs som är framgångsrik. Hoppas också för hockeyns skull att det är dessa fyra lag som spelar semifinal i vår.

Viktigt att Skellefteå fortsätter att utvärdera och uppgradera sin spelstil. Så att inte övriga kommer närmare än såhär. I förra matchen borta mot Frölunda spelade tex. dom Skelleftehockeyn bättre än Skellefteå.

Precis som Zimme skriver så är HV och Färjestad bra exempel på stora jättar som fallit tungt, en av anledningarna som jag ser det är att de inte kontinuerligt jobbat med att utveckla sättet de spelar. Utan istället har hållit fast med en spelstil som nu blivit omodern och inte håller.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Zimme »

Framför allt hållit fast vid spelare som inte längre förmår bära ett topplag. Petrasek, Wallin, Davidsson mfl.
som alltid när något når framgång så vill andra följa efter så Skellefteåhockeyn kommer nog att vara den spelstil som kommer att vara ledande inom svensk hockey ett tag framöver.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Lappmössan »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... onera-shl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8014617.ab" onclick="window.open(this.href);return false;

Ännu fler pantade idéer.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Det enda vettiga var War room!

Men det blir mer och mer tydligt att det ekonomiska ska styra mer än det sportsliga. Får en känsla av att man tittar för mycket på hur NHL och AHL är uppbyggt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Dom verkar jävligt desperata att få in fler storstadsslag.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Bilderberg »

smogz wrote:Tycker att det är tydligt att Skellefteås moderna offensiva hockey som också i varianter spelas av Frölunda, Modo och Brynäs som är framgångsrik.
Hör inte hemma i den kategorin.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Christian "Fimpen" Eklund sammanfattar det hela rätt bra:
"Hur mycket jag än vill att Dif ska till SHL så tycker jag att wildcards till ligan känns lika välkommet som en candycrush-inbjudan på Facebook"
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by msoe »

Lappmössan wrote:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... onera-shl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8014617.ab" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ännu fler pantade idéer.
Det här är ju heelt uppåt väggarna! Wild cards!? Jag har verkligen svårt att se hur man skulle orka engagera sig i att följa ett lag i en sport där det är pengar och inte sportsliga prestationer som avgör vilken serie man spelar i. Jag tror att det här skulle få katastrofala följder för svensk hockey om det här gick igenom-
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Bobby »

Man blir ju illamående av dessa förslag.
Friplatser till de som drar in mest pengar, vad fan??
Dä ä bra Mikalsån!
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by freddus »

Jag kan förstå att man vill diskutera kring kvalserien och även om jag tycker det är en jävla intressant serie att följa så tror jag inte den lever kvar speciellt länge till i nuvarande upplägg. Kanske till och med är öppen för förändring där.

Nya krav på klubbarna: Till stor del ja. Arenakrav och krav på ekonomin ja varför inte. Sen beror det på hur hårda kraven är... Storleken på orten ska fan inte spela någon roll så länge man har publik.

Lönetak: Varför inte?

War-room: Borde redan vara där.

Wild cards: Kan iaf få mig att tappa intresset för ligan om det blir så.
Post Reply