#10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 21/22)

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #10 Joakim Lindström

Post by smogz »

Kanske vi kan låna Kovalchuk
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Hank »

Han skulle kunna bli bra med en Thomson-försäsong.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #10 Joakim Lindström

Post by smogz »

Dax att casha in på samarbetet med SKA. Vi lånar Kovalchuk resten av denna och hela nästa säsong. Låter som en plan ;)
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Trollet »

http://www.skellefteaaik.se/artikel/80974/" onclick="window.open(this.href);return false;

Välkommen hem.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Akerman2 »

SNYGGT! 3 år kvar eller vad fan ska man tro?
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Trollet »

Akerman2 wrote:SNYGGT! 3 år kvar eller vad fan ska man tro?
I Jockes fall är det tydligare, femårskontrakt där han spelat två av åren på annan plats. Han pausade ju inte sitt kontrakt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Akerman2 »

Så sant. Är bara Möller-gate som gör att man inte litar på någonting. Men det tar vi i rätt tråd.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Lappmössan »

Välkommen tillbaka ers majestät.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Chippen »

Jocke listades upp som "skadad, spelar ej VM" när det pratades VM i paus mellan Tjeckien-Tre Kronor.

Vad har jag missat, för det kom som en nyhet för mig.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
dj_tobias
Posts: 230
Joined: 12 Aug 2011, 10:46

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by dj_tobias »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true" onclick="window.open(this.href);return false;


Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
Scandic24
Posts: 1843
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Scandic24 »

Någon vänlig själ med AB Plus?
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Trollet »

Efter sitt tredje äventyr i Nordamerika och andra sin sväng i Ryssland är Joakim Lindström äntligen hemma i Skellefteå igen.
– Jag trivs riktigt bra här i Skellefteå. Det ska verkligen bli kul att dra igång säsongen, säger han.
Det var ett stort gäng stjärnor som lämnade Skellefteå 2014 efter klubbens andra raka SM-guld. En av spelarna som valde att lämna Skellefteå till förmån för St: Louis Blues var forwardsstjärnan Joakim Lindström.
Men han lyckades aldrig riktigt ta någon ordinarie plats i NHL – åter igen.
Joakim Lindström hymlar inte heller med varför han haft så svårt att ta en ordinarie plats i världens bästa liga.
– Jag har varit för dåligt, helt enkelt. Det är den enkla sanningen, säger han.
Karriären tog sen vidare till KHL och storlaget SKA St. Petersburg.
Där blev det inte heller någon större poängsuccé med 21 poäng på 47 matcher – men där har Lindström en annan förklaring.
– Om man ser till rollen jag haft i Sverige och jämför med i Ryssland är det stora skillnader. I Sverige har jag haft en mer roll där jag verkligen ska producera poäng.
– Sedan är spelet betydligt mer annorlunda i Ryssland, spelet i Sverige passar mig bättre.
Åter tillbaka – där han trivs som allra bäst
Har han haft det tungt i NHL och KHL visar siffrorna något helt annat i SHL och i Skellefteå. De tre säsongerna som han spelat i Skellefteå har han totalt gjort 177 poäng på 162 matcher.
Och nu är han tillbaka i sin hembygd och i moderklubben Skellefteå AIK – där han trivs som allra bäst
– Det ska verkligen bli kul att dra igång säsongen. Det är många yngre hungriga spelare som kommit upp och det känns positivt, säger han.
Det har också hänt en hel del i klubben sedan han lämnade för två säsonger sedan.
För Skellefteå har sedan dess förlorat två raka finaler.
Säsongen efter han lämnade var det Växjö som var för starka, och tidigare i vår var det Frölunda som fick lyfta Le mat-pokalen i Skellefteå.
Förändringar i organisationen
Även utanför planen har det varit förändringar i Skellefteå.
För den framgångsrika lagbyggaren och General Managern Lasse Johansson valde att tacka för sig efter sex raka finaler och två SM-guld. Istället ska han träna NLA-klubben ZSC Lions.
Med sig tog han också dubbla guldtränaren Hans Wallsson.
In som sportchef har istället den något oprövade Mikael Lindgren tillkommit, som förövrigt är bror till Skellefteåspelaren Fredrik Lindgren.
Ny tränare för Skellefteå är istället Fredrik Öberg.
Och Joakim Lindström är nöjd med valet att tillsätta Öberg som ny tränare för klubben.
– En riktigt trevlig människa. Jag har bara hört goda saker av dom båda, jag tror det här kommer bli riktigt bra.
Ser ut att bli kvar i klubben resten av karriären
Och om man ska tro Joakim Lindström så har han nu gjort sitt i utomlands.
– Jag har tre år kvar på kontraktet och jag siktar på att spela ut det. Sedan hoppas jag att få spela ytterligare ett par år. Det ska mycket till om jag utomlands igen. Men det är hockey vi talar om, och där kan ju allt hända.
Vad som är målet med den här säsongen är glasklart.
– Vårt mål är att gå för final och sedan vinna finalen. Vi går för guld, det gör vi alltid i Skellefteå.
Har Skellefteå laget som krävs för att vinna guld?
– Vi har laget som krävs för att vara med och slåss däruppe. Och sedan kan allt hända.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Larzon »

Fyfan vad kul det ska bli att få se Jocke in action igen.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
tord
Posts: 101
Joined: 15 Jun 2011, 17:54

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by tord »

https://instagram.com/p/BI5TeqtDOu5gtpR ... I2hl02hw0/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jocke på första isträningen
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Markman »

http://norran.se/hockeybloggen/efter-st ... pan-641304" onclick="window.open(this.href);return false;

Karin berättar vidare att Lindström var hemma och tog det lugnt under lördagen samt att man efter den senaste undersökningen beslutat att förlänga rehabiliteringsperioden.

– Vi tar det säkra för det osäkra genom att förlänga hjärntrappan.

Vid en lindrigare form av hjärnskakning hålls en spelare borta från spel i en vecka. För Lindström blir det alltså längre frånvaro än så, vilket också Rundblad bekräftar för Norran.

Exakt hur länge AIK:s stjärna blir borta från spel är dock fortfarande oklart. Däremot står det nu helt klart att han missar CHL:s två inledande matcher som spelas 18 samt 20 augusti.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
sju-t
Posts: 266
Joined: 18 Jun 2011, 15:37

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by sju-t »

Markman wrote:http://norran.se/hockeybloggen/efter-st ... pan-641304

Karin berättar vidare att Lindström var hemma och tog det lugnt under lördagen samt att man efter den senaste undersökningen beslutat att förlänga rehabiliteringsperioden.

– Vi tar det säkra för det osäkra genom att förlänga hjärntrappan.

Vid en lindrigare form av hjärnskakning hålls en spelare borta från spel i en vecka. För Lindström blir det alltså längre frånvaro än så, vilket också Rundblad bekräftar för Norran.

Exakt hur länge AIK:s stjärna blir borta från spel är dock fortfarande oklart. Däremot står det nu helt klart att han missar CHL:s två inledande matcher som spelas 18 samt 20 augusti.
förlänga hjärntrappan!
Kan hon mena den utanför Västra stå ? ............. ;)
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Markman »

http://norran.se/hockeybloggen/lindstro ... alt-646542" onclick="window.open(this.href);return false;

Under måndagen gjorde 32-åringen sitt första ispass efter smällen och lämnade positiva besked efter träningen.

– Det börjar kännas väldigt normalt igen. Det blir bättre och bättre för varje dag och framför allt inga bakslag, så det är skönt, säger Joakim Lindström.

Känner du av skadan någonting?

– Nej, jag känner mig väldigt normal. Så det är kul. Jag har ingen aning hur länge det är till jag går för fullt. Vi har ingen långsiktig plan utan utvärderar varje kväll, säger Lindström.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by nr86 »

Inte bra att vår bäste spelare inte kan bidra på isen.
Han verkar missa båda matcherna i veckan. Vore intressant om AIK kunde gå ut med hur prognosen ser ut för vår stjärna. Vi är långt ifrån samma lag utan honom i laguppställningen.
Empress
Posts: 6998
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Empress »

Skulle tro Jocke är sugen lira i Globen på torsdag om han är fit. Inte så många chanser kvar.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Markman »

Slutar troligtvis i landslaget:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3742337.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by msoe »

Lite trist då det hade varit kul att se Jocke i VM, även om det så klart är skönt att slippa slitenhet och skaderisk som kommer med alla Euro hockey tour (eller vad fan det heter nuförtiden)- matcherna. Det här måste man ju ändå gilla:

"– Jag siktar hela tiden på att bli bättre som spelare och det blir jag i Skellefteå. Jag gillar sättet som klubben spelar på. Jag trivs i huset som jag haft i Skellefteå hela tiden, trots åren utomlands. Jag kommer inte slå mig till ro, utan vill utvecklas."
montreal
Posts: 51
Joined: 15 Jun 2011, 23:10

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by montreal »

Klokt beslut. Satsa på klubblaget och slippa skador i landslaget! Får Jocke vara hel så landar han säkert på 60 poäng. :D
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Lidlund »

Lul för honom

Men trams att meddela priset eftersom istället för att dra ihop allt till ett event efter S
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by msoe »

Lidlund wrote:Lul för honom

Men trams att meddela priset eftersom istället för att dra ihop allt till ett event efter S
Ja, tyvärr är SHL och hockeyförbundet jävulskt dåliga på att marknadsföra sin produkt. Det finns viktigare och bättre saker att sno från NHL än namnet och åt vilket håll matchklockan räknar..
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by dovienya »

Guldhjälmen för tredje året...
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by nomercy »

Grattis Jocke! Bara att hoppas på en ny Stefan Liv Memorial då...;)
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by John »

Det är ju inte konstigt att vi har lite folk på matcherna då vi inte ens skriver om det här. Att ha Jocke i laget är helt fantastiskt. SHL:s bästa spelare någonsin. Nu är ju inte det här enda platsen att hylla Jocke, men det känns så jäkla lamt att vi inte brinner mer. Ska vi gå ihop 1000 pers och köra Jocke Lindström-ramsan utanför hans hus ikväll? Eller mer politiskt korrekt på en isträning?
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 18/19)

Post by Musslan »

En till Stefan liv trophy och ett SM guld till så måste ju Jocke vara en av shls största genom tiderna
User avatar
Miklosoft
Posts: 288
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: #10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 21/22)

Post by Miklosoft »

Oj vad man ser Jocke saknar självförtroende just nu..
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
Post Reply