NHL

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Enl surret på twitter så har lagen börjat kalla hem lockoutspelare så det torde vara nära att man kommer överens.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

...och spelarna har ju själva börjat säga det oxå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

http://espn.go.com/blog/nhl/post/_/id/2 ... ons-in-nyc" onclick="window.open(this.href);return false;

Följ förhandlingarna live.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: NHL

Post by smogz »

Detta känns som ett tecken:

http://www.nhl.com/ice/schedulebyseason ... -US&venue=" onclick="window.open(this.href);return false;
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Sv: NHL

Post by Markman »

smogz wrote:Detta känns som ett tecken:

http://www.nhl.com/ice/schedulebyseason ... -US&venue=" onclick="window.open(this.href);return false;
Har det kommit upp först nu? Har inte varit inne och kollat där, men har de satt upp ett spelschema nu så är det ju helt klart ett steg i rätt riktning!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

Är inte det där bara ett "dummy"-schema?
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: NHL

Post by Trollet »

Börjar 15 januari enligt det schemat, har det verkligen varit tal om att dra igång så tidigt? Trodde den 19:e var datumet.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Trollet wrote:Börjar 15 januari enligt det schemat, har det verkligen varit tal om att dra igång så tidigt? Trodde den 19:e var datumet.
19:e är väl absolut deadline för att över huvud taget starta någon säsong, men jag kan tänka mig att man vill starta så snart som möjligt (med utrymme för camp etc.) om man nu kommer överens.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Snacket var seriestart 19:e, så att klubbarna skulle hinna ha sin camp på 7dagar vilken då skulle starta 12:e.

Nu var det kanske senaste datum, men det känns väl lite tight med camp from 8:e?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Då verkar det i princip som om NHL drar igång snart.
Nu börjar klubbarna förbjuda sina talanger i AHL att spela matcher, tex får inte OEL och Mikael Granlund spela mera.
Samtidigt så borde väl klubbarna säga samma sak åt spelare som Nash, Thornton, Zetterberg, Kane och Ryan eller kan det inte göra det då de är i Europa?

I vilket fall så kommer nog säsongen starta den 19:e.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

Enligt Adrian Dater på Denver Post har man kommit överens.

Verkar klart.
http://www.tsn.ca/nhl/story/?id=412844" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Allt tyder ju på det, spelare stoppas i AHL för att vara beredda inför NHL-starten etc

Edit: Jo nu är det över, det blir spel :D
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
trionic
Posts: 34
Joined: 11 Dec 2012, 17:19

Re: NHL

Post by trionic »

:D :D :D
Det var då fan på tiden!
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

http://www.tsn.ca/nhl/story/?id=412844" onclick="window.open(this.href);return false;
NHL AND NHLPA REACH DEAL ON COLLECTIVE BARGAINING AGREEMENT
"We have reached an agreement on the framework of a new collective bargaining agreement," NHL commissioner Gary Bettman confirmed to reporters early Sunday morning. ""I want to thank Don Fehr. We still have more work to do, but it's good to be at this point."
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

15 Januari verkar bli premiär.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: NHL

Post by don_tomassso »

Så jävla bra!!!!
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: NHL

Post by marre »

Underbart!! :D :D
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Som jag förstår det är det fortfarande öppet mellan 15:e och 19:e, och vilket datum det blir beror på när papperna blir klara.

Det har reglement för typ allt i NHL så är det även reglerat hur lång campen måste vara?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2476
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: NHL

Post by Poet »

Fan så härligt!
Varför ska dom göra det så spännande? :grin:
2012-05-19
User avatar
schteffe
Posts: 1918
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: NHL

Post by schteffe »

Inga Sedinare i Modo alltså!
Bästa nyheten för AIK på hela säsongen tammefan.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Känns bra att det inte riskerar att dyka upp en hoper NHL-spelare här och där, skulle vara surt om ex Frölunda lyfte in en femma och satsade på guldet innan de konkar.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
tazman
Posts: 1984
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: NHL

Post by tazman »

NHL kör alltså igång snart och vissa klubbar verkar leta spelare febrilt, Brynäs tappar en viktig back mitt under säsongen. Hoppas att det inte påverkar oss, det vill säga att någon klubb får upp ögonen för exempelvis Holloway, Bellmare eller Lindström och lockar över någon av dem. Jag uppskattar chansen som förhållandevis liten men man vet aldrig i denna konstiga värd.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

tazman wrote:NHL kör alltså igång snart och vissa klubbar verkar leta spelare febrilt, Brynäs tappar en viktig back mitt under säsongen. Hoppas att det inte påverkar oss, det vill säga att någon klubb får upp ögonen för exempelvis Holloway, Bellmare eller Lindström och lockar över någon av dem. Jag uppskattar chansen som förhållandevis liten men man vet aldrig i denna konstiga värd.
Franson lär nog aldrig ha haft för avsikt att stanna om NHL-säsongen skulle dra igång. Jag tror inte heller att det kommer som någon överraskning för Brynäs, även om de förnekar det i media.
Läget i AIK känns som ett helt annat, och jag känner mig ärligt talat inte särskilt orolig för att vi ska tappa någon under säsong. Är det någon som kommer försvinna från laget är det Vesce, men det tror jag inte det heller.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

tazman wrote:NHL kör alltså igång snart och vissa klubbar verkar leta spelare febrilt, Brynäs tappar en viktig back mitt under säsongen. Hoppas att det inte påverkar oss, det vill säga att någon klubb får upp ögonen för exempelvis Holloway, Bellmare eller Lindström och lockar över någon av dem. Jag uppskattar chansen som förhållandevis liten men man vet aldrig i denna konstiga värd.
De får nog locka hur mycket de vill, ingen av dem kan bryta kontraktet och jag tvivlar på att nån kan betala det AIK kommer att kräva för att släppa dem nu.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: NHL

Post by GroovyEd »

http://www.expressen.se/sport/hockey/nh ... orklaring/" onclick="window.open(this.href);return false;

Lunkan kanske skulle fokuserat på att träna inför eventuell säsong istället för att grina om att han inte får spela i Frölunda.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Öh va?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: NHL

Post by GroovyEd »

Vad förstod du inte, så jag kan förklara det för dig? :)
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Vart han gnällt på att inte fått speltid i Frölunda.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: NHL

Post by GroovyEd »

Hmm.. ursäkta men, har du inte läst typ någon tidning överhuvudtaget under lockouten? Menar inte att vara dryg, men hur kan du lyckats att missa att han twittrat bittert om att Hockeyligan är idioter som inte lät honom spela?
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: NHL

Post by Chippen »

Jag tyckte väl inte att han gnällde så mycket. Inte mera än någon annan av de proffs som inte fick spela.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply