Tre Kronor

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tre Kronor

Post by Markman »

Alltså, man märker ju rätt tydligt hur lågt prioriterad VM-turneringen är, inte bara i Tre Kronor, utan även i USA och Kanada. Det är ju inte direkt dussinnamn som stannar hemma, och jag har svårt att tro att alla de spelarna är skadade:

USA:
John Gibson
Jonathan Quick
Cory Schneider
Craig Anderson
Ryan Miller

Cam Fowler
Torey Krug
Zach Bogosian
Justin Faulk
James Wisniewski
Erik Johnson
Jack Johnson
Seth Jones
Alex Goligoski
Matt Greene
Alec Martinez
Rob Scuderi
Ryan Suter
Andy Greene
Nick Leddy
Ryan McDonagh
Keith Yandle
Jake Gardiner
John Carlson
Matt Niskanen
Brooks Orpik
Dustin Byfuglien
Jacob Trouba

Blake Wheeler
TJ Oshie
James Van Riemsdyk
Bobby Ryan
Derek Stepan
Chris Kreider
Kyle Okposo
Max Pacioretty
Zach Parise
Charlie Coyle
Dustin Brown
Justin Abdelkader
Brandon Saad
Brandon Dubinsky
Patrick Kane
Johnny Gaudreau
Jack Eichel
Ryan Kesler

Och då har jag enbart kollat i NHL, USA har ju till och med med spelare från College och University leagues. Inte direkt så man blir skitnödig bara av att kolla på laguppställningen. Kanada är väl något bättre, men USA har ju inte mer än en femma med vettiga spelare, och samtliga som jag har skrivit här ovan hade i mina ögon petat minst hälften av laget här ovan med lätthet, förmodligen bra mycket större andel.

Är väl typ bara Ryssland som det fortfarande är prestige att vara med i landslaget, och Finland får väl anses vara god tvåa, åtminstone om man pratar toppnationerna.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tre Kronor

Post by smogz »

Kan inte annat än att tycka att det är tjänstefel att inte ta ut Klingberg i World Cup-laget. 4 i backarnas poängliga i NHL och tvingas stanna hemma. Han är ju en artist. Hockey är underhållning, förstår inte Grönborg det. 7 uttagna nu, kanske finns plats för nån mer. Hoppas verkligen han kommer med. En skada på Erik Karlsson så är han helt plötsligt given.

Mattias Ekholm för guds skull. Nä fy fan va uselt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Visst är det konstigt att Klingan inte är med, men olika roller på han och t.ex Ekholm gör att Ekholm är med.
Gissar Ekholm kommer gå 6/7:e back och det är inte en plats för Klingberg.

Tycker att det är mera underligt att Silfverberg och Söderberg är uttagna. En av dem borde fått vika på foten åt Nyqvist.

Sedan funderar jag på Kronwall. Han är väl inte ens hel än?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Tre Kronor

Post by marre »

Du tror inte dom har koll på det?
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tre Kronor

Post by smogz »

Jag var inte speciellt förtjust i Mårts men jag är nog inne på att ge Grönborg sparken innan han hållit första träningen. Hur många backar har Sverige haft genom tiderna som varit topp fyra i backarnas poängliga. Det är grymt stort. Nä det är så jävla dåligt. Avgå Grönborg.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

marre wrote:Du tror inte dom har koll på det?
Jo, och jag hoppas att det finns en regel som de kan utnyttja. Att de får byta ut spelare som är skadade vid ett visst datum.

Däremot är det ju inte första gången det görs tvivelaktiga uttagningar.
Kommer ihpg Edler som upptog fn pkats trots avstängning. Han hann väl lira en match sedan var vi ute.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

smogz wrote:Jag var inte speciellt förtjust i Mårts men jag är nog inne på att ge Grönborg sparken innan han hållit första träningen. Hur många backar har Sverige haft genom tiderna som varit topp fyra i backarnas poängliga. Det är grymt stort. Nä det är så jävla dåligt. Avgå Grönborg.
Men lugn nu. Så du menar att man ska ta ut en spelare efter poängligan?
Smart tänkt, riktigt smart :(

Klingberg skulle vara typ 5:e back i truppen och då är det lika bra han är hemma.

Han går inte före Erik Karlsson och sja inte spela med honom heller, utan det lär väl OEL göra.

Sedan spelar väl Hedman-Strålman tillsammans i Tampa och där slår samspelet mellan dem Klingberg.

Det gör ju att han hamnar i 3:e backpar och slåss Kronwall/Hjalmarsson om att spela.

Så även om han gjort en bra säsong så faller han på att Erik Karlsson är med och sedan två backar från samma lag.
Iaf enligt mig
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tre Kronor

Post by smogz »

om Erik Karlsson skadas i första bytet så sitter den självklara förstaoffensiva backen i en soffa med en påse chips medan Grönborg slänger in Ekholm.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Så först ska man ta ut spelare efter placering i poängligan och sedan ska spelare tas ut efter en massa "om"?

Skärp dig!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tre Kronor

Post by smogz »

Man ska ta ut de bästa spelarna. Klingberg är bättre än Ekholm. Han är bättre än Strålman också. Att ta ut ett backpar där en är sämre än en som utelämnas baserat på att de spelat ihop förut känns också sådär. Men om jag förstår saken rätt är det fortfarande möjligt för Klingberg att komma med. Så jag hoppas på det. Han kommer då att leda offensiven i andra backparet.

Men det är väl säkrast att jag skärper mig eftersom det tydligen inte är ok att inte tycka som du.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Tre Kronor

Post by bsa »

Man ska ta ut det bästa laget. Behöver inte betyda de bäst spelarna.
Passa in i spelsystemet, se till att alla spelartyper finns med i rätt mängd.
Sen finns psykologi, och där är det endas de i den innersta cirkeln som har en aning.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

smogz wrote:Man ska ta ut de bästa spelarna. Klingberg är bättre än Ekholm. Han är bättre än Strålman också. Att ta ut ett backpar där en är sämre än en som utelämnas baserat på att de spelat ihop förut känns också sådär. Men om jag förstår saken rätt är det fortfarande möjligt för Klingberg att komma med. Så jag hoppas på det. Han kommer då att leda offensiven i andra backparet.

Men det är väl säkrast att jag skärper mig eftersom det tydligen inte är ok att inte tycka som du.
Näe, man behöver inte nödvändigtvis ta ut de bästa spelarna. Det är de som är bäst lämpade för det sättet som laget ska spela på som ska tas ut. Förstår att det är svårt att förstå för dig, för det problemet finns ju inte i ditt A-lag.

Det är många bra spelare som inte är med, som borde vara med.
Kessel, Perry t.ex.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tre Kronor

Post by smogz »

Tack. Älskar när du går till personangrepp. Nån gång kanske en moderator kan stänga av dig så vi slipper läsa din skit.

Men jag förstår även om du inte säger det, eftersom du fokuserar på att snacka skit om mig, att du tycker att Ekholm Kronwall och Strålman är mycket bättre än Klingberg. Och att du hellre ser ett svenskt lag med tråkhockey gneta sig fram till en och annan seger än att titta på en av de mest underhållande offensivt skickliga backar som finns i världen. Det tycker inte jag. Vi tycker alltså olika. Dock betackar jag mig för dina personpåhopp. Det är varken kul för mig eller särskilt konstruktivt för en diskussion.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tre Kronor

Post by Trollet »

Tagga ner nu, båda två. Chippen leder på negativa poäng men försök hålla er till ämnet, båda två.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Såg nyss att Alexander Steen mest troligt missar WC pga axeloperation.

Jag hoppas att det öppnar för Nyqvist till WC för jag förutsätter att man får byta ut dokumenterat skadade spelare.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tre Kronor

Post by Markman »

Rikard Rakell blir inkallad till World Cup istället för skadade Steen. Kuriosa i sammanhanget är att Rakells flickvän verkar vara från Skellefteå, då han tydligen ska spendera helgen där.
" Jag har precis landat i Skellefteå. Jag och min flickvän ska spendera helgen med hennes släkt och i kväll blir det svärmor Birgittas hemlagade mat. Birgitta är en duktig kock och kvällen blir kanon, säger han på vägen från flygplatsen Falmark till centrala Skellefteå."
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Tre Kronor

Post by nr86 »

Måste säga att jag gillar Grönborgs coachning! Spelar heta spelare och är inte alls svensk i sitt coachande.
Kan inte säga att Rundblad gör så bra i från sig.. Gråter inte alls blod över att han inte gick till oss utan valde alplandet i stället. Är inte alls samma spelare som när han lämnade!
Zackrisson och Norman känner man igen. Framförallt Zackrisson gör det riktigt bra där ute. Han saknar jag MYCKET!
Aho gör det han ska och går inte bort sig och trots sin storlek spelar han smart.
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Tre Kronor

Post by ante08 »

Tre Kronors förbundskapten Rikard Grönborg har tagit truppen som ska spela en landskamp mot Ungern måndagen den 3 april och två landskamper mot Österrike onsdagen den 5 april och torsdagen den 6 april.

Tre spelare från Skellefteå AIK är uttagna.

Det handlar om backarna Niclas Burström och Sebastian Aho, samt centern Pär Lindholm.

Pär Lindholm gör därmed landslagsdebut.
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tre Kronor

Post by dovienya »

Trevlig gammal Skellefteåläsning mot Ungern och Österrike:

mot Ungern:
John Norman: 1 mål
Emil Pettersson: 1 mål
Pär Lindholm: 1 mål
Jocke Ericsson höll nollan..

mot Österrike:
David Rundblad: 1 assist
Zacke: 1mål, 1 assist
Norman: 1 mål
Nisse: 1 mål
Pär: 1 mål, 1 assist
(jaja, Österrike, skotten slutade 11-54, så det var nog ingen tung match; kan inte tänka mig att Ungern var bättre...)
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Tre Kronor

Post by nr86 »

Riktigt bra match av Lindholm. Han har tagit kliv varje år sedan han kom tillbaka. Får vi bara behålla honom efter VM kommer han att dominera nästa år med Jocke och Möller. Man är lite luttrad efter alla tapp vi haft kring maj- framåt
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Tre Kronor

Post by Erwynn »

Rundblad hemskickad när Erik Gustafsson och Ahnelöv tar plats i laget. Perra, Aho och Burström är kvar.
Hata allt.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Det måste vara riktigt länge sedan en spelare som huserar i Allsvenskan får göra debut i Tre Kronor. Visserligen har han 21 matcher på papperet i SHL med FBK, för två och tre säsonger sedan.
Starkt av Ejdsell iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Tre Kronor

Post by ante08 »

Förbundskapten, Rikard Grönborg säger i CMore att 7-8 NHL-svenskar tackat ja till VM!
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Tre Kronor

Post by Empress »

Alltså det här att så många NHL-proffs tackar ja till VM;
VM spelar i trevliga Paris och Köln - skulle tro det påverkar en hel del.

Hur många hade kommit om det spelats i Vitryssland?
Lubbe
Posts: 1315
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Tre Kronor

Post by Lubbe »

Truppen för sista cupen före VM. Burström & Aho ute, Lindholm kvar. Ska mkt till om Lindholm håller sig kvar till VM-truppen. Många NHL-spelare som skulle kunna ansluta innan VM. Men att vara en av blott tre forwards från SHL i denna trupp är ju lite av en merit i sig.
http://www.hockeysverige.se/2017/04/23/ ... r-uttagen/" onclick="window.open(this.href);return false;
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Tre Kronor

Post by ante08 »

Hockey-VM kl 12:15, en vardag. WTF. Tur man är ledig!
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Nu är det inte kommer att vara med NHL-spelare i OS så undrar jag inte Jocke L kommer att ändra sitt "nej till Tre Kronor"
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Tre Kronor

Post by BubbelVe »

Vad baseras det resonemanget på? Jag tänker sämre medspelare, mera press att han ska lyckas och all mediabevakning då inte NHL stjärnorna tar all fokus.... ännu starkare nej.? Men jag säger inte att du har fel bara hur jag resonerar att han tänker ;-)
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

BubbelVe wrote:Vad baseras det resonemanget på? Jag tänker sämre medspelare, mera press att han ska lyckas och all mediabevakning då inte NHL stjärnorna tar all fokus.... ännu starkare nej.? Men jag säger inte att du har fel bara hur jag resonerar att han tänker ;-)
Jag baserar det enbart på att de flesta idrottsutövare vill nog delta i ett OS och skulle Jocke ändra sitt NEJ till ett JA så skulle han nog vara ganska självskriven i ett OS-lag.

Så det är enbart utifrån den aspekten jag resonerar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Tre Kronor

Post by bsa »

Tänker, inte ung längre, slitit med landslags turneringar.
Om man rehabba och grundtränar de veckorna så stoppar du nog några år till. För han kan inte åka räkmacka och bara vara med i OS. Detta liknar snillen spekulera, men å andra sidan så ska det vara ett VM senare. Det går att vrida ett par varv till.
Post Reply