Tre Kronor

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

http://norran.se/hockeybloggen/jimmie-k ... l-2-578092

Helt ärligt vet jag inte om jag tycker det är en rätt uttagning om man ser till spelet just nu.
Tycker inte att Jimmie hållit den klass som kan erfodras för att spela i Tre Kronor. Förstår dock uttagningen då varken Kronwall eller Lundqvist är med.

Däremot är det kul för föreningen att vi mest troligt får med 4 st till VM.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Tre Kronor

Post by don_tomassso »

Chippen wrote:http://norran.se/hockeybloggen/jimmie-k ... l-2-578092

Helt ärligt vet jag inte om jag tycker det är en rätt uttagning om man ser till spelet just nu.
Tycker inte att Jimmie hållit den klass som kan erfodras för att spela i Tre Kronor. Förstår dock uttagningen då varken Kronwall eller Lundqvist är med.

Däremot är det kul för föreningen att vi mest troligt får med 4 st till VM.
Jimmie e nog uttagen.För att han e lite av Mårts favorit spelare skulle jag tro.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Trodde att Norman, Lundberg och Nisse var med nu i Tjeckien för att spela till sig en plats i VM.

När de sedan listar redan VM-klara spelare så lista Norman och Lundberg bland dem, men inte Nisse (om jag nu inte missade honom).
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Riktigt ful smäll på Lundberg. Finns stor risk för hjärnskakning av den värre graden som smällen tog och hur Lundberg såg ut efter smällen
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Jimmie, Norman och Nisse uttagna till VM. Det är ju ingen skräll.

Däremot att Anton Lindholm och Ritola är det är en större överraskning.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Tre Kronor

Post by lobo »

Härligt, ska bli kul att se Anton, tror på succe!

Skickat från min E6653 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Tre Kronor

Post by kurtivar »

Chippen wrote:Jimmie, Norman och Nisse uttagna till VM. Det är ju ingen skräll.

Däremot att Anton Lindholm och Ritola är det är en större överraskning.
skräll och skräll. man får nog titta på vad som finns att ta av efter alla nej från nhl.

sverige ska nog vara nöjd om det blir medalj i detta VM, var ett tag sen det var så genomgående svag trupp
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Du kan inte på allvar tycka annat än att det är en skräll att Anton Lindholm får spela VM

Detsamma gäller Ritola, som inte gjort en landskamp på år och dar.

Förbannat roligt iaf, men iom detta blir det svårt att behålla Lindholm
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Tre Kronor

Post by kurtivar »

givetvis är det en skräll om man bara tänker att "Lindholm till VM" MEN som läget är med alla nej och skador så tycker inte jag att det är en skräll längre.
vem skulle man ha tagit annars? Urbom? en överraskning tycker jag att det är men inte en skräll.
jag tycker att lindholm var bästa back i skellefteå efter burström.

Ritola trodde jag däremot inte, känns som att hans spelartyp redan finns i Klasen, Rosén och Wallmark
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Tre Kronor

Post by päran »

Anton är bästa back i Sverige utan puck men klart sämst i AIK med puck. Jag var rädd varje gång han ägde puck i egen zon.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Tre Kronor

Post by lobo »

päran wrote:Anton är bästa back i Sverige utan puck men klart sämst i AIK med puck. Jag var rädd varje gång han ägde puck i egen zon.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Men är det verkligen så? Jag är inget tränarämne men jag känner mig lugn när han har puck.. Dessutom spelar väl internationellt med mindre press än vad AIK får möta slutspel.. Hur som helst tror jag att det blir en mindre succé och att vi nu sett det sista av honom i AIK

Skickat från min E6653 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Tre Kronor

Post by Rampa »

Janne Karlsson, numera förbundskapten för Danmark, säger sig inte känna igen dagens spelare i Tre Kronor.
"– Nej, ska jag vara ärlig vet jag knappt vilka de är eller vad de går för, säger han."
Är inte det ett underbetyg till Karlsson själv. Tycker nog det visar lite ointresse för hockey rätt allmänt och speciellt av en förbundskapten.
Artikeln http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2773033.ab
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Tre Kronor

Post by don_tomassso »

Måste va de sämsta.Tre Kronor jag sett på 30 år.Satan så dåliga vi är.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Lär åka ut i Kvarten som det ser ut nu
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tre Kronor

Post by Markman »

Intressant att det lag som leder PP-ligan i A-VM just nu är Kazakstan, och det efter att ha mött Schweiz och Ryssland i de två inledande matcherna. Visserligen ett Ryssland som gjort allt annat än att övertyga (släppte in 4 mål på 19 skott från Kazakerna). De ligger på en effektivitet på 66,67 % i PP just nu, med 4 mål på 6 PP-möjligheter. Finland har visserligen gjort 5 mål, men har lägre effektivitet.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Tre Kronor

Post by ante08 »

Patrick Cehlin skrivs in i truppen. Burström och Lindholm fortfarande utanför.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2782068.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tre Kronor

Post by Markman »

Lundberg med ett mål shorthanded i slutet av första mot Tjeckien!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tre Kronor

Post by dovienya »

Känns kanske som att man är liite liite färgad, men tycker Norman och Marre var bästa utespelarna tillsammans med Patrik Cehlin och Gustav Nyquist.

I vanlig ordning är Johan Fransson sämst av alla; längst byten av alla, tar jäääääättelång tid på sig att passa, och krånglar till det alldeles enormt när laget börjar anfalla och han får upp anfallsångan... Frallan blev dessutom benämnd "tvåvägsback" idag.. Förrförra VM:et växte han dock och blev en rätt okej back till slut, men han började katastrofalt. Hoppas på samma utveckling detta VM för Fransson.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Är faktiskt lite besviken på Adam Larsson oxå. Spelade riktigt bra i träningsmatcherna, men nu känns det som han inte kommer till sin rätta. Känns lite vilse där ute på isen och hamnar fel i positioner.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Kan tycka att det var överilat att anmäla Cehlin redan nu. Det borde ha väntas på NHL, för hur det än blir så lär det komma lös en del svenskar.

Tycker att det borde ha kunnat spelats på 11 forwards mot Tjeckien och även mot Kazakstan. Då hinner slutspelserien i NHL ta slut, och kommer ingen från NHL så då anmäls extra spelare som redan är på plats.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tre Kronor

Post by dovienya »

Chippen: Adam Larsson kändes trött och seg och fick ändå väldigt mycket istid, så jag håller med.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Tre Kronor

Post by nishog04 »

Visst är väl Erik Gustavsson den överlägset sämsta backen Mårts matchat på många år? Det blir inte många rätt för honom.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Tre Kronor

Post by ante08 »

Senaste nytt om Tre Kronors VM-lag!
Forwarden Andre Burakovsky och backen Mattias Ekholm har båda tackat ja till VM-spel och nu inväntar Tre Kronor på klubbarnas godkännande. Forwarden Filip Forsberg tackar nej till VM-spel på grund av skada. Backen John Klingberg inväntar besked från läkarundersökning. Backen Johnny Oduya har tackat nej till VM. Målvakten Joel Lassinantti anmäls på fredagen till spel med Tre Kronor i VM.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Tre Kronor

Post by Markman »

Om Klingberg inte kommer blir det Anton Lindholm som får sista backplatsen i laget, och Burström lär således inte få speltid om det inte kommer någon skada, enligt Mårts uttalande: "– Kommer inte Klingberg så anmäler vi Anton Lindholm. Det blir inga fler från NHL i så fall, säger Pär Mårts efter 3–2-segern mot Norge."

För övrigt, vem hade gissat på att Martin Lundberg varit fjärde bästa målskytt i Tre Kronor i VM (hittills iaf), före spelare som Wennberg, Ericsson, Klasen, Omark och Ritola. Han är också den enda spelaren i hela VM som gjort två mål shorthanded. Han har även gjort fler mål än spelare som Pulkkinen, McDavid och Datsyuk. Bara en sån sak! Odds på den?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Anton Lindholm anmäls nu till VM
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Tre Kronor

Post by ossian »

Markman wrote:Om Klingberg inte kommer blir det Anton Lindholm som får sista backplatsen i laget, och Burström lär således inte få speltid om det inte kommer någon skada, enligt Mårts uttalande: "– Kommer inte Klingberg så anmäler vi Anton Lindholm. Det blir inga fler från NHL i så fall, säger Pär Mårts efter 3–2-segern mot Norge."

För övrigt, vem hade gissat på att Martin Lundberg varit fjärde bästa målskytt i Tre Kronor i VM (hittills iaf), före spelare som Wennberg, Ericsson, Klasen, Omark och Ritola. Han är också den enda spelaren i hela VM som gjort två mål shorthanded. Han har även gjort fler mål än spelare som Pulkkinen, McDavid och Datsyuk. Bara en sån sak! Odds på den?
Du får 0.9 i odds, är du sugen på att satsa tio tusen spänn?
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tre Kronor

Post by dovienya »

Gör mål när han vill...
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tre Kronor

Post by dovienya »

Martin, Anton och John som orkar hålla spelet uppe mot ryssarna... Sjukt
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Tre Kronor

Post by ante08 »

Sämsta tänkbara uppladdning. Nu har de i alla fall en ursäkt till varför de kommer bli utskåpade imorgon.
http://www.hd.se/2016-05-18/tre-kornors ... ning-borta" onclick="window.open(this.href);return false;
Paul Kariya
Posts: 39
Joined: 16 Jun 2014, 16:37

Re: Tre Kronor

Post by Paul Kariya »

Äntligen slipper vi lågenergi dinosaurien Pär Mårts :lol:
Post Reply