Tre Kronor

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Fast att göra så är motsatsen till att se helheten. Att ha en som är bra på att teka men så usel att han på egen hand är ansvarig för två baklängesmål per match är inte bra för chanserna att vinna.
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

Nej
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Bara jag som tycker VM känns genuinare än den kulissartade OS-hockeyn?
User avatar
smogz
Posts: 5686
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tre Kronor

Post by smogz »

Jo bara du
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Sant, jag tillhör en elit.

Men rent allvarligt, senaste OS var ju skittråkigt, kändes mer som konståkningens galauppvisning.
User avatar
smogz
Posts: 5686
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tre Kronor

Post by smogz »

För mig känns VM rätt konstruerat enbart för att tjäna pengar till internationella hockeyförbundet och de olika ländernas förbund. De bästa spelarna är inte med, det spelas varje år, de flesta lagen i toppen har mött varandra tio gånger redan under säsongen vilket innebär att mycket av den spänningen också försvinner.

På samma sätt som fotbolls-VM för hemlösa är mer genuint än fotbolls-VM så är hockey-VM mer genuint än OS-hockeyn. Men det genuina är relativt ointressant eftersom inte de bästa är med och man delar ut en buckla till de bästa av de som var tillgängliga just iår.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Special Brew
Posts: 9963
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tre Kronor

Post by Special Brew »

374 wrote:Bara jag som tycker VM känns genuinare än den kulissartade OS-hockeyn?
Helt säkert är det bara du.
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

374 wrote:Bara jag som tycker VM känns genuinare än den kulissartade OS-hockeyn?
Är nog rätt säker på att du ensam om det. Tror nog att den gemensamma bilden hos de flesta är att VM börjar bli plastigt och uttjatat, och mycket beror på att det är varje år och så många nationer och långt ifrån de bästa aktörerna som deltar.

VM börjar numera handla mera om pengar och PR än om sporten.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

smogz wrote:För mig känns VM rätt konstruerat enbart för att tjäna pengar till internationella hockeyförbundet och de olika ländernas förbund. De bästa spelarna är inte med, det spelas varje år, de flesta lagen i toppen har mött varandra tio gånger redan under säsongen vilket innebär att mycket av den spänningen också försvinner.

På samma sätt som fotbolls-VM för hemlösa är mer genuint än fotbolls-VM så är hockey-VM mer genuint än OS-hockeyn. Men det genuina är relativt ointressant eftersom inte de bästa är med och man delar ut en buckla till de bästa av de som var tillgängliga just iår.
OS med alla proffs tillgängliga har faktiskt inte varit någon succe, det har inte alls inneburit det lyft för sporten som alla hoppades på. De enda som tjänat på att NHL-spelarna varit med i OS är IOK, ingen inom ishockeyn.

Visst är en av anledningarna till att VM spelas varje år att det inbringar pengar. Anledningen till att det inbringar pengar är dock att det finns ett stort intresse. Det är inte många årliga evenemang som drar en miljard tv-tittare.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Chippen wrote: VM börjar numera handla mera om pengar och PR än om sporten.
Till skillnad från OS?
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tre Kronor

Post by Chippen »

374 wrote:
Chippen wrote: VM börjar numera handla mera om pengar och PR än om sporten.
Till skillnad från OS?
Ja
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tre Kronor

Post by Skidrow »

VM var 4år så du har OS - inget - VM - Inget osv. j18 och J20 ska förstås vara varje år.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Chippen wrote:
374 wrote:
Chippen wrote: VM börjar numera handla mera om pengar och PR än om sporten.
Till skillnad från OS?
Ja
Ok, håller inte med om att IIHF skulle vara mer pengahungriga än IOK.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Tre Kronor

Post by Akerman2 »

Jimmie matchades ihop med Nyquist och Järnkroken på första träningen i Minsk.

Föga oväntat fortsatte Jocke & Möller med Mikael Backlund.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Tre Kronor

Post by karjala »

374 wrote:Bara jag som tycker VM känns genuinare än den kulissartade OS-hockeyn?
Samma här.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tre Kronor

Post by jokarfo »

Akerman2 wrote:Jimmie matchades ihop med Nyquist och Järnkroken på första träningen i Minsk.

Föga oväntat fortsatte Jocke & Möller med Mikael Backlund.
Är nog en rätt bra början tror jag. Nog för att Järnkrook inte är någon favorit hos jag men han kanske lyft sig på andra sidan pölen. Vad vet jag. Rätt och riktigt att Jimmie lirar i en andrakedja led NHL-killar i alla fall. Kul.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Tre Kronor har anmält 2 målvakter och 19 utespelare. Ullmark, Andersén, Rasmussen och Thuresson utanför truppen.
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Tre Kronor

Post by doc.Holiday »

någon som vet vem som bildar backpar med lill X;et
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Fransson
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Det var då fan att Tim ska behöva dras med den sopan.
Fast det kommer ju iofs ge Tim stora möjligheter till att glänsa.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: Tre Kronor

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Det var då fan att Tim ska behöva dras med den sopan.
Fast det kommer ju iofs ge Tim stora möjligheter till att glänsa.
Haha, vilken jävla olycka. Hur mycket tid Tim får till att glänsa när han måste städa upp efter rövfrallan hela tiden...

är osett än :evil:
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Tycker faktiskt inte Fransson är så dålig.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Tre Kronor

Post by jokarfo »

374 wrote:Tycker faktiskt inte Fransson är så dålig.
Haha, då går våra åsikter isär.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Tre Kronor

Post by Zimme »

Tycker folk är överdrivet pessimistiska till TK:s chanser. OK de är inte storfavoriter till guldet men Finland, Tjeckien och USA kan man mäta sig med. Ryssland och Kanada är på papperet de två bästa lagen men på stor rink etc så kan allt hända. Medalj bör det kunna bli i alla fall.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

jokarfo wrote:
Chippen wrote:Det var då fan att Tim ska behöva dras med den sopan.
Fast det kommer ju iofs ge Tim stora möjligheter till att glänsa.
Haha, vilken jävla olycka. Hur mycket tid Tim får till att glänsa när han måste städa upp efter rövfrallan hela tiden...

är osett än :evil:
Jomen han kommer ju få städa i massor och kommer säkert lösa det bra vilket jag hoppas kommer uppmärksammas.
Är dock rädd att Fransson kommer att hyllas då det nog är tänkt att han ska vara den offensiva, så de få bra grejer han gör kommer få stor uppmärksamhet medan hans misslyckaden kommer pratas bort.

Bara hoppas Tim-Fransson INTE blir första backpar, men det lär de väl inte får man hoppas.

Dock så ska Fransson-Danielsson vara backar i andra PP. Känns så där, för att vara snäll.
Last edited by Chippen on 08 May 2014, 22:51, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
PackSwede
Posts: 1005
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Tre Kronor

Post by PackSwede »

Sevc klar för Tjeckien
Chippen
Posts: 14263
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Tre Kronor

Post by Chippen »

Zimme wrote:Tycker folk är överdrivet pessimistiska till TK:s chanser. OK de är inte storfavoriter till guldet men Finland, Tjeckien och USA kan man mäta sig med. Ryssland och Kanada är på papperet de två bästa lagen men på stor rink etc så kan allt hända. Medalj bör det kunna bli i alla fall.
Tycker väl inte det pratas så mycket om chanserna till medalj utan mera om truppen.
Men som du säger så har inte övriga nationer så starka trupper.
Rysslands ser bra ut men de senaste mästerskapen har de ju fallit trots det.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Tre Kronor

Post by 374 »

Kanada lär väl underprestera som vanligt.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: Tre Kronor

Post by karjala »

Ovechkin ska vara kapten i Ryssland va? Jag har inte sett så många matcher med Washington så kan inte tala om hur han agerar där men i Ryssland tycker jag sällan att han agerar som en kapten.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Tre Kronor

Post by kurtivar »

ovechkin är inget kaptenämne.
Post Reply