JVM

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
Strffa
Posts: 254
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

JVM

Post by Strffa »

Broberg är vald till kapten och Sundsvik till assisterande.

Övriga assisterande kaptener är Tobias Björnfot och Victor Söderström.

När denna årskull spelade J18-VM var Tobias Björnfot kapten samt Ludvig Hedenström och Arvid Costmar assisterande.

Så ganska överraskande nya roller för våra killar
dovienya
Posts: 2152
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: JVM

Post by dovienya »

Jättebra, säger jag om Broberg och kaptensrollen. Ansvar är något han hittills kanske inte har behövt ta i så stor utsträckning. Blir intressant att se hur han tacklar den uppgiften och se om han växer med den!
Fdskebo
Posts: 1097
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: JVM

Post by Fdskebo »

Någon som vet vilken formation Sundsvik ska centra?
Chippen
Posts: 14207
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: JVM

Post by Chippen »

Blir väl tredje kedjan
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14207
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: JVM

Post by Chippen »

Sundsvik kommer centra 1:a line
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
haggloader
Posts: 701
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: JVM

Post by haggloader »

Enligt text-tv är Broberg osäker kring spel.
Sed
Posts: 1589
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: JVM

Post by Sed »

Är ju med i laguppställningen
User avatar
haggloader
Posts: 701
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: JVM

Post by haggloader »

Det känns inte så bra...
Anti Allo
Posts: 638
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: JVM

Post by Anti Allo »

Varför spelar Broberg m fl utan halsskydd?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: JVM

Post by Skidrow »

Såg ingen med varse hals lr tandskydd.
User avatar
nr86
Posts: 5211
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: JVM

Post by nr86 »

Ser på jwm och tycker sundsvik ser riktigt bra ut. Undrar hur illa det är med Broberg för det syns då inte att han skulle vara skadad.
lobo
Posts: 1509
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: JVM

Post by lobo »

Men alltså var finska 2an ens inne???

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
lundkvist
Posts: 104
Joined: 21 Jun 2011, 20:53

Re: JVM

Post by lundkvist »

lobo wrote: 02 Jan 2021, 23:51 Men alltså var finska 2an ens inne???

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
Blev också fundersam, väntade på repris uppifrån. Sista reprisen såg ut som den gick i stolpen.
lobo
Posts: 1509
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: JVM

Post by lobo »

Exakt!!

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
dovienya
Posts: 2152
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: JVM

Post by dovienya »

svea_man wrote: 02 Jan 2021, 23:11 Sitter o ser JVM alltså Broberg vad ser alla hos honom jag tycker han är sämsta back i Sverige.. Han slarvar o spelar så jävla nonchalant..
Potential, naturligtvis. Det var iofs samma med Rundblad i J-VM för några år sedan; han var ju klappnonchalant i J-VM, och blev sedan jävelbra ett tag framöver innan han drog och testade lyckan. Man får hoppas att det blir samma för Broberg, även om det är en helt annan spelartyp.
Frågan är vad som är rätt väg för Broberg att utvecklas? Allsvenskan kanske vore en bättre nivå att med rätt tempo stärka sitt seniorspel?

Att han spelade skadad (ljumske, baksida, etc) tar jag för givet, med tanke på att han aldrig åkte skridskor, det som är hans absolut största styrka. Att han får 25 minuter per match ändå ser jag som svagt ledarskap hos coacherna.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: JVM

Post by BubbelVe »

Jag har backat Broberg stenhårt i Skellefteå....men kvarten mot Finland var ju ett djävla skämt . Hur i helvete kan killen få glida omkring i tre perioder och göra absolut INGENTING .... tänk dig sitta ombytt som sjundeback och inte få spela ! Jag hade bytt sport .... vad hade han för skada ? Ryggfraktur och punkterad lunga ?
dovienya
Posts: 2152
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: JVM

Post by dovienya »

Kikar på Österrike-Sverige.
Slås av att Forsfjäll ser högst osäker ut? Som att han inte vet vad han ska göra med puck såväl som utan puck, och vad han ska göra för medspelarna. För sig som att han helt plötsligt inte vet var medspelarna är och är långt från det han spelade under förra säsongen. Får minst istid av backarna också.

Tycker han borde vara bra nog att vara topp tre bland backarna i det där laget. Kanske är det rinkstorleken i kombination med ovana lagkamrater som stör?
Post Reply