KHL-tråden

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: KHL-tråden

Post by lobo »

Ojojojoj.. Blir väl Malmö som kan kliva i ett sådant ekonomiskt riskfyllt projekt http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2649236.ab" onclick="window.open(this.href);return false;

Skickat från min E6653 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: KHL-tråden

Post by GroovyEd »

Som Robert Pettersson säger: hoppas det blir verklighet så att man kan slippa höra tjatet om KHL-lag hit och dit efter det blivit dunderfiasko.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: KHL-tråden

Post by Trollet »

Vet inte om det är skrivet i tråden men Jokerit har alltså backat 220 miljoner kr på två säsonger i KHL.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: KHL-tråden

Post by freddus »

Crowns har presskonferens på fredag.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: KHL-tråden

Post by svea_man »

Svenskt khl lag känns som en cirkus
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: KHL-tråden

Post by smogz »

Tycker det känns kul. Hoppas de har väldigt mycket pengar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: KHL-tråden

Post by Lappmössan »

"Allt går att köpa för pengar"... tänkte de hyra in publiken på matcherna också?
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: KHL-tråden

Post by Chippen »

smogz wrote:Tycker det känns kul. Hoppas de har väldigt mycket pengar.
Exakt vad känns kul i detta?
Jag tycker det känns som om detta kommer utarma SHL mera på bra spelare, speciellt som de inte verkar se pengar som ett bekymmer.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: KHL-tråden

Post by smogz »

Tycker att det är kul att se hur alla gnällspikar kryper fram. Att sätta sig i soffan med en öl och en påse popcorn och se hur alla hockeyfans och experter i sverige gnäller sig harmynta över detta nya hemska. Det exakt är vad jag tycker är kul.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: KHL-tråden

Post by Chippen »

Så hur ser du på det rent sportsligt då?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: KHL-tråden

Post by smogz »

Det går säkert bra för dom om dom hittar rätt spelare. Men jag har aldrig riktigt gillat Bengt-Åke som tränare.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: KHL-tråden

Post by Skidrow »

Är ju en icke fråga när Svenska hockeyförbundet sagt nej.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: KHL-tråden

Post by smogz »

Ett försök till seriöst svar. Jag ser inte det vissa tycks oroa sig för att det ytterligare ska utarma svensk hockey.

I KHL finns 28 lag, alla har rätt stora trupper, ca 30 pers per trupp. Det är alltså redan nu 840 spelare. NHL har trettio lag med ungefär lika stora trupper alltså ca 900 pers. Alltså totalt 1740 spelare.

SHL kan väl sägas slåss med NLA, AHL och möjligen Liiga i attraktionskraft. De ligorna tillsammans har ca 2130 spelare i sina trupper.

Nu ska alltså KHL utökas med ett lag. 30 spelare. det är alltså ytterliga 30 spelare som ska kliva upp till en liga högre i hierarkin än SHL.

Om dessa 30 kommer att vara mestadels svenska. Låt oss säga 20 st svenska spelare så är det två tredjedelar. Gissningsvis kommer spelare som redan spelar i de två ligorna högre i hierarki att byta till Crowns, låt oss säga att hälften hämtas därifrån.

Då har vi 10 svenskaspelare kvar som ska fyllas på från NLA, SHL, Liiga och AHL. David Rundblad och Tim Erixon är exempel på spelare som kanske skulle kunna lyckas i NHL men som nu harvar i AHL. det finns massa såna men låt oss säga att det fylls på med dubbelt så många spelare från SHL från övriga ligor, då räknar jag högt. det blir alltså ca 4 spelare fler som lämnar SHL.

Jag tror inte att SHL utarmas särskilt mycket av att 4 svenska spelare försvinner från serien. Jag tycker snarare att det är piss i havet och kommer inte att spela någon roll. Dessa kommer ju inte heller att ersättas underfrån från allsvenskan utan från andra lag i andra serier på ungefär samma hierarkiska nivå.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: KHL-tråden

Post by StigVig »

Direktsänd presskonferens från Bosön angående KHL-laget Crowns
http://www.allehanda.se/sport/ishockey/ ... och-gaster" onclick="window.open(this.href);return false;
Krossa Skiten!!!!!
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: KHL-tråden

Post by Chippen »

Tack
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: KHL-tråden

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: KHL-tråden

Post by Chippen »

Laget kommer att spela sin första match 20/8 borta. 10/9 första hemma mot CSKA Moskva.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: KHL-tråden

Post by GroovyEd »

Ser presskonferensen. Kändes satsningen oseriös innan så är det ingenting motför nu.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: KHL-tråden

Post by Trollet »

Det är ju parodiskt. Karln slutar aldrig prata och ingen förstår längre vad han pratar om.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: KHL-tråden

Post by GroovyEd »

Känns som att han mer är sugen på att visa att han känner fan alla än att promota sitt skämt till lag.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: KHL-tråden

Post by Trollet »

Härligt för Mårts att få alla förslag och planer exponerade så här.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: KHL-tråden

Post by Chippen »

Lär komma en massa dementier etc efter denna presskonf. Mårts lär vara först ut, och det lär inte bli så snällt skulle jag tro.

Jävla cirkus är vad det är, och det har egentligen inte ens startat. Den där Leffe är vill ju bara boosta sitt ego och fylla sin plånbok. Pratar utan tanke, och helt ärligt så skiter jag i om hans Farfar satt i en båt eller vad fan han u babblade om.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: KHL-tråden

Post by GroovyEd »

Ja blodet måste koka för Pelle Mårts idag.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: KHL-tråden

Post by Chippen »

HAHAHA!
Crowns eller Clowns :)

HAHAHA!
jag sätter mina pengar på The Clowns :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: KHL-tråden

Post by Chippen »

Denna presskonf var nog fan det värsta de kunde göra i detta läge.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: KHL-tråden

Post by StigVig »

Inte kul för Mårts att bli uthängd på detta vis.
Anledningen till pressträffen måste vara Svenska Hockeyförbundets agerande, att ställa dom mot väggen gällande de 2 olika dokumenten.
Få ärendet snabbt uppklarat mellan ryska hockeyförbundet, svenska hockeyförbundet & Crowns (Clowns)
Minst 10 spelare muntligt klara, så något är absolut på gång
Blir spännande att följa ändå även om pressträffen var mer än kaotisk :lol:
Krossa Skiten!!!!!
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: KHL-tråden

Post by Chippen »

Man kan ju enkelt säga att det blev ännu mera, och större, frågetecken runt detta efter presskonferensen än vad det var innan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: KHL-tråden

Post by Skidrow »

Missade nästan hela :(
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: KHL-tråden

Post by Chippen »

Roligaste kommentaren som jag läste efter presskonfen:
Klockan 10:58 sades det vara klart att premiären blir hemma mot CSKA Moskva. Klockan 11:30-nånting sa man att det inte var klart vart matchen skulle spelas, men att deras mål var att slå publikrekord för en match i KHL. De tittar alltså på att spela på Tele 2 Arena, eller möjligen Friends Arena. Där finns det två saker att anmärka på:
1: Man vet alltså inte vart matchen ska spelas.
2. Man tror på allvar att folk skulle gå till Tele 2 Arena eller Friends för att se matchen. Jag tänkte direkt på när Sverige hade det ökända Sydafrikaprojektet, när Dr. Alban och ett gäng andra artister skulle ha konsert på någon 70 000-personersarena i Sydafrika, och det kom typ 20 betalande åskådare
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hedman
Posts: 283
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: KHL-tråden

Post by Hedman »

Vilken cirkus, hyfsat oseriös PK! Tror inte KHL är moget ett svenskt lag!
Post Reply